Onko kukaan eronnut siksi, että isä olisi lastensa kanssa edes joskus?
Meillä on kaksivuotias lapsi, pitkään yritetty ja molempien toivoma. Mutta lapsen syntymän jälkeen kävikin niin, että isä ei juurikaan ole ollut lapsensa kanssa, ei siis vauva-aikana eikä nyt kaksivuotiaanakaan vielä. Tietenkin viisi minuuttia välillä ja toisena hetkenä toisen viisi minuuttia, mutta joinain päivinä ei edes sitä. Ei koskaan edes tuntia. Ei vaikka minä tarvisin aikaa päästä yksin lenkille. Asiasta on puhuttu ja puhuttu (tai siis minä olen puhunut), mutta mies ei vastaa asiaan oikein mitään eikä sano mitään syytä miksi ei ole. Kun vaadin vastausta niin suuttuu, että jankkaan asiaa (eikä silti vastaa).
Onko kukaan eronnut siitä syystä, että eron jälkeen isän olisi pakko olla lapsensa kanssa, siis kunnolla ja välillä ainakin koko päivä jopa? Eronnut siksi, että lapsi saisi olla isänsä kanssa ja jotta itse saisi edes joskus hetken vapaata. Toteutuko eron jälkeen se, että sitten tällainen isä olikin lapsensa kanssa? Vai eikö ole eronkaan jälkeen?
Kommentit (31)
Mulla on sama päiväuni. Jos ottaisin eron isän olisi pakko ottaa vastuuta. Osaa kyllä hoitaa silloin harvoin kun olen poissa että sikäli onnistuisi. Mutta hanskat tippuu heti, eikä tee mitään oma-aloitteisesti kun äiti on läsnä. Antaisin vaihtoehdoksi yhteishuoltajuus viikko/viikko tai mulle yksinhuoltajuus isoilla elareilla. Arvaan kumman se valitsisi :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama päiväuni. Jos ottaisin eron isän olisi pakko ottaa vastuuta. Osaa kyllä hoitaa silloin harvoin kun olen poissa että sikäli onnistuisi. Mutta hanskat tippuu heti, eikä tee mitään oma-aloitteisesti kun äiti on läsnä. Antaisin vaihtoehdoksi yhteishuoltajuus viikko/viikko tai mulle yksinhuoltajuus isoilla elareilla. Arvaan kumman se valitsisi :D
Öh..isän ei ole pakko maksaa kuin Kelan minimi elatus. Toki laskuri voi näyttää vaikka ja mitä, mutta pakko sitä summaa ei ole tietenkään maksaa. Että se tästä sun voimafantasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme fantasioita.
Totuus on tämä:
mies osaa hankkia itselleen mahdollisimman pienet elarit, eikä tule maksamaan penniäkään ylimääräistä.
Hän ei ota edelleenkään vastuuta lapsistaan. Keksii tekosyitä, miksi ei voi tänä vkl ottaa. Kun tulee uusi nainen, sysää vastuun tälle. Lopulta tämä nainen uupuu äitipuolen asemaansa, ja lapsella on sitten uusi äitipuoli kierrossa. Ja äitipuolia on moneen lähtöön.
Jos suostuu vko-vko, niin lapset ovat aina joko äitipuolen hoivissa tai mummolassa. Ja jos isä on etävanhempi, niin tulee perumaan näitä omia viikkojaan. Hänen ei ole millään lailla pakotettu näkemään lapsiaan.
Mies halunnut lapsen eikä sitten kiinnostakkaan. Voiko ihmiset olla noin sekaisin että tänään sitä ja huomenna tätä, ihmettelen. Olisit kovistellut sitä jätkää että lasta ei tuupata sitten takasin sinne mistä se on tullut. Ihmettelen kuinka kypsymättömiä nykyajan nulkit ovat. Pistä kova eteen sille äläkä anna periksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas samanlainen tyhmä nainen. Ei, mies ei ala olemaan lapsen kanssa sillä että viet sen lapsen pois hänen luotaan. Tuossa käy vain niin että isä ja lapsi etääntyvät, ja se on sinun vikasi, vaikka kuinka itkisit asiaa täällä sitten myöhemmin.
Kyllä se on kuule ihan isin oma vika jos lapsestaan etääntyy, ei äidin eikä lapsen, vaan isin ihan oma vika. Nainen ei ole vastuussa siitä että mies oppii olemaan isä tai on oppimatta. Mies on aikuinen, vastuullinen olento joka on vastuussa omista tekemisistään myös isänä.
0.5-1v, niin ap on täällä itkemässä että miten voisin pakottaa isän olemaan lapsen kanssa, erosta on nyt 0.5-1v aikaa, ja luulin että isä mystisesti on enemmän lapsen kanssa kun eroan hänestä. Täälläkin on jatkuvasti aloituksia missä äiti käyttää kaiken tarmonsa ja energiansa siihen että yrittää pakottaa EX-miehensä miloin mihinkin muottiin. Mietityttää vain että mihinhän se lapsi jäi tässä tahtojen taistelussa? Ettei olisi mennyt lapsi pesuveden mukana...
