Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan umpikujassa, vanhempieni vallan alla, epätoivoinen olo

Vierailija
08.08.2019 |

Vielä 4 vuotta sitten elämä oli mallillaan. Sitten tein tyhmimmän päätöksen, mitä voi tehdä. Vanhempani tarjosivat minulle osakkuutta yrityksessään ja pitkän harkinnan jälkeen suostuin. Nyt olen yrityksessä osakas 45%:lla ja asun yrityksen nimissä olevassa asunnossa perheeni kanssa.

Pikkuhiljaa tilanne on mennyt voimakastahtoisen äitini toimesta siihen, että jos perheemme asioita ei tehdä hänen tahtonsa mukaan, hän uhkailee minua työhön liittyvillä asioilla, palkanalennuksella, että joudumme perheineni lähtemään firman omistamasta asunnosta pennittömänä, jne.

En saa millään osuuttani yrityksestä myytyä kenellekään. Pienehkössä perheyrityksessä palkkakaan ei ole kovin suuri ja perheemme elää melkeinpä "kädestä suuhun", koska miehellänikään ei ole mikään huima palkka, joten säästöjä ei jää. Muuten toki säästäisimme ja pesämunan saatuamme muuttaisimme omaan aauntoon.

Äitini vaatii meitä viettämään jokaisen joulun heidän luonaan. Viime jouluna olisimme menneet miehen sukulaisille, mutta alkoi niin kova uhkailu työpaikastani, palkastani ja asunnosta saman tien pihalle laittamisesta, että oli.pakko taipua.

Lisäksi, jos lapsemme ei vietä tarpeeksi aikaa isovanhemmilla, tai ei ole yhteydessä heihin lähes päivittäin, äitini syyttää minua kiristämisestä ja taas sama uhkailu, samoista aiheista alkaa. Siksi joudun pyytämään lapsia soittamaan lähes päivittäin mummolle, jotta uhkailu ei ala. Välillä vaikea saada 12v soittamaan, kun mummo "kuulustelee" lasta puhelimessa, mitä on tehnyt, kenen kaverin kanssa ollut, jne., utelee perheasioitamme ja lasten kavereiden ja heidän perheiden asioita. Lapsi ei jaksa tuota kuulustelua.

Lisäksi jo muutettuamme äitini ilmoitti, että asuntoon ei tietyillä.miehen sukulaisilla ole asiaa, eivät saa käydä luonamme kylässä heidän enemmistönään omistamassa asunnossa, eikä asuntoon saa tulla kukaan ystäväperheemme, jolla on eläin mukana. Tällä pääsi rajoittamaan, että hyvät ystävämme ei voi tulla meille ja tämäkin aika on heidän käytettävissään ja lapsemme olisivat heillä.

Tilanne ei ollut alkuunkaan tällainen ennen osalkuuttani ja muuttoamme firman omistamaan asuntoon. Tilanne on kärjistynyt tähän 4 vuoden aikana. Meidän pitäisi tilittää kaikki asiamme vanhemmilleni, muuten uhkailu alkaa. Isäni ei tee tuota, vain äitini, mutta isäni ei puutu äitini käytökseen lainkaan.

Nyt uhkailuja on osoitettu kahdesti vanhemmalle lapsellemme, koska hän ei toiminut mummon tahdon mukaan, eikä koulun jälkeen mennyt mummolaan, vaan kaverilleen, minun luvallani. Mummo oli huutanut ja uhkaillut lasta, että pian ei äiti saa enää rahaa mistään ja joudumme asumaan kadulle.

Kadun nyt niin paljon neljä vuotta sitten tehtyä päätöstä. En nuku kunnolla, mietin, miten pääsen tilanteesta pois. Mietin,miten oma äitini voi toimia noin. Tunnen olevani ansassa.

Mieheni kanssa olemme puhuneet paljon asiasta ja ulospääsystä, mutta taloudellisesti tekee todella tiukkaa.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä teksti :( Ap:n tilanne voisi hyvin olla omani mikäli äidilläni olisi perheyritys. Äitini on hyvin hallitseva ja yrittää saada lapsiaan liekaan keinolla millä hyvänsä, koska silloin hänellä on konsti millä painostaa toimimaan oman tahtonsa mukaan. Onneksi tajusin tämän melko varhain ja olenkin opiskelemisesta lähtien pyrkinyt täydelliseen itsenäisyyteen jotta pääsisin hänen vaikutusvallastaan ylitse.

Nykyäänkin hän maireasti yrittää tarjota vaikka mitä apuja ja lainoja, mutta sillä sekunnilla kun ne hyväksyisi alkaisi painostus. Juuri nuo joulut yms on tuttuja vääntelykapuloita. Hrr, kylmät väreet menee ajatuksestakin!

Samanlainen isä mulla. Ei puhettakaan että olisi voinut pyytää esim asuntolainan takausta vanhemmilta juuri tuon vallankäytön takia, siispä piti itse säästää 8v että sai omarahaosuuden kasartua. Sisar erehtyi ottamaan vanhemmat takaajaksi ja on saanut jo 10v ajan kuunnelle vanhemmilta miten siaaren asunto ”on oikeastaan heidän”, ”he ovat asunnon sisarelle järkönneet ja siitä pitää olla kiitollinen” ja miten ”mitään et olisi ilman heitä saavuttanut”.

Tuon takauksen voimalla sisarta pakotetaan mökkitalkoisiin, rankametsään, auttamaan vanhempia, hyppäämään siellä joka juhlapyhä. Jos sisar yrittää sano ei, alkaa joko syyllistäminen (meidänhän se asunto tavallaan on) tai sitten uhkailu että mepäs vedetään takaus pois.

Kaikessa vanhempani pyrkivät manipuloimaan, syyllostämään, hyppyyttämään ja orjuuttamaan. Itse pääsen vähemmällä kun en ole ottanut pennin latia rahaa tai muita lahjoja vastaan.

Siskosihan kannattaa päivittää takaustilanne pankkiin, jos 10 vuotta jo kulunut, niin varmasti ovat jo lyhentäneet lainaa siten, että asunto riittää loppulainan vakuudeksi. Tuohan on ihan mielipuolista: "mepäs vedetään takaus pois". Senkun vetää, ei taida olla enää 10 vuoden jälkeen merkitystä heidän takauksillaan. Ei ihan täysillä käy nämä vanhemmat, otan osaa. 

Eihän takausta voi "vetää pois" koska juuri takaaja on se joka vastaa lainasta jos velallinen ei itse maksa. Ei pankki päästä takaajia pois ennen kuin velka on maksettu tai velalle on riittävästi muita vakuuksia (esim. asennon arvo). Takaajahan se on se joka on huonossa asemassa koska hän voi joutua vastaamaan jonkun muun velasta.

Eipä ole koskaan edes tullut mieleen että takaajalla olisi joku valta velalliseen eikä päinvastoin. Velallinenhan voisi uhata että en maksa lainaa ja velka kaatuu sinun niskaasi.

Nyt kannattaisi kaikkien vähän ryhdistäytyä ja miettiä että kuka on oikeasti missäkin asemasa eikä anna käyttää itseään hyväksi ja vielä näin huonoilla syillä. 

Joo, todella tolloa sodankäyntiä noilla, ja todella sairaita vanhempia. Kannattaa vaan pysyä erossa toisistaan jos inhoavat toisiaan noin paljon. Ja tosiaan, takaaja ei voi lainanottajaa satuttaa koska takausta ei voi vetää pois. Päinvastoin satuttaminen onnistuu kyllä. Jos tuo sisar vai kukalie lainanottaja tahtoo satuttaa vanhempiaan, niin tee näin:

Siirrä omaisuutesi (säästöt, auto, kaikki muukin) piiloon niin ettei niitä enää ole olemassa, eivät löydy, eivät näy missään papereissa, yksikään sukulainen eikä viranomainen ei niistä tiedä. Sitten kerro pankille että et pysty maksamaan lainaasi. Pankki alkaa periä. Sinulla ei yhtään mitään arvokasta ole joten pankki joutuu perimään takaajilta. Toivottavasti lainaa on maksamatta vielä todella paljon niin että takaajia ottaa päähän oikein kunnolla. Muuta muualle, katkaise välit takaajiin täysin. Noin helppoa se on.

Vierailija
102/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä teksti :( Ap:n tilanne voisi hyvin olla omani mikäli äidilläni olisi perheyritys. Äitini on hyvin hallitseva ja yrittää saada lapsiaan liekaan keinolla millä hyvänsä, koska silloin hänellä on konsti millä painostaa toimimaan oman tahtonsa mukaan. Onneksi tajusin tämän melko varhain ja olenkin opiskelemisesta lähtien pyrkinyt täydelliseen itsenäisyyteen jotta pääsisin hänen vaikutusvallastaan ylitse.

Nykyäänkin hän maireasti yrittää tarjota vaikka mitä apuja ja lainoja, mutta sillä sekunnilla kun ne hyväksyisi alkaisi painostus. Juuri nuo joulut yms on tuttuja vääntelykapuloita. Hrr, kylmät väreet menee ajatuksestakin!

Samanlainen isä mulla. Ei puhettakaan että olisi voinut pyytää esim asuntolainan takausta vanhemmilta juuri tuon vallankäytön takia, siispä piti itse säästää 8v että sai omarahaosuuden kasartua. Sisar erehtyi ottamaan vanhemmat takaajaksi ja on saanut jo 10v ajan kuunnelle vanhemmilta miten siaaren asunto ”on oikeastaan heidän”, ”he ovat asunnon sisarelle järkönneet ja siitä pitää olla kiitollinen” ja miten ”mitään et olisi ilman heitä saavuttanut”.

Tuon takauksen voimalla sisarta pakotetaan mökkitalkoisiin, rankametsään, auttamaan vanhempia, hyppäämään siellä joka juhlapyhä. Jos sisar yrittää sano ei, alkaa joko syyllistäminen (meidänhän se asunto tavallaan on) tai sitten uhkailu että mepäs vedetään takaus pois.

Kaikessa vanhempani pyrkivät manipuloimaan, syyllostämään, hyppyyttämään ja orjuuttamaan. Itse pääsen vähemmällä kun en ole ottanut pennin latia rahaa tai muita lahjoja vastaan.

Siskosihan kannattaa päivittää takaustilanne pankkiin, jos 10 vuotta jo kulunut, niin varmasti ovat jo lyhentäneet lainaa siten, että asunto riittää loppulainan vakuudeksi. Tuohan on ihan mielipuolista: "mepäs vedetään takaus pois". Senkun vetää, ei taida olla enää 10 vuoden jälkeen merkitystä heidän takauksillaan. Ei ihan täysillä käy nämä vanhemmat, otan osaa. 

Eihän takausta voi "vetää pois" koska juuri takaaja on se joka vastaa lainasta jos velallinen ei itse maksa. Ei pankki päästä takaajia pois ennen kuin velka on maksettu tai velalle on riittävästi muita vakuuksia (esim. asennon arvo). Takaajahan se on se joka on huonossa asemassa koska hän voi joutua vastaamaan jonkun muun velasta.

Eipä ole koskaan edes tullut mieleen että takaajalla olisi joku valta velalliseen eikä päinvastoin. Velallinenhan voisi uhata että en maksa lainaa ja velka kaatuu sinun niskaasi.

Nyt kannattaisi kaikkien vähän ryhdistäytyä ja miettiä että kuka on oikeasti missäkin asemasa eikä anna käyttää itseään hyväksi ja vielä näin huonoilla syillä. 

Lainan vakuuksia, takauksia voi muuttaa milloin tahansa ja näin usein tehdäänkin.

Eikä ole mitään estettä siihen. Monet antavat esim. sijoitusasuntoja lainan vakuudeksi, jotka myydään myöhemmin pois.

Pankille on samantekevää mistä vakuus muodostuu, kunhan se vastaa velan määrää ja se tilanne muuttuu kuukausittain, kun laina pienenee ja vastaavasti vakuuksia vapautuu.

Ja usein ulkopuoliset vakuus merkitään tiettyyn summaan asti ja loppu tulee asunnosta, johon laina on myönnetty.

Sehän se hurjaa olisi, jos joskus lainaa on ottanut satatuhatta ja sille vakuudet, niin pankki pitäisi kiinni vakuuksista, vaikka lainaa olisi tonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täss jurisilla seikoilla ole yhtään mitään väliä näille lahopää vanhemnmilleni, heille se takaus on avoin valtakirja loppuelämän syyllistämiseen ja löysässä hirressä roikottamiseen (välillä voi kirostää köyttä eli uhkailla, välillä taas löysätä). Tämä on henkinen vallankäytön muoto ja voin sanoa että se ei lopu edes siihen kun asunto on maksettu kokonaan. Se on aina ”vanhempien” jollain kierolla lailla.

Nää samat velkakirjavanhemmat siis yrittää kaikin keinoin saada tällaisia valta-asetelmia aikaiseksi. Siksi en esim ota yhtään lahjaa vastaan. Sisar otti tyhmyyksissään lahjaksi pesukoneen ja sai viisi vuotta kuunnella että ”nyt kyllä sun on pakko tulla tänne tekemään meille asia X/Y/X kun olet velkaa sen pesukoneen hankinnan meille”.

Tällaiset ihmiset ei pidä lahjaa lahjana vaan jälleen yhtenä lassonaruna uhrin kaulan ympärille.

Joku epäili että nää ei käy täysillä - oikeassa olet!

Kunpa mullakin olisi tollasia tuttavia jotka tahtois antaa mulle arvokkaita lahjoja. Kyllä mulle ilmainen raha kelpaa, vaikken ahne olekaan, mutta siis pahan päivän varalle on hyvä olla hieman ylimääräistä säästössä. Mitenköhän mä saisin pesukoneen sun vanhemmilta? Jos sen jälkeen alkavat soitella mulle niin teen heistä rikosilmoituksen poliisille rauhanhäirinnästä. Jos soittelu vielä jatkuu niin haen lähestymiskieltoa.

Vierailija
104/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täss jurisilla seikoilla ole yhtään mitään väliä näille lahopää vanhemnmilleni, heille se takaus on avoin valtakirja loppuelämän syyllistämiseen ja löysässä hirressä roikottamiseen (välillä voi kirostää köyttä eli uhkailla, välillä taas löysätä). Tämä on henkinen vallankäytön muoto ja voin sanoa että se ei lopu edes siihen kun asunto on maksettu kokonaan. Se on aina ”vanhempien” jollain kierolla lailla.

Nää samat velkakirjavanhemmat siis yrittää kaikin keinoin saada tällaisia valta-asetelmia aikaiseksi. Siksi en esim ota yhtään lahjaa vastaan. Sisar otti tyhmyyksissään lahjaksi pesukoneen ja sai viisi vuotta kuunnella että ”nyt kyllä sun on pakko tulla tänne tekemään meille asia X/Y/X kun olet velkaa sen pesukoneen hankinnan meille”.

Tällaiset ihmiset ei pidä lahjaa lahjana vaan jälleen yhtenä lassonaruna uhrin kaulan ympärille.

Joku epäili että nää ei käy täysillä - oikeassa olet!

Kunpa mullakin olisi tollasia tuttavia jotka tahtois antaa mulle arvokkaita lahjoja. Kyllä mulle ilmainen raha kelpaa, vaikken ahne olekaan, mutta siis pahan päivän varalle on hyvä olla hieman ylimääräistä säästössä. Mitenköhän mä saisin pesukoneen sun vanhemmilta? Jos sen jälkeen alkavat soitella mulle niin teen heistä rikosilmoituksen poliisille rauhanhäirinnästä. Jos soittelu vielä jatkuu niin haen lähestymiskieltoa.

Sinä et olekan narsistin lapsi joka on aivopesty miellyttämään vanhempiaan. Helppo ajatella että tekisin itse noin tai näin, tositilanne on sit vähän eri kun sua uhkaillaan ja kiristetään.

Vierailija
105/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh liippaapa läheltä tämä kertomus vaikka tuntuu jopa trollilta minustakin joka olen kokenut ihan vastaavaa kiristystä omalta vanhemmalta. En ota vastaan enää yhtään mitään kyseiseltä ihmiseltä, niin pahan trauman sai ihan esim. lapsenlapsen tarvikkeita ostamalla ts. sillä luuli saavansa luvan päättää tämän elämästä. En halua kokea tuollaista stressiä enää ikinä mitä lapsen ensivuodet olivat ja juuri nimenomaan isovanhemman takia!

Jos joku tahtoo "auttaa" sinua ostamalla sinulle tai lapsellesi tavaraa niin hänen kanssaan ei kannata olla missään tekemisissä, tuollaiset ihmiset ovat kaikki sairaita. Kypsä, terve, oikeasti hyväntahtoinen ihminen osaa auttaa myös muilla tavoin ja osaa viettää kanssasi aikaa asettamatta vaatimuksia ja yrittämättä päättää mitään asioitasi.

Toisen ihmisen päätösten tekeminen ei ole normaali ihmissuhde, se on orjuutta.

Vierailija
106/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain aloittaisit sillä, että eläisit omaa elämääsi omilla säännöillä ja viis veisaat äitisi jutuista. Teet työasiat kunnolla, mutta vapaa-ajalla et vastaa puhelimeen, et käy kylässä, et ota etkä vastaanota minkäänlaista kontaktia. Luulen äitisi mielen muuttuvan hetken päästä kun tajuaa realiteetit.

Ei hän lopeta käytöstään ikinä, jos käyttäydyt juuri niinkuin hän haluaa, hänhän saa koko ajan tahtonsa läpi ja onnistuu tavoitteessaan, oma käytöksesi vahvistaa hänen käytöstään.

Miksi olet alun alkaenkaan alkanut tanssia hänen pillinsä mukaan? Mikä saa aikuisen ihmisen toimimaan noin?

Vierailija
107/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi jotkut vanhemmat olla narsisteja!

Vierailija
108/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea äiti.

Vierailija
109/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön asiat ei ole tunneasioita. Jos saat tunteet pois kytkettyä, voit järjestää elämäsi.

Vierailija
110/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain aloittaisit sillä, että eläisit omaa elämääsi omilla säännöillä ja viis veisaat äitisi jutuista. Teet työasiat kunnolla, mutta vapaa-ajalla et vastaa puhelimeen, et käy kylässä, et ota etkä vastaanota minkäänlaista kontaktia. Luulen äitisi mielen muuttuvan hetken päästä kun tajuaa realiteetit.

Ei hän lopeta käytöstään ikinä, jos käyttäydyt juuri niinkuin hän haluaa, hänhän saa koko ajan tahtonsa läpi ja onnistuu tavoitteessaan, oma käytöksesi vahvistaa hänen käytöstään.

Miksi olet alun alkaenkaan alkanut tanssia hänen pillinsä mukaan? Mikä saa aikuisen ihmisen toimimaan noin?

Eiköhän tuossa ole jo kauaskantoiset syyt lapsuudesta asti äidin ja lapsen vuorovaikutuksessa.

Ja ei tuollainen ihminen "opi", vaikka kuinka vedät rajat. Se on aivan ensimmäinen asia, joka ap:n on ymmärrettävä. Vaikka hän mitä tekisi, niin äiti ei muutu. Ainoa lopullinen ratkaisu on ottaa etäisyys, luoda etäisyys niin henkisesti, sosiaalisesti kuin taloudellisesti. Tässä tilanteessa aivan välttämätön ensimmäinen askel on uusi kämppä ja uusi työpaikka. Ei kerta kaikkiaan tuossa tilanteessa voi enää muilla tavoilla muuttaa tilannetta.

Sinun neuvosi on ihan ok, jos äiti vaikkapa soittelee liikaa tai tulee kutsumatta kylään. Sinä et kuitenkaan nyt huomaa, että ihminen joka uhkailee ottavansa omalta lapselta palkan pois, koska lapsenlapsi ei pidä yhteyttä päivittäin, on aivan eri tason vastus. Tuollainen ihminen ennen pitkää vetää sen palkan pois. Ap sanoi, että ovat pienituloisia, jo yhden kk:n palkan "unohtaminen" aiheuttaa ison haitan. Palkkaturva yms. eivät todellakaan toimi heti sormea napsauttaen.

Monet täällä ovat epäilleet muistisairautta. Jos ap:n äiti olisi aivan puskista alkanut käyttäytyä noin, niin ap olisi kyllä sen sanonut viestissään ehdottomasti. Ja olisi huolissaan äidistään eikä olisi pikkuhiljaa "hivuttautunut" tuohon tilanteeseen. Kyllä tässä on pidemmät ongelmat kyseessä, ja vasta nyt käytös on alkanut täyttää sellaisen röyhkeyden rajat, että ap ei enää voi ummistaa silmiä.

Vierailija
111/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Äitini on ollut aina kontrolloiva. Lasteni synnyttyä kontrolloiva käytös voimistui ja nyt, kun lapset ovat kasvaneet ja elävät ja ajattelevat itsenäisemmin, mummo on ilmeisesti huomannut että kontrolloiva ote lapsenlapsiin lipsuu, eikä tehoa, lapsenlapset tekevät omia päätöksiään, eikä mummona ole heille tärkein ja paras ykköspaikka ja nyt sairaalloinen uhkailu on alkanut, kun mummo yrittää siten viimeisenä oljenkortenaan käyttäen pitää lapsenlapset silmänsä alla.

Hän uhkailee minua, jotta minä en antaisi lasteni tehdä muuta, kuin olla mummon kanssa.

Toki kontrolloimiseen liittyy muutakin, kun lapsenlapset. Mutta se on yksi asia.

Kiitos teille, olette ihania, ymmärtäväisiä ja sydämellisiä ja auttavaisia ihmisiä.

Ap

Vierailija
112/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakeyhtiössä on se hyvä puoli, että et ole henkilökohtaisessa vastuussa juuri mistään. Eli jos sinä lakkaat tekemästä asioita, joilla firma pysyy pystyssä, se ei aiheuta sinulle yksin harmia, vaan omistussuhteiden mukaan vahinko kasaantuu kaikille. Tämän varaan alkaisin rakentamaan jonkinlaista ratkaisua tulevaisuutta varten.

Olisin myös yhteydessä perheneuvolaan. Kuvailit henkistä ja taloudellista väkivaltaa. He voivat tarjota näkökulmia ja auttaa sua hahmottamaan millaisia riskejä hyväksyt jatkaessasi tällä kaavalla. Jos äitisi suostuisi mukaan keskusteluun, se olisi mahtava juttu, mutta ei varmaankaan todennäköinen.

Juurikin oli joku artikkeli missä joku yksinyrittäjiä kertoi, miten hänkin LUULI vastaavansa yrityksestä (Oy) siihen panostamallaan rahalla mutta menetti melkein kaiken kotiansa myöden. En tiedä miten on mahdollista mutta näin jossain Iltapulussa kerrottiin.

Ei osakeyhtiö muoto poista osakkeenomistajan vastuita, jos on antanut henkilötakauksia esim. tavarantoimittajalle, verottajalle jne. tai henk.kohtainen omaisuus annettu pantiksi. Ja onko koti ollut firman nimissä tai annettu vakuudeksi?

Vierailija
113/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, todella tolloa sodankäyntiä noilla, ja todella sairaita vanhempia. Kannattaa vaan pysyä erossa toisistaan jos inhoavat toisiaan noin paljon. Ja tosiaan, takaaja ei voi lainanottajaa satuttaa koska takausta ei voi vetää pois. Päinvastoin satuttaminen onnistuu kyllä. Jos tuo sisar vai kukalie lainanottaja tahtoo satuttaa vanhempiaan, niin tee näin:

Siirrä omaisuutesi (säästöt, auto, kaikki muukin) piiloon niin ettei niitä enää ole olemassa, eivät löydy, eivät näy missään papereissa, yksikään sukulainen eikä viranomainen ei niistä tiedä. Sitten kerro pankille että et pysty maksamaan lainaasi. Pankki alkaa periä. Sinulla ei yhtään mitään arvokasta ole joten pankki joutuu perimään takaajilta. Toivottavasti lainaa on maksamatta vielä todella paljon niin että takaajia ottaa päähän oikein kunnolla. Muuta muualle, katkaise välit takaajiin täysin. Noin helppoa se on.

Ihan höpö neuvoja annat. Ei omaisuutta - asuntoja, auto jne. voi siirtää toisten nimiin tai voihan sitä yrittää, mutta kaupat voidaan purkaa, jopa 10v taanehtivasti ja silloin ostaja on todella hankaluuksista. Tuohan täyttää jo petoksen tunnusmerkit ja menee oikeuden ratkaistavaksi.

Jokaisesta kaupasta tai siirrosta jää jokin jalanjälki ja jos se täyttää rikoksen tunnusmerkit esim. pankit antavat eurolleen tiedot mistä raha on tullut tilille ja mihin se on mennyt.

114/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ensiksi puhua äitisi ja isäsi kanssa, kun molemmat samaan aikaan paikalla tilanteesta suoraan ja kertoa, jos tilanne ei muutu teet lastensuojelu- ja rikosilmoituksen.

Vierailija
115/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KostoOnSuloinen kirjoitti:

Ap voi maksaa jollekin laitapuolenkulkijalle tai narkkarille vaikkapa 100e siitä hyvästä että tämä henkilö ostaa ap:n osakkeet vaikkapa eurolla. Siinä on sitten vanhemmilla hommaa kun pitää metsästää tämän henkilön nimmaria aina eri papereihin kun kaikkien osakkaiden nimikirjoituksia tarvitaan.

Oikeesti - ympäri käydään yhteen tullaan, ja yksi kaunis päivä ap perii sen firman😕

Tai äippä lahjoittaa osakkeensa aplle (voi kieltäytyä) tai apn lapselle (alaikäisen edunvalvoja ei voi kieltäytyä) - jos äippä on hullu niin hän kyllä keinot keksii päästä tasoihin...

Vierailija
116/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Kannattaisi ensiksi puhua äitisi ja isäsi kanssa, kun molemmat samaan aikaan paikalla tilanteesta suoraan ja kertoa, jos tilanne ei muutu teet lastensuojelu- ja rikosilmoituksen.

Siitäkö se narsistin riemu repeäisi: lastensuojeluilmoitus. Alkaisi varmasti itsekin niitä tehtailla, kun saa sairaalloisen fantasian, että lapset tulisivat hänen luo sijoitukseen, tiedättekö niin kuin ennen vanhaan kun vanhemmalla oli ongelmia. Ja lastensuojelun nykytilan ja siihen liittyvän uutisoinnin huomioiden en kyllä tekisi yhdestäkään lapsesta ilmoitusta, ellen tyyliin omin silmin näkisi häntä pahoinpideltävän.

Ainoa ja oikea ratkaisu on kaikessa hiljaisuudessa hoitaa oma asunto ja uusi työpaikka. Sitten vasta on muiden selvittelyjen aika.

Vierailija
117/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi haluaa käyttää valtaa sinuun nähden ja hallita elämääsi, ei tuossa ole muita vaihtoehtoja kuin ladot tiukat rajat sille, mikä on sinun ja perheesi elämää ja mikä hänen tai sitten lähdette rakentamaan omaa elämää muualle. Sääliä ei kannata, ei antaa periksi, tuollaiset mummelit einopi muuten kuin kova kovaa vasten.

Vierailija
118/137 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue narsismista. Narsisti haluaa vastakkainasettelua ja riitaa.

Et pärjää niille pahuudessa, joten voit vaan kaikessa hiljaisuudessa valmistella muuttoa. Mies on varmasti samaa mieltä, olkaa toistenne tukena.

Vierailija
119/137 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue firman yhtiöjärjestys, jos et löydä sitä niin osta se PRH:sta. Sieltä selviää paljon.

Sano asuntosi irti ja hae vuokrakämppä muualta.

Irtisano itsesi ja mene mihin tahansa työhön että pääsette itsenäistymään.

Älä mollaa firmaa ulkopuolisille se ei ole oikein. Älä hauku äitiäsi ulkopuolisille, ihmiset osaavat tehdä johtopäätösiä. Alkakaa elää omaa elämäänne, onnea tulevaisuudellenne!

Vierailija
120/137 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Äitini on ollut aina kontrolloiva. Lasteni synnyttyä kontrolloiva käytös voimistui ja nyt, kun lapset ovat kasvaneet ja elävät ja ajattelevat itsenäisemmin, mummo on ilmeisesti huomannut että kontrolloiva ote lapsenlapsiin lipsuu, eikä tehoa, lapsenlapset tekevät omia päätöksiään, eikä mummona ole heille tärkein ja paras ykköspaikka ja nyt sairaalloinen uhkailu on alkanut, kun mummo yrittää siten viimeisenä oljenkortenaan käyttäen pitää lapsenlapset silmänsä alla.

Hän uhkailee minua, jotta minä en antaisi lasteni tehdä muuta, kuin olla mummon kanssa.

Toki kontrolloimiseen liittyy muutakin, kun lapsenlapset. Mutta se on yksi asia.

Kiitos teille, olette ihania, ymmärtäväisiä ja sydämellisiä ja auttavaisia ihmisiä.

Ap

Lasten (ja lastenlasten) itsenäistyminen on kova pala narsuille. Ensinnäkin, he eivät ymmärrä, että joku toinen ei ole osa heitä itseään, erillinen, ajatteleva, päättävä olento. Kiukustuvat, kun osa itseä ei toimikaan niinkuin narsu ajattelee ja haluaa.

Vaikkapa lapsen tahtoikää saattaa narsu paheksua, onhan lapsen uhma heille huonoa käytöstä auktoriteettiä vastaan, ei nähdä siinä, että lapsen oma tahto normaalisti kehittyy. Narsuvanhempien lapsilta saattaa jäädä Oman Tahdon kehitysvaihe vajanaiseksi, ja silloin narsulla on iso valta aikuiseenkin lapseensa.

Myös murrosikä on hankala asia, itsenäistymistä ei tueta. Tyrannivanhempien alla, nuorella ei saata olla uskallusta eriytyä omaksi persoonakseen.

Ai että keljuttaa lastenlastenkin takia tollanen ilkeä noita-akka-mummi, joka ei vain yritä hallita materiaa vaan yrittää myös hajottaa jopa ihmisen psyyken ja normaalin kehityksen terveeksi, omatoimiseksi, hyvällä itsetunnolla varustetuksi ihmiseksi.

Lastenlapsille, nyt kun ovat jo isompia, voi kertoa suoraan, että mummin käytös on hyvin sairasta eikä millään muotoa hyväksyttävää. Yrittäkää lähteä pois mahdollisimman pian sairastuttavasta verkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän