Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että junassa pitää änkeä ovien luo jo viisi minuuttia ennen junan saapumista asemalle?

Vierailija
06.08.2019 |

Kyllä sieltä kaikki halukkaat pääsee ulos. Minkä takia pitää täpötäydessä kuumassa junassa väkisin tunkea ihmisten läpi nököttämään ovien eteen tehden matkasta vain entistä ahdistavamman kokemuksen? Miksei voi odottaa, että juna on saapumassa laiturille?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoyhteydet odottavat kyllä. Kyytiin otetaan hitaimmatkin, ei pelkästään niitä jotka ryntäävät ensimmäisinä ovesta. Osa vain on niin tyhmiä.

kiire linja-autolle

Vierailija
22/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos juna on myöhässä. Vaihtoyhteydet odottavat aina saman ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon olisi varmasti pitänyt olla muodossa: Mikä siinä on, että jää seisomaan ovelle tukkeeksi kun muut yrittää poistua liikennevälineestä?

Vierailija
24/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama lentokoneessa, noustaan kaivelemaan tavaroitaan ennen kuin on annettu lupa. Kyllä sieltä pois ehtii vähemmälläkin hopulla.

Kone rullaa, turvavyövalo palaa, ja kiireisimmät kaivaa jo laukkuja. Viimeksi Finnairilla lentoemo sai käyttää kunnolla ääntä ennen kuin jotkut uskoivat ja istuivat.

Vierailija
25/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se käytävällä seisty 5 minuuttia nopeuttaa vaihtoyhteyteen ehtimistä? Eivätkö ne ehdi, jotka seisovat puoli minuuttia?

Vierailija
26/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junan vaihto. Itse syyllistynyt tuohon ja änkeän ovelle, kun junan vaihtoon on

7 minuuttia aikaa. Joskus ei sitäkään, jos juna myöhässä. Ja ihan Vr.llä myyvät noita jatkoyhteyksiä, ainakin pitkän matkan junissa.

Kuinka hidas kävelijä olet, jos et seitsemässä minuutissa ehdi kävelemään toiselle raiteelle?

Sehän riippuu täysin siitä, missä ne raiteet sijaitsevat. Joillakin rautatieasemilla pitää kulkea pitkä pätkä käytävää pitkin ja nousta sitten pitkät portaat. Jos asema ei ole ennestään tuttu, joutuu vielä kiireessä etsimään, minne pitäisi mennä. -eri

Vierailija
27/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva on kulkuväline. Ei kaikki ole lomamatkalla.

Vierailija
28/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kilahdin junassa tämmöselle hätähousulle. Se oli semmonen eteinen jossa on ne matkatavarasäilytykset. Toka kerrokseen oli menossa vanha rouva,takanaan yhtö vanha mies,mun sisko kinttu paketissa kepin kanssa odotti siinä heidän takanaan ja sitten minä siinä lokerikoilla. Siinä yks nainen laittoi laukkuaan,ja annoin hälle tilaa mennä sieltä pois. Niin jo ovella yks nainen keuhkoaa että menkää nyt että saan matkalaukun kaappiin (edesllä oli vielä kaks ihmistä eli aika täys pikku koppi)

Oli pakko äsähtää hälle, että odota nyt,täällä on vanhoja ihmisiä ja keppien kanssa olevia, et voi hosua ennenkui muut pääsee alta pois.

Hiljenipä viimein.

Vierailija
29/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin metroliikenteessä on taas lisääntynyt se urpoilu, että tungetaan junaan sisään ennen kuin poistujat pääsevät ulos. On vain hyvä, että ollaan ovella valmiina, muuten sisäänvirtaus alkaa voimalla ja muodostuu sumppu.

Kaukojunassa istumisen jälkeen joku voi haluta vähän oikoa polviaan ennen asemalle tuloa. Ei kai se ole keltään pois.

Ohis mutta kerran hissistä yritin päästä ulos kun sinne tuuppaa jo hätäisempiä tilalle. Tuumasin kovaan ääneen että "niin kai se on viksumpi että tunget siihen eteen ensin ja minä kävelen sitten sun yli ulos". Lattiaa katseli kiiruilija kun muut "matkustajat" hörötti nauraa :D

Vierailija
30/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lasken kaasua takapuolesta näille käytävällä seisoskelijoille jotka huonontavat matkamukavuuttani.

Vierailija
31/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risteilyllä sama jo puoli tuntia ennen laivan satamaan tuloa. Elokuvista rynnitään pois, kun lopputekstit alkavat, vaikka nekin kuuluvat elokuvaan. Konsertista poistutaan ennen encorea jne.

Olen aina ihmetellyt tätä. Ensin halutaan innokkaasti johonkin elämykselliseen paikkaan ja sitten kuitenkin on kiire sieltä pois.

Risteilyllä naurattaa ne kuumassa jonottajat, kun ei ole yksi tai kaksi ihmustä vaan kymmeniä sulloutuneena sinne aulaan hikoilemaan tärkeenä, vaikka oltais vielä kaukana ulapalla...

Risteilyillä myös nähtyä. Jengi pakkaantuu jonottamaan ravintoloihinkin ennen kuin ne aukeaa. Helposti puolta tuntia aikaisemmin buffetin oven rivassa roikkuvat ja huokailevat itse aiheuttamalleen tilanteelle.

Vierailija
32/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se käytävällä seisty 5 minuuttia nopeuttaa vaihtoyhteyteen ehtimistä? Eivätkö ne ehdi, jotka seisovat puoli minuuttia?

Repesin.

Vierailija
33/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risteilyllä sama jo puoli tuntia ennen laivan satamaan tuloa. Elokuvista rynnitään pois, kun lopputekstit alkavat, vaikka nekin kuuluvat elokuvaan. Konsertista poistutaan ennen encorea jne.

Olen aina ihmetellyt tätä. Ensin halutaan innokkaasti johonkin elämykselliseen paikkaan ja sitten kuitenkin on kiire sieltä pois.

Risteilyllä naurattaa ne kuumassa jonottajat, kun ei ole yksi tai kaksi ihmustä vaan kymmeniä sulloutuneena sinne aulaan hikoilemaan tärkeenä, vaikka oltais vielä kaukana ulapalla...

Risteilyillä myös nähtyä. Jengi pakkaantuu jonottamaan ravintoloihinkin ennen kuin ne aukeaa. Helposti puolta tuntia aikaisemmin buffetin oven rivassa roikkuvat ja huokailevat itse aiheuttamalleen tilanteelle.

Joo se buffetin loistelias ruoka loppuu jos tulee paikalle vasta minuutti ovien avaamisen jälkeen.

Vierailija
34/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 minuuttia aikaa. Joskus ei sitäkään, jos juna myöhässä. Ja ihan Vr.llä myyvät noita jatkoyhteyksiä, ainakin pitkän matkan junissa.

Kuinka hidas kävelijä olet, jos et seitsemässä minuutissa ehdi kävelemään toiselle raiteelle?

Luetun ymmärtäminen. Niinhän minä kerroin, että junan vaihto onnistuu kyllä 7minuutissa, kun olen ovella ja lähden ensimmäisten joukossa ripeästi kävelemään.

Mutta ap. tämä ärsytti suunnattomasti, kun seison jo ovella, kun juna ei ole vielä edes pysähtynyt.

Ja jos noudattaisin ap. toiveita ja istuisin rauhassa penkilläni ja vasta kun juna pysähtää, läksisin penkiltä, varmasti jatkoyhteys ei onnistuisi ja näkisin vain junan takavalot ja mahdollisesti edessä olisi hotellissa yöpyminen, joka taas maksaa ja menetät ajallisesti.

Ja edelleen en ymmärrä, miten tämä vaikuttaa ap. elämään?

Vierailija
35/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon pieneltä paikkakunnalta ja käytän junaa harvoin. En minä tiijä, että kuinka pitkä väli on kuulutuksen ja ovien avautumisen välillä, ja kuinka pitkään on soveliasta seisoa, kun ei sitä kerrota missään infotaulussa. Vieraalla paikkakunnalla aina menee myös joku tovi kun löytää oikean infotaulun, jota kautta löytää laiturin ja junan. Joskus ne infotkin on olleet väärässä ja viimeinen juna on mennyt nenän edestä ja sit odotellaankin asemalla aamuun asti. Kerran aikataulut oli vaihtuneet juuri edellisenä yönä, asemalla pyöri vanhat aikataulut eikä mulla ollut puhelinta millä tarkistaa. Taas yö asemalla, oli aika orpo olo.

Mielummin pelaan varman päälle jos julkisilla pitää matkustaa, panikoin muutenkin saati sit silloin kun jämähdän tuntemattomaan paikkaan yksin.

En mie tahalteen, anteeksi kovin matkasi häiriintymisestä 🙄

Vierailija
36/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä Sylvi. Harvoin ne raiteet on edes vierekkäin, vaan joutuu menemään sisätiloihin, rullaportaat ylös ja sitten taas alas missä on jatkoyhdeyden junan raiteet. Ja vaikka kävelisi ripeäsi niin esim. Tikkurilassa 10min menee ruuhka-aikana helposti.

Vierailija
37/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, mutta miksi se häiritsee, jos joku haluaa seistä eikä istua viimeiset viisi minsaa matkastaan? Eihän hän sinun paikallasi ole tunkemassa. Ja sinä voit ihan rauhassa jatkaa vaikka kännyyn selaamista istumapaikallasi. Minusta on kova rauhassa laittaa kaikki valmiiksi ja siirtyä ovelle ja olla ensimmäisten joukossa. Jossain Pasilassa ei ole edes montaa sekuntia aikaa noista junasta ulos. Lasten ja matkatavaroiden kanssa pitää olla ekojen joukossa, että ehtii ulos.

Vierailija
38/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä änkeän ovien luo jo kuusi minuuttia ennen laiturille saapumista.

Vierailija
39/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen käytävälle ehtii nousta niitä, joilla ei ole mitään kiirettä minnekään. He laittavat takin päälle ja etsivät laukkujaan ihan rauhassa. Junasta ulos pääsemiseen menee 10 minuuttia ja jatkoyhteys on ehtinyt lähteä ennen kuin itse pääsen ulos. Voi käydä niinkin, että seuraava kyyti menee seuraavana aamuna. Ennemmin seison junan eteisessä 5 minuuttia mitä maksan ylimääräisestä hotelliyöstä.

Vierailija
40/64 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä tungos jos joku menee oville, mutta muuten se sama massa ei ole tungos?

Tämä. Ap:n logiikka on tyypillistä av-mammerologiikkaa. Jos niitä asemalletuloa odottavia on ruuhkaksi asti, miten se poistuminen muka niin näppärästi tapahtuu siinä tapauksessa, että kaikki odottelisivat ja lähtisivät paikoiltaan vasta junan pysähdyttyä?

Ap ei liene kauheasti matkustellut junalla ainakaan väliasemille, jos ei tiedä, että aika usein juna pysähtyy todella hyvin lyhyeksi aikaa. Olenpa kerran jopa todistanut tilannetta, jossa lapsi jäi yksin junaan ja jatkoi matkaa, äiti oli jäänyt raiteelle, jolle oli mennyt ensin nostaaksensa rattaat ulos ja lapsen sen jälkeen...

Sitä paitsi, jos et tunne hyvin reittiä ja juna on myöhässä, voit hyvinkin LUULLA sen saapuvan ihan niillä sekunneilla asemalle, jolle sen aikataulun mukaan pitäisi juuri tulla. Et ehkä maisemasta tunnista, että matkaa onkin vielä viisi minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi