Olen miettinyt kuinka usein muut vaihtavat puhtaat rintsikat, itse vaihdan
Kommentit (66)
voin käyttää 2 viikkoakin samoja.
Minä harvoin hikoilen, ne eivät haise tai tunnu likaislta, miksi pitäisi vaihtaa?
Käytössä on kolmet liivit. Yhdet lempparit ja kahdet vähän huonommat.
muut, säästä riippuen 2-3 pv välein, tarvitatessa (helteellä) päivittäin
en itse nuorena hikoillut selästä, vanhemmiten kyllä, joten rintsikatkin likaantuu helpommin. Nuorempana mulle oli myös ihan hepreaa että rinnat ois hikoileet.....
ihanko tosissanne pidätte samoja liivejä viikonkin?!? Eivätkö ne kulu liasta puhki tuolla menolla tai ainakin mene ihan lötköiksi? Vaihdatteko alushousutkin vain silloin tällöin? Itse pidän max. 3 päivää samoja rintsikoita. Kyllähän puhdas vaate tuntuu päällä ihan erilaiselta kuin pari päivää pidetty, ihana laittaa puhdasta päälle, ei tulisi mieleenkään pitää samoja liivejä päivä- saati sitten viikkokausia. Mulla on tällä hetkellä urheiluliivien lisäksi "aktiivikäytössä" neljät hyvät rintsikat ja sitten parit "hätävarat" eli sellaiset, joista en niin tykkää, mutta kelpaavat, jos ei muita ole puhtaina. Koneessa olen aina pessyt, vaikka ovat suht hintavia kaarituellisia merkkiliivejä. Pesupussissa ihan normaalissa 40 asteen pesussa eikä koskaan ole menneet rikki tai pilalle.
2 viikkoa on helposti väliä. Mulla on tällä hetkellä vain kahdet sopivat rintsikat, joista toiset on huonot. Viivyttelen parempien vaihtamista aina viimeiseen asti.
Mulla on nuorimmainen vuoden ja imetän edelleen pari kertaa päivässä. "Normaali"rintsikat ei vielä mahdu päälle, mutta en ala ostamaan mitään väliaikaisiakaan.
Minulla on aina 15 - 20 perusrintsikat. Ne kestävät paljon pidempään, kun ei kuluta puhki ja pesee aina käsin.
Joskus huomaan pitäneeni vähän pidempään samoja liivejä.
En ole kova hikoilemaan kainaloista, enkä hikoile selästäkään.
Liivejä on muutamat lempparit ja useita huonompia.
vaihdan joka neljäs päivä. Päivittäin tarttis. Alkavat haista jo toisena päivänä kamalasti.
Vai oletko niitä naisia, jotka ostavat itselleen liivit aivan liian isolla ympärysmitalla ja säätävät olkaimet lyhimmileen, jolloin liivien takaosa nousee niskaan, kainaloita nuolien? Siihen päälle vielä tiukka paita ja a'vot - tyylikästä! ;)
En ole kova hikoilemaan kainaloista, enkä hikoile selästäkään.Liivejä on muutamat lempparit ja useita huonompia.
Vaihdan puhtaat rintaliivit vähintään kerran viikossa, jolloin likaiset menevät tietysti pesuun. Joskus voin vaihtaa useammin, jos olen hikoillut ja liivit alkavat haista tai vaihdan sellaisen paidan, joka vaatii toisenlaiset liivit.
Pesen yleensäkin vaatteita sitä mukaan kun ne likaantuvat. Voin käyttää samaa paitaa tai housuja useamman päivän, jos ne eivät ole mielestäni likaisia. Näkö- ja hajuaisti kyllä kertovat milloin on aika vaihtaa puhdasta päälle.
Vai oletko niitä naisia, jotka ostavat itselleen liivit aivan liian isolla ympärysmitalla ja säätävät olkaimet lyhimmileen, jolloin liivien takaosa nousee niskaan, kainaloita nuolien? Siihen päälle vielä tiukka paita ja a'vot - tyylikästä! ;)
En ole kova hikoilemaan kainaloista, enkä hikoile selästäkään.Liivejä on muutamat lempparit ja useita huonompia.
Dödötkin on keksitty.
Mutta kiitos vain huolesta :D
Jos kainalot hikoilevat runsaasti niin kyllähän se sotkee rintsikatkin, ainakin haju tarttuu.
t. 34
pidättekö te jotka käytätte samoja liivejä päivätolkulla, myös alushousuja useamman päivän samoja? Itse kyllä käyn joka päivä suihkussa ja vaihdan sen jälkeen puhtaat alusvaatteet - niin liivit kuin alushousutkin.
käytän samoja liivejä välillä pesemättä ihan vaikka viikonkin. En hikoile juurikaan, enkä haise (kenenkään muunkaan mielestä). Pikkuhousut vaihdan joka toinen päivä kun käyn pesulla. Ja tässäkö on jonkun mielestä jotain järkyttävää?
Ei kaikki eritä eritteitään samalla tavalla ja tahdilla kuin toiset. Jos sinun täytyy vaihtaa rintsikat ja pikkuhousut päivittäin, se ei tarkoita sitä ettenkö minä olisi puhdas vaikken tekisikään niin kuin sinä.
Saatan helposti käyttää samoja farkkuja pesemättä parikin viikkoa, en nyt joka päivä, laitan välillä kaappiin ja taas otan sieltä, kunnes ovat likaiset tai haisevat tms.
Kukaan ei ole ikinä sanonut että haisisin tai vaikuttaisin epäsiistiltä tai likaiselta, enkä kyllä olekaan.
Jos ei ole lihava valas, ei myöskään yleensä hikoile kuin rankkitynnyri, niin että hiki valuisi rintsikoihin.
Rintsikat vaihtuu joka toinen päivä, paitsi jos on hikinen päivä takana, niin sitten vaihdan päivittäin tai jopa pari kertaa päivässä. Alushousut vaihdan aamulla ja illalla.
Mullakin on eri kokoisia rintaliivejä, kun eri aikaan kierrosta vaihtuu rintojen koko. Vaikka paino pysyy samana, korkeintaa kahdella kilolla heittää, niin rintojen koko muuttuu kuukautisten menosta ja tulosta riippuen B- ja C-kupin välillä.
Oon luullut olevani joku luonnonoikku, kun vaihdan liivejä niin harvoin. Mulla kans saattaa samat liivit olla käytössä yli viikonkin, mutta pikkarit vaihdan joka päivä, älkää huoliko ;) Mun mielestä ne liivit ei haise, eikä ole kukaan muukaan alkanut nuuhkia. Liivit maksaa niin hirveesti ja niitä on niin hankala löytää, etten kertakaikkiaan viitsi hankkia joka päivälle omia. Lisäksi ne pesussa kulahtavat nopeasti. Voihan tän ajatella niinkin, että käytän liivejäni ympäristöystävällisesti ;)
Tuossa liivishowssa harmittaa eniten se, että en todellakaan liottele rintsikoita joka ilta käsin vaan ne menee aina konepesuun. Kuluvat siis ihan liian nopeasti, mutta aika on kortilla. Joskus kun löydän sopivat liivit niin saatan ostaa niitä samoja sitten useammat... inhoan rintsikoiden sovittamista!!
Eikai KUKAAN oikeasti pidä samoja alushousuja kahta päivää?? Se, ettei kukaan ole sinun, nro 40, sanonut haisevan, ei tarkoita sitä, ettetkö haisisi - harva tuollaista kehtaa toiselle ääneen sanoa ja lähimpäsi lienevät niin tottuneita etteivät hekään huomaa. Kyllähän aikuisesta ihmisestä haistaa läheltä, onko aamulla ollut suihkussa vai ei - lähes poikkeuksetta ihmisten päänahka ja hiukset haisevat tunkkaiselle, jos ei ole aamulla pesty hiuksia. Itse olen hoikka enkä juurikaan hikoile, mutta silti en voisi ikimaailmassa kuvitellakaan lähteväni töihin käymättä aamulla suihkussa ja laittamatta puhtaita vaatteita (alus- ja pääli-) ylle. Tosi nuhjuinen ja tunkkainen olo on muuten. Lapsetkin (alle kouluikäiset) käy meillä suihkussa päivittäin ja laittaa joka aamu kaapista puhdasta ylle.
samalla rahalla saisi useammat.