Saako deitin syömisiä kommentoida?
Tilasin ison kakkupalan ja jääkahvin ja deitti otti ihan vaan kahvin ja sanoi ettei välitä makeasta. Ei siinä mitään ja söin tyytyväisenä kakkuni mut lähtiissä hän sanoi että "sulla oliki sudennälkä" ja kysyi olinko varmasti tyytyväinen vai ostaisko hän mulle pari kakkua mukaan (oltiin maksettu ekat itse). Vastasin että mun 45 -kiloinen kroppa on nyt erittäin tyytyväinen ja lähdin. Muuten hän oli kiva mutta noi vitsit ei ihan uponneet. Ei olla kuultu ton jälkeen ja se siitä. Mut olisko tuollanen kommentointi teille ok?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo melkoisen junttia kommentoida tuohon tyyliin toisen syömisiä. Varsinkin jos on ensimmäisiä treffejä menossa.
Ehkä mies olisi halunnut treffit nopeammin ohi, kun kerran otti vain kahvin. Ehkä ap ei ollut alkuunkaan miehelle mieluinen ulkonäöltään? Ehkä se kakkupala oli viimeinen tikki?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän vain halusi jutella kanssasi, ei ajatellut että kakusta vitsin heittäminen olisi niin vakavaa? Ja siis olihan tuo vähän erikoista, mutta kaikki mokailevat välillä. Jos etsit oikeasti kumppania, niin tuo kuulostaa vähän hölmöltä syyltä olla näkemättä uudestaan, jos mies muuten kiva.
Päinvastoin on erittäin tärkeää karsia heti kättelyssä pois ne miehet, jotka osoittavat tuollaista kontrollointia jo alussa. He ovat niitä, jotka kuvittelevat omistavansa naisen ja olevansa oikeutettuja määräämään hönen syömisestään ja pukeutumisestaan jne elämästään kaikin tavoin. Juuri niitä väkivaltaisia miehiä. Kun osaa tunnistaa nuo varoitusmerkit jo alussa, välttää ison osan parisuhdekatastrofeista.
Isoveli valvoo kanssaihmisten takaraivossa. Kakku pitää syödä katseilta piilossa jollei sitten ole aivan anorektisen näköinen. Kakkupala on tämän päivän synti. Ja ainoastaan ylipainoiset (hyi mikä sana!) syövät niitä, ei koskaan ihminen jolla on elämä hallinnassa. Kunnon hyvä ihminen ei koske kakkuun. Ainakaan julkisesti.
En tajua. Olisit saanut ilmaiset kakun palat mieheltä mukaan kotiin. Mikset ottanut? Minä olisin ottanut, ja nauttinut ne paremmassa seurassa.
Väistit luodin, onneksi olkoon!
Kannattaa googlata aiheesta mies kommentoi / kritisoi / arvostekee syömisiäni / painoani / ulkonäköäni
Lue vaikka ensin tämä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/3982491/mies-kritisoi-syomistani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo melkoisen junttia kommentoida tuohon tyyliin toisen syömisiä. Varsinkin jos on ensimmäisiä treffejä menossa.
Ehkä mies olisi halunnut treffit nopeammin ohi, kun kerran otti vain kahvin. Ehkä ap ei ollut alkuunkaan miehelle mieluinen ulkonäöltään? Ehkä se kakkupala oli viimeinen tikki?
Mies olisi voinut juoda kahvinsa nopeasti loppuun tai jättää jopa juomatta. Sitten miehen ei olisi tarvinnut kuin sanoa, että hänen puolesta treffit päättyvät tähän ja ehkä toivottaa hyvää jatkoa. Sen sijaan mies kiusasi itseään katsomalla naisen ahmimista ja päätti lopussa kommentoida ilkeästi. Treffien lopettamiseen olisi ollut ainakin kaksi vaihtoehtoa ja mies päätti käyttää noista jälkimmäistä tapaa. Tuo kertoo miehestä olennaisen, joten hyvä, että ap pääsi miehestä eroon.
Se oli miehen paskatesti. Ihan juuri se sama mitä te ihan kaikki naiset teette itse miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olisi voinut juoda kahvinsa nopeasti loppuun tai jättää jopa juomatta. Sitten miehen ei olisi tarvinnut kuin sanoa, että hänen puolesta treffit päättyvät tähän ja ehkä toivottaa hyvää jatkoa. Sen sijaan mies kiusasi itseään katsomalla naisen ahmimista ja päätti lopussa kommentoida ilkeästi. Treffien lopettamiseen olisi ollut ainakin kaksi vaihtoehtoa ja mies päätti käyttää noista jälkimmäistä tapaa. Tuo kertoo miehestä olennaisen, joten hyvä, että ap pääsi miehestä eroon.
Ja silloin neurottinen PMS-ap itkisi palstalla sikamiehestä, joka lähti treffeiltä kannoillaan kääntyen.
Miksi naisille on niin kova pala, että ette olekaan maapallon keskipisteitä, vaikka niin kuvittelettekin?
Mä painan 49 ja syön kakkua, pari kertaa vuodessa. Mutta olenkin 154cm pätkä että kai tuolla painolla mua voi lihavaksi sanoa. Ja jos syö kerran treffeillä kakkua niin automaattisesti AP:n on valehdeltava painonsa. Syö kakkua kerran = pakko olla lihava joka mättää kakkua päivittäin naamaan. Mä käyn kahviloissa ja ravintoloissa niin harvoin että syön siellä just sitä mitä ite haluun. Valtavan kakkupalan tai kunnon pihvinjötkäleen punaviinisoosissa. Jos joku haluaa tästä yhdestä syömiskerrasta tehdä koko mun elämän kattavia päätelmiä niin siinäpä tekee.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Olisit saanut ilmaiset kakun palat mieheltä mukaan kotiin. Mikset ottanut? Minä olisin ottanut, ja nauttinut ne paremmassa seurassa.
Tää ois paljastanut tilasiko mies kahvin vaan persaukisena
Vierailija kirjoitti:
Mä painan 49 ja syön kakkua, pari kertaa vuodessa. Mutta olenkin 154cm pätkä että kai tuolla painolla mua voi lihavaksi sanoa. Ja jos syö kerran treffeillä kakkua niin automaattisesti AP:n on valehdeltava painonsa. Syö kakkua kerran = pakko olla lihava joka mättää kakkua päivittäin naamaan. Mä käyn kahviloissa ja ravintoloissa niin harvoin että syön siellä just sitä mitä ite haluun. Valtavan kakkupalan tai kunnon pihvinjötkäleen punaviinisoosissa. Jos joku haluaa tästä yhdestä syömiskerrasta tehdä koko mun elämän kattavia päätelmiä niin siinäpä tekee.
Olet normaalipainoinen ihan kuten Apkin voi olla omassa normaalipainossaan.
Haha, tuli mieleen toiset treffit oman mieheni kanssa. Kävimme kaupassa ja ostimme molemmat irtokarkkeja, kun oli tarjouksessa. Mies osti n. 200 g ja minä 900 g, ja mies kertoi myöhemmin olleensa järkyttynyt. Siinä illan edetessä oli kuitenkin huomannut, että kun hän söi illassa sen 200 g, niin minulla oli vielä 800 g jäljellä myöhempää varten. Hän oli luullut, että ostin sen pussin yhdeksi illaksi! Hänkin on nyt oppinut ostamaan enemmän irtokarkkeja kerralla, niin voi nauttia niistä ainakin viikon, eikä vain yhtä iltaa. Minun pussini taas ovat pienentyneet n. 600 grammaan. Olen 155 cm/50 kg (tavatessamme 48 kg).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän vain halusi jutella kanssasi, ei ajatellut että kakusta vitsin heittäminen olisi niin vakavaa? Ja siis olihan tuo vähän erikoista, mutta kaikki mokailevat välillä. Jos etsit oikeasti kumppania, niin tuo kuulostaa vähän hölmöltä syyltä olla näkemättä uudestaan, jos mies muuten kiva.
Päinvastoin on erittäin tärkeää karsia heti kättelyssä pois ne miehet, jotka osoittavat tuollaista kontrollointia jo alussa. He ovat niitä, jotka kuvittelevat omistavansa naisen ja olevansa oikeutettuja määräämään hönen syömisestään ja pukeutumisestaan jne elämästään kaikin tavoin. Juuri niitä väkivaltaisia miehiä. Kun osaa tunnistaa nuo varoitusmerkit jo alussa, välttää ison osan parisuhdekatastrofeista.
Hyvä pointti kieltämättä, mutta ei tuo välttämättä mistään kerro vielä, minullakin on mahtava hyväsydäminen mies, joka töksäyttelee välillä 😊
Suomen varmaan tunnetuin herkuttelija on n. 40-kiloinen (ellei kevyempi) kirjailija Anna-Leena Härkönen. Vuosien varrella on tullut lukuisia kertoja selväksi, että hän on tosi pieni ja tosi sudennälkäinen, koska on syntynyt keskosena. Hänellä on ollut hyviä leivonnais- ym. mässyaiheisia ruokablogeja ja reseptejäkin kaunokirjallisen tuotantonsa ohella.
Siinä nyt yksi julkisuuden esimerkki ihmisestä, joka on pienikokoinen mutta kroppa huutaa kakkua. Ja on tällaisia ihmisiä ei-keskosissakin. Me ihmiset ollaan varsin erilaisia kehoiltamme ja sokerinsietokyvyiltämme.
Kuvittelisin muuten, että kun vakavasti ylipainoinen nainen menee treffeille, hän häpeää painoaan eikä kehtaa tilata sitä isoa kakunpalaa, right? Ettei mies näe häntä "itse teossa".
Ap:n jutussa ei ollut siis mielestäni muuta outoa kuin tuo mies, joka kommentoi syömistä omituisesti. Huumoria tai ei, mutta jos jo ekoilla treffeillä ukolta vuotaa moista kritiikkiä naisen ruokailutottumuksia kohtaan, niin luultavasti se suhteen edetessä pahenisi kunnon piikittelyksi. "Ei oo todellista, sä otat lisää?! Toi oli jo neljäs keksi, ei sillä, että laskisin." Te tiedätte tämän ihmistyypin. Kontrolloi toisia, ja kommentit on ihan myrkkyä.
Töykeää käytöstä. Syömisiä saa mielestäni kommentoida treffeillä vain positiivisessa mielessä, esim. "Ai, toihan näyttääkin tosi maukkaalta" yms. Tuollainen moukkamainen kommentointi kertoo miehen asenteista. Eräs kaverini seurusteli nuorena ruoasta huomauttelijan kanssa. Normaali, hoikka tyttö ei olisi saanut syödä koskaan suklaata, kakkua tai sipsejä, kun hänestä olisi miehen mielestä tullut läski. Myöhemmin kontrollointi paisui entisestään kaikkiin elämän osa-alueisiin ja lopulta mies löi kaveriani. Tuollainen käytös laittaa siis ainakin itselläni hälytyskellot soimaan.
En kommentoinut. Mutta lopetin deittailun kun huomasin että mies syö iltaisin sipsejä, juo olutta ja viikonloppuisin hakee kännissä makkaraperunoita. Örks.
Riippuu tietysti vähän mihin sävyyn mies kommenttinsa heitti, mutta aloituksen perusteella en olisi osannut loukkaantua niistä enkä alkaa etsimään piilomerkityksiä. Typerää tai ei, todennäköisesti olisin ajatellut kakkujen tarjoamisenkin olevan pelkkää ystävällisyyttä.
Vaikka kommentit olisi takoitettukin jonkinlaisiksi piikeiksi, tuskin sittenkään olisin loukkaantunut. Tiedän itse mitä syön ja minkä verran ja jos minun syömiseni ei jotain toista miellytä, ei se minua mihinkään suuntaan hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kukin tilaa ja syö mitä tykkää. Varsinkin kun itse maksaa.
Enemmän ihmettelen sitä että mennään treffeille ravintolaan tai kahvilaan, mutta ei teekään mieli tilata mitään.
Tämä, jos ei makeasta välitä niin kai siellä olisi suolaistakin ollut tai edes joku erikoiskahvi?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lihon, jos syön kakkua, niin pidättäydyn useasti sitä syömästä, vaikka miten mieli tekisi. Muuten painaisin myös pian 100kg. T. 44-v valkoinen heteromies
Kyllä se niin on, että jos ei halua lihoa, niin itsehillintää on syytä harjoittaa ja usein.
Ja sinä harjoitat nimenomaan niissä tilanteissa, joissa normaali ihminen vähän löysää pipoaan. Ok, ei jatkoon.
Bmi ei ole yksiselitteinen ali- tai ylipainon mittari.