Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lyhyitä housuja?

Vierailija
28.08.2026 |

Jos olet alle 160cm tai ostat vaatteita sen pituiselle (n. 155cm), ilmianna parhaat housulöydöt. Pitäisi löytää farkut, ulkoiluhousut ja miksei muitakin housuja, jotka olisivat käyttäjälleen täyspitkät, ilman että nilkassa on tolkuton määrä kangasta rytyssä. Ongelma on se, että lahkeenpituus on yleensä aikuisten housuissa liian pitkä, eikä lastenosastoltakaan ei löydy sopivaa, koska eivät mahdu lantiolta. Löytyykö mistään kaupasta lyhyemmällä lahkeenpituudella housuja, jotka eivät vaadi lapsen anatomiaa keskivartalosta? Haussa ei siis ole mitkään caprit tai shortsit.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelimot lyhentää ne vaikka polvista.

Vierailija
2/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VeroModassa löytyy ainakin tavallisissa housuissa ja farkuissa lahkeenmittaa 30".

Joillain urheiluvaatemerkeillä on short-mallistoa, ainakin Fjällrävenillä löytyy, ehkä myös Haltilla ja Haglöfsillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelimot lyhentää ne vaikka polvista.

Niinhän ne tekee. Siinä vaan tulee raha-asiat vastaan hyvin äkkiä, eikä se ole valitettavasti tässä kohden ratkaisu muutenkaan.

Vierailija
4/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VeroModassa löytyy ainakin tavallisissa housuissa ja farkuissa lahkeenmittaa 30".

Joillain urheiluvaatemerkeillä on short-mallistoa, ainakin Fjällrävenillä löytyy, ehkä myös Haltilla ja Haglöfsillä.

Ai niin sellainenkin on kuin Vero Moda. Täytyypä käydä katsomassa. Urheilukaupatkin pitäisi käydä koluamassa läpi. Kiitän vinkeistä!

Vierailija
5/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin sellainenkin on kuin Vero Moda. Täytyypä käydä katsomassa. Urheilukaupatkin pitäisi käydä koluamassa läpi. Kiitän vinkeistä!

Joo VeroModa on mun (161 cm) ja tyttären (180 cm) suosikkikauppa, kun saatetaan välillä löytää samanlaiset housut, mulle 30" lahkeella ja hänelle 34" lahkeella

Ulkoiluvaatteissa suuntaisin InterSportiin, Partioaittaan tai XXL:ään. BudgetSport kannattanee myös vilkaista läpi, sieltä olen joskus löytänyt muistaakseni Haltin short-lahkeiset housut. Joskus löytöjä tekee jopa Prismasta.

-2

Vierailija
6/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän housut on erittäin helppoa lyhentää itse. Pituutta ei juurikaan voi lahkeisiin lisätä mutta sitä saa kyllä kotikonstein pois. 

Vierailija
7/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NP-housukauppa lyhentää sieltä ostettujen housujen lahkeet 10 eurolla.

Vierailija
8/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandossa on tällä hetkellä 637 petite-mitoitettua naisten housua. Luulisi löytyvän edes yhdet sopivat.

Vierailija
9/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä hetkellä kiinnostunut housujen lyhentämisestä. Kyllä, se on yksi ratkaisu, mutta ensisijaisesti nyt haetaan housuja, joita ei tarvitse muokata. -ap

Vierailija
10/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän housut on erittäin helppoa lyhentää itse. Pituutta ei juurikaan voi lahkeisiin lisätä mutta sitä saa kyllä kotikonstein pois. 

Totta. Tähän ei tarvitse edes ompelukonetta, vaan lyhennetyt lahkeet voi hyvin ommella käsin kiinni. Kannattaa silittää taitteet ensin, niin ompelu on paljon helpompaa.

Mutta jos tähän ei halua lähteä, niin edullisimmin housut saa yleensä lyhennettyä siinä liikkeessä, josta ne ostaa.

