Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisten lasten kanssa lähtisit yksin maailman ympäri matkalle? (Siis ainoana aikuisena)

Vierailija
06.08.2019 |

Eli jos lähtisin kahden lapseni kanssa n. kuukauden kestävälle maailmanympärimatkalle, lentäen, niin että n. viikko kerrallaan aina kohteessa, ja yöpymiset jossain hotellissa/hostellissa. Ei siis mikään ihan reppureissu.

Niin minkähän ikäisten lasten kanssa uskaltaisi lähteä yksin, kun olisi kuitenkin ainoa aikuinen siinä...
Tämä on pitkäaikainen haaveeni ja olen lykännyt sitä, mutta nyt aloin miettiä että voisiko sen toteuttaa jo aiemmin kuin ajattelin.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivan ihanalta reissulta, menkää ihmeessä! Lapsetkin jo noin isoja, en odottaisi enää.

Kannattaisi kyllä olla pidempään, jos kerran aikoo lentää noin paljon. Viikko kohteessa meinaa, että olisi 4 kohdetta, mikä on aika vähän. Tulee lisäksi mieleen, että miksi pitää välttämättä mennä koko pallon ympäri, jos ei tosiaan edes pysähdy kuin muutamassa paikassa.

Niin, siis kyllä 5-6 viikkoa käytännössä menisi ainakin.

Käytännössä siitä vaan tulee pallon ympäri, jos on tuo suunnittelemani reitti (Singapore - Australia - Uusi-Seelanti - Havaiji - USA)

Vierailija
42/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi te ehdotatte pidempää aikaa. Kuinka monella teillä on mahdollisuus SEKÄ ottaa kuukausitolkulla vapaata töistä ETTÄ rahoittaa tuo vapaa-aika?? Vastausten perusteella aika monella...

Ohis

Joo tai sitten menee vaan normaalille lomalle kuten muutkin ja on vaikka jossain Aasiassa tai Amerikoissa useammassa kohteessa. Jos se unelma on nimenomaan se maailman ympäri, niin sittenhän se on vaan lennettävä yli aika monesta paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää suunitella sitten aika tosi tarkkaa tekemiset, että ehtii esim, Uudessa seelannissa sitten nähdä jotain viikossa. Tulisi muuten vähemmän jet lagiä, jos lentäisi toiseen suuntaan.

Vierailija
44/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lennätte noin päin, hyppäätte kokonaan yli yhden päivän.

Toisin päin taas saisitte kokea päiväni murmelina -ilmiön. :)

Vierailija
45/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liikaa kohteita noin lyhyeen aikaan. Ei ehdi juuri muuta kuin lentää. Budjettikin on liian pieni.

Ajattelin että olisi viikon aina per kohde. Eihän normimatkatkaan kestä yleensä sen kauempaa...  Jos joku kohde olisi enemmän must, niin ehkä siellä voisi olla vähän kauemmin; pitäisi vaan töistä järjestellä lomat.

Budjettia on siis ainakin näillä näkymin mahdollista venyttää, mutta loma-asioiden järjestely rajoittaa; en ajatellut mitään virkavapaita ottaa vaan koettaa vuosilomia kerätä ja pitää vähän pidemmän kesäloman.

ap

Kuukaudessa viisi kohdetta, joista jokainen on kaukana. Laskitko, että viikko menee jo lentokoneessa. Menet Australiaan ja olet yhdessä kohteessa siellä viikon?

En usko myöskään että saat lennot yht 8000e kolmelle. Majotukset on myös kalliita, samoin eläminen.

Star Alliancen RTW-lippu oli tuon hintainen ensi kesälle päiville jotia katsoin, 3 hengelle (2 aikuista, 1 lapsi).

Ja budjetti ei ole se ongelma, olkoon vaikka 20t. Ja aikataulu olisi siis viikko kohteessa, eli siis väh. 5 viikko reissussa. Tai jos lomat saa järjesteltyä, olkoon vaikka 6 viikkoa, tai niin pitkään kun onnistun lomaa saamaan.

Mietin vaan juurikin tuota että olen ainoa aikuinen reissussa. Mutta joo ei me varmaan mihinkään vaarallisiin kohteisiin oltaisi menossa, esim. Etelä-Amerikan ajattelin jättää väliin.

ap

5 kohdetta, 5 viikkoa ja 1 viikko lentokoneessa.

Niinhän ap kertoi, eiköhän se ollut hänelle selvä asia.

Vierailija
46/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuukauden reissu mikään maailmanympärysmatka ole vaikka vähän pyörähtäisit toisella mantereella. Tai no kutsu sitä siksi jos se on sinusta hienompaa niin. Mutta ei lapsia koneeseen kiljumaan !

Ai jaa, no on se mulle :D. En tiennyt että siihen on joku aikamääre. Kyllä tuollaisia lyhyitä reissuja myydään nykyihmisille kiireiden keskelle ihan.. Ja olisihan tuossa maanosia 3 (Aasia, Australia/Oseania, Pohjois-Amerikka).

Mun lapset ei ole kiljuneet ikinä koneessa edes vauvana :D ihmettelenkin aina vähän niitä jotka lapsiaan koneessa huudattaa. Mä uskon siihen että lapset vaistoaa vanhemmista sen tunnetilan, kun vanhempi rakastaa matkustamista ja on innoissaan ja rentoutunut lapsikin on. No, ehkä mulla vain oli helpot vauvat aina (yhteensä siis neljän lapsen äiti :) Niitä jo täysi-ikäisiä en ota mukaan kun rahat ei riitä... tosin sehän olisikin näppärä ratkaisu tähän pohdintaan :) jos ottaisin siitä täysi-ikäisen miehen avuksi mukaan, omista pojistani. Budjetti vaan ei siihen tosiaan enää riitä).

ap

Hetkinen, ensin budjetti ei ole ongelma, maksakoot vaikka 20.000, ja nyt se onkin ongelma. Onko vai eikö?

Vierailija
47/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maailmanympärysmatka? Mun korvaan se kuulostaa tässä tapauksessa statusjutulta - matkalta, joka on tehty, jotta voi kehua muille. Eikö joku pienemmälle alueelle suuntautunut matka olisi mielenkiintoisempi. Australiaa jo jo ehdotettu. Siihen vousi ottaa pari kolme lähistöllä olevaa maata mukaan. Usan reissun voisi säästää toiseen kertaan.

Vierailija
48/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa! Voisin lähteä meidän 6-vuotiaan kanssa tuollaiselle reissulle ihan hyvin.

Minäkin ehdottaisin Honolulun tilalle jotain toista paikkaa Havaijilta. Esim. Kauain saari on uskomattoman kaunis – tosin joutuisitte varmasti lentämään sinne Honolulun kautta. Lisäksi vaihtaisin Los Angelesin San Franciscoon.

Vierailija
49/60 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maailmanympärysmatka? Mun korvaan se kuulostaa tässä tapauksessa statusjutulta - matkalta, joka on tehty, jotta voi kehua muille. Eikö joku pienemmälle alueelle suuntautunut matka olisi mielenkiintoisempi. Australiaa jo jo ehdotettu. Siihen vousi ottaa pari kolme lähistöllä olevaa maata mukaan. Usan reissun voisi säästää toiseen kertaan.

Mitä väliä sillä on, jos ap kerran itse haluaa tehdä nimenoman maailmanympärysmatkan, kannattaa paukut laittaa siihen, eikä hajautella lomia ja rahoja useampaan reissuun. Kyllähän ihmisellä saa olla haaveita itseäänkin varten, ei vain toisille kerskumiseen. Itse haaveilin benji-hypystä ja tilaisuuden tullen sen totta vie toteutinkin, vaikka sekin on juttu, jolla on ihan kiva "kehua".

Me ollaan oltu Kaliforniassa autolla ja se maa on tehty autoiluun, joten ihan peruskuski Suomesta pärjää kyllä Losin seuduilla. Navigaattori vain autoon, niin kaikki on selvää. Me oltiin vähän vajaa kaksi viikkoa, siinä ajassa ehdittiin käymään Grand Canyonilla, Yosemitessa, Death Valleyssa ja San Franciscossa sekä Disneylandissa. Viikossa lasten kanssa ehkä olisin Disneylandissa päivän ja pyörähtäisin Grand Canyonilla ja Death Valleyssa, ne on todella näkemisen arvoisia paikkoja. Sekä tietty uimaan Tyyneenmereen.

Vierailija
50/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lennätte noin päin, hyppäätte kokonaan yli yhden päivän.

Toisin päin taas saisitte kokea päiväni murmelina -ilmiön. :)

Totta, tuota joskus hetken mietin mutta sivuutin jostain syystä.. täytyy miettiä suunta vielä uudelleen, jos hommaisi noin päivän lisää elämäänsä :)

Kai mulla on ollut joku mielikuva siitä miten juttu pitää mennä. Haluan lentää nimenomaan Singapore Airlinesilla Singaporeen (reitit saa kyllä sumplittua niin), ja se olisi ihana aloitus matkalle, pääsisi lapset nauttimaan aavistuksen paremmasta lentoyhtiöstä :).

ap

Vierailija
51/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuukauden reissu mikään maailmanympärysmatka ole vaikka vähän pyörähtäisit toisella mantereella. Tai no kutsu sitä siksi jos se on sinusta hienompaa niin. Mutta ei lapsia koneeseen kiljumaan !

Ai jaa, no on se mulle :D. En tiennyt että siihen on joku aikamääre. Kyllä tuollaisia lyhyitä reissuja myydään nykyihmisille kiireiden keskelle ihan.. Ja olisihan tuossa maanosia 3 (Aasia, Australia/Oseania, Pohjois-Amerikka).

Mun lapset ei ole kiljuneet ikinä koneessa edes vauvana :D ihmettelenkin aina vähän niitä jotka lapsiaan koneessa huudattaa. Mä uskon siihen että lapset vaistoaa vanhemmista sen tunnetilan, kun vanhempi rakastaa matkustamista ja on innoissaan ja rentoutunut lapsikin on. No, ehkä mulla vain oli helpot vauvat aina (yhteensä siis neljän lapsen äiti :) Niitä jo täysi-ikäisiä en ota mukaan kun rahat ei riitä... tosin sehän olisikin näppärä ratkaisu tähän pohdintaan :) jos ottaisin siitä täysi-ikäisen miehen avuksi mukaan, omista pojistani. Budjetti vaan ei siihen tosiaan enää riitä).

ap

Hetkinen, ensin budjetti ei ole ongelma, maksakoot vaikka 20.000, ja nyt se onkin ongelma. Onko vai eikö?

No, se on vähä suhteellista. Siis ei ole tässä kohtaa juttu maksaako meidän kolmen matka vaikka 14t vai 19t. Mutta ei mulla mitenkään ylimääräisiä rahoja ole, ihan palkkasäästöjä lähinnä, ja se että ottaisin siihen vielä lisähenkilöitä nostaisi bujdetin jo reilusti yli 20t, en ole edes laskenut. Pitäisi varautua esim. ottamaan joka paikassa 2 hotellihuonetta 1 sijaan jne.

ap

Vierailija
52/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu- tai vähintään eskari-ikäisten kanssa lähtisin tuollaiselle reissulle.

Meillä suunnitteilla eskari-ikäisen kanssa avartaa maailmaa. Olen kyllästynyt kököttämään kotona, joten täytyy ottaa lapsi mukaan.

Vierailija
53/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapset on aivan riittävän isoja lähtemään mukaan vaikka heti.

Enemmän mietin että jos otat kolme (joista se yksi jo 18) niin miten sitten se neljäs suhtautuu kun jää ulos. Keskustele nyt ainakin että haluaako hänkin perheen mukaan maksaen esim 2/3 itse. Siinä sulla olisi sitten vielä aikuinen kaveriksi. Autoa ajamaan ei jos ei ole 21 koska nostaa vuokrauksen hintaa. Mutta silti.

Vierailija
54/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi te ehdotatte pidempää aikaa. Kuinka monella teillä on mahdollisuus SEKÄ ottaa kuukausitolkulla vapaata töistä ETTÄ rahoittaa tuo vapaa-aika?? Vastausten perusteella aika monella...

Ohis

Joissain työpaikoissa vuosilomia voi säästää. Oma mies on tehnyt noin pariin otteeseen ja pitänyt lomaa koko kesän. Opettajilla on myös kesällä aikaa matkustaa.

Vierailija
55/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haaveet olisi parasta vain jättää haaveiksi. Viiden viikon loman saisi todellakin mielekkäämminkin käytettyä kuin istuen pitkillä lennoilla ja säntäillen jetlagissa kohteesta toiseen. Sulla on nyt joku pakkomielle tuosta maailmanympäri-ideasta. Jatkuuko elämä sen jälkeen?

Vierailija
56/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen kaukolentojen määrä ei opeta lapsille vastuullista elämäntapaa.

Noh, voi sen toki ajatella niinkin, että nimenomaan RTW-lipulla kerralla ympäri, on vastuullisempi käydä nuo paikat, kuin lentää jokaiseen erikseen ees taas...

Se sitten että onko ylipäänsä lentäminen mitenkään vastuullista, on toinen juttu... Paljon on ollut puhetta nyt myös laivojen saastuttamisesta.

Olen pahoillani, mutta mä en ole valmis luopumaan matkailusta (ja myös lentäen) ainakaan nykyfiiliksillä.

ap

Ei se mitään, lentele vaan jos kerran fiilikset on sellaiset. Onks lapsille kanssa ok lentää? Heitähän se enemmän satuttaa kun itseäsi...

Vierailija
57/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ja jos aikaa ei tosiaan ole enempää, kannattaisi rajoittaa yhdelle alueelle.

Singapore - Australia - Uusi Seelanti. Kaikkialla on niin paljon kiinnostavaa nähtävää ja tällöin olisi myös aikaa tutustua paremmin paikkoihin eikä tulisi stressiä siitä, miten paljon ihanaa jää ajanpuutteen vuoksi näkemättä. Vaikka työn vuoksi olisikin tehty hommia jetlagin aiheuttamassa sumussa, ei kai kukaan halua viettää puolta lomaansa samanlaisessa tilassa.

Toisella kerralla US:n länsirannikko ja Havaiji.

Vierailija
58/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat näinä aikoina ehdottaa tuollaista saastuttamista?

Vierailija
59/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maailmanympärysmatka? Mun korvaan se kuulostaa tässä tapauksessa statusjutulta - matkalta, joka on tehty, jotta voi kehua muille.

Eiköhän se aika ole jo menneisyyttä, jolloin tällaisilla matkoilla kehuttiin. Monessa seurassa saa hieman vastuuttoman maineen moisesta röyhkeästä kerosiinin polttamisesta.

Vierailija
60/60 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, kommenttina vaan siihen onko mulla tiukka aikataulu...

tässä on ihan matkatoimiston järjestämä setti, ja siinä tosiaan vain kuukaudessa = 30 päivässä, kierretään 9 ! kohdetta :D

https://www.aventura.fi/kiertomatka_maailmanympari_matka1

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi