Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailta tulossa joku paketti jota en ole tilannut

Vierailija
08.08.2019 |

Mitä voi olla?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule sit ap kertomaan, mitä siellä paketissa oli. 

Joo koitan muistaa! Jos olen vielä hengissä :D Ap

Vierailija
82/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.dhl.fi/fi/express/lahetysten_seuranta/kysymyksia_lahetysten…

"Minulla on 12-numeroinen lähetystunnus, joka näkyy dhl.de sivuilla. Miksi tiedot eivät näy dhl.fi sivuilla?

Ilmoittamasi numero viittaa siihen, että lähettäjä on valinnut kuljetusmuodoksi Saksan postin tarjoaman postipakettipalvelun. Nämä paketit jaetaan Suomessa Postin toimesta. 

Saksan posti omistaa DHL:n, joten heidän liikemerkissään viitataan DHL:ään myös postilähetysten ollessa kyseessä. Lähetyksesi ei kuitenkaan ole DHL Expressin kuljetuksessa tai jakelussa.

Lähetykset näkyvät Postin lähetysseurannassa samalla seurantatunnuksella, kun ne ovat saapuneet Suomeen. Lähetyksiä voit tiedustella Postin asiakaspalvelusta puh. 060094320 tai seurata Suomen postin internetsivuilla http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/lahetystens…;

Seuranta ennen Suomeen saapumista on mahdollista Saksan postin verkkosivuilta osoitteessa http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?lang=en&idc="

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän selvisi jo sivulla yksi. AP on tilannut jotakin netistä ja luuli että se toimitetaan Suomesta, mutta paketti tuleekin nyt suoraan Saksasta. Ja on aivan yleinen käytäntö että Posti toimittaa DHL:n paketit Suomessa, niin ainakin kaikki minun Amazon.de toimitukseni ovat tulleet.

Minäkin luulin tilanneeni suomalaisesta Bikster.fi verkkokaupasta, mutta paketti tuli Saksasta. Tai tuli ja truli, sen toimittajana oli Post Nord, eikä paketti ikinä löytänyt perille vaan palasi Saksaan.

Tai sitten poikakaveri on tilannut huimausainetta ap:n nimellä.

Vierailija
84/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä nyt ihan varma ettet ole tilannut mitään, esim. zooplussasta kissanruokaa, niillä kun on sivut selvällä suomella. Tai osa siitä sun odottamastasi tilauksesta tulee eri lähetyksenä.

Vierailija
85/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään ihmeellistä, että Postilta sai tiedon, vaikka DHL toimittaa. Minä tilasin joskus Saksasta tavaraa ja DHL kuljetti paketin Suomeen asti, sitten se siirtyi Postin kuljetettavaksi. Alusta asti näkyi Postin lähetysseurannalla paketin liikkeet.

Sieltä voi olla tulossa huumeita, joku on voinut tilata jotain väärään osoitteeseen, perästä voi tulla iso lasku "ilmaisesta" tavarasta, voi olla jokin muu huijaus kyseessä. Voi myös olla, ettet vain muista tilanneesi jotakin, jonka lähetyksessä on kestänyt pitkän aikaa. Kun lähetti tuo paketin, katso siitä päältä heti lähettäjän tiedot ja jos ei soita mitään kelloja, älä ota vastaan vaan käske postin selvittää kuka sen on lähettänyt ja mitä siellä on, et ole tilannut mitään.

Ja jos lähetti jättää sen oven eteen, niin vien varmaan takaisin postiin. Ap

Jos on ihan outo lähettäjä, sitten kannattaa viedä postiin, mutta jos on esim. Amazon, niin sen uskaltaa varmaan avata. Jos yksityinen jota et tunne, älä avaa. 

Vierailija
86/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se lähetystunnus myös vaihtuu Suomeen saapuessa, eli saattaa olla se tilaamasi juttu, mutta eri tunnuksella

Vierailija
87/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.dhl.fi/fi/express/lahetysten_seuranta/kysymyksia_lahetysten…

"Minulla on 12-numeroinen lähetystunnus, joka näkyy dhl.de sivuilla. Miksi tiedot eivät näy dhl.fi sivuilla?

Ilmoittamasi numero viittaa siihen, että lähettäjä on valinnut kuljetusmuodoksi Saksan postin tarjoaman postipakettipalvelun. Nämä paketit jaetaan Suomessa Postin toimesta. 

Saksan posti omistaa DHL:n, joten heidän liikemerkissään viitataan DHL:ään myös postilähetysten ollessa kyseessä. Lähetyksesi ei kuitenkaan ole DHL Expressin kuljetuksessa tai jakelussa.

Lähetykset näkyvät Postin lähetysseurannassa samalla seurantatunnuksella, kun ne ovat saapuneet Suomeen. Lähetyksiä voit tiedustella Postin asiakaspalvelusta puh. 060094320 tai seurata Suomen postin internetsivuilla http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/lahetystens…;

Seuranta ennen Suomeen saapumista on mahdollista Saksan postin verkkosivuilta osoitteessa http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?lang=en&idc="

Kiitos tästä! Tuolla paketti näkyi ja selvisi että on lähetetty Bielefeldistä Saksasta. Täältäkään ei tosin selvinnyt kuka on lähettänyt paketin... Kummallista! Ap

Vierailija
88/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän selvisi jo sivulla yksi. AP on tilannut jotakin netistä ja luuli että se toimitetaan Suomesta, mutta paketti tuleekin nyt suoraan Saksasta. Ja on aivan yleinen käytäntö että Posti toimittaa DHL:n paketit Suomessa, niin ainakin kaikki minun Amazon.de toimitukseni ovat tulleet.

Minäkin luulin tilanneeni suomalaisesta Bikster.fi verkkokaupasta, mutta paketti tuli Saksasta. Tai tuli ja truli, sen toimittajana oli Post Nord, eikä paketti ikinä löytänyt perille vaan palasi Saksaan.

Tai sitten poikakaveri on tilannut huimausainetta ap:n nimellä.

Tilaamani paketti odottaa noutoa pakettiautomaatissa ja tulee Ruotsista. Siis se toinen paketti josta mainitsin. Ap

Vierailija
89/99 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä nyt ihan varma ettet ole tilannut mitään, esim. zooplussasta kissanruokaa, niillä kun on sivut selvällä suomella. Tai osa siitä sun odottamastasi tilauksesta tulee eri lähetyksenä.

Olen aivan varma. Tämä on tietysti mahdollista että osa tilauksesta tulee eri lähetyksenä eri paikasta... Mutta en kyllä saanut mitään tietoa asiasta, ja hieman epäilen tätä. T. Ap

Vierailija
90/99 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös juuri viestin, että paketti tulossa kotiovelle. Meidän osoitteessa ö-kirjain joka oli muutettu erilaiseksi. Katsoin tuolta dhl:n sivulta ja Saksasta lähetetty. Mitähän tämä nyt on?

Vierailija
91/99 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain myös juuri viestin, että paketti tulossa kotiovelle. Meidän osoitteessa ö-kirjain joka oli muutettu erilaiseksi. Katsoin tuolta dhl:n sivulta ja Saksasta lähetetty. Mitähän tämä nyt on?

Minun tapaus selvisi. Kyseessä Reimashopista tilattu paketti. Vähän erikoiselta tuntuu 😳

Vierailija
92/99 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko se paketti tuli?

Vierailija
93/99 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tilannu jotain esim. Adlibris tai Reimashop -verkkokaupoista? Myös muut ns suomalaiset verkkokaupat saattaa pitää varastojaan Saksassa.

Vierailija
94/99 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
95/99 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin myös toissaviikolla kun Reiman paketti tuli Saksasta ja sellaisella tunnuksella ettei DHL:n haku löytänyt. Huomasin kyllä myöhemmin että Reimalta oli tullut meili missä lähetystunnus oli näkyvillä eli olisi pitänyt itse olla tarkempi.

Vierailija
96/99 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se paketti sisälsi ap?

Vierailija
97/99 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on viime vuodelta, mutta aihe on ajankohtainen. Minulle tulee brushing paketteja Aasiasta. Pieniä kirjeitä, joissa on halpissälää, en ole tilannut niitä. Mitä teen?

Vierailija
98/99 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö koneelleni jostain ilmaantunut virus tms. haittaohjelma kun tämän aamun alkajaisiksi Outlookin sähköpostiohjelma näytti ilmiselvän bullshit viestin, nolp.dhl alkuisen mukamas paketin seurantakoodilinkin, vaikka en ole tilannut yhtään mitään. Lisäksi lähettäjänä oli oma nimeni ät pp.inet.fi, eli Telian sähköposti, jonka olen kuitenkin lakkauttanut jo kuukausia sitten.

Olen aiemmin oikeasti tilannut Saksasta pienoismalleja, mutta niiden dhl seurantakoodilinkit ovat aivan erilaisia kuin tämä bullshit linkki.

Tilillä ei näy mitään ylimääräisiä siirtoja ja Windows 10:n pikatarkistus ei löytänyt mitään ongelmia, täydellinen tarkastus menossa tätä kirjoittaessa.

Mikähän voisi olla tällaisen bullshitin takana ja mitähän tälle osaisi tehdä? En ole seikkaillut millään hämärillä sivuillakaan, joten en käsitä mistä koneelle olisi voinut tulla mitään paskoja :/

Mulla ei tietenkään nyt ole varaa maksella mistään huoltopalveluista ja työkkärin sivuillekin pitäisi tunnistautua ja ilmoitella haettuja työpaikkoja ja tietysti hakea työpaikkojakin tällä koneella...

Vierailija
99/99 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö koneelleni jostain ilmaantunut virus tms. haittaohjelma kun tämän aamun alkajaisiksi Outlookin sähköpostiohjelma näytti ilmiselvän bullshit viestin, nolp.dhl alkuisen mukamas paketin seurantakoodilinkin, vaikka en ole tilannut yhtään mitään. Lisäksi lähettäjänä oli oma nimeni ät pp.inet.fi, eli Telian sähköposti, jonka olen kuitenkin lakkauttanut jo kuukausia sitten.

Olen aiemmin oikeasti tilannut Saksasta pienoismalleja, mutta niiden dhl seurantakoodilinkit ovat aivan erilaisia kuin tämä bullshit linkki.

Tilillä ei näy mitään ylimääräisiä siirtoja ja Windows 10:n pikatarkistus ei löytänyt mitään ongelmia, täydellinen tarkastus menossa tätä kirjoittaessa.

Mikähän voisi olla tällaisen bullshitin takana ja mitähän tälle osaisi tehdä? En ole seikkaillut millään hämärillä sivuillakaan, joten en käsitä mistä koneelle olisi voinut tulla mitään paskoja :/

Mulla ei tietenkään nyt ole varaa maksella mistään huoltopalveluista ja työkkärin sivuillekin pitäisi tunnistautua ja ilmoitella haettuja työpaikkoja ja tietysti hakea työpaikkojakin tällä koneella...

Hmm, Telian sähköposti ilmeisesti muuttuu juuri tänä päivänä Fjordmailille, liekö sillä jotain tekoa tämän oudon viestin kanssa?