Voiko kalan syöminen vaikuttaa näin paljon näin nopeasti???
Viime viikolla sain pitkästä aikaa lohta. Olen monta kuukautta miehelle jankuttanut, kuinka haluan syödä enemmän kalaa. Kalaa olen syönyt siis lähiaikoina lähinnä töissä, enkä sitäkään kovin usein. Sitten hän osti meille lohta, jota syötiin se kaksi päivää. Samalla viikolla söin yllättäen sushia ja nyt anoppilassa tehtiin iso saavillinen lohikeittoa, jota olisi tarkoitus syödä tänäänkin. Aloitin myös pari kolme päivää sitten monivitamiinikuurin väsymykseen. Nyt harjasin tukkaani, josta tuli tullut yllättävän tuuhea. Ero viime viikkoon on valtava. Mietin hetken, ettei se monivitamiini kai voi niin nopeasti vaikuttaa. Sitten aloin miettiä, että voiko kala olla se vaikuttava tekijä, vai onko tuo vitamiini tehnyt jotain???
Kommentit (32)
Tiedän valtavan lihavan miehen joka syö erittäin paljon itse kalastettua kalaa,on tietääkseni yhä elossa yli 80v. ikäisenä.Olen varma että se johtuu kalansyönnistä.En usko että on onnistunut laihtumaan kun ei onnistunut ennenkään.
Mä söin eilen yhden monivitskupiltsun ja nyt mun tukka on kuin Tina Turnerilla. Eilen olin vielä kalju.
Jos palattaisiin ihan perusjutskiin. Eikös hiukset ole tavallaan kuolleet eli jos olet viikon popsinut kalaa ja jos sillä on vaikutusta niin se vaikuttaa hiuksissasi n. 2mm matkalla juurikasvussasi. Siis jos kuukaudessa kasvaa 10mm niin viikossa kasvu n. 2-3mm 🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ihossa ja kynsissä vitamiinien käyttö voi näkyä piankin, mutta hiuksista en tiedä voiko niin pian.
Vierailija kirjoitti:
Mikään syöminen ei voi vaikuttaa hiuksiiin parissa viikossa, ei kalat eikä vitamiinit.
Mistä tämä sitten johtuu? Hiukseni ovat vuosia olleet huonossa kunnossa, koko ajan latteat ja kuivat. Olen kokeillut biotiinit, magnesiumit, D-vitamiinit, välillä rautaakin raudanpuutteen vuoksi. Kaksihaaraisia oli runsaasti ja jouduin leikkemään niitä paljon pois. Nyt on ensimmäinen kerta vuosikausiin, jolloin hiukset alkavat taas näyttää ja tuntua hyviltä. En ole vaihtanut hiustenpesuaineita. Kaksihaaraisia on toki edelleen. Jopa mies huomautti pari päivää sitten, että hiukset näyttävät poikkeuksellisen hyviltä. Tänään harjatessa tajusin itsekin, että sekä tuuheutta että kiiltoa on tullut nyt runsaasti lisää lyhyessä ajassa.
Kuulostat kyllä niin blondilta, että varmaan sun tukka paksuuntui älystä
Voisiko olla että hiuksia on irronnut vähemmän kuin ennen? Esim. sinkin puutostila voi aiheuttaa hiusten irtoamista.
monivitamiineissa ainakin Multitabs on biotiinia, joka edistää hiustenkasvua, ym muut. Mut luulisin vievät puoli vuotta ennen kuin näkyy?? Tai ainakin pari viikkoa. Samoin rautaa on joissain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään syöminen ei voi vaikuttaa hiuksiiin parissa viikossa, ei kalat eikä vitamiinit.
Mistä tämä sitten johtuu? Hiukseni ovat vuosia olleet huonossa kunnossa, koko ajan latteat ja kuivat. Olen kokeillut biotiinit, magnesiumit, D-vitamiinit, välillä rautaakin raudanpuutteen vuoksi. Kaksihaaraisia oli runsaasti ja jouduin leikkemään niitä paljon pois. Nyt on ensimmäinen kerta vuosikausiin, jolloin hiukset alkavat taas näyttää ja tuntua hyviltä. En ole vaihtanut hiustenpesuaineita. Kaksihaaraisia on toki edelleen. Jopa mies huomautti pari päivää sitten, että hiukset näyttävät poikkeuksellisen hyviltä. Tänään harjatessa tajusin itsekin, että sekä tuuheutta että kiiltoa on tullut nyt runsaasti lisää lyhyessä ajassa.
raskaana
kalaa, kasviksia, kasviöljyjä, yrttejä ja marjoja. elät pitkään ja terveenä
Todennäköisesti hiuksia vain irronnut vähemmän kuin ennen. Ja tämä voi hyvinkin johtua vitamiinien syönnistä jos sinulla on jotain puutostiloja ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla että hiuksia on irronnut vähemmän kuin ennen? Esim. sinkin puutostila voi aiheuttaa hiusten irtoamista.
On ehkä mahdollista. Minulla on irronnut todella paljon hiuksia tuppoina. Usein kaikki matot on aivan täynnä hiuksiani ja imuri menee tukkoon. Lääkärissä olen ravannut väsymyksen vuoksi ja olen maininnut poikkeuksellisesta hiustenlähdöstä. He ovat sanoneet, että tuskin lähtee enemmän kuin normaalisti ja olen varmaan masentunut.
Onko tää joku kalakauppiaan myynnin edistämiskikka. :)
oot saanu auringosta d vitamiinia. jos sulla oli puutosta aiemmin.
Syö ihmeessä lisää kalaa ja laita kuva kuukauden kuluttua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hius on kuollutta kudosta joka kasvaa vain 1-2 cm kuukaudessa. Sen laatu ei enää muutu sen jälkeen kun se on sieltä hiusnystystä ulos kasvanut, toki ulkonäkö voi muuttua esim. sen mukaan onko hiussuomut auki vai kiinni, onko pinnalla päänahan erittämää rasvaa tms. Mutta tosiaan itse hius ei voi parissa viikossa muuttua mihinkään.
Teoriassa päänahan rasvaneritykseen voisi olla muutos aika nopeakin, niin että jos esim. rasvoittuminen on vähentynyt, niin tukka näyttää siksi tuuheammalta. Mutta aika epätodennäköistä sekin, ja ei siihen pitäisi kalat ja vitamiinit noin voimakkaasti vaikuttaa. Ehkä siellä paikkakunnalla on esim. veden kovuus vaihdellut? Omalla paikkakunnalla kesällä välillä otetaan vettä varavesilähteestä, jossa on paljon pehmeämpi vesi kuin muuten. Ja aina kun tukan pesee tällä pehmeällä vedellä, se on paljon hienomman näköinen kuin kovalla.
Muiden täällä liikkuvien teorioiden lisäksi esitän vastateorian. Eli kyllä kalarasva voi päätyä hiusten juuriistoon vaikuttaen kokonaisryhtiin.
Vierailija kirjoitti:
Syö ihmeessä lisää kalaa ja laita kuva kuukauden kuluttua!
Mä luulen että siinä kuvassa näkyy vaan pelkkää tukkaa. Koko ihminen on tukan peitossa.😂