Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luottotiedoton vuokralainen automaattisesti huono vuokralainen?

Vierailija
09.08.2019 |

Ekaa kertaa asuntoa vuokraamassa ja kaikilla hakijoilla merkintä tai montakin.
Kaikki 'kunnollisethan' ostaa oman, joten nuo sitten vuokralla ymmärrettävästi. Pitäiskö vain luottaa ja ottaa luottotiedoton?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakijan entinen vuokranantaja sattumoisin aiemman työpaikkani esimies. 7 vuoden moitteeton vuokrasuhde.

Hakija latoi myös käteisenä 3kk takuut 2kk sijasta, sanoi että laita sulkutilille tai omalle tilille.

Tämä tapahtui 2011. Ei ole ollut mitään kupruja maksun suhteen, seinät on maalattu yhteisymmärryksessä eri väriseksi (minä maksoin urakoitsijan, hän maalit).

Näitäkin löytyy. Tutkikaa sen hakijan aiempi vuokranantaja, soitelkaa ja kysykää ja katsokaa voiko maksaa esim. takuuta käteisellä. Nämä voivat olla kultaakin arvokkaampia vuokralaisia, niitä yksisarvisia joita jokainen vuokranantaja havittelee. Ei voi tuijottaa pelkkiä luottotietoja.

Jos pystyy latomaan käteisenä 2800 e vuokravakuutena ja kuitenkin on luottotiedoton ja piikki avoinna ulosotossa, niin ainakin minulla syttyy epäluulon lamppu. Miksi ei maksa velkojaan, miksi on tuollainen summa käteistä, petkuttaakoha tuo minuakin aikanaan jne.

Jos on ulosotossa miljoona, niin ei sitä kannata maksaa pois.

ja jos ulosotossa on miljoona, niin siinä ei enää "parkikymppiä vuokravelkoja" lisänä tunnu missään....

Vierailija
62/73 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ottamassa luottotiedoton vuokralle. Harkinnan jälkeen päätettiin antaa mahdollisuus kun tämä kyseinen ihminen vaikutti muuten kaikinpuolin ”normaalilta”. Ei tivattu miksi on luottotietonsa menettänyt tai muuta henkilökohtaista. Mutta tehdään alkuun määräaikainen sopimus 6kk. Eiköhän siinä ajassa tule esiin miten homma onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on laillista pyytää ja kysyä. Tiliotteet? Palkkatodistus? Mistä saa selville edelliset vuokranantajat? Tyypit voi antaa kaverinsa puhelinnumeron, joka kertoo, että juu kyllä on aina vuokransa maksanut.

Saako työnantajalle soittaa ja varmistaa, että on töissä missä väittää olevansa?

Pyytää voi ihan mitä vaan.

Aivan! Jos on puhtaat jauhot pussissa niin ei pitäisi olla syytä salata näitä tietoja. Jos ei käy, soi kyllä hälytyskellot kovaa.

Vierailija
64/73 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakijan entinen vuokranantaja sattumoisin aiemman työpaikkani esimies. 7 vuoden moitteeton vuokrasuhde.

Hakija latoi myös käteisenä 3kk takuut 2kk sijasta, sanoi että laita sulkutilille tai omalle tilille.

Tämä tapahtui 2011. Ei ole ollut mitään kupruja maksun suhteen, seinät on maalattu yhteisymmärryksessä eri väriseksi (minä maksoin urakoitsijan, hän maalit).

Näitäkin löytyy. Tutkikaa sen hakijan aiempi vuokranantaja, soitelkaa ja kysykää ja katsokaa voiko maksaa esim. takuuta käteisellä. Nämä voivat olla kultaakin arvokkaampia vuokralaisia, niitä yksisarvisia joita jokainen vuokranantaja havittelee. Ei voi tuijottaa pelkkiä luottotietoja.

Jos pystyy latomaan käteisenä 2800 e vuokravakuutena ja kuitenkin on luottotiedoton ja piikki avoinna ulosotossa, niin ainakin minulla syttyy epäluulon lamppu. Miksi ei maksa velkojaan, miksi on tuollainen summa käteistä, petkuttaakoha tuo minuakin aikanaan jne.

Jos on ulosotossa miljoona, niin ei sitä kannata maksaa pois.

ja jos ulosotossa on miljoona, niin siinä ei enää "parkikymppiä vuokravelkoja" lisänä tunnu missään....

Väännetään nyt rautalangasta: Asuminen on perustarve. Se on pakolllisuus etenkin Suomen ilmastossa. Vaikka ulosotossa olisi 700 miljoona, niin harvempi ihminen haluaa asua kadulla seuraavaa talvea.

Ymmärrätkö nyt miksi myös luottotiedottomista 99,9% maksaa vuokransa ajallaan?

Vierailija
65/73 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintään tarvitaan pitkäaikaista velvollisuuksien välttelyä, se ei tapahdu koskaan vahingossa tai kovin helposti. Luottotiedoton on jättänyt maksamatta jollekin osapuolelle, käytännössä siis varastanut tältä toistelta. Tuo toinen osapuoli voi toki olla kasvoton suuryritys jolle saatava ei merkitse paljon mitään, mutta yhtä hyvin se voi olla hyväuskoinen pienituloinen.

Joka tapauksessa on varmaa että maksuhäiriöinen suhtautuu sinun vuokrasaataviisi aivan yhtä kevytmielisesti ja jättää ne maksamatta jos siltä tuntuu ja mahdollisesti suunnitelma on se että hän ei maksa sinulle ikinä mitään ja tuhoaa vielä asuntosi kaupan päälle.

Miksi siis ottaisit hirmuisen riskin? Jos luotettavaa vuokralaista ei löydy, niin on järkevämpää pitää asunto tyhjänä.

