Asuntoilmoituksissa ärsyttäviä asioita
Minua ärsyttää eniten se että jostain maljakosta ja pippuripurkista on otettu lähikuvia. En myöskään ymmärrä miksi päiväpeiton reunat pitää lojua lattialla asti. Voiko joku selittää mikä näiden kuvien idea on? En ole ostamassa asunnon irtaimistoa,joten nuo tavarat ei kiinnosta...
Kommentit (184)
En ollutkaan kuullut tästä Bo firmasta. Kävin katsomassa paria kämppää. Kuvat olivat kyllä hyvin otettuja mutta juuri ne naurettavuudet olivat siellä vaikken olisi uskonut jotain juomalasia sängyssä... Plussaa oli se, että oli käytetty objektiivia, joka vastaa suurin piirtein silmän antamaa kuvaa eikä mitään venytyskuvaa. Mutta tosiaan se informaation puute. Mitään kokonaiskuvaa ei saanut.
Itse olen pääkaupunkiseudulla kolmiossa asuva eläkkeelle kohta jäävä mies. Pikkukaupungista ihan kelvollisen pienen omakotitalon saa alle sadantuhannen. Inmettelen näiden kuvia. Vessanpönttöjä, seiniä ja nurkkia kuvattu. Yhdessä asuntokuvassa on ollu kylpyhuonekuva väärinpäin jo vuoden verran.
Mutta se tärkein. Miksi pihakuviin ei ole panostetttu ollenkaan! Ja tontin mittasuhteet, mahdollisten ulkorakennusten, terassien yms. sijainnit. Pihahan on juuri se syy, miksi omakotitaloja ostetaan. Pihaa ja esim sen puita ja etenkään rakennetta ei noin vain muutella. Sen sijaan joku kylpyhuone tai sauna voidaan muutaa helpolla.
Mulla ärsytti kuvien puuttuminen. Joskus oli kuvattu vain huoneet, muttei keittiötä tai kylppäriä ja kun menit paikan päälle katsomaan niin hella käsitti kaksi levyä ja kylppäri oli vessa, jossa polvet meilkein osui seinään pytyllä ja suihkussa kyynärpäät ois hakanneet seinää. Hinta tietty mahdollisimman korkea.
Erään myytävän asunnon esittely kuvissa:  Eteisessä avohyllyjä jotka täynnä  korkeakorkoisia naisten kenkiä sellaiset 40-50 paria korot n. 15 cm ja yli. Kylpyhuoneessa poreamme jossa  vedessä ruusun terälehtiä ja tasolla maljakossa  ruusuja ja avattu skumppapullo ja 2 vajaata skumppalasia.
Näky tekee vieläkin pahaa.
Ilmansuuntia ei ole ikinä merkitty pohjapiirroksiin. Tämä olisi erittäin tärkeä tieto aurinkokuormien ja valoisuuden arvioinnin osalta. Tosin joskus tieto on kaivettavissa osoitteen ja karttojen/ilmakuvien perusteella. Muttei aina, koska pitää pystyä päättelemään asunnon sijainti talossa. (Omakotitalojen osalta ilmansuunnat näkee tietty kartasta.)
- Kuvat epäoleellisista asioista, jotka eivät sisälly asunnon myyntihintaan ilman, että siinä näkyy jotain oleellista kauppahintaan kuuluvaa.
- Pohjapiirros puuttuu
- Epäselvät ja puutteelliset kuvat kosteatiloista, joista näkisi kunnolla niiden kunnon
- Huonolaatuiset kuvat
- Kuvattu huoneita, jotka ovat täynnä nykyisen asukkaan sotkuja. Pitääkö nuo kaikki siivota itse pois asunnon ostettuaan? Tulee vaikutelma, ettei asunnon myynti kiinnosta, kun ei viitsitty edes siivota kuvia varten ja että sotkut jäävät ostajan kiusaksi.
Kaikkein parhaimmat kuvat ja tiedot ovat niistä kiinteistöistä ja asunnoista, jotka on ulosmitattu ja jotka ulosottovirasto myy huutokaupalla.
Minullekin pohjapiirroksen puute on kaikkein pahin moka. Se pitäisi olla jokaisessa myyntikohteessa.
Vierailija kirjoitti:
"Terassilla voit nauttia ilta-auringon viimeisistä säteistä" - tyyliset runollisuudet.
= Terassi suuntautuu luoteeseen:)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein parhaimmat kuvat ja tiedot ovat niistä kiinteistöistä ja asunnoista, jotka on ulosmitattu ja jotka ulosottovirasto myy huutokaupalla.
Minullekin pohjapiirroksen puute on kaikkein pahin moka. Se pitäisi olla jokaisessa myyntikohteessa.
Mä en mene edes katsomaan kohdetta, jos pohjapiirrosta ei ole ilmoituksessa. Ei ole vaivan väärtti.
Vierailija kirjoitti:
- Kuvat epäoleellisista asioista, jotka eivät sisälly asunnon myyntihintaan ilman, että siinä näkyy jotain oleellista kauppahintaan kuuluvaa.
- Pohjapiirros puuttuu
- Epäselvät ja puutteelliset kuvat kosteatiloista, joista näkisi kunnolla niiden kunnon
- Huonolaatuiset kuvat
- Kuvattu huoneita, jotka ovat täynnä nykyisen asukkaan sotkuja. Pitääkö nuo kaikki siivota itse pois asunnon ostettuaan? Tulee vaikutelma, ettei asunnon myynti kiinnosta, kun ei viitsitty edes siivota kuvia varten ja että sotkut jäävät ostajan kiusaksi.
Ne sotkuthan ei välttämättä ole myyjän, vaan vuokralaisen sotkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Terassilla voit nauttia ilta-auringon viimeisistä säteistä" - tyyliset runollisuudet.
= Terassi suuntautuu luoteeseen:)
Kyllä suuntautumiset pitää nykyaikana tietää, on kaikenlaisia homppelihuviloita! Ja muunsukupuolisia pihavarastoja!
15 kuvaa hienosti rypistetystä päiväpeitosta ja yrttipurkista. Ratkaisevatko nämä oikeasti käykö joku katsomassa asuntoa? Paras oli kun näin itse torissa lahjoittamani lipaston maalattuna yhden myynti-ilmoituksen ärsyttävissä lähikuvissa. Oli sen verran uniikki lipasto, että tunnistin.
Kerrankin hyvä ja asiallinen aloitus. Asunnonvälittäjät saisivat hävettää tällaisia lähikuvia kukkamaljakoista, hedelmävateista, viinipulloista j.n.e. Norjassa esitellään myös yleisesti "ympäristöä" ja siinä on sitten kuvia esim. lähipuistoista (niitä on parempaa käydä katsomassa itse) ja/tai lähtikirkosta. En todellakaan ole sitä lähikirkkoa (jota ei edes ikkunasta näy) ostamassa! Ei tiedetä millon taloyhtiön remontit on tehty j.n.e. Toivottavasti tällaisia asiattomuuksia ei sentään leviä Suomeen. Asunnonvälittäjät keskittyköön oikeisiin asioihin, eikä turhiin ja epäolennaisiin hömpötyksiin!
- Ilmeisesti JOKA IKINEN kaupunginosa on erityisen ”haluttu” ”suosittu” tai muuten vaan ihan mahtava.
- Kuvien epäloogisuudet: Saunan lauteilla keraaminen pumppupullo käsisaippuaa tai jalattomia kynttilöitä karvamatolla.
- Runolliset tyhjät ilmaisut
- Kuvia omakotitalosta sisältä muttei yhtään pihasta. Mulle se tontti on hyvin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin ihmetellyt näitä ulosotossa olevien talojen ja asuntojen huonoja kuvia. Yksi syy kuvien huonoon laatuun on se, että viranomaiset eivät saa koskea tavaroihin, ja siksi siellä on melkein aina sekamelska. Toisaalta, salamavalon käyttö olisi kyllä ihan suositeltavaa. Kaikki kärsivät huonoista kuvista, paitsi ostaja, joka saa kohteen halvalla. Lisäksi nämä ovat aina kuntotarkastettu, joten kunto on selvillä. Ikävä kyllä talot ovat olleet mahdollisesti talven kylmillään ja kosteana, ja se on paha juttu.
- Laajakulmalla otetut kuvat. Tästä syystä huoneet näyttävät isommilta, mitä oikeasti ovat. Pettymys mennä paikan päälle ja todeta, miten pieniä huoneet ovat.
- Pohjapiirroksen puuttuminen.
- Tuleva putki- tai viemäriremontti mainitsematta.
- Ja myös nämä aiemmin mainitut lähikuvat mm. puisista pippuripurkeista keittiön tasolla tai kukkakimpusta olohuoneen pöydällä.
Itseäni ärsyttää se, että ne on aina samasta puusta veistettyjä. Käyttäisivät edes joskus mielikuvitusta/huumoria noissa ilmoituksissaan. Esim makuuhuonekuvissa voisi laittaa vaikka dildon yöpyödän laatikosta kurkkaamaan ja kylppärikuviin käytettyjä kortsuja roikkumaan pyyhetelineestä - itelle jäisi silloin paljon positiivisempi kuva välittäjästä :D
Vierailija kirjoitti:
Se, kun kerrostaloasuntoa sanotaan unelmakodiksi.
Ainakin minulle kaupungin keskustan kupeessa ja järven rannalla oleva pari vuotta vanha kerrostalon ylimmän kerroksen asunto olisi unelmakoti.
Kompakti tilaihme cityihmiselle (joku hirvee 15 neliön koirankoppi)