Kissaeksperttejä paikalla? Voiko kotikissa tappaa kyykäärmeen?
Kommentit (44)
Kissasta ei välttämättä ees huomaa että kyy on purrut.
Naaraskissat ovat parhaita metsästäjiä. Vanhempieni pieni maalaiskissa tappoi kyyn. Silminnäkijöiden mukaan se ensin leikitteli kauan kyyllä: päästi irti ja kun kyy mateli vähän matkaa, niin nappasi taas uudelleen. Lopuksi söi koko kyyn päästä alkaen eikä saanut mitään oireita ateriastaan. Ehkä kyy kulutti myrkkynsä loppuun kissan julmassa leikissä.
Ihmeellinen keskustelu. Kissanomistajat käytännössä kilpailevat keskenään siitä kenen kissa on tappanut isompia rottia ja tuottanut enemmän katkipurtuja käärmeitä. Monet teistä vielä varmasti väittävät rakastavansa eläimiä, joopa joo.
Milloinkohan ihmiset oppivat että kissat ei kuulut suomen luontoon, vaan ne on ihan järkyttäviä tuhoeläimiä.
Kissa tappaa kaiken mihin pystyy, vauvojakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen keskustelu. Kissanomistajat käytännössä kilpailevat keskenään siitä kenen kissa on tappanut isompia rottia ja tuottanut enemmän katkipurtuja käärmeitä. Monet teistä vielä varmasti väittävät rakastavansa eläimiä, joopa joo.
Milloinkohan ihmiset oppivat että kissat ei kuulut suomen luontoon, vaan ne on ihan järkyttäviä tuhoeläimiä.
Höpöhöpö ja luonnollisesti eläimet syö toisiaan eli se on elämänkiertoa
Kyllä voi, olen kerran ollut vieressä näkemässäkin, kun kissamme tappoi eteen osuneen kyyn. Iski tassullaan aina uudelleen niin salamannopeasti, ettei kyy ehtinyt reagoida.
Kissa - tappaa talossa ja puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin edesvastuutonta pitää kissaa irti luonnossa.
Joo, täällä kehua retostellaan silläkin, että kissa tappaa rauhoitettuja elämiä. Rantakäärme on rauhoitettu.
Lisäksi rantakäärme on täysin myrkytön eli tietysti tämä teidän ihannoima "taitava saalistaja" sen helposti tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, täällä kehua retostellaan silläkin, että kissa tappaa rauhoitettuja elämiä. Rantakäärme on rauhoitettu.
Eläimiä ei voisi vähempää kiinnostaa ihmisten lait.
Kyllä voi. Meillä on kissa tuonut sisään "lahjaksi" yhden kuolleen ja yhden elävän kyyn.
Kuuluisikohan tämä viesti siihen huonoimmat koskaan saamasi lahjat ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
On totta, että kissa on peto. Sen takia ihminen on sen domestikoinut vuosituhansia sitten, koska se tappaa tuhoeläimiä rottia ja hiiriä pilaamasta viljaa ja ruokaa. Toki saaliksi voi joutua muutakin, so what?
Vierailija kirjoitti:
Kissamme tappoi ja toi lahjaksi vaskitsoita ja rantalaisia, joten kyykin on mahdollinen saalis, joskin myrkyllisenä on kissallekin vaarallinen vastustaja. Kyllä, kissa v o i tappaa kyyn.
Vaskitsan korvausarvo on 202 euroa, ja rantakäärmeen 252 euroa. Kalliiksi tulee kissan pito, jos nuo tulee viranomaisen tietoon. Kissan tekoset kun ovat omistajan vastuulla.
Paljonko kyystä pitäisi pulittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimiä ei voisi vähempää kiinnostaa ihmisten lait.
Siksi on omistajan vastuulla pitää kissa kotona tai kytkettynä ettei kissa pääse rikkomaan lakia. Koirankakka on aika pientä kissojen aiheuttamien haittojen rinnalla. Muutenkin koiran omistajat ovat vastuullisempia koska eivät anna koiriensa juoksennella ties missä ilman valvontaa. Eivätkä nykyiset erittäin domestikoituneet koirat edes ole yhtä hyviä saalistajia kuin kissat.
Voiko siitä oikeasti saada sakkoja että tappaa kyyn? Itse olen listinyt noita kohta kolmekymmentä vuotta lapiolla saarella olevan mökkimme pihapiiristä lasten ja koirien vuoksi. Rantikset toki jättänyt rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko siitä oikeasti saada sakkoja että tappaa kyyn? Itse olen listinyt noita kohta kolmekymmentä vuotta lapiolla saarella olevan mökkimme pihapiiristä lasten ja koirien vuoksi. Rantikset toki jättänyt rauhaan.
Kyy ei ole enää rauhoitettu. Tapa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska kyy ei ole rauhoitettu laji. Muut kotimaiset käärmeet sen sijaan on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Meillä on kissa tuonut sisään "lahjaksi" yhden kuolleen ja yhden elävän kyyn.
Kuuluisikohan tämä viesti siihen huonoimmat koskaan saamasi lahjat ketjuun?
Miten kissa pystyi tuomaan sisälle elävän kyyn? Oletko varma, ettei käärme itse luikerrellut avoimesta ovesta?
Höpö höpö. Olen nähnyt kissan poimivan lähes 15 cm pitkän rotan salaman vauhdilla tyhjästä viljapöntöstä. . Kissa hyppäsi pönttöön ja samassa silmänräpäyksessä tuli sieltä rotta suussa pois. Oli siis niin iso rotta ,että laajasti osaksi maassa. Puruote oli niskan puolelta. Kun rotta rimpuili , kissa pysähtyi ja painoi tassulla kaulasta ja kiristi otettaan hampaillaan. Eipä saalis rim@puillut kauaa. Mitään heittelyä tai retuuttamista ei tapahtunut. Hiiren saa kyllä hen#giltä ihan lyömällä.