Vierailija
66/73 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuhäiriömerkintään tarvitaan pitkäaikaista velvollisuuksien välttelyä, se ei tapahdu koskaan vahingossa tai kovin helposti. Luottotiedoton on jättänyt maksamatta jollekin osapuolelle, käytännössä siis varastanut tältä toistelta. Tuo toinen osapuoli voi toki olla kasvoton suuryritys jolle saatava ei merkitse paljon mitään, mutta yhtä hyvin se voi olla hyväuskoinen pienituloinen.

Joka tapauksessa on varmaa että maksuhäiriöinen suhtautuu sinun vuokrasaataviisi aivan yhtä kevytmielisesti ja jättää ne maksamatta jos siltä tuntuu ja mahdollisesti suunnitelma on se että hän ei maksa sinulle ikinä mitään ja tuhoaa vielä asuntosi kaupan päälle.

Miksi siis ottaisit hirmuisen riskin? Jos luotettavaa vuokralaista ei löydy, niin on järkevämpää pitää asunto tyhjänä.

Älykkyysosamääräsi vaikuttaisi olevan 80. Se että on syntynyt joku velka 9 vuotta sitten ei tarkoita sitä etteikö henkilö tarvitsisi vakituista asuinpaikkaa.

Suomen talvet ovat aika ankeita ilman kattoa pään päällä. Vuokran maksamattomuudella ampuu vain omaan nilkkaan.

Suomessa on muuten n. puoli miljoonaa luottotiedotonta ihmistä. Aika erikoista että luulet heidän kaikkien "rikkovan asunnon ja jättävän vuokrat maksamatta", mikset kerro tätä havaintoa vuokranantajien keskusliitolle?

Vierailija
67/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi yleistää. Mulla on luottotiedot menny kun nuorena otin vippejä. Vuokrarästejä mulla ei ole koskaan ollut. Olen aina asunut siististi ja huolehtinut vuokra asunnosta kuin omastani. Vuokrat olen maksanut aina ajallani. Mua on jopa monet vuokranantajat kehuneet että asunto ollut hyvässä kunnossa kun olen muuttanut pois ja että olen muutenkin ollut hyvä vuokralainen.

Mua ei ole koskaan kehuttu, koska nuo asiat on itsestäänselvyyksiä.

Ehkäpä tuossa tarkotettiin nimenomaan sitä, että monet varmasti ajattelevat luottotiedottoman ihmisen olevan sellainen joka jättää vuokria maksamatta, eikä pidä edes asuntoa siistinä vaan sotkee ja jopa rikkoo asuntoa. Jotkut ajattelevat että luottotiedoton on autom. niin tyhmä, ettei sellaiselle ole itsestäänselvyys maksaa vuokrat ja pitää asunto kunnossa rikkomatta mitään.

Mutta pitihän sinun päästä näpäyttämään. Tuskimpa se sinulta on pois että jotakin vuokralaista kehutaan hyväksi vuokralaiseksi.

Vierailija
68/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi yleistää. Mulla on luottotiedot menny kun nuorena otin vippejä. Vuokrarästejä mulla ei ole koskaan ollut. Olen aina asunut siististi ja huolehtinut vuokra asunnosta kuin omastani. Vuokrat olen maksanut aina ajallani. Mua on jopa monet vuokranantajat kehuneet että asunto ollut hyvässä kunnossa kun olen muuttanut pois ja että olen muutenkin ollut hyvä vuokralainen.

Mua ei ole koskaan kehuttu, koska nuo asiat on itsestäänselvyyksiä.

Ehkäpä tuossa tarkotettiin nimenomaan sitä, että monet varmasti ajattelevat luottotiedottoman ihmisen olevan sellainen joka jättää vuokria maksamatta, eikä pidä edes asuntoa siistinä vaan sotkee ja jopa rikkoo asuntoa. Jotkut ajattelevat että luottotiedoton on autom. niin tyhmä, ettei sellaiselle ole itsestäänselvyys maksaa vuokrat ja pitää asunto kunnossa rikkomatta mitään.

Mutta pitihän sinun päästä näpäyttämään. Tuskimpa se sinulta on pois että jotakin vuokralaista kehutaan hyväksi vuokralaiseksi.

No en nyt tiedä näpäyttämisestä. Tuntuis vaan oudolta, jos vuokranantaja olis kehunut siitä, etten jättänyt asuntoa kaatopaikaksi. Tosin ei se edes tarkastanut asunnon kuntoa vaan seuraava vuokralainen muutti ilman tarkastusta :D

Vierailija
69/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ammatti. Ei luottotiedotonta.

Vierailija
70/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä jotka ei oo sössineet luottotietoja. Eli varaa valita ainakin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
71/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä jotka ei oo sössineet luottotietoja. Eli varaa valita ainakin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
72/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ei jää asunnot tyhjiksi vaikka karsiikin luottotiedottomat ulos.

Vierailija
73/73 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamääräsi vaikuttaisi olevan 80. Se että on syntynyt joku velka 9 vuotta sitten ei tarkoita sitä etteikö henkilö tarvitsisi vakituista asuinpaikkaa.

Suomen talvet ovat aika ankeita ilman kattoa pään päällä. Vuokran maksamattomuudella ampuu vain omaan nilkkaan.

Suomessa on muuten n. puoli miljoonaa luottotiedotonta ihmistä. Aika erikoista että luulet heidän kaikkien "rikkovan asunnon ja jättävän vuokrat maksamatta", mikset kerro tätä havaintoa vuokranantajien keskusliitolle?

[/quot

Totuus on se että luottotiedottoman on melko mahdoton saada vuokrattua yksityiseltä asuntoa.Yksityiset vuokranantajat eivät ole mitään sosiaalitoimistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi