En jaksa enää! Miksi paino ei tipu?!
Koko viikon paino hyppinyt 128-130kg välillä ja nyt taas 129,6kg. Mitä voin tehdä että paino lähtisi tippumaan? En jaksa tätä..
Tämän teen nyt:
- punnitsen ruokamäärät ja kirjaan laskuriin
- kalorivaje päivässä -500 ja välillä -1000 kaloria
- syön hiilihydraatteja päivittäin alle 20g
- syön proteiinia tavoitepainon määrän eli 80g
- syön rasvaa 160g päivässä
- liikunta tukena, joka päivä 30-45 min niin että tulee hiki
En syö..
- sokeria
- makeutusaineita
- light tuotteita
- muita maitotuotteita kuin juustoa välillä
- perunaa
- mitään viljatuotteita
- makaroneja
- hedelmiä tai marjoja
- en maissia enkä muuta hiilihydraattista
Mitä enää voin tehdä muuta kuin alkaa asentamaan hirttosilmukkaa?
Kommentit (227)
Ei ole lääkityksiä.
Oletteko nyt ihan varmoja tuosta rasvan vähentämisestä? Olen keto ruokavaliota siis noudattanut ja siksi rasvaa ollut noin paljon. Mutta olen valmis kokeilemaan mitä vaan.
Ruokavaliosta en luovu kuitenkaan niin että alkaisin syömään noita mitä en nyt syö koska sillä tavoin olen yleensäkin päätynyt näin lihavaksi.
Määrät ja kalorit pitävät paikkansa. Vaikka en laskisi kaloreita niin makrot olisi kuitenkin samat.
Olen laihduttanut muutaman kuukauden eikä paino ole ennen tällä tavoin jäänyt paikoilleen. Tätä sekoilua kestänyt pari viikkoa. VTUTTAA!!! syödä terveellisesti täysin turhaan. Voisin mättää pizzaakin.
- aloittaja
Rasvat minimiin! Ei viljatuotteita, ei punaista lihaa, lohta harvoin (paljon rasvaa). Korvaa lihatuotteita kasviperäisillä tuotteilla (esim. tofu, härkis, etc) niin saat vähemmän rasvaa.
Kasvikset? Montako kertaa päivässä syöt, 5 kert ideaali n. 3 tunnin välein. Proteiiinia liian vähän ja rasvaa liikaa. Millaista liikuntaa, vaikka hiki tuleekin? Reipas kävely saa hien aikaan, mutta ei välttämättä kuluta niin paljon. Kyllä hedelmiä ja marjoja voi jonkin verran syödä. Kalorivaje on liian suuri, jolloin keho menee säästäliekille. Hitaasti hyvä tulee. Ota tavoitteeksi vaikkapa 3kg kuukaudessa, niin puolen vuoden kuluttua on jo 18kg, silloin elimistökin pysyy paremmin mukana. Kaura on hyvä hiilhydraatti ja sisälttä proteiinia, joten perinteinen aamupuuro mukaan niiden marjojen kera.
Ja muista ottaa vanne pois päästä ja anna vaikka lauantaisin itsellesi lupa MALTILLA herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että liikaa rasvaa, myös rasva sinne tavoite painoon eli 90-100g rasvaa vrk.
Ei se silti estä laihtumista jos ei liikaa kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävästi ylipainoisilla on hidastunut aineenvaihdunta joten se kannattaa huomioida.
Näin varsinkin jos on esim. jojolaihduttelulla tuhonnut lihaksensa. Itse olen 100-kiloinen, ja rasvaprosentti mittauksen mukaan 55%. En kuluta kuin noin 1800 kcal päivässä, vaikka monet laskurit antaa kalorinkulutuksekseni jopa ilman liikuntaa 2300 kcal / pv.
Useille, varsinkin lyhyille ihmisille koko 2000 kcal juttu on täysin humpuukkia. Naiset tarvitsevat miehiä vähemmän kaloreita päivässä ja lyhyet naiset vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset? Montako kertaa päivässä syöt, 5 kert ideaali n. 3 tunnin välein. Proteiiinia liian vähän ja rasvaa liikaa. Millaista liikuntaa, vaikka hiki tuleekin? Reipas kävely saa hien aikaan, mutta ei välttämättä kuluta niin paljon. Kyllä hedelmiä ja marjoja voi jonkin verran syödä. Kalorivaje on liian suuri, jolloin keho menee säästäliekille. Hitaasti hyvä tulee. Ota tavoitteeksi vaikkapa 3kg kuukaudessa, niin puolen vuoden kuluttua on jo 18kg, silloin elimistökin pysyy paremmin mukana. Kaura on hyvä hiilhydraatti ja sisälttä proteiinia, joten perinteinen aamupuuro mukaan niiden marjojen kera.
Ja muista ottaa vanne pois päästä ja anna vaikka lauantaisin itsellesi lupa MALTILLA herkutella.
Ja nosta liikunta mielellään 60 min per kerta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä proteiinia nyt se gramma per kilo pidä saada tuossakin? Eli sulle 130g päivässä.
Se lasketaan rasvattoman painon mukaan eli ei vaakalukeman perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Jätä tuollaiset dietit ja syö normaalisti kaikkea ja vähemmän ja liiku normaalisti. Jos olisit meillä viikon laihtuisit varmasti. Syömme normaalisti eikä ole ylipainoa.
Ei lihava ihminen tiedä mitä SINÄ tarkoitat NORMAALILLA syömisellä.
Itse laihdutin 60 kg karppaamalla ja kilot on pysyneet jo vuosia poissa. Pitää vain kokeilla ja löytää ne itselleen sopivat ruokamäärät ja pitää niistä kiinni. Eli pitää vain jatkaa vaikka tuntuisi ettei painolle tapahdu mitään, keholla kestää oma aikansa tottua muutoksiin eikä samat konstit toimi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkityksiä.
Oletteko nyt ihan varmoja tuosta rasvan vähentämisestä? Olen keto ruokavaliota siis noudattanut ja siksi rasvaa ollut noin paljon. Mutta olen valmis kokeilemaan mitä vaan.
Ruokavaliosta en luovu kuitenkaan niin että alkaisin syömään noita mitä en nyt syö koska sillä tavoin olen yleensäkin päätynyt näin lihavaksi.
Määrät ja kalorit pitävät paikkansa. Vaikka en laskisi kaloreita niin makrot olisi kuitenkin samat.
Olen laihduttanut muutaman kuukauden eikä paino ole ennen tällä tavoin jäänyt paikoilleen. Tätä sekoilua kestänyt pari viikkoa. VTUTTAA!!! syödä terveellisesti täysin turhaan. Voisin mättää pizzaakin.
- aloittaja
Se karppaus ei kaikilla oikein laihduta, ei ainakaan tiukkaa kalorirajoitusta sen ohessa. Useinhan mainostetaan, että kunhan ne hiilarit pitää alhaalla, laihtuu, eikä tarvi laskea kaloreita. Vaan ei läheskään kaikilla toimi ollenkaan. Ei varsinkaan sellaisilla, joilla hiilarien kohtuuton syöminen tai riippuvuus niihin ei ollut ongelma alunperinkään, vaan rasvaisen ja suolaisen himo.
Kokeile lisätä liikunta tuntiin. Itse olen pudottanut reilusti painoa ja edelleen pudotan. Tuo rasvan määrä on reilunpuoleinen mielestäni. Kun rajoitetaan hiilihydraatteja, ei suinkaan ole tarkoitus käyttää ylenpalttisesti rasvaa. Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee hissukseen etenemään🙂
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkityksiä.
- aloittaja
Oikea kulutus pienempi kuin luulet,lihasmassan mukaan eikä pelkän vaakalukeman.
En nyt sanoisi, että noin paljon rasvaa päivässä olisi "terveellistä" ruokailua.
Eikä tietääkseni edes keto dieetissä syödä noin paljon rasvaa päivässä.
Miten sulla ap muuten menee? Tarkoitan, että tunnetko voivasi hyvin ja onko mielialaa hyvä?
Itse rajoitin hiilareita noin alas ja palkaksi sain väsymyksen, voimattomuuden ja päänsäryn sekä vitutuksen.
Ei enää koskaan.
Mikä peruste tuolle 160g rasvaa on? Eikö se rasva pitäisi olla sen tavoitepainon mukaan, ei senhetkisen painon?
Sulla tulee pelkästään rasvasta 1440 kilokaloria! Todennäköisesti et ole kalorivaje ssa. Vähennä rasva 100 grammaan (tekee 440 kcal vajeen) ja nosta proteiini about 100 - 120 grammaan. Tuo virallinen 0,8 g per painokilo on minimisuositus, joka ei ole välttämättä optimaalinen liikkuvalle laihduttajalle. Tästä on kymmeniä tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkityksiä.
- aloittaja
Tyhmä pää papattaa ja puputtaja syö enemmän kuin kuluttaa. Mee pois!
Älä ainakaan luovuta! Joskus kroppa (etenkin suolistobakteerien tasapaino) on niin sekaisin, että menee kuukausia, ennen kuin tilanne normalisoituu. Syötkö maitohappobakteereja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä proteiinia nyt se gramma per kilo pidä saada tuossakin? Eli sulle 130g päivässä.
Se lasketaan rasvattoman painon mukaan eli ei vaakalukeman perusteella.
Aivan tolkuttomat makrot joka tapauksessa. Varma tapa hävittää ne vähät lihakset joita siellä laardin alla on. Tuloksena snadisti pienempi höllyvä ihrakasa. Ja kolesteroliarvot kiittää...verisuonet tukossa ja sydäri kolkuttelee nurkan takana. Kyllä on jengi sekaisin.
Oletko mitannut vuorokautisen kalorikulutuksesi jollain aktiivisuusmittarilla tms. jotta tiedä mikä se on? Minulla ainakin nuo kaavamaiset päivittäisen kalorikulutuksen antavat laskentakaavat antavat sallituksi lukemaksi n. 500 kcal korkeamman kalorimäärän kuin mitä omalle pituudelleni, painolleni, iälleni asetettu älykellon kalorimittari antaa todelliseksi vuorokautiseksi kalorikulutukseksi kaikkine perusaineenvaihduntoine, päivittäiskulutuksineen sekä liikuntaharrastuksineen. Minulla hyötyliikunnan aiheuttama päivittäisliikunnan kalorikulutus ihan tosi pieni 200-300 kcal koska teen läppärityötä istuen monta tuntia päivässä enkä juurikaan kotitöitä. Liikuntaharrastuksia sen sijaan on ihan normaalimäärä. Ei auta muuta kuin pudottaa sitä ruuan energiatasoa kun ei enempää liikuntaa tule eikä ehdi tulla.
Tyhmä pää.
Paino vaihtelee päivittäin +-2 kg. Rasvan määrä ei juurikaan. Vaihtelu heikolla vaaalla ja tyhmällä päällä +-4 kg päivittäin.
Viikon temputtelun perusteella ei aihetta mihinkään johtopäätöksiin.
Kuukauden kun seuraa, näkee syökö enemmän vai vähemmän kuin kuluttaa. Terveisin painonsa puolittanut.