Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
Jos uskot noihin tasoteoriajuttuihin ja tavoittelet top 10 miehiä, niin sitten varmaan omaat tiimalasivartalon ja naisellisen herttaisen luonteen ;)
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ap:n kuvailema mies ei ole mikään huippumies vaan aivan keskinkertainen tavismies. Ihan realistinen tavoite ap:lle.
Jos joku luulee tuollaista miestä top 10 mieheksi, niin on viettänyt aikaa melko surkeassa seurassa. Eli luetellut kriteerit ovat ihan ok ap:lle.
Aha. Keskivertomies on 185cm, komeakasvoinen, urheilullinen, korkeakoulutettu, tienaa jo 25-32v iässä yli keskipalkan, luotettava ja perhekeskeinen, raitis ja ei tupakoi, jne.
Minkähänlainen keskivertonainen mahtaa olla? Olisiko 165cm, timmi ja siro, kauniskasvoinen, hyvätissinen ja pyöreäpeppuinen, hauska, empaattinen, naisellinen, tyylikäs, taustalla nolla kevytsuhdetta, ja halukas sitoutumaan jo nuorena?
Miksi naisella 0 kevytsuhdetta mutta mieheltä ei vaadita samaa?! Ei kukaan nainenkaan mitään joka reiässä munaansa uittavaa miestä halua.
Muuten kuulostaa ihan keskivertonaiselta ja mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ap:n kuvailema mies ei ole mikään huippumies vaan aivan keskinkertainen tavismies. Ihan realistinen tavoite ap:lle.
Jos joku luulee tuollaista miestä top 10 mieheksi, niin on viettänyt aikaa melko surkeassa seurassa. Eli luetellut kriteerit ovat ihan ok ap:lle.
No onhan tuo todennäköisyyksien perusteella heittämällä alta 10 prosentin mies. Vaade menestymisestä tai erityisestä luonteen suuruudesta tekisi siitä sitten jo satuosastoa. Vaikka ap tuossa mainitsee ettei tarvitse olla erityisen komea, niin tuo silmää miellyttäväkin on jo yksistään alle tuon top kympin, jos yhtään tuntee pariutumisen dynamiikkaa ja yhdistää siihen sen mitä ap on esiin tässä ketjussa tuonut.
Pariutuminen tuon listan pohjalta lienee siis aivan tuhoon tuomittu käsissä olevilla pelimerkeillä. Toivon kuitenkin että joku, edes kohtalainen, mies löytyy perhe-elämään. Munasolunsa tukahduttaneita laatunaisia on jo maamme notkollaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot noihin tasoteoriajuttuihin ja tavoittelet top 10 miehiä, niin sitten varmaan omaat tiimalasivartalon ja naisellisen herttaisen luonteen ;)
Miehen pyydystämiseen ei tarvita herttaista luonnetta. Riittää että on älykäs ja tajuaa mitä mies kumppanistaan hakee. Toki sopusuhtaisesta vartalosta on etua syöttinä.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Keskivertomies on 185cm, komeakasvoinen, urheilullinen, korkeakoulutettu, tienaa jo 25-32v iässä yli keskipalkan, luotettava ja perhekeskeinen, raitis ja ei tupakoi, jne.
Minkähänlainen keskivertonainen mahtaa olla? Olisiko 165cm, timmi ja siro, kauniskasvoinen, hyvätissinen ja pyöreäpeppuinen, hauska, empaattinen, naisellinen, tyylikäs, taustalla nolla kevytsuhdetta, ja halukas sitoutumaan jo nuorena?
Kun sinä et ole lähelläkään keskiverto miestä niin nämä on tosi harvinaisia? Yliopistolla noita mahtui kolmetoista tusinaan. Sieltä muuten poimin omankin pitkän , tumman ja komean siippani.
Sinun on pakko olla humanisti jos et kykene hahmottamaan ettei keskivertoa pidempi, keskivertoa paremmin tienaava, keskivertoa urheilullisempi ja keskivertoa komeakasvoisempi ole keskiverto.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sinä et ole lähelläkään keskiverto miestä niin nämä on tosi harvinaisia? Yliopistolla noita mahtui kolmetoista tusinaan. Sieltä muuten poimin omankin pitkän , tumman ja komean siippani.
Sinun on pakko olla humanisti jos et kykene hahmottamaan ettei keskivertoa pidempi, keskivertoa paremmin tienaava, keskivertoa urheilullisempi ja keskivertoa komeakasvoisempi ole keskiverto.
Minä olen humanisti ja osaan sentään lukea sinua paremmin. Ap ei missään puhunut keskivertoa komeammasta tai paremmin tienaavasta. Ei hän ylipäänsä toivonut mitään keskivertoa parempaa.
-eri kuin jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Ap ei maininnut mitään luonteestaan, ja kyllähän siltä puolelta löytyy isommat esteet yleensä pariutumiseen kuin ulkonäöstä. Mukava ja rento nainen on haluttu, jos on vielä kauniskin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Herää vaan kysymys, millaisia luusereita nämä kirjoittelijat ovat, kun pitävät täysin tavallista miestä jonain ihme harvinaisuutensa.
Niinpä.
Yli-keskivertomies olisi esim. pääomatuloilla elävä pitkä urheilullinen akateeminen miesmalli, jolla on päivätyö suuyrityksen johtoryhmässä.
Tämmöistenkin kanssa pelkästään minä itsekin olen käynyt monesti treffeillä.
Nuo joiden mielestä ap kuvaa jotain poikkeusmiestä, ovat kyllä todella vaatimattomia kriteereissään.
Ihan tiedoksi, että esim eduskunnassa on vain yksi selkeästi yli-keskivertomies, muut ovat joko taviksia tai ali keskiverron. Jätän kohteliaisuudesta nimeämättä sen yhden.
Nämähän ovat naisten keskivertovaatimuksia vielä huomattavasti pienemmät eli antaa mennä vaan!
Samat vaatimukset kuin miehillä, paitsi pituus ja haluavat nuorempia eikä kukaan niitäkään kriteereitä arvostele.
- Iältään suunnilleen 21-27 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 165 tai lyhyempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni on kommentoinut pituutta. Tiedän itsekin, että se on sellainen tekijä joka rajaa suuren määrän (hyviä) miehiä ulkopuolelle. Olen vain aina viehättynyt pitkistä miehistä, pituus on oikeastaan se ensimmäinen ulkonäöllinen toiveeni miehelle, jos saisi vain yhden sanoa.
Aina minä yritän kohdata ihmiset ihmisinä, en kulje tuolla lista kädessä. :D Mutta joka kerta siinä vaan käy niin että pitkä mies kiinnittää huomioni, kun taas lyhyessä miehessä se lyhyys vain kaihertaa liikaa vaikka muuten olisi kuinka mukava ja kivannäköinen. En tiedä onko tämä joku fetissi minulla, ainakin todella vahva mieltymys.
Ap
Aivan oikein. Alle 185 cm kannattaa päästää alamittaisena takaisin kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä yliopiston sinä olet käynyt, kun kaikki miesopiskelijat ovat mm. komeita ja raittiita?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdotonta, mutta vaikeaa on löytää. Hänen pitäisi myöskin ihastua sinuun
mies51v
Tämä, eli haastavin on se klikkausosasto.
Muutoin luulisi, että toivotunlaisia miehiä pyörii maisemissa, voi toki olla että kaikki eivät ole ihan noin pitkiä, mutta se henkilökemia on se haastavin osuus.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen humanisti ja osaan sentään lukea sinua paremmin. Ap ei missään puhunut keskivertoa komeammasta tai paremmin tienaavasta. Ei hän ylipäänsä toivonut mitään keskivertoa parempaa.
-eri kuin jolle vastasit
No 180-185 cm mies on keskimittainen. Eikä se nyt mikään ihmeellinen vaatimus sekään ole, että miehellä on ammatti ja toimeentulo tai ettei käytä paljon alkoholia.
Saat vaatia mitä haluat. Niin me kaikki saamme.
Tilanne on vähän sama kun esim. asunnon myynnissä. Sinulla on asunto, jonka haluat myydä. Mikäli pyydät siitä huomattavasti markkina-arvo suurempaa hintaa on se myyminen haastavaa. Mikäli pyydät alle markkinahinnan menee se kaupaksi helposti ja nopeasti. Kuitenkin kummassakin tapauksessa tarvitaan vain yksi halukas ostaja, joka on valmis suostumaan kaupan ehtoihin.
Eli mikäli listasi on jotain mitä et voi omalla "markkina-arvollasi" saada, niin silloin sen tulet saamaan. Mikäli vaatimukset ovat liikaa, niin joudut tinkimään listastasi.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt kommentoida vielä noita "arkisia kasvojani", joihin moni on puuttunut. Minusta tuntuu että osalla täällä on eri käsitys siitä mikä on tavallista/kaunista, kuin minulla.
Tuntuu, että jotkut täällä tulkitsivat tuon kuvaukseni siten, että olen lähes ruma kasvoista. En ole. Olen mielestäni tavallinen/perusnätti, mikä tarkoittaa minulle sitä, että kasvoni ovat ihan kivat ja miellyttävät, mutta eivät aiheuta sellaista "wow"-efektiä. En siis ole laittamattomana sellainen päitä kääntävän kaunis, mutta ei minun kasvoissani mitään "vikaakaan" ole.
Ja ehkä myös huomionarvoista se, että tyypillisesti kuljen ihmisten ilmoilla kevyesti meikattuna, mikä heti kaunistaa.
Eli en siis sanoisi, että kasvoni ovat mikään "deal breaker" minussa. Kroppani vain on vielä parempi, siksi mainitsin sen parhaaksi ominaisuudekseni.
Ap
Mikäli kasvosi olisivat kauniit, niin kertoisit sen heti luettelon ensimmäisen, kuten me kaikki muutkin tekisimme. Se, että kerrot kovan kuntosi olevan paras ulkoinen ominaisuus sinussa kertoo jo kaiken tarpeellisen tästä aiheesta. Minusta kuitenkin tuntuu, että olet nyt ymmärtänyt saamasi palautteen väärin. Kukaan ei ole täällä sanonut sinua rumaksi kasvoiltasi. Se, että kasvosi eivät kuitenkaan ole kauniit, edes itsesi mielestä on sen verran tärkeä pointti, mikä on ehdottamasti maininnan arvoinen tässä keskustelussa, jonka olet itse aloittanut otsikolla "onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle?".
Olet tähän siihen vaihtelevia vastauksia, mutta pääpirteittäin sinua on neuvottu tarkastelemaan ajatusmaailmaasi ja näiden listojen mielekkyyttä uudelleen.
Omaan kokemukseen perustuen hyvin harvoille miehille loppupeleissä niillä kasvojen kauneudella on merkitystä. Itse olen ihan rehellisen ruma naamastani ja aina on seurustelutarjontaa riittänyt. Naimisiin menin omanikäiseni koulutetun, pitkän, tumman, komean ja mukavan miehen kanssa. Sinänsä jännä ajatus , että pitkät, koulutetut miehet olisi jotain yli-ihmisiä, joilla olisi aivan tajuttoman korkeat ulkonäkökriteerit seurustelukumppaneilleen.
Pahoittelut että joudun keskeyttämään nämä voimaantumisfantasiat joissa kuka tahansa nainen ansaitsee (ja myös saa) pitkän, tumman, komean ja menestyneen miehen.
Yhäkin, niitä miehiä on 1-2% miehistä.
Näitä miehiä haluavia naisia on enemmän kuin 1-2% naisista.
Joku jää väistämättä ilman. Miksi se joku olisi erittäin kauniskasvoinen, mukava, empaattinen, sosiaalinen, hauska, liikunnallinen ja mahdollisesti koulutettu top 1-2% nainen?
Miehet muutenkin arvostavat paljon hellyyttä, huomiota ja seksiä. Arjen pitää olla tarpeeksi helppoa.
Moni kaunis ja hyväkroppainen on hankala tyyppi. Ei alkuinnostuksen jälkeen moni perhettä haluava mies jaksa sellaista katsella...
Harmi kyllä tämän ketjun perusteella en usko hetkeäkään että ap olisi hellä, empaattinen, hauska, mukava, jne. Se että ap mainitsee olevansa yksinäinen, ei ole yllätys.
Diagnoosini on että ap:lla on lisäksi kiltin tytön syndrooma. Tästä kärsivä uskoo että kun tekee mitä kuuluu tehdä, se palkitaan. Ap on hankkinut tutkinnon, työn ja hyvän kropan. Missä prinssi?
Mutta kylmä fakta on että tasokkuus on - jopa naisillakin - osittain synnynnäistä. Kuten naiset itse kertovat ä.tmeille, ei ole niin että kun näkee vaivaa, nousisi heti keskitason yläpuolelle. Esimerkiksi jos minä käyn salilla, en muutu 10/10 mieheksi koska olen lyhyt, luontaisesti hintelä ja sirokasvoinen. Kovan vaivannäön jälkeenkään en ole ulkonäöllisesti edes keskitasoa, vaan päälle vaaditaan menestystä.
Ap:n tapauksessa kun lähtökohtana on tavallinen ulkonäkö ja tylsä/outo luonne, siksi vaivannäkö ei nostakaan häntä huipputasolle jolla ovat luonnonkauniit ja luonteeltaan kiinnostavammat naiset jotka sen lisäksi jumppaavat ja hankkivat tutkinnon. mm. pituus ja komeakasvoisuushan ovat synnynnäisiä ominaisuuksia, sen lisäksi että mies on hankkinut hyvän ammatin ja urheillut.
Ap elää omassa kuplassaan jossa hän määrittelee oman tasonsa ja ostovaatimukset miehelle. Todellisuudessa hänen pitäisi tehdä myynti-ilmoitus ja miettiä hinta realistisemmin. Kuten joku osuvasti sanoi, viritetty Toyota ei ole Ferrari.
Haista sinä nyt jo v---u.
Eikö ap:n omalta alalta löydy sopivaa kumppaniehdokasta?
"Ei tupakoi" on ainoa ymmärrettävä/järkevä kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäsi täytti nuo kriteerit 3 vuotta sitten, mutta nyt on kulunut jo aikaa ja useimmat tuon tasoisista jo seurustelee tai katsoo nuorempia naisia, tai viettää vain naisrikasta elämää.
Lue: näin tekisivät palstan incélit, jos heillä olisi siihen mahdollisuuksia. Oikeat alfat eivät toimi noin, vaan jättävät nuoremmat suosiolla sivuun, jos ja kun löytävät jonkun suurin piirtein ikäisensä, johon he voivat rakastua.
t: 23-vuotiaana yo-opiskelijana (50kg/173cm) jätetty (jonka 29-vuotias maisteriksi opiskellut, sporttinen (190cm/ 80 kg) poikaystävä halusikin nopeasti perheen itseäni pulskemman, 29-vuotiaan maisterinaisen kanssa (akateemisissa piireissä teinien tai huomattavasti nuorempien lempijää ei juuri pidetä arvossa).
Jännä juttu miten hoikat ovat asettaneet ihmisen painon erittäin merkittvään asemaan. Se on kuule suurimalle osalle miehille ihan yhden tekevää että onko nainen ihannepainossa vai vähän ylipainoinen.