Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamojen hinnat karanneet käsistä

Vierailija
08.08.2019 |

Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin turhamaisia, että värjäätte hiuksianne.

Kaikista kaupungeista löytyy myös edullisia kampaajia, esimerkikisi niitä, jotka leikkaavat hiuksia kotonaan.

Pitäisikö kampaajan tehdä ilmaiseksi tai tappiolla työtä?

Kampaaja on yrittäjä, joka maksaa vuokraa tiloista, ja maksaahan ne kaikki työssä tarvittavat aineet ja välineetkin.

Lisäksi hinnoissa arvonlisävero. Ja lopuksi pitää jäädä palkkaakin työstään.

Mieti, mitä muut käsillään työtä tekevät laskuttavat, esim. putkimies, sähkömies,

ei työ ole ilmaista.

Teetkö itse ilmaiseksi töitä?

Jännä juttu kuitenkin, kun käyn kampaajalla, siihen menee reilut 200€ ja kun käyn yksityisellä hammaslääkärillä, niin hinta vaihtelee 70-140€ välillä.

Ja ap. olen samaa mieltä, nykyisin kampaajalla tuntuu olevan kalliimpi liksa, kuin yksityisillä hammaslääkäreillä.

Tämä!! Kampaajaksi voi ryhtyä muutaman kuukauden kurssilta(yksityiset koulut). Lääkäriksi opiskelu kestää hieman kauemmin...

Kävin hammaskiven poistossa yksityisellä hammaslääkärissä ja aikaa meni n. 30-40 min. kun puhdisti ja kiilotti hampaat ja lasku oli 53€.

Mikähän lasku olisi tullut kampaajan käsittelyssä.

Ja koulutuksessa on vähän eroa.

Kokeile ens kerralla pyytää lääkäriltäsi moniväriraidat ja kampaajaltasi paikkaus kun kerran eri ammatteja noin vertaat.

Vierailija
182/204 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy lainkaan kampaajalla, en myöskään värjää koskaan hiuksiani.

Miksi jotkut haluavat hiuksiinsa jotain kemikaaleja? 🙄

Koska oma väri on per.se.estä. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon värien myrkyt.

kotiväreissä enemmän kun kampaamoväreissä.Olen kuullut.

Vierailija
184/204 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon värien myrkyt.

kotiväreissä enemmän kun kampaamoväreissä.Olen kuullut.

Kaikki väriaineet varmaankin myrkyllisiä. Tosiaan, jos kampaajat eivät pudota hintojaan reilusti, loppuu loputkin, näitten hömppäpalveluiden käyttäjät. Ei kellään varaa käydä kampaajalla, ja ihmisillä on nykyään muutakin tekemistä, kuin hiustenlaittaminen ja kihartaminen. Vanhanaikaista. Lisäksi monet kampaajat on hirveitä juoruakkoja ja luonnevikojakin löytyy.

Vierailija
185/204 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat :D Yksityiset koulut 1v, ammattikoulu 3v ja 2v jos lukiopohjalta. Että näin. Suosittelen suurimmalle osalle palstan postaajista psykiatrista apua.

Vierailija
186/204 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on eroa itse leikatun ja nyhrityn hiusten ja kampaajan leikkaamien välillä.

Kampaaja on asiantuntija, osaa leikata muotoon, itse kun ähertelee leikkauksen,

se on yhtä sillisalaattia.

Maksan mielelläni kampaajalle siitä, että hiukseni ovat hyvin leikatut.

Itse kävin juuri kampaajalla, sillä sitä asiantuntevaa palvelua halusin. Asiantuntijuudesta tosin voi olla montaa mieltä. Omaan ohuet hiukset, ja sanoin useampaan kertaan kampaajalle, että jos ei laita kauheasti muotoilutuotteita, kun hennot hiukset on sitten helposti päätä myöten, näytin myös kohdan mihin oma jakaus tulee. No lopputulos oli se, että kampaaja stailasi hiukset menemään sivujakauksella ja suihki pään täyteen kaikenmaailman muotoilutuotteita, jolloin hiukset menivät aivan korppuina päätä myöten ja sivujakaus korosti oikein lättätukkaa. Melkoista asiantuntijuutta, jos kotonakin saan hiukset näyttämään paremmalta kuin ammattilaisen käsittelyssä.

Vierailija
187/204 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pienituloinen nainen voi mitenkään käydä kampaajalla kun hinnat ovat jotain luokkaa 219€. Siinähän menee koko kuukauden ruokarahat hiusten ylläpitoon. Naurettavaa.

Tai vaihdat kampauksen simppelimpään.

Vierailija
188/204 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka lopetin hiusten värjäämisen noin viisi vuotta sitten! Raskauduin ja siitä se ajatus sitten lähti. Ja arvatkaapa mitä? Luulin aina, että mulla on kamala oma väri, harmaa ja muutenkin ruma. Juurikasvu toki oli hieman epäsiistin näköistä, mutta enhän koskaan ollut antanut edes omalle värille mahdollisuutta. Nyt minulla on täysin oma väri, kauniin vaalean ruskea ja lisäksi, olen säästänyt huiman summan rahaa, kun en ole värjännyt hiuksia! (Ihan hirvittää, paljonko oikeesti HIUKSIIN käytin ennen rahaa)

Lisäksi, hiukseni eivät koskaan ole olleet näin tuuheat ja hyvänkuntoiset! :) 

Ja ei, tämä ei ole mainos tai mikään muukaan.. ihan tavallisen kotiäidin kirjoitus :) 

Jos tuo olisi mainos, niin mitä siinä mainostettaisiin? Jäi epäselväksi.

Vierailija
189/204 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu liikehuoneisto vuokrastakin... Käyn itse sivukadulla, sivukaupungilla vanhassa liikerakennuksessa kampaajalla. Kampaaja on nuorehko ja taitava, asiakkaat kyllä löytää sinne. Sanoi, että vuokra on siinä joku 300-400 Euroa. Hän oli pohtinut siirtymistä uuteen kauppakeskukseen paremmalle paikalle ja ei lähtenyt, koska siinä vuokra olisi ollut yli 3000 Euroa. Sanoi, että tarkoittaisi sitä, että joutuisi nostamaan hintoja ilman, että penniäkään jää itselle enempää ja/tai saisi tehdä enemmän töitä saman tienestin eteen.

Eli liiketilojen vuokrat on kanssa yksi tekijä. Ykköspaikoilla on ykköspaikkojen vuokrat ja jonkunhan nekin pitää maksaa...

Vierailija
190/204 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären kanssa käytiin siistimässä hiuksia, molemmilla pitkät hiukset. Minulta leikattiin 15 cm että sain vanhan värjäyksen loput pois, tytöltä parin sentin tasaus eli huonot latvat veks.

Kampaaja alkoi puhua hiusten pesusta ja kun sanoin että ei tarvitse, niin kuulemma kuuluu hintaan. Ok. Sai myytyä minulle myös kiiltokäsittelyn, että hiuksista tulee sileät ja kiiltävät. En huomannut käsittelyllä olevan juuri mitään vaikutusta.

Kassalla alkoi ynnäys. 2×leikkaus, kiiltokäsittely 25,- (eli käytännössä shampoopesu jollain special aineella), mallinmuutoslisä koska leikattiin enemmän kuin 2 kk kasvu, tyttö oli antanut laittaa jotain vahaa, sit vielä joku ekstramaksu kun homma kesti niin kauan. Yhteensä 179 e!

Vierailija
191/204 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vaan tyhmää maksaa liikaa.

Lataa sovellus ja hyödynnä ilmainen hiustenleikkaus: https://cutters.fi/getapp Käytä koodi valitsemassasi salongissa ennen 10.9.2021. Koodi: xrqhzx

Vierailija
192/204 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kampaajalla 9 vuoteen. Olen säästänyt paljon. Pitkät hiukset on helppo leikata itse kun ne on vielä luonnonkiharat eikä virheitä huomaa niin helposti.

Lopetin hiusten värjäämisen kolme vuotta sitten, sitä ennen värjäsin aina itse.

Nyt olen ajatellut leikkauttaa hiukset lyhyemmiksi ja sitä varten olis pakko tilata aika kampaajalle, mutta noilla hinnoilla ei kyllä houkuta. 😬

Ehkä pidänkin pitkät hiukset vielä...

Vierailija
193/204 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain 1-2 kertaa vuodessa raidoituksessa. Kiiltokäsittelynkin aion jatkossa hoitaa kotona

Vierailija
194/204 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn vain 1-2 kertaa vuodessa raidoituksessa. Kiiltokäsittelynkin aion jatkossa hoitaa kotona

Mikä tuo kiiltokäsittely on ja miten se tehdään? Millä aineilla? Voiko tehdä oman väriseen hiukseen?

Vierailija
195/204 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuttersissa et maksa turhasta. Siellä ei pestä hiuksia, ei värjätä eikä lässytetä, vaan leikataan niin kauan kuin on tarvetta. Välillä leikkaus onnistuu 10 minuutissa, välillä menee 30 min. Silti hinta on sama :)

Lataa sovellus ja hyödynnä ilmainen hiustenleikkaus: https://cutters.fi/getapp

Käytä koodi valitsemassasi salongissa ennen3.9.2022. Koodi: hcbtfj

Vierailija
196/204 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyväpalkkaisia. Leikkaan mieheni hiukset ja mies leikkaa minun hiukset. Väriä emme tarvitse. Miehelle kätevää, kun viimeistään kolmen viikon välein hiukset tulee siistityksi ja minulla kätevää, kun saan hiusten leikkuun juuri silloin kun tahdon, yleensä vain joitakin kertoja vuodessa.

Vierailija
197/204 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme hyväpalkkaisia. Leikkaan mieheni hiukset ja mies leikkaa minun hiukset. Väriä emme tarvitse. Miehelle kätevää, kun viimeistään kolmen viikon välein hiukset tulee siistityksi ja minulla kätevää, kun saan hiusten leikkuun juuri silloin kun tahdon, yleensä vain joitakin kertoja vuodessa.

Niin, te ootte molemmat kampaajia ?

Vierailija
198/204 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, te ootte molemmat kampaajia ?

Ei olla kampaajia. Seurasin miten yksi hyvä kampaaja käsitteli saksiaan, kun leikkasi lapseni hiukset. Sitten ei ollut enää tätä hyvää kampaajaa ja lapsi sai uudelta kampaajalta huonon kampauksen. Pyysin korjaamaan sitä, mutta kampaaja sanoi, että lapsen kampaus on riittävän hyvä, eikä suostunut korjaamaan. Ei siltikään, vaikka joukkoon oli jäänyt epätasaisuuksia ja liian pitkiä hiuksia. 

Päätin korjata itse ja kävin ostamassa sitä varten hyvät sakset.  Parasta on ollut, kun joku vanhempi on kysynyt, että mikä  kampaaja on tehnyt tyttäreni hiukset, kun on niin hyvä kampaus. Olen voinut sanoa, että minä itse ja en ole kampaaja!

Miehen hiusten leikkuuta varten menin seuraamaan, kun mies kävi parturissa. Ei tekijä tiennyt, että miksi olin katsomassa. Taas onnistui. Trimmerillä ei voi mokata, jos vain tarkistaa säädetyn pituuden. Vain pisimmät hiukset täytyy oppia leikkaamaan käsin. Niskakarvoja varten toinen kone. Maksoivat yhteensä ehkä 60 € nämä, mutta olen käyttänyt jo vuosia.

Tein miehelle ja lapselle hiuksia aikani ja sitten ehdotin miehelle, että hän kokeilisi tehdä minulle. Minulla on pitkät hiukset, joten sanoin, että opettelisi ensin tasaamaan. Näytin youtube videon malliksi ja keskustelin saksien asennosta.  

Kun olin käynyt kampaajalla, niin saattoi tulla mitä tahansa. Esim. 20 cm pois, kun pyysin 10 cm, mutta kun pyysin miestäni tekemään, niin hiusta lähti oikea määrä! Oppi nopeasti. Jatkoin itse sivuhiusten revitymmän lookin tekemisellä. Opin tämänkin yhdeltä kampaajalta salaa. Sitten vaihdoin hiustyylini kauttaaltaan tasaiseksi ja välillä on mies leikannut myös takaa pyöreän linjan. Oppii tekemällä, mutta aina saa huolella tehtyä. Kun pituutta on, niin ensimmäiset harjoitukset voi tehdä ja sen jälkeen tehdä uuden vähän lyhyemmän kampauksen. Olen oppinut tekemään hiuksista  sellaiset, että ne asettuvat luonnostaan hyvin ja näyttävät hyviltä myös, kun pää on  eri asennoissa. 

Vierailija
199/204 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, tein jo kauan sitten päätöksen, että en tarvitse kampaamopalveluita. Kerran Afikassa lomaillessa tosin kävin kampaajalla tasaamassa hiuksiani. Ihmettelivät hiuslaatuani ja vertasivat vauvanhiuksiin.

Vierailija
200/204 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin Suomessa, en voisi käyttää kampaajaa!

Nykyasuinmaassani käyn kerran viikossa pesu & föönäys, 10 euroa ja tipit päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän