Olen yksin kotona ja joku kokeili juuri ovenkahvaa
Asun omakotitaloalueella. Olin lukemassa sohvalla ja siitä näkee suoraan ulko-ovelle. Ensin kuului sellainen pieni vääntö (joku kokeili painaa ovenkahvaa hiljaa alas?), sitten katsoin ovelle ja kahva painui uudestaan alas. Ei ovikellon pimpotusta, ei koputusta, pelkästään ovenkahvan kokeilu. Hiivin ikkunalle ja näin vain jonkun katoavan kadulle. Mitä tässä pitäisi tehdä? Ja miksi kukaan tekisi noin? Mies tulee vasta myöhään illalla kotiin ja hieman pelottaa tämä tilanne.
Kommentit (58)
Kerran kotiin tullessani tapasin pariskunnan seisoskelemassa pihatiellä. Ihmettelivät harvinaisen suurta raparperipensasta.
Kerroin lajikkeen ja lupauduin jopa antamaan omastani kasvatusta varten.
Miten voi ovenkahvan kokeilu olla niin kamalaa? Käytätte itse sitä päivittäin ja nytkö se kuluu, kun joku sitä vain kokeilee?
Liettualaiset rikosliigat testailee, missä talouksissa on valveutuneita koiria.
Olin tulossa baarista hieman horjahdellen kun joku somalinuorukainen kysyi kelloa. Minulla ei ollut rannekelloa joten katsoin kellonaikaa puhelimestani.
Silloin se nuorukainen nappasi puhelimeni ja lähti juoksemaan kovaa vauhtia karkuun.
Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta saada häntä kiinni. Kävin seuraavana aamuna tekemässä rikosilmoituksen, vaikka ei siitä kai mitään hyötyä ole.
Vakuutuksen omavastuurajakin on niin korkea etten saa vakuutuksestakaan mitään, mutta onneksi pystyin sulkemaan sen liittymäni pian.
HUHHUH KANNATTAA AMPUA SITÄ AK47 PYSSYLLÄ SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAtana:)
Laita videolta täysillä kovia ampuma ääniä ja uhkauksia perään.
Kai olit edes kuumentanut oven kahvan.
Vierailija kirjoitti:
Liettualaiset rikosliigat testailee, missä talouksissa on valveutuneita koiria.
Olen nähnyt kun kävelijä käy joka talossa päivällä kokeilemassa onko ovi lukossa. Tästä näkyy suoraan 3 muuhun taloon pienen metsän läpi toiselle kadulle. Samoihin aikoihin kierteli romanialais'opiskelija' joka myi jotin painokuvia koirista....molemmat on tiedustelijoita, jos ovi on auki, sisään vaan ja se minkä irti saa lähtee mukaan. Ne 'opiskelijat' jos sisälle asti pääsee, niin invetaarion tekee ja tiedot välittää keikan tekijöille jotta mihin taloon kannattaa mennä.Tämä pari vuotta sitten.
Me pidämme ovet lukossa, jos olemme pihalla, sitä joutuu menemään takapihalle tai jonnekin istutusten sekaan josta ei ovelle näy, hiljaa kun oven avaa ja sisälle menee, niin eipä murtojälkiä näy.
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa baarista hieman horjahdellen kun joku somalinuorukainen kysyi kelloa. Minulla ei ollut rannekelloa joten katsoin kellonaikaa puhelimestani.
Silloin se nuorukainen nappasi puhelimeni ja lähti juoksemaan kovaa vauhtia karkuun.
Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta saada häntä kiinni. Kävin seuraavana aamuna tekemässä rikosilmoituksen, vaikka ei siitä kai mitään hyötyä ole.
Vakuutuksen omavastuurajakin on niin korkea etten saa vakuutuksestakaan mitään, mutta onneksi pystyin sulkemaan sen liittymäni pian.
Paras kun aina sanoo, ei ummarra, ei olle kello ei puhelin
Ap. Soita poliisille ja kysy neuvoa. Ehdottomasti.
Pääkaupunkiseutu muuttunut slummialueeksi, noh, homotyttö pääministerinä ja homotyttö ulkoministerinä.
Minua kyllä pelottaisi tuo, nykyään on niin paljon kaikenlaista tyyppiä pahoilla aikeilla liikenteessä. Pitäisin ovet lukossa ja valot päällä. Tekisin myös ilmoituksen poliisille ja kyselisin naapureilta mahdollisia havaintoja. Näkyyköhän ulkona lumessa mitään jälkiä esim kengän koosta.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä pelottaisi tuo, nykyään on niin paljon kaikenlaista tyyppiä pahoilla aikeilla liikenteessä. Pitäisin ovet lukossa ja valot päällä. Tekisin myös ilmoituksen poliisille ja kyselisin naapureilta mahdollisia havaintoja. Näkyyköhän ulkona lumessa mitään jälkiä esim kengän koosta.
Aloitus on vuodelta 2019, eiköhän se asia ole jo selvinnyt tähän mennessä.
Tuossa olisi ollut parasta avata ovi ja huutaa pihalle jotain tyyliin MIKA JA JARI TUUTTEKO KATTOO, JOKU KÄVI OVELLA?? eli kuin paikalla olisi useampi miespuolinen. Tosi karmivaa silti. Ajattele jos ovi olisi ollut lukitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Varkaat soittaa ensin ovikelloa ja siten varmistaa, että ei olla kotona. Satunnainen ovenkahvankokeilija ei välttämättä oikein osaa asiaansa.
Piti ihan mennä katsomaan omaa ovea vain huomatakseni, että vaikka ulkopuolelta kääntää lukitun oven kahvaa, niin sisäpuolella ei kahva käänny. Sama muuten päinvastoin. Minä en siis huomaisi, vaikka joku ovella kuikuilisi.
Mietin ihan samaa eli millainen ovenkahva ulko-ovessa oikein on, jos sisäpuolen kahva kääntyy samalla, kun ulkopuolen kahvaa painetaan. Sisäovissa toimii noin, mutta lukollisissa ovissa yleensä ei.
Vierailija kirjoitti:
Kahvaliikkeet ovat menneet jo kiinni. Onneksi kokeili kädellään ku ihmisten sisältä löytyy vaikka mitä tavaroita.
Aloitelialla on vilkas mielikuvitus.Kunhan heitti tänne läppä ja katsoo miten ihmiset reakoivat?
Arvid se kävi kokeilemassa josko ois ollut mitään tarjollaaaaaaaaaa...
Ps. Merihaassa tämä on arkipäivää liiketiloissaaaa....
Jos joku haluaa kokeilla ovenkahvaani, ei siitä kyllä turvattomuuden tunnetta tule. Saattaisin jopa esitellä ja olla salaa ylpeäkin.