Tehdäänkö niin että erotkaa ihan mistä tahansa syystä, ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta eron jälkeen ymmärtäkää että teillä on EXÄ, ei enää nyksää, ja teille ei kuulu pennin vertaa se mitä aikuinen mies, josta te olette itse halunneet erota, loppuelämällään tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas samanlainen tyhmä nainen. Ei, mies ei ala olemaan lapsen kanssa sillä että viet sen lapsen pois hänen luotaan. Tuossa käy vain niin että isä ja lapsi etääntyvät, ja se on sinun vikasi, vaikka kuinka itkisit asiaa täällä sitten myöhemmin.
Kyllä se on kuule ihan isin oma vika jos lapsestaan etääntyy, ei äidin eikä lapsen, vaan isin ihan oma vika. Nainen ei ole vastuussa siitä että mies oppii olemaan isä tai on oppimatta. Mies on aikuinen, vastuullinen olento joka on vastuussa omista tekemisistään myös isänä.
0.5-1v, niin ap on täällä itkemässä että miten voisin pakottaa isän olemaan lapsen kanssa, erosta on nyt 0.5-1v aikaa, ja luulin että isä mystisesti on enemmän lapsen kanssa kun eroan hänestä. Täälläkin on jatkuvasti aloituksia missä äiti käyttää kaiken tarmonsa ja energiansa siihen että yrittää pakottaa EX-miehensä miloin mihinkin muottiin. Mietityttää vain että mihinhän se lapsi jäi tässä tahtojen taistelussa? Ettei olisi mennyt lapsi pesuveden mukana...
Tehdäänkö niin että erotkaa ihan mistä tahansa syystä, ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta eron jälkeen ymmärtäkää että teillä on EXÄ, ei enää nyksää, ja teille ei kuulu pennin vertaa se mitä aikuinen mies, josta te olette itse halunneet erota, loppuelämällään tekee.
Aamen.
No ap, mitä se mies tekee jos vaikka ilmoitat että "lähden lenkille ja tulen tunnin päästä, heippa!" ?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten huutelen täältä puskasta. Mietin vain, että liittyisikö tämä lapsen ikään. Parivuotiaat lapset ovat työläitä hoitaa, mies ei ehkä osaa leikkiä/olla luonteva noin pienen lapsen kanssa. Ehkä hän aktivoituu sitten, kun lapsen kanssa ” voi tehdä juttuja”. Jos olet muuten tyytyväinen parisuhteeseen, niin yritä vielä.
Mitä hittoa? Että pitäisi vain odottaa että mies "aktivoituu" :D Ja sillä aikaa lapsen kasvatusvastuu on täysin äidillä? Niin, ne parivuotiaat on työläitä hoitaa, nimenomaan sen takia pitäisi molempien vanhempien tehdä osansa.
Kyllä sen isän pitäisi hoitaa OMAA lastaan vaikka se ei olisikaan tarpeeksi vanha pelaamaan futista tai pleikkaa tai mitä nyt penskojen kanssa tehdäänkään. Voi olla ettei isän seura kiinnosta lasta myöhemmin paskan vertaa kun isää ei ole lapsen jutut aikaisemmin kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten huutelen täältä puskasta. Mietin vain, että liittyisikö tämä lapsen ikään. Parivuotiaat lapset ovat työläitä hoitaa, mies ei ehkä osaa leikkiä/olla luonteva noin pienen lapsen kanssa. Ehkä hän aktivoituu sitten, kun lapsen kanssa ” voi tehdä juttuja”. Jos olet muuten tyytyväinen parisuhteeseen, niin yritä vielä.
Mitä hittoa? Että pitäisi vain odottaa että mies "aktivoituu" :D Ja sillä aikaa lapsen kasvatusvastuu on täysin äidillä? Niin, ne parivuotiaat on työläitä hoitaa, nimenomaan sen takia pitäisi molempien vanhempien tehdä osansa.
Kyllä sen isän pitäisi hoitaa OMAA lastaan vaikka se ei olisikaan tarpeeksi vanha pelaamaan futista tai pleikkaa tai mitä nyt penskojen kanssa tehdäänkään. Voi olla ettei isän seura kiinnosta lasta myöhemmin paskan vertaa kun isää ei ole lapsen jutut aikaisemmin kiinnostanut.
Mitä väliä, kun se eroaminen ei korjaa tilannetta mitenkään? Ainakaan niin että ero jälkeen isukki olisi lapsensa kanssa enemmän, vaan päinvastoin äitee saa huomata että lapsi ei näe isäänsä juuri koskaan eron jälkeen. Eroa itse ihan mistä syystä tahansa, mutta tiedä se, että sinun päätöksesi johdosta lapsi ei enää isäänsä juuri näe.
Vierailija kirjoitti:
No ap, mitä se mies tekee jos vaikka ilmoitat että "lähden lenkille ja tulen tunnin päästä, heippa!" ?
Tämä! Lähteekö mies juoksemaan taapero sylissä ap:n perässä..? Ilmoitat vaan että lähdet kohta lenkille, sit otat ja lähdet.
Siten, että eron jälkeen alkavat muut vaikeudet.
Olen itsekin eronnut, enkä olisi koskaan uskonut etukäteen, mitä kaikkea siitä seuraa. Luulin, että eron jälkeen on vain ”kaksi rakastavaa kotia”. En olisi koskaan uskonut löytäväni itseäni oikeudesta, riiteleväni tekstareiden välityksellä, kuulevani haukkumasanoja tai lasten valituksia isän uudesta elämästä.