Taas paloi rahat lastenvaatteisiin
Taas meni monta sataa lasten vaatteisiin, vaikka kuinka hyödynsin back to school - kampanjoita.. Minua kiinnostaa, kuinka hyvin muut onnistuvat hyödyntämään aleja ja kampanjoita? Kerro myös mistä ostat vaatteet.
Mulla on 2 lasta. Haluaisin ostaa toisaalta nättejä vaatteita, toisaalta tukea kotimaisia firmoja ja ostaa kestäviä vaatteita. Olen ihan hyvätuloinen perheenäiti, mutta 50 e Gugguun mekoista ja melkein 40 e trikoopaidoista tuntuu kyllä kukkarossa.
Kommentit (59)
Gugguut on kyllä ihan naurettavia egon-pönkitys-vaatteita!! En vaan pysty ostaan omalle taaperolle, kun puistossa joka toisella on Gugguun jumpsuit.
Meillä ostetaan pikku hiljaa pitkin vuotta silloin, kun tarjouksia tulee vastaan. Ei ole tullut vielä tilannetta, että ”oho, kaikki vaatteet ovat jääneet pieniksi”. Henkkamaukkaa on tosi vähän, samoin markettivaatteita. Enemmänkin käytettyjä merkkivaatteita facesta. Ulkovaatteet aina alesta edellisenä vuonna. Kaapissa on aina seuraavaa kokoa, sen sijaan emme säilö liian pieniä vaatteita, vaan kierrätämme ne (facessa, Hopelle). Vaatteisiin nykyisin menevä rahamäärä on tosi pieni, kun käytännössä edellisten myynnillä rahoitetaan uudet. Sen tunnustan, että vaatemäärä on vähän liian suuri nyt, yritän karsia. Lapsia 2, tyttö ja poika, joten heidän välillä ei ole paljoa kierrätetty ison ikäeronkin takia. Kenkiin saisi ison summan menemään, mutta tähän asti merkkikenkiä olen saanut edukkaasti outlet-myymälöistä.
Vaatteisiin kyllä saa palamaan rahaa. Ostan kaiken uutena ja vien sitten kirpparille kun yli kasvetaan. Meillä tosin vasta 4-vuotias ja vauva, mutta minä himoshoppaajana saan menemään satasia kuukaudessa heidän vaatteisiin :D
Adidasta meilläkin. En tajua tätä Adidas villitystä. Mikä siitä nyt niin erityisen tekee. Itse en ole oppinut käytettyjä vaatteita ostamaan koska ne näyttää silmiini kulahtaneilta.
Hyödynnän alet ja nettikauppojen tarjoukset ja ostan myös käytettynä ne mitä löytyy. Eikä kyllä näy päällepäin että on kirppikseltä, sieltä löytyy myös siistiä merkkivaatetta.
Ostan myös jemmaan kun jotain hyvää ja edullista tulee vastaan.
Ostan pitkin vuotta, ostan lähes kaikki netistä ja etsin halppoja tarjouksia. Nyt tämä Adidas villitys vaati jo hieman googlaamista, mutta sain molemille pojille edulliset Adidas lenkkarit (49 €/kpl). Verkkarit oli hieman haaste mutta löytyi sitten ihan FB kirppikseltä 20 € / housut.
Eli googlaan jatkuvasti, ja ostan sitten tarjouksesta. Tai jos löydän kirpputorilta niin ostan talteen. Omat pieneksi jäänyt vaatteet menee aina suoraan Hope Ry:lle. En jaksa niitä myydä ja koska heillä on huutava pula teinipoikien vaatteista, niin vien ne suoraan sinne.
Nyt etsin niitä Adidas huppareita, kyllä ne sieltä löytyy. Adidas reput sai pojat isovanhemmilta syntymäpäivä lahjaksi kesällä.
Talvivaatteet ostan aina keväällä ja Outlet myynnistä, silloin saa hyviä ihan 70 % Ale hinnoilla. Mutta joo, tämä vaatii etsimistä ja lähes viikottain seuraamista.
Vierailija kirjoitti:
Kukkuut on nyt vain rahastusta. Tyhmiltä hynät pois.
Ostan käytännössä kaikki Gugguut -50% alella ja myyn samaan hintaan käytettynä eteenpäin. Laadukas vaate kestää priimakuntoisena leikki-ikäisen päiväkotikäytön jäljiltä seuraavalle. Eettistä ja ekologista, lisäksi tuen näin suomalaista työtä.
