Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
TotuusSattuu kirjoitti:
Palataan asiaan sitten kun saat listallesi yhdenkin henkisen ominaisuuden...
Älä nyt mahdottomia vaadi.
Kello käy.
Sinun valttejasi ovat nuoruus, kauneus ja hyvä kroppa. Ne ovat useimmilla naisilla parhaimmillaan iässä 17-22v, mahdollisesti urheilullisella ja terveellisesti elävällä naisella n. 25v asti.
Mies joutuu odottamaan pidempään, mutta plussat (pituus, komeus, raha, status) säilyvät pidempään ja peräti kasvavat.
Suurin ongelmasi on että harva mies pitää naisesta joka luo vaatimuslistoja ja optimoi miehen tasokkuutta, genetiikkaa, varallisuutta, jne.
Ennustukseni on että tulet jäämään kakkoseksi naisille jotka ovat myös kauniita ja timmejä, mutta sen lisäksi empaattisempia, pehmeämpiä, seurallisempia ja hauskempia. Tulet deittailemaan useita laadukaita miehiä, mutta sinut jätetään "kalkkiviivoilla". Seksiä toki löydät aina.
Olet aika nuori vielä. Kyllä sinäkin vielä rupsahdat eli älä ole niin ulkonäkökeskeinen. Ja mistä sitä tietäää vaikket voisi saada lapsia?
Muuten toki saat ja kannattaa tehdä listoja mitä haluat, mutta ne kannattaa pitää omana tietonaan ja tarvittaessa olla valmis joustamaan.
Kiitos vastauksista. Niille jotka kommentoivat listani pinnallisuutta: mainitsinkin aloitusviestissä, että tässä ovat vain ulkoiset kriteerit. Niiden lisäksi tulee vielä persooniemme sopia yhteen, mutta tämä mielestäni selviää vain tutustumalla.
Ja toki joistakin noista kriteereistäni, esim. halusta sitoutua ja perustaa perhe, voi päätellä että arvostan miehessä esim. luotettavuutta ja perhekeskeisyyttä paljon.
Ap
Ärsyttää kaiken maailman vaatimuslistat 😂 Ihan oikeastiko joku henkisesti vakaa aikuinen ihminen tekee jotain listoja ihannekumppanin ominaisuuksista!? Paljon helpompaa olisi tutustua silmään miellyttäviin ihmisiin ihmisinä ja katsoa sovitaanko yhteen...
Exäsi täytti nuo kriteerit 3 vuotta sitten, mutta nyt on kulunut jo aikaa ja useimmat tuon tasoisista jo seurustelee tai katsoo nuorempia naisia, tai viettää vain naisrikasta elämää.
Täällä olis muuten kaiken täyttävä, mutta pituutta vain 181cm. Onnea etsintään!
Niin ja palkkatasolla ei ole minulle siinä mielessä merkitystä että MINÄ haluaisin miehen rahoilla elellä. Tulotaso on jossakin määrin tärkeä minulle siksi että haaveilen perheestä ja unelmatilanteessa useammasta lapsesta. Lasten elättäminen ei ole halpaa. Minä tienaan jo nyt työelämäni alkumetreillä keskituloa enemmän, joten en tarvitse kenenkään muun rahoja ITSELLENI. Sen sijaan tuleville lapsillemme tahtoisin taloudellisesti turvatun elämän yhteistyössä mieheni kanssa.
Ap
Seuraavaksi ap saapuu palstalle: ”mies muuten täydellinen, mutta...” ja pitkä lista huonoista luonteenpiirteistä.
Eittämättä vanha tuollaisille vaatimuksille.
121212 kirjoitti:
Kello käy.
Sinun valttejasi ovat nuoruus, kauneus ja hyvä kroppa. Ne ovat useimmilla naisilla parhaimmillaan iässä 17-22v, mahdollisesti urheilullisella ja terveellisesti elävällä naisella n. 25v asti.
Mies joutuu odottamaan pidempään, mutta plussat (pituus, komeus, raha, status) säilyvät pidempään ja peräti kasvavat.
Suurin ongelmasi on että harva mies pitää naisesta joka luo vaatimuslistoja ja optimoi miehen tasokkuutta, genetiikkaa, varallisuutta, jne.
Ennustukseni on että tulet jäämään kakkoseksi naisille jotka ovat myös kauniita ja timmejä, mutta sen lisäksi empaattisempia, pehmeämpiä, seurallisempia ja hauskempia. Tulet deittailemaan useita laadukaita miehiä, mutta sinut jätetään "kalkkiviivoilla". Seksiä toki löydät aina.
Olet tahattomasti hauskin kirjoittaja sitten mies29+1:n. Jatka ihmeessä samaa rataa, niin saa nauraa. :D
Vaatimuksesi ovat täysin normaalit ja kohtuulliset. Ongelmahan onkin se, että Suomessa miesten laatu on niin surkea, ettei hyviä löydy. Kannattaa suunnata katse Eurooppaan päin.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kello käy.
Tiesithän että nuorten naisten keskuudessa valttikortteja miehessä on myös nuoruus ja hyvä kroppa?... Miehet ei myöskään komistu iän myötä vaan tuo on valhe jonka miehet ovat keksineet jotta voisivat jollain tapaa "kostaa" naisille jotka on heitä pettäneet. Nuori nainen valitsee ikäisensä tai max 5 v vanhemman miehen, ei 40-> miehiä. 40v mies voi löytää kumppaninn 40-50v naisista kyllä.
Missaat pointin koska haluat niin kovasti "antaa takaisin".
Kuvitellaan että olet oikeassa. Kun ap on sanotaanko nyt 28v, hänen tavoittelemansa miehet ovat edenneet urallaan hankkien rahaa ja statusta (+ itsevarmuutta jne), he ovat yhä komeita ja sinun viestisi mukaan 23-25v naisten silmissä riittävän nuoria.
Ap:lla on siis kilpakumppaneina oman ikäiset naiset ja nuoremmat naiset, hänen kaltaisensa semi-aspergerit ja seuralliset, kivat, empaattiset, hauskat kodin hengettäret jotka tyypillisesti naaraavat itselleen ap:n tavoittelemat alfat.
Ap:n tilanne heikkenee koko ajan suhteessa hänen tavoittelemiinsa miehiin.
Ihan liikaa ulkoisia/pinnallisia kriteereitä ja liian vähän persoonaa, luonteeseen, arvoihin, maailmankatsomukseen liittyviä. Tuolla tavalla on ensinnäkin hankala löytää miestä yleensäkkään ja käytännössä olematon mahdollisuus löytää miestä pitkään parisuhteeseen jonka tarkoitus perustaa perhe.
Olen 183 cm pitkä, mutta leveiden hartioitteni luoman illuusion takia näytän pidemmältä kuin oikeasti olen. Ap kuitenkin luultavasti ghostaisi minut, kun kuulisi totuuden.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kello käy.
Tiesithän että nuorten naisten keskuudessa valttikortteja miehessä on myös nuoruus ja hyvä kroppa?... Miehet ei myöskään komistu iän myötä vaan tuo on valhe jonka miehet ovat keksineet jotta voisivat jollain tapaa "kostaa" naisille jotka on heitä pettäneet. Nuori nainen valitsee ikäisensä tai max 5 v vanhemman miehen, ei 40-> miehiä. 40v mies voi löytää kumppaninn 40-50v naisista kyllä.
Kuvitellaan että olet oikeassa. Kun ap on sanotaanko nyt 28v, hänen tavoittelemansa miehet ovat edenneet urallaan hankkien rahaa ja statusta (+ itsevarmuutta jne), he ovat yhä komeita ja sinun viestisi mukaan 23-25v naisten silmissä riittävän nuoria.
Ap:lla on siis kilpakumppaneina oman ikäiset naiset ja nuoremmat naiset, hänen kaltaisensa semi-aspergerit ja seuralliset, kivat, empaattiset, hauskat kodin hengettäret jotka tyypillisesti naaraavat itselleen ap:n tavoittelemat alfat.
28v nainen katselee silloin omanikäisiään ja max 5 vuotta vanhempia. Aina sieltä mies saadaan yksi koukkuun. 40v papparaisiin ei tarvitse tyytyä kuin vasta 40 vuotiaana sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulle itselleni ei ole mitään väliä toisen palkkatasolla. Olisin enemmän kuin tyytyväinen siihen, että itse tienaan niin, että tulen mukavasti toimeen. Varmaan jossain vaiheessa tajuatkin, että jos rakastut, niin tuollaisella ei ole merkitystä. Muuten toiveissasi ei ole mitään ihmeellistä.
Esim. urheilullisia miehistä tuntuu olevan valtaosa. Itse jouduin sivuuttamaan heidät deittipalveluissa, sillä en itse urheile lainkaan, joten he tuskin olisivat olleet kiinnostuneita tällaisesta laiskasta sunnuntaikävelijästä.
No on sillä palkkatasolla sen verran merkitystä parisuhteessa, ettei kummankaan tarvitse elättää toista kun kuitenkin yleensä halutaan halutaan elää samassa taloudessa ja samanlaisessa elintasossa. Parasta siis että tuleva kumppani tienaa edes suurin piirtein saman verran ja kulutustottumuksetkin on suht samanlaiset.
Ja tuohon urheilullisuuteen.. Joo suurin osa varmasti deittipalveluissa kertoilee itsestään vaikka ja mitä mutta kun katselet ihmisiä katukuvassa niin enemmistö nykymiehistäkin on kaukana urheilullisesta. Tai edes normaalipainoisesta ja normaalikroppaisesta. Ihan liian monilla nykymiehillä on niin mahaa, tissiä kuin jenkkakahvaakin ja koko olemus huutaa epäterveellisyyttä ja pelkän hengittämisen hankaluutta. Eikä tosiaan tarvitse olla mikään naurettavaksi pumpattu salimakekaan vaan paras on ihan tavallinen ja normipainoinen kroppa, josta näkee että liikunta kuuluu (ja on kuulunut) jos ei päivittäiseen, niin ainakin viikoittaiseen elämään. Miehen pitää näyttää hyvinvoivalta ja terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kello käy.
Olet tahattomasti hauskin kirjoittaja sitten mies29+1:n. Jatka ihmeessä samaa rataa, niin saa nauraa. :D
Kiitos paljon.
Harmi kun naiset eivät pidä asiaa yhtä hauskana.
Pk-seudulla asuvana huomaan että täällä on yllättävän paljon koulutettuja, hyvässä ammatissa olevia, omasta mielestään urheilullisia ja nättejä 26-38v sinkkunaisia jotka eivät löydä toivomaansa miestä.
Sen sijaan täällä ei ole juuri ollenkaan pitkiä, komeita, urheilullisia, koulutettuja ja hyvässä ammatissa olevia 26-38v miehiä jotka eivät löydä toivomaansa naista.
Naisten mukaan tilanne on sama molemmille sukupuolille. Ei vaikuta siltä.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kello käy.
28v nainen katselee silloin omanikäisiään ja max 5 vuotta vanhempia. Aina sieltä mies saadaan yksi koukkuun. 40v papparaisiin ei tarvitse tyytyä kuin vasta 40 vuotiaana sitten.
Varmasti joku mies aina löytyy hoikalle naiselle.
Mutta kuten jo mainitsin, koulutettuja ja hoikkia, pitkää/komeaa/koulutettua/menestyvää ja perhekeskeistä miestä etsiviä 28+ naisia on ainakin pk-seudulla laumoittain. Sen sijaan toivotut miehet ovat lähes kaikki viety. Jäljellä on miehet jotka eivät täytä listattuja toivomuksia, ja pelimiehet.
Kyllä se palkka olisi hyvä olla suurinpiirtein samanlainen, niin voi jakaa arjenet menot helposti puoliksi ja elää samantasoista elämää. Liian suurista palkkaeroista tulee vain riitaa.