Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä maa on kyllä kohta todellisessa pulassa

Vierailija
09.08.2019 |

Tämä maa on kyllä kohta todellisessa pulassa. On perjantai, kello 14, normaali työpäivä ja suurimmalla osa lomat jo pidetty. Ja kaupunki on tähän aikaan täynnä kaupassa vetelehtiviä ihmisiä kun pitäisi olla töissä ja maksaa veroja, ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa eikä pelkästään nauttia siitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, itsekin ihmettelen, että miten tuonne suureen Prismaan tulee niin valtavasti asiakkaita, keskellä työpäivää, ei sitä ennen. On toki vuorotyöläisiä mutta osa oikeasti vain kuluttaa aikaansa.

Vierailija
2/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs itse olet? Kaupassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, itsekin ihmettelen, että miten tuonne suureen Prismaan tulee niin valtavasti asiakkaita, keskellä työpäivää, ei sitä ennen. On toki vuorotyöläisiä mutta osa oikeasti vain kuluttaa aikaansa.

Mistä sen tietää ulkoapäin, kuka on vuorotyöläinen (tai kellä on vapaat työajat; itse olen yrittäjä ja käyn usein ns. virka-aikaan kaupassa, kun siellä on väljää) ja kuka kuluttamassa aikaa?

Vierailija
4/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika monet alkaa katselemaan kelloaan jo lounaan jälkeen.

Vierailija
5/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he on osakesijoittajia jotka elävät osingoilla ja muut tosiaan siellä töissä?

Vierailija
6/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin jo klo 5. Kuka sitä pe jaksaa iltaan olla? Ihmiset haluaa vkl viettoon.

Vierailija
7/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa. Olen freelancer, teen töitä silloin kuin huvittaa esim. aamulla 3h ja illalla 3h ym, olen usein kaupoissa tai kaupungilla silloin kuin työpaikkaansa sidotut ovat töissä.

Ah mikä ihana vapaus, itse määrään työajat, valvon itseäni. Kukaan ei hengitä niskaan, ainoa huono puoli on ap:n kaltaiset 1990-luvulle jämähtäneet tantat jotka evitä ymmärrä nykysitä työkulttuuria.

Vierailija
8/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähti kouluun ja yhteiskunta tarjosi mahdollisuutta lyhentää työviikkoa.

Vierailija
9/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on liukuva työaika, ja voisin aivan hyvin olla perjantaina tähän aikaan saldovapaalla ja menossa kaupan kautta kotiin. 

Vierailija
10/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta on jo ongelmissa, rakenteet on edelleen ajalta jolloin suomen pankki oli valtion omistuksessa. Samoin sosiaaliturva on ajoilta jolloin 4% työttömyys oli yhteiskuntakatastrofi. Viralliset luvit näyttää10% mutta kyl se tiedetään että oikeasti ollaan jo yli 20% työttömyydessä. Puolet on siirretty erinöisin menetelmin erinösiiin sivujärjestelmiin.

Eikä tarvitse mennä ku lähimmälle ostoskeskukselle ja huomata että pystyssä on lähinnä ruokakaupat ja muutama pizza-kebab roskaruokala. Niijoo ja juottolat. Ja hiussaluunat. Mikään vähänkään erikoisempi ei kykene myymään tarpeeksi oysyäkseen hengissä. Ostovoimaa ei vaan ole.

ja miten suomi reagoi? No tottakai lisäämällä sossupummien määrää, mkään ei ole niin tärkeää kuin tuoda lisää elätettäviä kamelinpaimenia joiden äo ei riitä edes yksinkertaiseen linjatyöskentelyyn tehtaissa.

joten joo.. hengailu-suomi.. toivottavasti alati kapeneva elintaso jaksaa kiinnostaa.

Vierailija
11/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs itse olet? Kaupassa?

Kävin nopeasti evästä myöhäistä lounasta varten. Muut vetelehtivät siellä ilman mitään kiirettä.

Vierailija
12/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohoijaa. Olen freelancer, teen töitä silloin kuin huvittaa esim. aamulla 3h ja illalla 3h ym, olen usein kaupoissa tai kaupungilla silloin kuin työpaikkaansa sidotut ovat töissä.

Ah mikä ihana vapaus, itse määrään työajat, valvon itseäni. Kukaan ei hengitä niskaan, ainoa huono puoli on ap:n kaltaiset 1990-luvulle jämähtäneet tantat jotka evitä ymmärrä nykysitä työkulttuuria.

Elätkö sinä muka tuollaisillä freelancer hommilla, ettei olisi jotain tuki- tai taitelijarahaa siinä sivussa ruokarahaa tuomassa...

Vierailija
13/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin just pillit pussiin ja lähden terassille. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
14/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella kaupassa keskellä päivää vetelehtivällä on yllättävän hieno auto...ilmeisesti autosta ei voi tinkiä vaikka olisi mikä tilanne. Ruoka haetaan sossukupongeilla tai leipäjonoista...ei taida olla pelkkää urbaanilegendaa ne kulman taakse parkkeeratut mersut ym.

Vierailija
15/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteiskunta on jo ongelmissa, rakenteet on edelleen ajalta jolloin suomen pankki oli valtion omistuksessa. Samoin sosiaaliturva on ajoilta jolloin 4% työttömyys oli yhteiskuntakatastrofi. Viralliset luvit näyttää10% mutta kyl se tiedetään että oikeasti ollaan jo yli 20% työttömyydessä. Puolet on siirretty erinöisin menetelmin erinösiiin sivujärjestelmiin.

Eikä tarvitse mennä ku lähimmälle ostoskeskukselle ja huomata että pystyssä on lähinnä ruokakaupat ja muutama pizza-kebab roskaruokala. Niijoo ja juottolat. Ja hiussaluunat. Mikään vähänkään erikoisempi ei kykene myymään tarpeeksi oysyäkseen hengissä. Ostovoimaa ei vaan ole.

ja miten suomi reagoi? No tottakai lisäämällä sossupummien määrää, mkään ei ole niin tärkeää kuin tuoda lisää elätettäviä kamelinpaimenia joiden äo ei riitä edes yksinkertaiseen linjatyöskentelyyn tehtaissa.

joten joo.. hengailu-suomi.. toivottavasti alati kapeneva elintaso jaksaa kiinnostaa.

No silloin 4% työttömyyden aikana melkoinen määrä naisia oli kotirouvina eikä heitä lasekttu työttömiksi vaikka monet heistä olisivat halunneet töihin. Mutta kun ei ollut kunnon päivähoitoa ja naisten palkat matalia niin ei kannattanut edes ilmoittautua työttömäksi.

Eli kyllä joka aikaan on tilastojen ulkopuolella ollut potentiaalista työvoimaa joka ei vain syystä tai toisesta hae töitä.

Vierailija
16/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas joku fiksu luulee että ihmiset käy vaan pelkästään aamuvuorossa. Ja mitähän vttua sä teit "työaikaan" siellä.

Vierailija
17/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollu koko päivän kotona etätöissä. Duunia teen läppärillä ja puhelimella ja voin hoitaa hommia aika joustavasti. Olen erikoisasiantuntija ja minulla on pitkä koulutus alalle. Ulkopuolisten silmissä en tee töitä ollenkaan vaan lorvin päivät pitkät. Todellisuudessa olen tälläkin viikolla tehnyt firmalle noin 50k€ tulosta.

Vierailija
18/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuu on kyllä vielä täysi lomakuu, varsinkin jos ei ole kouluikäisiä lapsia, niin monet lomailevat mielellään loppukesästä. Niin minäkin ennen

Vierailija
19/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/22 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on se osa työvoimasta, josta on aika vähän hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän