Kampaamojen hinnat karanneet käsistä
Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.
Kommentit (204)
Minä olen se, joka lopetin hiusten värjäämisen noin viisi vuotta sitten! Raskauduin ja siitä se ajatus sitten lähti. Ja arvatkaapa mitä? Luulin aina, että mulla on kamala oma väri, harmaa ja muutenkin ruma. Juurikasvu toki oli hieman epäsiistin näköistä, mutta enhän koskaan ollut antanut edes omalle värille mahdollisuutta. Nyt minulla on täysin oma väri, kauniin vaalean ruskea ja lisäksi, olen säästänyt huiman summan rahaa, kun en ole värjännyt hiuksia! (Ihan hirvittää, paljonko oikeesti HIUKSIIN käytin ennen rahaa)
Lisäksi, hiukseni eivät koskaan ole olleet näin tuuheat ja hyvänkuntoiset! :)
Ja ei, tämä ei ole mainos tai mikään muukaan.. ihan tavallisen kotiäidin kirjoitus :)
Vastakkainen kommentti hiusten värjäämiseen:
Minä en koskaan värjännyt hiuksiani ennen kuin olin 45 v. Värini on kaunis kastanjanruskea. Eron jälkeen repäsin ja otin vaaleat raidat. Sen jälkeen olen raidottanut hiuksiani kolmen kuun välein jo niin paljon, että olen aivan vaalea.
Ei värin takia, vaan sen takia, että hiuksen saa laitettua nätimmin ja se pysyy kohelolla. En tykkää kampaajalla käynnistä, mutta ilmeisesti on vain pakko, jos ei halua, että tukka valuu päätä myöten lasimaisena liruna.
En ole käynyt kampaamossa yli 10 vuoteen. Pidän pitkähköjä suoria hiuksia, joille on onneksi lähipiiristä löytynyt leikkaaja toistaiseksi, kun joku on kyllästynyt katselemaan vauhdilla kasvavia hiuksiani. Pitkät hiukset kun eivät kaikkien mielestä sovi kuin parikymppisille. Sitten kun alkaa harmaantua, pitänee mennä kampaamoon tai yrittää ensin itse värjätä.
Kävin Karhupuiston Cuttersissa koska sinne pääsi heti.
En tiennyt tästä ketjusta aikaisemmin.
Halpa, hyvä ja huolellinen työ mutta puuttui pesu josta yleensä nautin.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt kampaamossa yli 10 vuoteen. Pidän pitkähköjä suoria hiuksia, joille on onneksi lähipiiristä löytynyt leikkaaja toistaiseksi, kun joku on kyllästynyt katselemaan vauhdilla kasvavia hiuksiani. Pitkät hiukset kun eivät kaikkien mielestä sovi kuin parikymppisille. Sitten kun alkaa harmaantua, pitänee mennä kampaamoon tai yrittää ensin itse värjätä.
Nykyään harmaat saa tulla nuorillekin, ei tarvitse värjätä. Minä olen vasta 36 ja nyt on 15cm omaa harmaata näkyvissä ❤️. Loppuja odotellessa! Netistä löytää ihmisten kuvia tästä prosessista hakusanalla grombre.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa hiusten värjääminen ihan vaikka vain periaatteen vuoksi. Miehillä menee vain joku 15-20€ hiusten hoitamiseen kuussa, joten en näe mitään syytä miksi naistenkaan pitäisi panostaa suuria summia hiuksiinsa.
Ainakin täällä pk-seudulla hiustenleikkuun saa muuten edullisesti HairStoressa jos varaa ajan heti aamuksi.
Niin siis jaoitko ne kaksi partukäyntiä vuodessa miehillä ikään kuin kuukausikuluiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö vinkkaamaan kuka Turun suunnalla leikkaa noin halvalla? Tarttis itelle löytää leikkuuaika.
Turun ydinkeskustassa on monia mamupartureita. Hinnastot lukee ikkunoissa/ kylteissä liikkeen ulkpouolella ja monet ottaa asiakkaita myös ilman ajanvarausta eli kävelet vaan sisään
Ja useimmilla käy kortti + saa kuitin, vaikka hiljattain Turkulainen kirjoittikin asiasta vähän toiseen malliin.
Turkulainen voisi kirjoittaa kantasuomalaisista kampaajattarista Turussa joille käy vain käteinen. Tiedän heitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikille sopii oma luonnollinen väri parhaiten. Ja leikkuu on helppoa. En käy ikinä kampaajalla.
Suomalaisilla on monilla harmaat hiukset jo nuorena. Kyllä ne värjättynä vaaleina ovat kauniimmat. Ruskeahiuksisillä väri voikin olla hyvä myös vähän vanhempana. Markettiväreillä saa kyllä hyvän väriset hiukset, mutta ei moniväriä tai raitoja helposti ilman taitoa.
En ole maksanut hiustenleikkuusta 90-luvun alun jälkeen.
Täällä kirjoitetun perusteella mulla pitäisi olla vähintään 20 000€ säästössä.
Eipä ole rahoja näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Pistävät rahoiksi. Monethan noista myyvät myös itseään miesasiakkaille. Tiedän parikin, joiden isoille kumitisseille olen laskenut siemenen. Toinen antaapilluakin, suht. edulliseen hintaan jos vertaa pään kynimiseen. Pano 60e, tosin markkinoivat tätä vain tietyille ja ilm. silloin tällöin. Kaverini yritti kysyä, niin ei ollut myynyt kuin käsihoidon.
Namskis. Missä päin? Onko niitä tissipartureita muuten jossain. Mielelläni maksaisihn vähän ekstraa jättilolloiselle kampaajalle, varsinkin jos saisi vähän kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Käykää Tallinnassa, hinta n. 70 e väri ja leikkaus. Hyviä kampaajia löytyy, jos välttää keskustan turistipaikat. Esim. Sikupillissä, Prisman kanssa samassa keskuksessa, Hairlook. Varaukset voi tehdä netistä ja hinnat näkee samalla.
Aika kalliiksi tulee täältä Oulun läheltä lähteä käymän kampaajalla Tallinnassa.
Paljonko sitten maksaa yksi kampaamo?
Voiko ostamisen sijaan vuokrata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää Tallinnassa, hinta n. 70 e väri ja leikkaus. Hyviä kampaajia löytyy, jos välttää keskustan turistipaikat. Esim. Sikupillissä, Prisman kanssa samassa keskuksessa, Hairlook. Varaukset voi tehdä netistä ja hinnat näkee samalla.
Aika kalliiksi tulee täältä Oulun läheltä lähteä käymän kampaajalla Tallinnassa.
Kannattaa ottaa selville hinnoista. Oulussa löysin sattumalta entistä pääpostia vastapäätä ( siitä kulmasta) kampaamon, jossa naisten hiustenleikkaus 30e. Käynyt jo kahdesti ja todella tyytyväinen. Viimeksi kun kävin, ei velvoitettu pesusta mitään ylimääräistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa selville hinnoista. Oulussa löysin sattumalta entistä pääpostia vastapäätä ( siitä kulmasta) kampaamon, jossa naisten hiustenleikkaus 30e. Käynyt jo kahdesti ja todella tyytyväinen. Viimeksi kun kävin, ei velvoitettu pesusta mitään ylimääräistä..
En käy Oulussa vaan lähikunnassa jossa leikkuu ja väri 60e.
Jessus, 12 min työ, pitkien hiusten tasaus hinta 42€! Myönnän, että olin vähän tyhmä, kun en kysynyt etukäteen, mutta oletin palvelun maksavan siinä 25 euron luokkaa, siihen hintaan tehdään miesten hiustenleikkaus, joka vaatii huomattavasti enemmän aikaakin!
Tässä ei pesua (pesty juuri ennen käyntiä), kammalla hiukset suorisksi selkää pitkin, leikkaus naks naks ja se oli siinä.
Seuraavan kerran saa ystäväni tehdä saman, minulta löytyy terävät sakset. Tarjoan kahvit sekä 20€ vaivanpalkkaa.
Leikkaus sisältäen pesun ja muotoilun maksaa 28e. Tampereen naapurikunta.
Kohta saavat laittaa kaikki ryöstöhintoja ottavat kampaamot lapun luukulle. Kukaan ei enää suostu kohta noilla hinnoilla leikkuuttamaan saati värjäämään hiuksiaan.
Eli jos 12 min työ maksaa 42€ tuntipalkaksi muodostuu 210€! Taitaa jo dipl.inssit, arkkitehdit ja lääkärit jäädä toiseksi. Taisin tehdä väärän uravalinnan aikoinaan?
Miten voi tosiaan edelleen niin, että miesten hiustenleikkaus n. 30€, naisten hiustentasaus 40€.
Mihin tämä perustuu voisiko joku kertoa!!!
Mulle maksoi 8 vuotta sitten 20€ kun hommasin Tokmannilta sellaisen sähkökoneen, jolla itse ajan hiukset pois 4 kertaa vuodessa. Eli 20 € on maksanut viimeisen 8 vuoden aikana. + sähkö. Eli ehkä 25€.
Ihan sairasta maksaa 100€ jostain kampauksesta joka katoaa pois kuukaudessa.
Kannattaa lopettaa hiusten värjääminen ihan vaikka vain periaatteen vuoksi. Miehillä menee vain joku 15-20€ hiusten hoitamiseen kuussa, joten en näe mitään syytä miksi naistenkaan pitäisi panostaa suuria summia hiuksiinsa.
Ainakin täällä pk-seudulla hiustenleikkuun saa muuten edullisesti HairStoressa jos varaa ajan heti aamuksi.