Voiko kalan syöminen vaikuttaa näin paljon näin nopeasti???
Viime viikolla sain pitkästä aikaa lohta. Olen monta kuukautta miehelle jankuttanut, kuinka haluan syödä enemmän kalaa. Kalaa olen syönyt siis lähiaikoina lähinnä töissä, enkä sitäkään kovin usein. Sitten hän osti meille lohta, jota syötiin se kaksi päivää. Samalla viikolla söin yllättäen sushia ja nyt anoppilassa tehtiin iso saavillinen lohikeittoa, jota olisi tarkoitus syödä tänäänkin. Aloitin myös pari kolme päivää sitten monivitamiinikuurin väsymykseen. Nyt harjasin tukkaani, josta tuli tullut yllättävän tuuhea. Ero viime viikkoon on valtava. Mietin hetken, ettei se monivitamiini kai voi niin nopeasti vaikuttaa. Sitten aloin miettiä, että voiko kala olla se vaikuttava tekijä, vai onko tuo vitamiini tehnyt jotain???
Kommentit (32)
Voi johtua ilmankosteudesta, että tukka tuntuu erilaiselta. Täällä päin on ainakin ollut viime päivät viileä, mutta hiostava, kostea ilma ja sadetta luvassa.
Onhan tässä tullut oltua ulkona ja rannalla vähän. Mittauksissa oli D-vitamiini kuitenkin 50 mikrogrammaa, jonka sanoivat olevan hyvä. Olen silti syönyt D-vitamiinilisää ainakin vuoden, magnesiumia kaverina suonenvetojen vuoksi.
Raskaana en ole, kuukautiset meneillään.
Jospa se on auttanut sun mielialaan. Pirteänä ja jaksavana kaikki tuntuu ja näkyy paremmalta.
Mä just tänään mietin, että vaikuttaako vitamiinit jo olemassa olevaan tukkaan vai ainoastaan siihen kasvavaan tyveen? Mulla on hiukset olkapäihin asti, aika pitkään menee kunnes koko mitta on uusiutunut ja koko tukka hyvin vitaminoitu :)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä tullut oltua ulkona ja rannalla vähän. Mittauksissa oli D-vitamiini kuitenkin 50 mikrogrammaa, jonka sanoivat olevan hyvä. Olen silti syönyt D-vitamiinilisää ainakin vuoden, magnesiumia kaverina suonenvetojen vuoksi.
minun mielestä d vitamiinipuutoksen alaraja taisi olla juuri jotain 40, joten aika matalat arvot sinulla on.
Yleensä olen kärsinyt monien perusongelmasta nimeltään helposti rasvoittuvat juuret ja kuivat latvat. Nyt hiukset on poikkeuksellisen hyväntuntuiset juuresta latvaan. Mielialassa en ole huomannut ainakaan vielä sen suurempaa muutosta. Väsyttää edelleen, ei ehkä niin pahasti.
Ja siis toki näissä on kaksihaaraisia ihan selvästi latvoissa ja vähän sellaista outoa karheutta, mitä ei ole aikaisemmin ollut, mutta samalla ovat kuitenkin sileät. Tekisi mieli vain hiplata hiuksia koko ajan.
no kalassahan on Omega rasvahappoja joten jospa se näkyy hiustesi kiillossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun mielestä d vitamiinipuutoksen alaraja taisi olla juuri jotain 40, joten aika matalat arvot sinulla on.
Ahaa, minulle sanottiin vain, että kaikki hyvin, kun on 50 mikrogrammaa, kun sitä kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, siis tarkoitin puutoksen yläraja oli 40 kun multa mitattiin. ELi yli 40 pitäisi olla.
Itse teen tänään rapeita uunimuikkuja ruisjauholeivityksellä.
Tsekkaan tukan heti aamulla. Odotan vähintään sentin kasvua.