Montako prosenttia saat itse niistä Tokmannin rytkyistäsi takaisin? Niin, kukakohan se tyhmä on 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ostan pitkin vuotta, ostan lähes kaikki netistä ja etsin halppoja tarjouksia. Nyt tämä Adidas villitys vaati jo hieman googlaamista, mutta sain molemille pojille edulliset Adidas lenkkarit (49 €/kpl). Verkkarit oli hieman haaste mutta löytyi sitten ihan FB kirppikseltä 20 € / housut.
Eli googlaan jatkuvasti, ja ostan sitten tarjouksesta. Tai jos löydän kirpputorilta niin ostan talteen. Omat pieneksi jäänyt vaatteet menee aina suoraan Hope Ry:lle. En jaksa niitä myydä ja koska heillä on huutava pula teinipoikien vaatteista, niin vien ne suoraan sinne.
Nyt etsin niitä Adidas huppareita, kyllä ne sieltä löytyy. Adidas reput sai pojat isovanhemmilta syntymäpäivä lahjaksi kesällä.
Talvivaatteet ostan aina keväällä ja Outlet myynnistä, silloin saa hyviä ihan 70 % Ale hinnoilla. Mutta joo, tämä vaatii etsimistä ja lähes viikottain seuraamista.
En tosin osta viikottain, mutta ostan jos on hyviä tarjouksia.
Mä ostaisin mieluusti paljon enemmän käytettyä, mutta täällä kotipaikkani kirpparilla on harvoin tarjolla kivoja vaatteita. Kierrän kyllä kirpparilla kohtalaisen usein, koska kyllä sieltä aina silloin tällöin jotain löytyy.
En tiedä, minkä ikäisten vanhempia tässä ketjussa kirjoittelee, mutta oman kokemukseni mukaan viimeistään siinä 6–7-vuotiaan kohdalla tiettyjä vaatteita ei enää meinaa löytää hyvänä. College- ja verkkarihousut ovat yleensä sen verran kuluneita, että ne joko eivät tule ollenkaan kiertoon, tai sitten ovat siinä kunnossa, että ei tee enää mieli ostaa. Myöskään noista isomman tuossa iässä käyttämistä housuista ei välttämättä jää pienemmälle.
Mulla on kaksi poikaa, en tiedä, onko tyttöjen kohdalla sitten eri juttu.
Ja mitä tulee tuohon Gugguun eettisyyden alimpaan kastiin, niin kannattaa lukea ne speksit. Mä luin silloin sen koko jutun Yleltä, eikä se ollut ihan sitä, mitä otsikosta voisi kuvitella. Siinä pidettiin hyvin keskeisenä viestintää jne. Kannattaa lukea ennemmin se juttu kuin toistella, että Gugguu on eettisyydeltään alinta kastia.
(En siis osta Gugguuta, joten ei ole nyt tästä kyse.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn vaatteet läpi (2 lasta) ja teen listan mitä tarvitaan. Jemmaan osan rahoista että saa ostaa jonkun syksyn uutuuden, muuten käytettynä ja kesä alesta. Ja pysyn listassa. Samalla myyn pieniä pois.
Ja ostan vain kotimaisia merkkivaatteita (ulkovaatteet sit molo/reima/ticket).
Lista on tärkeä, ja siinä on pysyttävä! Muuten mopo karkaa helposti. Viime talvena onnistuin ensimmäistä kertaa aleissa - 70% alella ensi talven ulkovaatteet jemmaan ja - 50% alesta sisävaatteet. Niillä pärjätään ensi kevääseen. Aleista saa usein uudet vaatteet samalla hinnalla kuin kirppiksillä.
Jep, minä ostan aina alesta kengät ja ulkovaatteet mutta silti sille haalarille jää hintaa 40e ja kengille samanmoinen. Ovh toki olisi lähempänä satasta molemmissa.
Back to school -kampanjat on ihan normihintaisten vaatteiden markkinointia, eivät mitään alennusmyyntejä. Tyhmälle elämäkin tulee kalliiksi.
Eikö teillä ole mitään muuta elämässä, kuin koulun aloitus ja lasten vaatteet/varusteet? Eikö edes telkkarista tule mitään mielenkiintoista realityä? Kakkaako koira normaalisti vai onko ripulilla?
Mulla aikanaan 3 lasta jotka piti vaatettaa, 2 poikaa ja tyttö. Pojat kuluttivat järjettömät määrät lenkkareita, saappaita, collareita sukkia kalsareita.Tyttö oli "prinsessa" eli huolehti että ei ollu koskaan rikki vaatteet tai edes likaiset. Kyllä se oli ihan h&m, jesper ja junior, stadium,ja cittari mistä ne vaatteet hommattiin koko konkkaronkalle. Kaikki alelaarit ja hyllyt tarkastettiin aina kauppareissuilla josko olisi jotain tarpeellista alessa ja yleensä löytyikin just kalsaria ja sukkaa . Kun on opettanut lapset että ei merkkivaatteita osteta vaan vastaavia niin tytyväisiä olivat ja koskaan ei oltu silmätikkuna vaatteista ja kengistä. Nyt kun ovat parikymppisiä lähes kaikki niin osaavat arvostaa niitä "merkki"tuotteita joita ovat saaneet tai itse hommanneet. Kyllä se saveen menee jos jo lapsena opetetaan merkkivehkeiden käyttäjiksi, siinä sitten murkkuikäisenä ollaankin liemessä jos on vaikka taloudellista ongelmaa tms. ja ei olekaan enää mahkuja ostella sitä "parempaa"merkkiä. @@
Mulla on kolme lasta, kaksi koululaista ja yksi taapero. Kirppareilta löytää kyllä taaperolle vaatetta, mutta ei noille koululaisille. Niille on kaikki pakko ostaa uutena, eikä niille edes kelpaa mikä tahansa. Jos ei ole mieluinen vaate, niin käyttämättä se jää. Tosin hyvä puoli noissa on se että käyttävät yleensä vaan niitä tiettyjä lempivaatteitaan ja usein ihan loppuun saakka. Eli hyvin pärjää jos on kaapissa kerrallaan 5 paitaa ja 5 housua.
Myin juuri kirppiksellä lasteni pieneksi menneitä vaatteita. Muutaman kerran käytetyt addun lenkkarit 8€, menivät heti, samoin Niken lenkkarit ja trikoot. Nyt oli hyväkuntoista viedä pöytään kun molemmat lapset sai samaan aikaan kunnon kasvupyrähdykset ja joillekin vaatteille ei montaa käyttökertaa tullut. Itse ostan myös välillä kirppikseltä ja myös alennusmyynneistä. Lapset 13v ja 15v. Kirppistuotolla ostan sitten sopivan kokoista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkuut on nyt vain rahastusta. Tyhmiltä hynät pois.
Miksi ajattelet, että kotimainen ladtenvaatemerkki olisi vain rahastusta? Haluan ostaa vaatteita firmalta, joka maksaa verot Suomeen.
Gugguu sijoittuu huonoimpien joukkoon.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a994b633-6ce8-449f-a819-f1473abd57c5
Tuossa jutussa ei ollut mitään muuta kuin se, että kotimaiset brändit teettävät vaatteita ulkomailla. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kuitenkin yrityksen verotus tapahtuu tänne, omistajat ovat suomalaisia jne. Se on tärkeää tämän maan talouden kannalta. Ja oikeasti, heidän trikoovaatteet ovat tosi kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostetaan pikku hiljaa pitkin vuotta silloin, kun tarjouksia tulee vastaan. Ei ole tullut vielä tilannetta, että ”oho, kaikki vaatteet ovat jääneet pieniksi”. Henkkamaukkaa on tosi vähän, samoin markettivaatteita. Enemmänkin käytettyjä merkkivaatteita facesta. Ulkovaatteet aina alesta edellisenä vuonna. Kaapissa on aina seuraavaa kokoa, sen sijaan emme säilö liian pieniä vaatteita, vaan kierrätämme ne (facessa, Hopelle). Vaatteisiin nykyisin menevä rahamäärä on tosi pieni, kun käytännössä edellisten myynnillä rahoitetaan uudet. Sen tunnustan, että vaatemäärä on vähän liian suuri nyt, yritän karsia. Lapsia 2, tyttö ja poika, joten heidän välillä ei ole paljoa kierrätetty ison ikäeronkin takia. Kenkiin saisi ison summan menemään, mutta tähän asti merkkikenkiä olen saanut edukkaasti outlet-myymälöistä.
Mun tavoite on myös tuo, että edellisten myyntituloilla ostettaisiin uudet alesta. En vaan millään jaksaisi kytätä alennuksia jatkuvasti, vaikka sitähän se vaatisi.
Osta verkkokaupoista! Mulla 5 lasta ja näistä 3 jo ”isoja” eli pitää olla adidas, nike jne merkkejä.
Urheiluverkkokaupoissa hinnat aina 30-40% alemmat kuin kivijalkakaupoissa. Erityisen hyvä on pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa ruotsissa (palstalla ei saa mainostaa mutta osannet päätellä mikä puoti).
Tekee lapsia
Lapsiin menee rahaa
* Hämmästynyt Pikachu *
Gugguu kuuluu eettisyydessä alimpaan kastiin. Ostakaa riepunne muualta.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/764188-surullinen-lista-suome…