Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lestadiolaisnaisen kumppanikseni, mutta en ole itse uskossa

Vierailija
07.08.2019 |

Lestadiolaisilla on elämänarvot kohdallaan ja ovat yleisesti ottaen (omien kokemusteni pohjalta) tosi avoimia, ystävällisiä ja kaikin puolin miellyttäviä ihmisiä. Lisäksi minua viehättää miehenä monien lestadiolaisnaisten ulkonäkö tosi paljon. Luonnonkauneus, siistit vaatteet jne.

Ongelmana on se, että en usko kenenkään uskossa olevan haluavan kumppanikseen miestä, joka ei ole uskossa. Tietysti on olemassa maallistuneita/uskonsa "jättäneitä", mutta heitä on vaikea tavata missään. Ja osa uskonsa jättäneistä rupeaa meikkaamaan, juomaan jne, mikä taas vie kiinnostukseni. Harmittaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesänä sitten kiertämään isoa telttaa suviseuroissa.

Vierailija
22/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vl kirjoitti:

Kyllä se on mahdollista ja näissä tapauksissa ei tarvitse mitään isoa perhettä tehdä.

On tapauksia, jossa toinen on vl ja toinen ei.

Jos nainen ottaa ehkäisykiellon tosissaan, niin miten niiltä raskauksilta sitten välttyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua valehdella tai ruveta esittämään mitään. Ja ollakseni rehellinen, niin en haluaisi myöskään ihan valtavaa perhettä. Toisaalta olen jo sen ikäinen (37v), että kumppanillakin olisi varmaan ikää sen verran, että mikään tosi poikkeava lapsimäärä tulisi kysymykseenkään. 2-3 lasta olisi ideaali, vaikka tällaisia asioita ei voikaan ikinä liikaa suunnitella.

Eli haluat teini-ikäisen/parikymppisen naisen? Lestadiolaiset harvemmin eroavat, eivätkä naiset pysy varaamattomina ja lapsettomina yli 30-vuotiaaksi asti.

Tiedän lestadiolaisnaisen, joka avioitui 35-.v

Vierailija
24/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex vl kirjoitti:

Kyllä se on mahdollista ja näissä tapauksissa ei tarvitse mitään isoa perhettä tehdä.

Jos nainen ottaa ehkäisykiellon tosissaan, niin miten niiltä raskauksilta sitten välttyy?

Nykyään myös jotkut vanhoillislestadiolaiset käyttävät ehkäisyä. Tosin siitä ei yleensä ääneen puhuta, koska virallisesti se on yhteisön taholta kiellettyä.

Vierailija
25/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua valehdella tai ruveta esittämään mitään. Ja ollakseni rehellinen, niin en haluaisi myöskään ihan valtavaa perhettä. Toisaalta olen jo sen ikäinen (37v), että kumppanillakin olisi varmaan ikää sen verran, että mikään tosi poikkeava lapsimäärä tulisi kysymykseenkään. 2-3 lasta olisi ideaali, vaikka tällaisia asioita ei voikaan ikinä liikaa suunnitella.

Eli haluat teini-ikäisen/parikymppisen naisen? Lestadiolaiset harvemmin eroavat, eivätkä naiset pysy varaamattomina ja lapsettomina yli 30-vuotiaaksi asti.

Et osaa lukea: Toisaalta olen jo sen ikäinen (37v), että kumppanillakin olisi varmaan ikää sen verran,

Vierailija
26/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex vl kirjoitti:

Eihän sitä päätöstä voi yksipuolisesti tehdä, mutta siksipä puoliso onkin toinen uskovainen. 

Vierailija
27/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taitaisi kelvata porukkaan.  Nehän ei kelpuuta ei-lestadiolaisia.  Kyllä sua ainakin pirunmoinen käännyttäminen kohtaisi.  Ja tytöt menee naimisiin hyvin nuorina, niin että olisko niitä vapainakaan sun ikäluokassa.  Eikö sulle kelpaisi ihan normi uskovainen nainen, jos se sulla on kriteerinä?

Voithan suviseuroissa käydä katsastamassa, kukaties onnistaisi, mutta mistä te keskustelisitte, kun teillä olisi kuitenkin ihan erilaiset arvomaailmat?  Kyllä sun pitäisi edes jossain määrin olla uskovainen, koska sillä uskolla on lestadiolaisilla hirveän iso merkitys ja se säätelee asioita aika paljon.  Eli seuroissa sun pitäisi pystyä käymään ainakin.  

Vierailija
28/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisille ei taida viina maistua? Katselin kuvia suviseuroilta ja ihmiset oli keskimäärin hoikkia tai normaalivartaloisia. Linjat on helpompi säilyttää kun ei juo.

Vierailija
29/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 kirjoitti:

En ole itse uskossa,mutta haluaisin sellaisen uskovaisen miehen joka on täynnä pyhää henkeä,rakkautta ja rakastaa mua sellaisena kuin olen

Tiedän pareja/naimisissa olevia joissa toinen on uskossa ja toinen ei. On paskapuhetta että jumala ei muka siunaisi sellaista liittoa jossa toinen uskossa ja toinen ei. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, rakkaus on pääasia,et rakastaa toista sellaisena kuin on

Terveisin nainen 29 wee

En tiedä miten paljon sinkkuja miehiä on enää seuroissa tyrkyllä kun kuulemma monet ovat lähteneet sieltä menemään. Kannattaa sinunkin kokeilla onneasi ensikesänä Suviseuroissa! Saa sinne mennä ihan muutkin käymään. Ite olen seurustellut silloin aikanaan ortodoksin ja katolilaisen kanssa, jotka molemmat olivat juurikin henkeviä sekä perhettään arvostavia. Suhteesta ei vain pidemmän päälle tullut mitään sillä minä taas en kaivannut perhettä.

Vierailija
30/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, jos on tällainen toive. Ja syynä lestadiolaisten kauneus? Mikä? Eikö sen ulkoisen ja muun voi esittää toiveena ilman tätä lestadiolaisuutta? Kun kuitenkaan se uskonasia ei ole se toive.

Tämä on yksinkertaisesti typerää yleistämistä. Lapsellista noinkin vanhalta mieheltä.

Vierailija
31/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi lestadiolaisnainen, joka on perheetön ja ap:n ikäluokkaa. Eli joskus kyllä jotkut meistä säilyy varaamattomina ja sinkkuina yli 30-vuotiaaksi. Ei mussakaan tietääkseni ole mitään perustavanlaatuista vikaa, yksinkertasesti ei vaan ole oikea tyyppi osunut kohdalle, enkä ole ihan kivan kanssa halunnut yhteen mennä kun loppuelämäksi olisi tarkoitus sitoutua. 

Ja kyllä mä näillä vuosilla voisin ottaa ei-lestadiolaisen, jos tälle olisi ok että itse elän tiettyjen arvojen mukaan, kuten esim. ei alkoholia, ei edes juhlissa.

Se missä munlaisia tapaa, niin onkin hankalampi juttu. 

Vierailija
32/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex vl kirjoitti:

Missä näitä naisia sitten tapaa?

Suviseuroissa. Siellä on kuulemma 30v. sinkkuja jotka etsii miestä. Muuten miksi et ole aikaisempina vuosina vieraillut seuroissa? Pääsisit helpommin juttusille..

Tuntuisi hölmöltä mennä yksin seuroihin. Ja jos ja kun tutustuisi ihmisiin, niin uskohan siinä ensin tulisi puheeksi, kun uusi ihminen tulee yksin seuroihin. Joutuisi kiusallisiin tilanteisiin, enkä tosiaan halua ruveta feikkaamaan. 

Vierailija
33/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensin paranus, usko kaikki synnit Jeesuksen nimessä ja veressä. Kyllä sitten seuroissa voit tutustua ja saada hyvän uskovan naisen. Heillä kiinostaa uusi mies joka on saanut parannuksen armon. Ei muuta kuin sit seurustelemaan ja lopuksi naimisiin jos on oiken harras nainen pääset hääyönä kalavot puhkomaan.Onnea yritykseen👍

Vierailija
34/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 kirjoitti:

En ole itse uskossa,mutta haluaisin sellaisen uskovaisen miehen joka on täynnä pyhää henkeä,rakkautta ja rakastaa mua sellaisena kuin olen

Tiedän pareja/naimisissa olevia joissa toinen on uskossa ja toinen ei. On paskapuhetta että jumala ei muka siunaisi sellaista liittoa jossa toinen uskossa ja toinen ei. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, rakkaus on pääasia,et rakastaa toista sellaisena kuin on

Terveisin nainen 29 wee

Siis mitä haluat?

Vierailija
35/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, jos on tällainen toive. Ja syynä lestadiolaisten kauneus? Mikä? Eikö sen ulkoisen ja muun voi esittää toiveena ilman tätä lestadiolaisuutta? Kun kuitenkaan se uskonasia ei ole se toive.

Tämä on yksinkertaisesti typerää yleistämistä. Lapsellista noinkin vanhalta mieheltä.

