Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä ovat ne ihmiset, jotka eivät periaatteesta koskaan auta toisia?

Vierailija
05.08.2019 |

On ihmisiä, jotka ovat päättäneet, että missään nimessä ei auteta, koska toinen voisi vaikka hyötyä siitä. Ja se on ihan periaate! Vaikka mikä hätä olisi, niin ei. Eivät auta kun ovat sellaisen periaatteen keksineet.

Mistä tuo periaate tulee? Ja ketkä sitä kannattavat?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kannattavat yleensä itsekkäät ja vain itse maailman keskipisteenä itseään pitävät ihmiset.

Mun vanhemmt on noita. Ilmoittivat jo teininä mulle että kun täytät 18, et saa enää asua kotona ja me ei sitten auteta missään. Eivät auttameet esim opiskelijana, vaikka oli todella tiukkaa, eivät auttaneet yhdessäkään muutossa, ja eivät halunneet kotoa muittaneita lapsiaan esim jouluksi kotiin (jouduin viettämään joulut opiskelija-asuntolassa yksikseni).

Kun tulin sitten raskaaksi, soittivat ja ilmoittivat että eivät sitten aio auttaa yhtä ainoaa kertaa lapsenhoidossa ja tämä on periaatepäätös.

Eivät ole siis koskaan tuon 18v iän jälkeen antaneet yhtäkään lahjaa, eivät ole auttaneet mitenkään ja ovat tehneet hyvin selväksi että tämä on periaate-asia.

Tunnekylm ja itsekkäitä ovat olleet aina. On ollut kyllä raskasta pärjätä itse varainkin kun olisi joskus (harvoin) tarvinnut lastenhoitoapua.

Oikeesti!! Olen surullinen puolestasi, että sinulle on tullut tuollaiset vanhemmat. Oma lapseni täytti juuri 18, enkä voisi kuvitellakaan hänelle sanovani noin kuten sinun vanhempasi. Olen sanonut että opiskelujen aikana autan miten vain pystyn. Kotiin saa myös aina tulla jos maailma murjoo.

Vierailija
62/62 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei aina mene niinkuin joku yllä sanoi, eli että sellaset jotka ei itse saaneet apua, eivät auta.

Mun vanhemmat (todella huonot vanhemmat) ovat kupanneet kaiken avun itselleen aina omilta vanhemmiltaan ja sukulaisiltaan, sekä toki lapsiltaan silloin kun kotona asuttiin.

Vastineeksi eivät auta ketään. Ne paljon auttaneet vanhempansa työnsivät laitokseen. Omia lapsiaan eivät auta mitenkään eikä vahingossakaan hoida lapsenlapsia.

En tiedä minä noita riivaa, mutta oudointa on että YLPEILEVÄT asialla. Siis sillälailla että kehuvat itselleen miten he ovat viisaita kun tekivät päätöksen että ketään ei auteta, nyt kukaan ei voi heistä hyötyä tai saada mitään etuutta.

Sitten toki haukkuvat naapurit kun ovat noin tyhmiä että koko ajan hoitavat lapsenlapsi ja auttavat aikuisia lapsiaan muutoissa ym.

Mun vanhemmat on outoja olleet aina. Nyt vanhemmiten vielä tietty vainoharha tullut mukaan kuvioon. Esim heidö mökillään ei ole saanut käydä koskaan koska mökki pn vain HEIDÄN. Nyt ovat keksineet että me lapset ollaan muka salaa käyty siellä mökin pihassa. Ovat vaihtaneet lukkoja ja tilanneet jonkun kameravalvonnan.

Ehkä tällaisia ihmisiä leimaa se vimmainen omistaminen ja itselle eläminen. Siis tyylilä ”mun mökki on vain minun käyttäön, mun rahat on MUN, mun aika on minun ja sitä ei muille anneta”.

Minusta itsestäni tuli päinvastainen - vaikken ole saanut mitään apua, autan toisia mielelläni ja pyytettä ilman vastapalveluksia.

Voin kuvitella vanhempasi sitten iäkkäämpinä, kun olettavat ilman muuta että heitä taas autetaanoletko miettinyt miten siinä tilanteessa toimit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän