Kampaamojen hinnat karanneet käsistä
Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat saivat kokeilla alvittomuutta. Laskiko hinnat? Taisi käydä niin, että tuli itse ryssittyä se homma ja nyt 24% alvista valitetaan kuin se olisi suuri rangaistus. Ihan itse aiheutettu se on. Moniko muu ala sai sellaisen kädenojennuksen?
Pakko nyt vähän nönnöttää, kampaajat eivät saaneet alvittomuutta, vaan alv oli 9%. Tuskin tuota kokeilua hintojen laskemiseksi tehtiin.
Värinpoisto, värjäys kolmella värillä ja leikkaus. Puolipitkät hiukset. Maksoi minulla 115e, en pitänyt kovin kalliina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette niin turhamaisia, että värjäätte hiuksianne.
Kaikista kaupungeista löytyy myös edullisia kampaajia, esimerkikisi niitä, jotka leikkaavat hiuksia kotonaan.
Pitäisikö kampaajan tehdä ilmaiseksi tai tappiolla työtä?
Kampaaja on yrittäjä, joka maksaa vuokraa tiloista, ja maksaahan ne kaikki työssä tarvittavat aineet ja välineetkin.
Lisäksi hinnoissa arvonlisävero. Ja lopuksi pitää jäädä palkkaakin työstään.Mieti, mitä muut käsillään työtä tekevät laskuttavat, esim. putkimies, sähkömies,
ei työ ole ilmaista.Teetkö itse ilmaiseksi töitä?
Kaikki nuo mainitsemasi työläiset ovat halvempia tuntihinnaltaan kuin nämä karvansiistijät :D ihan poskettomia ovat parturin hinnat, muutkin yrittäjät samoin maksavat tiloista ja tarvikkeista yms. Ite lopetin kampaamossa käynnin kun tyven värjäyksestä (muutama sentti) ja latvojen leikkuusta pamahti laskua melkein 200€
Kyllä esimerkiksi putkimiehen ja sähkömiehen tuntilaskutus on hyvinkin usein siinä noin 70 euroa tunnissa ja heillä ei useinkaan ole työn luonteesta johtuen liiketiloja tai jos on niin ne maksetaan Tarvikemyynnin katteesta.
Paskat ole, muista että se kampaaja ei suinkaan ole pelkästään sun käytössä sen tunnin ajan, silloin kun joku odottaa värin vaikutusaikaa niin samalla jo muita asiakkaitakin leikellään ja värjäillään. Sähkärit ja putkaritkin tarvii tukikohdan tarvikkeilleen, eivätkä he silti tule välttämättä kalliimmaksi, tehtävästä riippuen toki. Vaikka sähkäri oliskin 70/h niin mieti silti että kampaamossa helposti on 200/h. Pitääkö olla huolissaan? :D
Kalliit kampaajat 8n yleensä kalliilla liikepaikoilla, keskustassa tai kauppakeskuksissa. Sähkärin tukikohta on joko kotona tai jossain teollisuusalueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan esimerkki tän päivän kampaamo käynnistä. Raidotus, muotoon leikkaus ja olaplex.
Raidotus mun alaselkään saakka olevaan tukkaan kestää 2,5h. Siis pelkästään se että saa noi raidat päähän. Yhteensä istuin 4h kampaamon penkissä.
Maksoin lähtiessäni 152 euroa.
Siitä jää tunnille hintaa 38 euroa. Siitä kampaaja maksaa vielä 24%veroa, tilavuokran, käytetyt aineet ja laitteet ja niin edelleen.Sellaisia riistäjiä ne kampaajat. 😂
Mutta olitko sinä hänen ainoa asiakas tuon 4 tunnin ajan? Monethan tekevät samaan aikaan useampia asiakkaita. Joten jos siinä oli toinen asiakas samanaikaisesti, niin silloinhan tuntihinnaksi tuli 76€.
Mun kampaaja ei ota muita asiakkaita samaan aikaan. 4h kestävä hiusten maalaus ja leikkaus maksaa 140 e. Ja joka kerta on upea. Käyn 2 kertaa vuodessa.
Sain ihan hyvän leikkauksen opiskelijan työstä ammattiopistossa. Opettaja vielä tarkasti lopussa, joten riskiä epäonnistumiseen ei ollut. Kympin maksoin ja kotona vielä luonnollinen markettiväri päähän.
Missä on noin kallista? Minulla maksoi 118€, oli väri ja uuteen malliin leikkaus. Hyvä kampaamo, kaupungissa.
Monta kertaa yritin kampaajalla saada kylmää tummanruskeaa väriä ja yleensä lähdin pois erittäin lämpimän sävyisen punaruskean tukan kanssa. Kerran oli musta. Kyllästyin, ostin kaupasta värin ja tein itse. Onnistuin täydellisesti ja nyt on niin lähellä omaa sävyä, että voin nätisti kasvattaa luonnollisen värini takaisin. Käyn hoitamassa kampaajalla enää latvojen leikkuun.
Mä leikkaan itse hiukseni sekä poikani hiukset.
Käyn kampaajalla joka viikko. Eikä se minusta ole kallista. Pesu ja föönaus maksavat 15€, joka 5.viikko leikataan ja silloin maksan 40€ ja kahdesti vuodessa laitetaan raidat 60€.
Simba kirjoitti:
Vallilassa arabiparturi veloittaa miesten leikkauksesta 20e. Omasta mielestä sopiva hinta.
Ja verottaja katsoo läpi sormien, halvemmaksi tulee valtiolle kun ei puututa pikkuseikkoihin.
Ei Suomessa parturi ole ahne, vaan parturiliikkeiden yhtiömies VEROHALLINTO, jolla etuoikeutettuja osakkeita, jotka oikeuttaa automaattisesti osuuteen yrityksen liikevaihdosta ja mahdollisesta voitosta.
TV-kuvaa Kouvolan ostoskeskukselta keskipäivän aikaan.
Mutta yritä nyt sitten selittää näille.
Köyhä ja katkera kirjoitti:
20min miesten hiustenleikkuusta 35€ Helsingissä.
Tekee tuntia kohden meinaan 105€/h.
Kampaajat kitisee että samppoo maksaa, vuokra maksaa, sakset kuluu..
Itsekin olen yrittäjä, alla puolen miljoonan euron kone, eikä silti toivoakaan että voisin veloittaa 105€/h alvillista.
Olis pitänyt nuorena ruveta kultaa vuolemaan ja alkaa parturiksi eikä koneurakoitsijaksi..
Juu just näinhän se menee. 8h työpäivän aikana tienaa 840e. 20pv kk töitä niin tienaa jo 16800. Siitä pois alvit ja vuokra pari tonnia niin käteen jää silti reilusti!!!
Tai sitten jokaista 20min hiustenleikkuuta kohti on paljon työtä, josta ei makseta :) ajanvarausta puhelimitse tai netissä, liikkeen siivous (ettei seuraavan tarvii istua karvaiseen penkkiin), välineiden siivous (kun hiusvärien sekoituskupit ei yleensä pese itseään) yms. Eikä niitä asiakkaita välttämättä riitä edes koko päiväksi. Sekin on laskettu hintoihin.
En ole kampaaja enkä käy kampaajalla koska se on kallista, mutta ymmärrän mistä hinnat muodostuvat.
Ei siinä ammatissa kyllä rikastu :)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin juuri tänään tätä samaa, kun siivosin useita tunteja (työkseni siis) niska märkänä. Ensi viikolla ihan vaan siistimisleikkaus ja tajusin, että koko tämän päivän palkkani menee siihen (max 20 min. kestää tuo).
Mitähän järkeä tässä oikein on? Miesten tuota vaikeampi tukanleikkuu voi olla esim 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen osittain tästä syystä lopettanut värjäämisen vuosia sitten. Opettelin myös leikkaamaan omia hiuksiani ja viimeksi olen tainnut käydä kampaajalla 10 vuotta sitten.
vaimoni on leikannut hiuksensa itse jo vuosikymmeniä. Minä olen värjännyt hänen hiuksensa. Eipä tuhlata rahaa näihin asioihin. Tosiasiassa hänen kanpauksensa on parempi, kuin monen kampaajalla käyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin juuri tänään tätä samaa, kun siivosin useita tunteja (työkseni siis) niska märkänä. Ensi viikolla ihan vaan siistimisleikkaus ja tajusin, että koko tämän päivän palkkani menee siihen (max 20 min. kestää tuo).
Mitähän järkeä tässä oikein on? Miesten tuota vaikeampi tukanleikkuu voi olla esim 30 euroa.
Miesten leikkuun selviää 15 eurolla ja aivan hyvä jälki tulee.
Käykää Tallinnassa, hinta n. 70 e väri ja leikkaus. Hyviä kampaajia löytyy, jos välttää keskustan turistipaikat. Esim. Sikupillissä, Prisman kanssa samassa keskuksessa, Hairlook. Varaukset voi tehdä netistä ja hinnat näkee samalla.
Oli mikä tahansa elimkeinoharjoittaja - kampaaja, hieroja, vyöhyketrapeutti, ompelija mikä vain omalla työllä leipänsä tienaava - tarvitsee minimissään palkkakulus 50-60 e/h elääkseen. Eikä se ole leveää elämää tuolla summalla.
Palkkakulun päälle pitää laskea vuokra, tarvikkeet ja aineet, sähkö yms.
Ei se ole mikään pelkkä vuokra, joka on kuluna.
Ettekö te tajua, paljon teidän työnantajanne oikeasti teistä maksaa? Summan pitää olla riittävä, jotta palkka jakautuu myös sairauspäiville ja kesälomalle. Eläkkeistä ja muista sosiaalikuluista puhumattakaan.
Opettelin värjäämään ja leikkaamaan itse kun kyllästyin ryöstöhintaan ja siihen että aina nyrhittiin liikaa
Käyn kerran kuussa värjäämässä ja leikkauttamassa hiukseni. Maksaa 75€ kerta. Mielestäni kohtuullinen kun siinä menee yleensä kaksi tuntia aikaa.
M42
Käyn Torniossa yhdessä pienessä kampaamossa joka ei ole keskustassa ja hiustenleikkuu maksaa sen 25€. Onko tämä edullinen vai ihan normi hinta, vai ehkä jopa kallis, ottaen huomioon sijainnin?
Olen käynyt silloin tällöin kampaamossa, jossa aamupäivän ajat saa edullisemmin kuin normaalisti. Viimeksi kampaaja oli myöhässä tunnin ja sain vielä alennusta tarjouksen lisäksi niin 80€ maksoi pitkien hiusteni värjäys ja leikkaus. Ei kyllä siltikään perse kestä käydä kampaajalla, nykyään värjätään ja leikataan siskon kanssa toistemme hiukset parin kuukauden välein. Hyvin siinä on oppinut toisen hiuksia värjäilemään ja leikkaamaan ja ihan samanlaista tulosta kuin kampaajalla kun latvatkin vain tasataan.