Vierailija
11/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalandossa on tällä hetkellä 637 petite-mitoitettua naisten housua. Luulisi löytyvän edes yhdet sopivat.

Niin kyllä luulisi, mutta valitettavasti ei ole mahdollisuutta tilata sovituksen 637 kpl housuja ja niiden eri kokoja. Pitää päästä sovittamaan ihan paikan päälle. Kaupungista löytyy kyllä kaikki ketjussa jo mainitut kaupat. -ap

Vierailija
12/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa ulkoiluhousuja en helpolla lähtisi itse lyhentämään. Niissä saattaa olla kankaassa kosteussuoja, vetoketjuja, tarranauhaa, kiristysnauhaa jne. Joissain saattaa olla muotolaskokset polven kohdalla, jolloin liian pitkän housun polvipussi tulee lyhytjalkaiselle keskelle säärtä jne.

-2

Vierailija
13/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 183cm pitkä nainen ja minulla on päinvastainen ongelma - useimmat lahkeet on liian lyhyitä. 

Sinulla sentään on ongelmaasi helppo ratkaisu, käytä ompelimoa (tai lyhennä lahkeet itse). Mutta lahkeen pidennys ei oikein onnistu, jos kangas loppuu kesken. 

Vierailija
14/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tällä hetkellä kiinnostunut housujen lyhentämisestä. Kyllä, se on yksi ratkaisu, mutta ensisijaisesti nyt haetaan housuja, joita ei tarvitse muokata. -ap

Epäilenpä, että 155-senttiselle sellaisia ei ole aikuisten mallistossa pahemmin valmiina tarjolla. 160-senttiselle jo löytyykin. Mutta en ihan ymmärrä, mikä ongelma on antaa vaateliikkeen lyhentää housut, jos kokonaishinta (housut + lyhennys) on tarpeeksi edullinen.

Vierailija
15/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran ostanut Prismasta sellaisia mustia housuja, jotka ovat olleet pitkille naisille 3/4-pituisia ja minulle normaalin pitkiä. En kuitenkaan ole etsinyt farkkuja enkä ulkoiluhousuja vaan suoria kangashousuja. Ja nimenomaan siksi, että ei tarvitsisi itse lyhentää, vaikka lyhennän ne kyllä itse, jos ostan liian pitkät.

Vierailija
16/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä luulisi, mutta valitettavasti ei ole mahdollisuutta tilata sovituksen 637 kpl housuja ja niiden eri kokoja. Pitää päästä sovittamaan ihan paikan päälle. Kaupungista löytyy kyllä kaikki ketjussa jo mainitut kaupat. -ap

Ei niitä kaikkia tarvitse tilata. Mitä ihmettä nyt? Kai jokainen tietää suunnilleen oman vaatekokonsa ja sen perusteella osaa tilata sovitettavaksi muutamat housut? 

Vierailija
17/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki vielä: jos jostain sattuu löytymään ns. vajaamittaisia housuja (nilkkapituus / ankle length), niin ne saattaa välillä olla hyvän pituisia lyhytjalkaiselle. Itse ostin kesällä yhdet "high waist, ankle length" -housut koko suurempama: vyötärö laskeutuu vähän alemmas ja lahkeessa riittää pituus. Oma koko (vyötärö ns. oikealla paikallaan) jäi lahkeesta vähän liian lyhyeksi.

Mutta nyt alkaa olla syksy, ja nää vajaamittaiset taitaa olla vähän harvemmassa.

Vierailija
18/18 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kaikkia tarvitse tilata. Mitä ihmettä nyt? Kai jokainen tietää suunnilleen oman vaatekokonsa ja sen perusteella osaa tilata sovitettavaksi muutamat housut? 

Kokemuksesta voin kyllä jo sanoa, että yhtäkään vaatetta ei voi ostaa sen kokolapun perusteella tällaiselle vartalolle. Se on ihan loputon suo, jos pitää tilaamalla alkaa haarukoida, mikä mistäkin housusta voi olla sopiva. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän