Millaiset naiset käytttävät nykyään Hermesin huiveja?
Klassikko, ja mielestäni olivat taas muutama vuosi sitten enemmän pinnalla. Itse en kuitenkaan tunne kun yhden ihmisen jolla kyseinen huivi on, hän on yli 60-v täti-ihminen jolla muutenkin hyvin vakiintunut tyyli. Hän kyllä käyttääkin huiviaan paljon.
Onko teillä näitä? Käytättekö, tai tunnistatteko edes aitoa yksilöä jos jollain on niin ettei logo loista kilometrin päähän? Millaiselle ihmiselle nämä mielestänne sopivat? Sopivatko arkipukeutumiseen jos tyyli on ihan tavallinen, vai säästelläänkö näitä enemmän juhlavampiin tilanteisiin?
Minulla olisi nyt mahdollisuus saada huivi tuliaisena/synttärilahjana, mutta en oikein osaa päättää haluanko ja tulisiko käytettyä. Sen tiedän että kalliita ovat kyllä ja siinä mielessä "hienoja".
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä, joissa on hevosen kuolaimet.
Voisin pitää sellaista trenssin ja korkkareiden kanssa.
Kyllä niissä on kaksi c:tä.
Vierailija kirjoitti:
Kuus-seitsemänkymppiset kultturikanat, jotka huumaavien hajuvesiensä pilvessä kulkien kävelevät taidenäyttelyissä läpi eivätkä yhteenkään tauluun tai taideteokseen edes vilkaise. Sama teattereissa ja oopperassa - kalkattavat keskenään - pääasia, että ovat itse näyttäytymässä, sekä voivat retostella päiväkahviseuroissaan käyneensä sen ja sen näyttelyssä, tai esitystä seuraamassa.
Asuun kuuluu myös paljon kultaväriä jakuissa, kengissä, silmälasiensangoissa,kelloissa - ja se on siinä - kulttuurin kultainen kalkkuna.
Näille kalkkunoille kuuluisi Suomen kulttuurityöläisten olla kiitollisia. Ei monikaan teatteri pyörisi ilman näitä tätejä, jotka ovat valmiita maksamaan sen satasen musikaalista ja tulevat uskollisesti seuraavana vuonna uudestaan, olipa tyylilaji mikä vain.
Vielä hienompaa olisi, jos myös nämä tätihuiveja ja tätilaukkuja suosivat nuoret tulisivat myös kulttuuritapahtumiin. Taitaa vain olla turha toivo.
Joo voisi aika hiljaista pidellä monessa teatterissa ja näyttelyssä jos ei olisi kulttuurikalkkunoita. Ei kulttuuria tuoteta ellei ketään kiinnosta.
Huivi ei kuulu eurooppalaiseen kulttuuriin. Se pitää kieltää.
En tiedä oliko arjen luksusta, mutta en tunnistanut silkkihuiveja Hermeksiksi kun heitin niitä ihan kohtuullisen läjän roskikseen erään kuolinpesän tyhjennyksessä. Vasta myöhemmin tajusin että nehän olivat ilmeisen arvokkaita. No sinne meni ja se siitä.
Mulla on kaksi Hermes-huivia. Mieheni ja poikani ostaneet lahjaksi
Pariisin liikkeestä. Käytän niitä silloin tällöin. Olen 68 v.
Kuningatar Silvia käyttää. Töölön vanhat rouvat käyttää.
- vanhat
-keski-ikäiset konservatiivisesti pukeutuvat
- nuoret naiset, jotka suosivat yllämainitun kaltaista konservatiivista tätityyliä.
Ei voi mitään, mutta Hermesin silkkihuivi suorastaan huutaa tietynlaista porvarillisuutta. On se toki ns. ajatonkin. Itse en halua sellaista, koska se ei sovi eikä koskaan tule sopimaan tyyliini.
N48
Avec Sofie-blogisti ainakin käyttää näitä huiveja. Muistaakseni joskus blogissa kehui näitä huiveja ja kuoseja, ja mainitsi jotenkin sivulausessa, että hänen pitää oikein tsempata, että hän muistaisi edes kerran vuodessa käydä ostamassa yhden uuden itselleen. Kävin katsomassa Hermeksen sivuilla, että hintaa yhdellä huivilla n. 300 e. Aika eri maailmoissa eletään :D
Kaikki huivit symboloivat naisen alistamista ja pitäisi kieltää.
Hermesin huiveja on eri kokoisia. Itselläni on yksi kyseisen merkin huivi, ollut jo noin 10 vuotta ja olen siis nyt 30-vuotias. Laadultaan huivi on erinomainen ja pidän kovasti huivien väreistä ja kuoseista. Omassa käytössä huivin koko on kuitenkin osoittautunut niin epäkäytännölliseksi, ettei huivia sen vuoksi tule juuri käytettyä. Se yleisin Hermesin huivi on kooltaan nimittäin liian pieni ollakseen kaulassa (näyttää lentoemännältä tai muuten tätimäiseltä) ja liian suuri käytettäväksi esimerkiksi hiuksissa tms. Niinpä huivia tulee käytettyä lähinnä laukkuun kiinnitettynä somisteena silloin kun se sopii muuten asuun. Jos ostaisin nyt Hermesin huivin, olisi se ehdottomasti isompi, silloin sille olisi käyttöä vähintään viikoittain eikä todellakaan olisi tätimäinen.
Vierailija kirjoitti:
Avec Sofie-blogisti ainakin käyttää näitä huiveja. Muistaakseni joskus blogissa kehui näitä huiveja ja kuoseja, ja mainitsi jotenkin sivulausessa, että hänen pitää oikein tsempata, että hän muistaisi edes kerran vuodessa käydä ostamassa yhden uuden itselleen. Kävin katsomassa Hermeksen sivuilla, että hintaa yhdellä huivilla n. 300 e. Aika eri maailmoissa eletään :D
300? Ainakin tällä hetkellä nettikaupassa 90x90cm:n huivien hinta lähtee n.370,€, jotkut erikoisemmat ovat yli 400€. Onhan se iso raha, mutta monelta palaa saman verran yhteen ravintolailtaan tai viikonloppumatkaan. Hyvin valitusta huivista on iloa monta vuotta.
I
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko arjen luksusta, mutta en tunnistanut silkkihuiveja Hermeksiksi kun heitin niitä ihan kohtuullisen läjän roskikseen erään kuolinpesän tyhjennyksessä. Vasta myöhemmin tajusin että nehän olivat ilmeisen arvokkaita. No sinne meni ja se siitä.
Aina löytyy näitä roskiinheittäjiä, oli sitten kyse muumimukeista, aaltovaaseista, artekista ym.
Mitä saat tästä valehtelusta?
Luuletko että joku uskoo näitä trollejasi?
Varmaankin todella epämääräista porukkaa. Menehän maalaamaan taloa ja kuokkimaan kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy näitä roskiinheittäjiä, oli sitten kyse muumimukeista, aaltovaaseista, artekista ym.
Mitä saat tästä valehtelusta?
Luuletko että joku uskoo näitä trollejasi?
Jos leikitään että 10 vintagehuivia on arvoltaan 200€/kpl ja niitä oli 10, niin tyyppi väittää heittäneensä roskiin 2000€. En tiedä, jos itse tekisin niin, niin olisin kyllä asiasta hyvin hiljaa ja häpeäisin tyhmyyttäni.
https://www.hermes.com/fi/en/scarves-and-silk-accessories/women/#%7C%7C
No en tunnistais. Osa kyllä oikein kivan näköisiä.
Sain pari kuukautta sitten lahjaksi Hermesin silkkihuivin. Kaunis kuosi, paljon vaalenpunaista eikä huuda merkkiään. Olen 37 vuotta ja hyvin huivi sopii tyyliini, joka normaalisti on nahkarotsi, mustat farkut ja Dr Martensit.
Merkkituotteet menee perhesuhteiden edelle, ilman muuta, tottakai.
Saattaisin ostaa Hermeksen huivin, jos tulisi sattumalla jossain vastaan. Vartavasten en jaksa nähdä vaivaa asian eteen.