Olen raskaana ja mies ei halua lasta...
Hei! Minulla on tälläinen tilanne, että pillerit petti ja olen raskaana viikolla 10. Emme ole miehen kanssa parisuhteessa ja riitaannuimme 1kk ennen kun sain tietää raskaudesta. Miehellä entuudestaan yksi 2,5v lapsi ja on sanonut ettei halua toista lasta. Ilmoitin hänelle raskaudesta ja sanoin etten tee aborttia missään tapauksessa. Hän haluaa olla mukana tulevan lapsen elämässä, mutta ei tue minua millään lailla. Hän sanoi, että auttaa asioissa kun sen aika on...mielestäni myös minun henkinen tukeminen kuuluu siihen? Emme ole tällä hetkellä missään väleissä kun hän saa minulle vaan pahaa oloa aikaan. Olen kuulemma psykopaatti kun pyydän henkistä tukea häneltä emmekä ole yhdessä.
Onko tämä teidän mielestä ok?
Minä olen henkisesti että fyysisesti ihan loppu tällä hetkellä.
Kommentit (4)
Etkä tietenkään ole psykopaatti, mutta hae tukea ystäviltäsi tai perheenjäseniltäsi. Mieheltä et voi odottaa yhtään mitään. Myös neuvolassa voi puhua jaksamisesta.
Mul ollu sama tilanne. Ei mitään tukea mieheltä, eikä rahaa antanut edes vaippoihin. Ei myöntänyt isyyttään mutta halusi nähdä lasta. Otin lapsen kainaloon, vaihdoin puhelinnumeroni ja maisemaa. Olin paskana henkisesti ja taistelin kovasti nuorena yh:na sossujen kanssa kun koitin kertoa etten vaan kertakaikkiaan jaksa yksin. Toivottavasti saat haalittua läheisiä ihmisiä auttamaan sinua jaksamaan ja kestämään lapsen kanssa yksin ennen lapsen syntymää. Koitan vieläkin toipua henkisesti siitä shokista kun jää ilman henkistä tukea. Lapseni on kuitenkin iloinen ja terve. Voimia sulle.
Jos ette ole parisuhteessa, et voi odottaa etkä vaatia mieheltä henkistä tukea. Hän ei ole sinulle mitään velkaa, vaikka tämä nyt ikävältä kuulostaakin. Eikä sinun pitäisi muutenkaan tukeutua häneen, jos ja kun välinne ovat noin huonot.