Meillä 7,5v tyttö nyt ekalle menossa ja 123cm sekä 24kg
Eskariin mennessä oli 117cm ja 22kg. Oli toisiksi lyhyin tytöistä, vaikka vanhin. Et sanoisinko et n. 120cm on aika keskipituinen eskariin menijä.
Kommentit (18)
Nuorempi menee ekalle ja on 104cm/15kg.
jos ette asu Etiopiassa ja kärsi nälkää.
Oma 3,5v tyttöni on 104cm pitkä
Esim. Briteissä lapset menevät viisi vuotiana kouluun eli taitaapi tuo "kääpiö ekaluokkalaisen" äiti asua Briteissä ja lapsi olla n. 5v!
Eli täyttää elokuussa 7v ja on 134cm ja 28kg. On siis tosi pitkä ja melko hoikka. On ihan lastensairaalassa tutkittu toi pituus ja on kuulemma aikaisin kasvava. Pituusennuste n 175cm. Mä luulen että toi 124cm on melko tavallinen ekaluokkalaisen pituus, ehkä sieltä pienemmästä päästä. Ainakin meidän tytön eskarikavereista aika moni oli sitä kokoluokkaa.
täyttää loppuvuodesta 7v ja on nyt 128cm ja 23kg. Keskimittanen eskariryhmässään, mutta puolta vuotta nuorempi kuin muut ryhmäläiset
Poika 118cm ja 23,5kg
Tyttö 111cm ja 20,2kg
Tyttö 119cm ja 24,1kg
meidän 5-vuotias koulun aloittaja on näin-ja-näin pitkä ja näin-ja-näin painava...Jos ketju nimenomaan käsittelee EKALUOKKALAISTEN PITUUKSIA JA PAINOJA, ja sitä käydään saitilla, jossa yleisesti ekaluokan aloittavien lasten oletetaan olevan n. 7-vuotiaita. Tässä kontekstissa tuo "ekaluokkalainen" kun käy ihan synonyymista lapsen n. 7 vuoden iälle. Itse asiassa jos vaikka jonkun lapsi aloittaa koulun 6-vuotiaana tai 8-vuotiaana (vuoden toisia aiemmin tai myöhemmin), sekin varmaan tulisi tässä ketjussa erikseen mainittua, sillä vuodessa lapsi kerää jo aika paljon pituutta ja painoa.
on 129cm/25kg. Pitkä ja hoikka. Samanikäiset tarhakaverit päätä lyhyempiä:)
pitkä ja painoa 20,5 kg.
Ja ihan on pisimmästä päästä tytöistä! Pari pidempää tyttöä oli eskarissa, suurin osa lyhempiä.
sen muistan, että hän oli huomattavasti pienempi kuin kaikki muut eskarikaverinsa
Nyt menee kouluun ja on 122 cm pituinen ja edelleen keskipituinen. Lyhimmät lapset, niin tytöt kuin pojatkin, on arviolta noin 110 cm saman ikäisistä ja kouluun menevistä. Pisimmät varmaan 130 cm.
sen muistan, että hän oli huomattavasti pienempi kuin kaikki muut eskarikaverinsa
Ja neuvolakortin mukaan olen silloin ollut 121cm ja 22kg. Nyt 29-vuotiaana 165cm ja normaalipainoinen, BMI 22 ja risat.
Jos kirjoittaa tälle palstalle, niin puhutaan suomalaisista lapsista ja sun pitää mainita erikseen, jos olet joku poikkeus.
Olisiko ap:n pitänyt laittaa näin: Minkä kokoisia ovat ekaluokalle menijät, jotka täyttävät tänä vuonna 7 tai ovat jo täyttäneet. Siis todella rasittavaa ottaa jotain ulkomaalaisia täällä huomioon.
130cm ja 24kg. Nyt tyttö aloittaa ekan, ja elokuussa täyttää 8v. Pituutta on 128cm ja painoa 22kg. Mielestäni olivat ainakin eskarissa jo ihan samanmittaisia kuin muutkin. Ei tyttö ainakaan tutustmiskäynnillä ollut muita luokkalaisia piempi. SAmaa kokoluokkaa näytti kaikki olevan.
Nuorempi menee ekalle ja on 104cm/15kg.