Haluaisin lestadiolaisnaisen kumppanikseni, mutta en ole itse uskossa
Lestadiolaisilla on elämänarvot kohdallaan ja ovat yleisesti ottaen (omien kokemusteni pohjalta) tosi avoimia, ystävällisiä ja kaikin puolin miellyttäviä ihmisiä. Lisäksi minua viehättää miehenä monien lestadiolaisnaisten ulkonäkö tosi paljon. Luonnonkauneus, siistit vaatteet jne.
Ongelmana on se, että en usko kenenkään uskossa olevan haluavan kumppanikseen miestä, joka ei ole uskossa. Tietysti on olemassa maallistuneita/uskonsa "jättäneitä", mutta heitä on vaikea tavata missään. Ja osa uskonsa jättäneistä rupeaa meikkaamaan, juomaan jne, mikä taas vie kiinnostukseni. Harmittaa.
Kommentit (54)
Niin voi käydä, ja se pelottaa itseäni myös. Mitä jos rakatun ei-uskovaiseen..
T. Lestadiolainen N23
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, jos on tällainen toive. Ja syynä lestadiolaisten kauneus? Mikä? Eikö sen ulkoisen ja muun voi esittää toiveena ilman tätä lestadiolaisuutta? Kun kuitenkaan se uskonasia ei ole se toive.
Tämä on yksinkertaisesti typerää yleistämistä. Lapsellista noinkin vanhalta mieheltä.
Se haluaa, että nainen on neitsyt, mutta ei kehtaa sanoa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
29 kirjoitti:
En ole itse uskossa,mutta haluaisin sellaisen uskovaisen miehen joka on täynnä pyhää henkeä,rakkautta ja rakastaa mua sellaisena kuin olen
Tiedän pareja/naimisissa olevia joissa toinen on uskossa ja toinen ei. On paskapuhetta että jumala ei muka siunaisi sellaista liittoa jossa toinen uskossa ja toinen ei. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, rakkaus on pääasia,et rakastaa toista sellaisena kuin on
Terveisin nainen 29 wee
Siis mitä haluat?
No mitä tuossa luki:) maalliset miehet on ihan paskoja: petetään, jätetään, alkoholi virtaa ja itsekkäitä pasko ja yms
Kokemusta on-_-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, jos on tällainen toive. Ja syynä lestadiolaisten kauneus? Mikä? Eikö sen ulkoisen ja muun voi esittää toiveena ilman tätä lestadiolaisuutta? Kun kuitenkaan se uskonasia ei ole se toive.
Tämä on yksinkertaisesti typerää yleistämistä. Lapsellista noinkin vanhalta mieheltä.
Mitä ihmettä. Ei tässä ole mitään outoa, vaikka ymmärrän toki sen, että harvemmin tämmösiä kukaan sanoo esim. täällä ääneen (käsittääkseni ainakaan, kovin aktiivisesti en täällä nimittäin käy). Kunpa pääsisin avaamaan kaikki ajatukseni aiheeseen liittyen puhumalla, koska en jaksa näpytellä. Etenkään, kun olet ilmeisesti lukinnut asenteesi. Mut jos pidät tätä outona, niin feel free. Luulen, että moni tavoittaa kuitenkin, et mitä ajan takaa.
Miksi juuri lestadiolainen? Kun kuitenkin toiveesi voisi ilmaista ihan vaan kuvaamalla ne asuat, joita toivot. Sinähän toivot asioita, et uskoa.
En ymmärtä, että kukaan tavoittaa ajatustasi. Ajatuksesi on lapsellinen ja yleistävä.
Minulle tulee mieleen, ettet tule toimeen ihmisten kanssa. Siksi tämä toive.
Jdjebe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29 kirjoitti:
En ole itse uskossa,mutta haluaisin sellaisen uskovaisen miehen joka on täynnä pyhää henkeä,rakkautta ja rakastaa mua sellaisena kuin olen
Tiedän pareja/naimisissa olevia joissa toinen on uskossa ja toinen ei. On paskapuhetta että jumala ei muka siunaisi sellaista liittoa jossa toinen uskossa ja toinen ei. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, rakkaus on pääasia,et rakastaa toista sellaisena kuin on
Terveisin nainen 29 wee
Siis mitä haluat?
No mitä tuossa luki:) maalliset miehet on ihan paskoja: petetään, jätetään, alkoholi virtaa ja itsekkäitä pasko ja yms
Kokemusta on-_-
Eihän siinä niin lukenut. Katso uudestaan.
Kysyin, kpska ajattelin, että tämä on sarkasmia.
Siinä luki: rakastaa mua sellaisena kuin olen
Tämä on siis toiveesi. Et itse jaksa rakastaa, et toivo molemminpuolista rakkautta. Haluat että uskovainen mies "rakastaa mua sellaisena kuin olen". Onko sinussa jokin vika? Vaikea olla ihmisten kanssa?
Suosittelen, että muotoilet toiveesi ihan niiden toiveiden mukaan. Unohda usko.
Olisiko ap sopiva sinulle? Kumpikaan ei usko mutta toivoo sensorttista asennetta. Oletko tarpeeksi nätti?
Vierailija kirjoitti:
Et taitaisi kelvata porukkaan. Nehän ei kelpuuta ei-lestadiolaisia. Kyllä sua ainakin pirunmoinen käännyttäminen kohtaisi. Ja tytöt menee naimisiin hyvin nuorina, niin että olisko niitä vapainakaan sun ikäluokassa. Eikö sulle kelpaisi ihan normi uskovainen nainen, jos se sulla on kriteerinä?
Voithan suviseuroissa käydä katsastamassa, kukaties onnistaisi, mutta mistä te keskustelisitte, kun teillä olisi kuitenkin ihan erilaiset arvomaailmat? Kyllä sun pitäisi edes jossain määrin olla uskovainen, koska sillä uskolla on lestadiolaisilla hirveän iso merkitys ja se säätelee asioita aika paljon. Eli seuroissa sun pitäisi pystyä käymään ainakin.
Mun veli (kuuluu kirkkoon, ei uskis) on naimisissa lestan kanssa. Vaimonsa suvussa eriasteista tuo lestadiolaisuus. Veljeni ei kyllä käy seuroissa ja perheen kovimmat uskovaiset ovatkin jo opettaneet pienille lapsille tämän totuuden.
Avoimuus ja ystävällisyys kyl katoaa tietyiss asioissa. Lapset ei sais kilpaurheilla, vaikka tykkäävät lajeistaan kovin. Tanssi on ei. Kaikki mahdollinen pitää hankkia tovereilta, jos mahdollista vaikka joutuisikin ajaman 200km ylimääräistä.
Lestoiss on kyl se hyvä, et ovat hirveen työteliäitä. Siis duunarit. Ei tarvi maksa seisokelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex vl kirjoitti:
Kyllä se on mahdollista ja näissä tapauksissa ei tarvitse mitään isoa perhettä tehdä.
On tapauksia, jossa toinen on vl ja toinen ei.Jos nainen ottaa ehkäisykiellon tosissaan, niin miten niiltä raskauksilta sitten välttyy?
Nykyään myös jotkut vanhoillislestadiolaiset käyttävät ehkäisyä. Tosin siitä ei yleensä ääneen puhuta, koska virallisesti se on yhteisön taholta kiellettyä.
Miten aloittaja tuon kysyy naisilta, jos aiheesta ei saa puhua?
Ei kai sitä voi mennäkään heti joltakin tuntemattomattomalta lestadiolaisnaiselta kysymään, että haluaisitko käyttää ehkäisyä.
Mutta jos ruvetaan ensin tapailemaan ja myöhemmin vaikka seurustelemaan, siitä lapsiasiasta ja mahdollisesta ehkäisyn käytöstä voi ruveta kahden kesken keskustelemaan. Jos nainen olisi muutenkin valmis lestadiolaisena seurustelemaan ei uskovaisen miehen kanssa, todennäköisesti hän ajattelee myös muista asioista kuten ehkäisystä vapaammin kuin lestadiolaiset yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex vl kirjoitti:
Kyllä se on mahdollista ja näissä tapauksissa ei tarvitse mitään isoa perhettä tehdä.
On tapauksia, jossa toinen on vl ja toinen ei.Missä näitä naisia sitten tapaa?
Suviseuroissa. Siellä on kuulemma 30v. sinkkuja jotka etsii miestä. Muuten miksi et ole aikaisempina vuosina vieraillut seuroissa? Pääsisit helpommin juttusille..
Tuntuisi hölmöltä mennä yksin seuroihin. Ja jos ja kun tutustuisi ihmisiin, niin uskohan siinä ensin tulisi puheeksi, kun uusi ihminen tulee yksin seuroihin. Joutuisi kiusallisiin tilanteisiin, enkä tosiaan halua ruveta feikkaamaan.
Oijoi..olen 30v vl nainen enkä todellakaan koskaan keskustele kenenkään kanssa mistään uskojutuista. Ei voisi vähempää kiinnostaa toisen "uskon tila". Enkä arjessa tai missään puhu mitään Jeesus juttuja. En edes rukoile. Seuroissa käyn joskus. Laulut rauhoittaa, ja olo on turvallinen kun täysi sali tai kirkko veisaa virsiä. Sanomaa en koskaan ajattele, tärkeintä itselle se fiilis joka tuttu jo lapsuudesta.
Aika paljon meitä on tapauskohtaisia, jotka on kasvaneet tällaiseen elämäntapaan niin siinä sitten pysytään ja toteutetaan itse hyväksi koettuja arvoja. Sitten on valitettavan paljon lampaita, jotka ensin tekee kaiken kympillä ja katkeroituu ja sitten on mediassa taas kivaa juttua. Pitää olla sen verran selkärankaa että tietää mitä on mieltä ja elää niin. Ne on höyrähtäneitä jotka muka tulisi keskustelemaan uskosta kanssasi, jos et koe sitä omaksi. Itse en tunne yhtäkään tällaista painostajaa, mutta ilmeisesti niitäkin on. Että monenlaista ihmistä on isoissa joukoissa.
Toivon, että löytäisit henkilökohtaisen uskon.
(uskova, ei vl)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen entinen vanhoillislestadiolainen nainen. Vaikka en olekaan enää uskovainen, en silti meikkaa tai juo nykyäänkään. Elämäntavat on siis hyvin saman tyyliset kuin lestadiolaisilla. (No, isoa perhettä en halua.)
Tunnen myös muita samanlaisen taustan omaavia naisia. Missä Ap voisi tällaisia naisia tavata, onkin hyvä kysymys. Ei ainakaan baareissa, ehkä treffipalstoilla?
Mulla sama 😊.
Yritin oppia meikkaamaan ja meikkasinkin, koska koin, että pitää. Tällä palstallakin voi usein lukea, kuinka vain meikattu voi olla huoliteltu. Mutta ei se tunnu omalta, ja nyt olen vapaasti meikkaamatta.
Kuulen usein, että olen "kunnollinen". Ehkä se on sitä, ettei juo alkoholia, hoitaa asiat supertunnollisesti ja auttaa aina kaikkia talkoohengessä 😄.
Ovat kaikkea muuta kuin ystävälisiä. Ainakin lapset ja nuoret ilkeitä koulukiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Jdjebe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29 kirjoitti:
Terveisin nainen 29 wee
Siis mitä haluat?
Kokemusta on-_-
Eihän siinä niin lukenut. Katso uudestaan.
Kysyin, kpska ajattelin, että tämä on sarkasmia.
Siinä luki: rakastaa mua sellaisena kuin olen
Tämä on siis toiveesi. Et itse jaksa rakastaa, et toivo molemminpuolista rakkautta. Haluat että uskovainen mies "rakastaa mua sellaisena kuin olen". Onko sinussa jokin vika? Vaikea olla ihmisten kanssa?
Suosittelen, että muotoilet toiveesi ihan niiden toiveiden mukaan. Unohda usko.Olisiko ap sopiva sinulle? Kumpikaan ei usko mutta toivoo sensorttista asennetta. Oletko tarpeeksi nätti?
Aika ilkeä olet:( ja ei ulkonäkö ei tärkeintä vastaus kysymykseen koska olet maallinen ihminen samoin kuin minäkin: en ole nätti mutta en myöskään lihava, näillä mennään. Ja kyllä tahdon että mies rakastaa mua tälläisenä kuin olen ei sellaisena miksi se toinen haluaa et muutun. En ole niin kuin 90% naisista:en ryyppää, en polta, ei oo lävistyksiä, en perseile, en käyttäydy vittumaisesti 24/7, olen kiltti, rauhallinen ja ennen kaikkea en petä, olen uskollinen ja luotettava kumppani, ainoa miinus on mussa et olen välillä negatiivinen, mut osaan iloita
Vierailija kirjoitti:
Ovat kaikkea muuta kuin ystävälisiä. Ainakin lapset ja nuoret ilkeitä koulukiusaajia.
Kaikenlaiset lapset ja nuoret voi olla koulukiusaajia, uskonnosta riippumatta. Itse kasvoin lestadiolaispoerheessä, ja minua ainakin koulussa kiusasivat eniten ei lestadiolaiset lapset.
Mutta suurin osa seuroissa käyvistä on uskossa ja haluavat kuitenkin uskossa olevan miehen. Isosta joukosta voisi olla aika vaikea skannata sellaisia, joille tällainen mies olisi ok. Saati sit tutustuminen, kun siellä kuitenkin ollaan tiiviissä porukoissa seurojen ulkopuolella. Miten esittelet itsesi ja sen, et miksi olet siellä... Vähän vaikeeksi menis. :)