Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksin kotona ja joku kokeili juuri ovenkahvaa

Vierailija
04.08.2019 |

Asun omakotitaloalueella. Olin lukemassa sohvalla ja siitä näkee suoraan ulko-ovelle. Ensin kuului sellainen pieni vääntö (joku kokeili painaa ovenkahvaa hiljaa alas?), sitten katsoin ovelle ja kahva painui uudestaan alas. Ei ovikellon pimpotusta, ei koputusta, pelkästään ovenkahvan kokeilu. Hiivin ikkunalle ja näin vain jonkun katoavan kadulle. Mitä tässä pitäisi tehdä? Ja miksi kukaan tekisi noin? Mies tulee vasta myöhään illalla kotiin ja hieman pelottaa tämä tilanne.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaat soittaa ensin ovikelloa ja siten varmistaa, että ei olla kotona. Satunnainen ovenkahvankokeilija ei välttämättä oikein osaa asiaansa.

Piti ihan mennä katsomaan omaa ovea vain huomatakseni, että vaikka ulkopuolelta kääntää lukitun oven kahvaa, niin sisäpuolella ei kahva käänny. Sama muuten päinvastoin. Minä en siis huomaisi, vaikka joku ovella kuikuilisi.

Vierailija
22/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi olla ENO tai joku muu höpönassu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta amp.ua hirvikiväärillä heti oven läpi. Ensin kahvasta noin 10 cm ylöspäin oven keskelle, sitten kaksi kertaa noin 10 cm lattiantason yläpuolelta vapaavalintaisista kohdista.

Siellä ei satu mitään pahaa kenellekään sellaiselle jolle ei saisikin sattua. Voit omistaa tämän varmana lupauksena.

Keskelle ovea kahvan korkeudelle, silloin osuma on melko varmasti keksikokoisella miehellä navassa.

Vierailija
24/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureilta voisi käydä kysymässä ovatko huomanneet mitään outoa lähiaikoina. Tosin en kehtaa näin sunnuntai-iltana mennä enää häiritsemään.

AP

Vierailija
25/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi äkkiä torista tai apulasta joku käytöshäiriöinen kodinvaihtaja-pitbulli. Loppuu se ovenkahvojen kokeilu.

Vierailija
26/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varkaat soittaa ensin ovikelloa ja siten varmistaa, että ei olla kotona. Satunnainen ovenkahvankokeilija ei välttämättä oikein osaa asiaansa.

Piti ihan mennä katsomaan omaa ovea vain huomatakseni, että vaikka ulkopuolelta kääntää lukitun oven kahvaa, niin sisäpuolella ei kahva käänny. Sama muuten päinvastoin. Minä en siis huomaisi, vaikka joku ovella kuikuilisi.

Reheillinen murtovaras soittaa ovikelloa. Jos joku tulee avaamaan, niin sitten yrtetään vaikka myydä jotain taulua tms. Jos kukaan ei tule avaamaan, niin otetaan kainalosta sorkkarauta ja narautetaan ovi auki.

Mutta sitten on niitäkin, jotka eivät kaihda tulla asuntoon vaikka siellä olisi ihmisiä paikalla. Ovat varkauden lisäksi valmiita mös ryöstöön, sillä paikalla olevilla ihmisillä on yleensä myös vähintään lompakko ja puhelin tai heitä voi ehkä viedä ajoneuvon tms.

Meillä on ovissa Abloy LC100 lukot ja niissä kahva liikkuu sisällä ja ulkona samaan tahtiin. Meidän lukko on alkanut vanhuuttaan myös naukumaan, eli siitä kuuluu ääni kun hahvaa kääntää vaikka ovi olisikin lukossa.

Vierailija
27/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei soittanut ovikelloa? Silloin olisi varmaan kysynyt lupaa ovenkahvan kokeiluun.

Vierailija
28/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaanasutulla omakotitaloalueella Espoossa asun. Ovia pidettiin auki kesäisin kuumalla ja helleöinäkin, että sai kunnon ilmanvaihdon. Keskellä kirkasta aamupäivää, naapuritkin pihapuuhissa, kiinniolleesta alaovesta murtauduttiin, heräsin siihen kun tietsikkaa oltiin irrottamasta. Olin yksin kotona, huusin kuin syötävä ja säikähtäneet vorot loikkivat pensasaidan yli ja kaasuttivat menemään.

Lisälukkoa laitettiin ja ovet kyllä kiinni, ellei itse olla pihalla.

Vierailija
29/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapureilta voisi käydä kysymässä ovatko huomanneet mitään outoa lähiaikoina. Tosin en kehtaa näin sunnuntai-iltana mennä enää häiritsemään.

AP

Jos joku olisi ryöväämässä naapuriani, niin menisin kaveriksi kantamaan tavaroita.

Vierailija
30/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ketjun innoittamana kokeilemassa ovenkahvaani. Tykkään kyllä. Ei tarvi vaihtaa.

Vierailija
31/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni nainen kirjoitti:

Harvaanasutulla omakotitaloalueella Espoossa asun. Ovia pidettiin auki kesäisin kuumalla ja helleöinäkin, että sai kunnon ilmanvaihdon. Keskellä kirkasta aamupäivää, naapuritkin pihapuuhissa, kiinniolleesta alaovesta murtauduttiin, heräsin siihen kun tietsikkaa oltiin irrottamasta. Olin yksin kotona, huusin kuin syötävä ja säikähtäneet vorot loikkivat pensasaidan yli ja kaasuttivat menemään.

Siis oliko ovi auki vai murtauduttiinko siitä?

Vierailija
32/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta amp.ua hirvikiväärillä heti oven läpi. Ensin kahvasta noin 10 cm ylöspäin oven keskelle, sitten kaksi kertaa noin 10 cm lattiantason yläpuolelta vapaavalintaisista kohdista.

Siellä ei satu mitään pahaa kenellekään sellaiselle jolle ei saisikin sattua. Voit omistaa tämän varmana lupauksena.

Keskelle ovea kahvan korkeudelle, silloin osuma on melko varmasti keksikokoisella miehellä navassa.

Tavoittelin rintaosumaa ja halusin varmistaa ettei ole alle kouluikäisiä lapsia luodin lentoradalla. 😇

Vierailija
33/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä panikoidaan? Ap tietää, että joku kävi vain kokeilemassa ovenkahvaa. Toki moukkamaista ilman lupaa, mutta ei mitenkään vaarallista.

Vierailija
34/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni nainen kirjoitti:

Alaovi oli silloin ihan lukossa.

Vierailija
35/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pieni nainen kirjoitti:

Eli siis murtauduttiin!

Vierailija
36/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoittelin rintaosumaa ja halusin varmistaa ettei ole alle kouluikäisiä lapsia luodin lentoradalla. 😇

Vatsaosumasta voro on pois pelistä, mutta ei välttämättä kuole niille sijoilleen, joten voi olla pelastettavissa vielä jos onkin vaikka nuohooja tai lähetti tms.

Vierailija
37/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tuossa on se turvattomuuden tunne, mikä tulee.

Vierailija
38/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni nainen kirjoitti:

pieni nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pieni nainen kirjoitti:

Eli siis murtauduttiin!

Juuri tuollainen porukkahan voisi käydä kurkkimassa avoimista ovista asuntoihin ja myöhemmin murtautua hakemaan tavarat talteen.

Vierailija
39/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Jospa vaikka soittaisit jollekin naapurille. Kysyisit ovatko he nähneet mitään erikoista tai onko ehkä heidän ovellaan käyty. Olisivat varmaan tyytyväisiä ja laittaisivat omankin ovensa lukkoon. Kello on vasta seitsemän. Mummotkaan eivät ole vielä nukkumassa!

Vierailija
40/58 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tuossa on se turvattomuuden tunne, mikä tulee.

Nimenomaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme