Ärsyttääkö verkostomarkkinointi? Miksi?
Teen markkinointisuunnitelmaa eräälle nimeltä mainitsemattomalle verkostomarkkinointiyritykselle. Tiedän, että moni ärsyyntyy verkostomarkkinoinnin tavasta tuputtaa ja spämmätä, mutta mitä jos sitä yrittäisi tehdä tavalla joka ei ärsytä.
Antakaa tulla vaan! Saatte jatkossa parempaa markkinointia kun avaatte nyt sanaiset arkkunne!
Kommentit (19)
Verkostomarkkinointi on pelkkää tuttujen ja läheisten hyväntahtoisuuden härskiä hyväksikäyttöä. Tuotteet todella ylihintaisia. En voi edes kuvitella tilannetta, että ostaisin verkostomarkkinoinnin kautta jotain. Markkinoinnilla ei ole mitään merkitystä eikä se vaikuta mielipiteeseeni mitenkään.
Tuotteen pitää olla kunnossa, oli sitten jakelukanava ja -tapa mikä tahansa.
Verkostomarkkinoinnissa ärsyttää eniten se että tietää että pojalla on aina se verkosto ja sen kasvattaminen, ei tuote. Välillä tuote tuntuu jopa melko lailla sattumanvaraisesti valitulta ja tuotevalikoima verkoston etua ajatellen kootulta.
Suosittelisin siis vahvasti että markkinointi muistuttaisi mahdollisimman paljon ihan tavallisen yrityksen markkinointia ja että tuote on oikeasti hyvä ja kiinnostava. Ihmisen pitää oikeasti haluta ja tarvita sitä eikä ostaa vain koska osattiin hyvin myydä. Siitä jää paha maku suuhun kun huomaa ostaneensa jotain jota ei oikeasti olisi tarvinnut ja halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Verkostomarkkinointi on pelkkää tuttujen ja läheisten hyväntahtoisuuden härskiä hyväksikäyttöä. Tuotteet todella ylihintaisia. En voi edes kuvitella tilannetta, että ostaisin verkostomarkkinoinnin kautta jotain. Markkinoinnilla ei ole mitään merkitystä eikä se vaikuta mielipiteeseeni mitenkään.
samaa mieltä.
Lisäisin vielä tähän sen älyttömän hehkutuksen jostain hahmosta x, jossain random kaupungissa mikä on tienannut miljoonia tällä konseptilla. Eikä tietenkään tarvi tehdä juuri mitään. Sit ne palkkiomallit on ihan ihmeellisiä, puhutaan jostain eri tasoista ja sit itse tilailet niitä ylihintaisia tuotteita et pääset johonkin tasolle x.
Olen useaan kertaan käynyt näitä kuuntelemassa aikoinaan, enää en käy. Yks tuttu lähti Herbalifen kelkkaan ja teki muutaman vuoden ihan tosissaan näitä hommia. Lopputuloksena tuulenhuuhtoma takapuoli ja muutama kymppitonni ulosotossa.
Verkostomarkkinointi on pyramidihuijausta. Osa pääsee isoille tuloille, osa häviää ja suurin osa niin tekee.
En tiedä yhtään tuotetta, jota ostaisin verkostomarkkinoinnin kautta, eli kaikkea ja samanveroista löytyy normaalisti kaupattuna.
En osta ikinä mitään ( olen ostanut kerran n 20v sitten) verkostomarkkinoinnin kautta, enkä puhelimitse vaan otan yhteyttä itse kun tarvitsen/ haluan jotain.
Ei siitä saa vähemmän ärsyttävää mitenkään. Jos tarvitsen jotain tuotetta tai palvelua, niin hankin sen itse ja silloin kun minulle sopii. Siitä syystä en ikinä ole ostanut puhelinmyyjiltä ym. liittymän tuputtajilta yhtään mitään. Eihän siinä tilanteessa ehdi edes tekemään mitään vertailua, enkä todellakaan luota mihinkään myyntipuheisiin.
Verkostomarkkinointi on ihan älytöntä ihmisten k*setusta. Näillä partyliten kynttiläkutsuilla olen pari kertaa joutunut käymään. Ainakin saa ilmaisen kahvin ja tarjoilut on hyvää luokkaa, mitään en näillä kutsuilla ole koskaan ostanut.
No ainakin miehille voisi toimia niin, että markkinointiin kuuluisi aina suuseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Verkostomarkkinointi on pyramidihuijausta. Osa pääsee isoille tuloille, osa häviää ja suurin osa niin tekee.
En tiedä yhtään tuotetta, jota ostaisin verkostomarkkinoinnin kautta, eli kaikkea ja samanveroista löytyy normaalisti kaupattuna.
En osta ikinä mitään ( olen ostanut kerran n 20v sitten) verkostomarkkinoinnin kautta, enkä puhelimitse vaan otan yhteyttä itse kun tarvitsen/ haluan jotain.
Juuri noin. Ärsyttää yhtä paljon kuin puhelinmyynti. En osta mitään. Myös haiskahtaa pyramidihuijaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Verkostomarkkinointi on ihan älytöntä ihmisten k*setusta. Näillä partyliten kynttiläkutsuilla olen pari kertaa joutunut käymään. Ainakin saa ilmaisen kahvin ja tarjoilut on hyvää luokkaa, mitään en näillä kutsuilla ole koskaan ostanut.
Ikeestä saa paljon halvemmalla hajustettuja kynttilöitä.
Kaverini kauppasi Fitlinea aikanaan mutta eihän sillä hommalla elänyt. Samaa p*skaa kuin vaikkapa fransheisse-yrittäjyys.
Alkoi tilata suoraan tukusta vähän maineikkaampien merkkien tuotteita ja myydä niitä hoitolassaan. On siis koulutukseltaan pt ja hieroja.
Meillä on töissä näitä tyyppejä jotka ns. sivutoimisesti yrittää kaupata kaikenlaista. Milloin on kahvihuoneen pöydällä partyliten kuvasto, seuraavana päivänä siivousainekuvasto, sitten on vuorossa oriflamen kuvasto tämän jälkeen magneettikorukuvasto. Ei noille urpoille voi kun nauraa. "Osta, osta, osta.." -no en s*atana osta. :D
Yksinkertaiset ja impulsiiviset ihmiset narahtavat verkostomarkkinointiin.
90% noista on pyramidihuijauksia, joilla koijataan hölmöjä maksamaan "aloituspaketti" ja sen lisäksi vaikka mitä maksuja, jolloin "myyjä" on miinuksella koko ajan. Ne, jotka eivät ole, ovat jo niin tunnettuja että huijaaminen olisi katastrofaalista brändille. Esim. Oriflame, Tupperware jne.
Ärsyttää, että ihmiset huijaavat itseään, että tekevät muka bisnestä. Typeryyttä on myydä jotain tuotetta yrittäjämäisesti, jos saa vain n. 30% myydyn tuotteen hinnasta. Ei sillä taloudelliseen riippumattomuuteen pääse.
Tuotemyynnissä yrittäjän peruskaavan pitäisi aina olla, että tuotteen myy vähintään hankintahintaan nähden 2,4-2,7 kertaisella hinnalla, jotta voisi maksaa myös verot, eläke-je loma- ja työterveysrahat ja saisi työhön uhratulle ajallekin vastinetta. Verkostointimarkkinafirmoissa "myyjäyrittäjä" hankkii tuotteet siis itselleen kannattamattomaan hintaan. Alemman tason myyjät tekevät muurahaisina työt ja syytävät rahaa ylemmille portaille. Kaikista kokouksistakin pitää maksaa ja koulutuksista. Käytännössä he ovat työläisiä ilman työsuhdeturvaa ja työterveyspalveluja, eivätkä todellakaan ole oman elämänsä herroja. Aika hyvä diili itse verkostomarkkinointiyritykselle :)
Älkää hyvät ihmiset lähtekö huijaamaan itseänne näihin kannattamattomiin "myyntibisneksiin", jossa bisneksestä ei ole tietoakaan. Muistakaa, että työ tehdään aina työnantajan lukuun, joka tässä tapauksessa on verkostomarkkinointiyritys, eikä yritykselle niska limassa työtä tekevä myyjä.
Ei ärsytä, kun en verkostomarkkinointiin missään törmää. Aikoinaan ärsytti, kun kaveri houkutteli johonkin tilaisuuteen mistä ei voinut suoraan kertoa mistä kyse. "tule nyt, kannattaa tulla. Ai mihin, no näet sitten"
Ärsyttää tuttujen, sukulaisten, työkavereitten ym. lähipiirin painostaminen ja suoranainen ahdistelu.
Lähes kaikki markkinointi on on turhaa. Verkostomarkkinoinnin kautta en koskaan osta mitään.
Kaikkien kauppojen kannattaisi panostaa nettisivuihin. Lähes aina katson tuotteen nettisivuilta, ennenkuin ryntään kauppaan ostamaan.