Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä vieraaseen yökylään?

28.05.2006 |

Minulla on neljän kuukauden ikäinen tyttövauva. Mieheni vanhemmat asuvat tunnin ajomatkan päässä ja olivat hämmästyneitä, kun minä ja vauva emme pitäneet hyvänä ratkaisuna yöpyä heidän luonaan viikonloppuna.

Koen, että asiaa piti perustella heille monin eri syin. Eikö ole selvää, että nelikuukautinen, joka vielä hakee rytmiään ja saattaa aiheuttaa " kriisitilanteita" , on parasta laittaa omassa kodissa nukkumaan? Varsinkin, kun matkaa kotiin on vain se tunnin ajo. Eikä ehkä äitikään halua vieraassa paikassa tehdä vauvarutiinejaan.

Minkä ikäisenä te yöpyisitte vauvanne kanssa sellaisessa yökylässä, joka on aika tuttu mutta ei kuitenkaan niin tuttu, että haluaisi jakaa ilta- ja yötoimet kaikkien paikallaolijoiden kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla ja olin Suomessa synnyttämässä. Yövyimme vanhempieni luona koko synnytyksen jälkeisen 3 viikon ajan, jonka jälkeen lähdimme takaisin kotiimme Aasiaan. Meistä oli mukavampaa asua vauvan kanssa mummon ja papan luona, kuin hotellissa.

Vauvamme on nyt 10 kk, ja hän nukkuu kanssamme missä vain. Olemme asuneet hänen kanssaan kolmella ulkomaan matkallamme hotelleissa yli 6 viikkoa. Suomessa olemme vierailleet synnytysreissun lisäksi kahteen otteeseen yhteensä lähes 6 viikkoa, yöpyen suurimmaksi osaksi mummolassa ja jonkun verran muissa sukulaisissa. Eli vauvamme on ollut kanssamme vieraissa yöpymispaikoissa noin 15 viikkoa eli lähes 4 kuukautta, jo 9 kk ikään mennessä :-) Reissuperheen vauva tottuu reissuelämään. Tärkeintä on, että äiti on aina mukana ja isäkin melkein aina.

Yksin emme häntä yökylään laita ainakaan ennen vuoden ikää, ja vain yhdeksi yöksi. En ole edes ajatellut, milloin voisin laittaa hoitoon useammaksi yöksi... Ei ainakaan ihan pienenä.

Vierailija
22/24 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö nyt 6kk... yövytty ollaan vaikka missä 2kk:tisesta asti anoppilassa (ulkomailla) 2*2vko... hotelleissa tanskassa ja kreikassa... kaverin mökillä...ei ikinä mitään ongelmia tai muutoksia rytmiin, vaikka sängyt on vaihtunut ja välillä nukuttu vanhempien välissä. Itse uskon että vauvat ovat paljon sopeutuvaisempia kuin mitä vanhemmat haluavat uskoa... tai sopeutuvaisempia kuin vanhemmat=). Ja uskon myös että mitä pienempänä tottuu että elämässä on muitakin paikkoja kuin koti ja ihmisiä kuin äiti, niin pidemmän päälle elämä on kaikille sitä helpompaa. ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 2,5 viikkoa, kun oltiin ekan kerran minun lapsuudenkodissa yökylässä. Sen jälkeen oltu myös miehen lapsuudenkodissa ja useampia öitä. Viimeksi eilen tultiin kolmen yön reissulta, johon mahtui molemmat mummolat. Ekoilla kerroilla tuntui välillä vähän hankalalta yöimetykset ja vaipanvaihdot yöllä, mutta poika ei ollut moksiskaan oudosta paikasta. Meidän poika on molemmille mummoille ja papoille ensimmäinen lapsenlapsi, niin kyllähän meitä toivotaan kylään. Molempiin mummoloihin myös n. tunnin ajomatka, niin ei viitsi ihan päiväseltään lähtä käymään. Jokainen varmaan itse tekee miten parhaalta tuntuu, me ollaan niin nuoriakin, että totuttu paljon käymään kylässä vanhemmillamme.

~cadavera&poika 8vko~

Vierailija
24/24 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolat kun on satojen kilometrien päässä. Poika oli 1kk kun ekan kerran mentiin anoppilaan viikolopuksi ja 1.5kk kun mentiin minun kotiini. Yökunnissa on siis aina pakko olla. Sittemmin on oltu paljonkin reissussa, 4kk iässä olin viikon vanhempieni luona pojan kanssa, nyt taas toisen viikon kun ikää oli 5.5kk.

Varmaan riippuu lapsesta, mutta meillä ei poika ole reagoinut yhtään mitenkään paikan vaihtumiseen. Se että äiti on lähellä ja tisumaitoa saapi - se niistä iltarutiineista (vaikka siis kotona onkin omat rutiinit mitkä läpikäydään).