Mitä ihmettä. Ei tässä ole mitään outoa, vaikka ymmärrän toki sen, että harvemmin tämmösiä kukaan sanoo esim. täällä ääneen (käsittääkseni ainakaan, kovin aktiivisesti en täällä nimittäin käy). Kunpa pääsisin avaamaan kaikki ajatukseni aiheeseen liittyen puhumalla, koska en jaksa näpytellä. Etenkään, kun olet ilmeisesti lukinnut asenteesi. Mut jos pidät tätä outona, niin feel free. Luulen, että moni tavoittaa kuitenkin, et mitä ajan takaa.

Vierailija
36/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex vl kirjoitti:

Nykyään myös jotkut vanhoillislestadiolaiset käyttävät ehkäisyä. Tosin siitä ei yleensä ääneen puhuta, koska virallisesti se on yhteisön taholta kiellettyä.

Miten aloittaja tuon kysyy naisilta, jos aiheesta ei saa puhua?

Vierailija
37/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taitaisi kelvata porukkaan.  Nehän ei kelpuuta ei-lestadiolaisia.  Kyllä sua ainakin pirunmoinen käännyttäminen kohtaisi.  Ja tytöt menee naimisiin hyvin nuorina, niin että olisko niitä vapainakaan sun ikäluokassa.  Eikö sulle kelpaisi ihan normi uskovainen nainen, jos se sulla on kriteerinä?

Voithan suviseuroissa käydä katsastamassa, kukaties onnistaisi, mutta mistä te keskustelisitte, kun teillä olisi kuitenkin ihan erilaiset arvomaailmat?  Kyllä sun pitäisi edes jossain määrin olla uskovainen, koska sillä uskolla on lestadiolaisilla hirveän iso merkitys ja se säätelee asioita aika paljon.  Eli seuroissa sun pitäisi pystyä käymään ainakin.  

Lapseni kaveri on lestadiolainen. On paljon ollut tekemiaissä, käynyt heidän kanssaan seuroillakin. Kiva perhe. Eikä minkäänlaista käännytystä. Joskus tätä mietin. Mutta ei huolta. Arvostusta on molempiin suuntiin. Molemmat ovat olleet myös esim kirkossa lucioina laulamassa ja evllut rippileirillä sekä isosina.

Vierailija
38/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ulkoisen ym. voi esittää toiveena. Omien kokemusteni mukaan monet ovat kuitenkin esim. enemmän tai hipahtavia, eivätkä välitä välttämättä samalla tavalla omasta habituksestaan. Toiset taas juo kunnolla siitä huolimatta, harrastaa irtosuhteita jne. Lestadiolaiset itse tietävät kyllä eron, luulen näin. Toki mulle kelpaisi ihan yhtä hyvin myös sellainen nainen, joka ei olisi uskossa koskaan ollutkaan.

Vierailija
39/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex vl kirjoitti:

Missä näitä naisia sitten tapaa?

Suviseuroissa. Siellä on kuulemma 30v. sinkkuja jotka etsii miestä. Muuten miksi et ole aikaisempina vuosina vieraillut seuroissa? Pääsisit helpommin juttusille..

Tuntuisi hölmöltä mennä yksin seuroihin. Ja jos ja kun tutustuisi ihmisiin, niin uskohan siinä ensin tulisi puheeksi, kun uusi ihminen tulee yksin seuroihin. Joutuisi kiusallisiin tilanteisiin, enkä tosiaan halua ruveta feikkaamaan. 

Oijoi..olen 30v vl nainen enkä todellakaan koskaan keskustele kenenkään kanssa mistään uskojutuista. Ei voisi vähempää kiinnostaa toisen "uskon tila". Enkä arjessa tai missään puhu mitään Jeesus juttuja. En edes rukoile. Seuroissa käyn joskus. Laulut rauhoittaa, ja olo on turvallinen kun täysi sali tai kirkko veisaa virsiä. Sanomaa en koskaan ajattele, tärkeintä itselle se fiilis joka tuttu jo lapsuudesta.

Aika paljon meitä on tapauskohtaisia, jotka on kasvaneet tällaiseen elämäntapaan niin siinä sitten pysytään ja toteutetaan itse hyväksi koettuja arvoja. Sitten on valitettavan paljon lampaita, jotka ensin tekee kaiken kympillä ja katkeroituu ja sitten on mediassa taas kivaa juttua. Pitää olla sen verran selkärankaa että tietää mitä on mieltä ja elää niin. Ne on höyrähtäneitä jotka muka tulisi keskustelemaan uskosta kanssasi, jos et koe sitä omaksi. Itse en tunne yhtäkään tällaista painostajaa, mutta ilmeisesti niitäkin on. Että monenlaista ihmistä on isoissa joukoissa.

Vierailija
40/54 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi feikata, jos noin kovasti haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän