Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko olleet tilanteessa jossa jokainen muu ympärillä on ollut jotain muuta kuin suomalainen

Vierailija
03.08.2019 |

Ja olette kuitenkin sillä hetkellä suomessa? Minkälaisen tunteen tilanne tuotti? Minä olen ollut ja tunne on aina samanlainen, turistimainen ja outo, vaikkakin lyhytkestoinen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallink Europan risteily.

Vierailija
2/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuota ei ole tapahtunut kuin hyvin rajallisissa tilanteissa, kuten taksissa jossa kuski on ollut ulkolainen. Tunne oli, että tuotakin työtä voisi hyvin tehdä joku lukuisista oman kansani työttömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Ei eroa normifiiliksistä mitenkään.

Vierailija
4/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun ulkomaalainen vaimoni pitää meillä illanistujaiset kavereilleen.

Vierailija
5/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, erinäisiä konferenssii-illallisia isännöidessä oma pöytä on yleensä täynnä vieraita. Ei aiheuta mitään erityisiä tunteita.

Vierailija
6/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön ja ihmisten räikeä ristiriita on ehkä se mikä tuottaa oudon toiseuden tunteen. Tuttu, siisti, infraltaan toimiva ympäristö jonka ovat rakentaneet yhdenlaiset ihmiset. Sitten kun tätä ympäristöä käytetään ja muovataan toisten ihmisten toimesta jotka eivät puhu samaa kieltä kanssasi (mutta jotka todennäköisesti ymmärtävät omaasi) on tuloksena vieraantunut tunne. -ap.

Vierailija
7/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään kaupassa.

Vierailija
8/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, opettaessani suomea maa hanmuutt ajille. (Kumma juttu, miten tavallisista sanoista saa kirjoituksensa hylätyksi.) Ulkomaalaisia oli joka puolella valtavasti, opettajistakin puolet oli venäl äisiä.

Vierailija
9/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hakunilassa se on jokapäiväistä. Pelkkiä työttömiä ma muja laahustaa isoine lapsilaumoineen.

Vierailija
10/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti pääkaupunkiseudun asuinalueellani. En pidä rikkautena.

Vierailija
11/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lähipizzerian terassilla Kuopiossa. Äkkidiagnosointina sanoisin että olivat turisteja, eri maista. Tuli vähän sellainen tunne tosiaan kuin olisi itse ollut ulkomailla.

Vierailija
12/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ollut, pelasin jalkapalloa heidän kanssaan. Erittäin reiluja ja mukavia ihmisiä, kohteliaat käytöstavat, kuten meillä suomalaisillakin

Vierailija
13/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein. Puhun sujuvasti paria kieltä, ja siksi esimerkiksi meidän työpaikan illallisilla minut yleensä plaseerataan ulkkispöytään.

Vierailija
14/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Närpiössä kaupassa. Yhtäkkiä kaikki ympärillä puhuivat jotain käsittämätöntä ulkomaankieltä.

Vierailija
15/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin yleistä itähelsingissä. Olen täysin vierrantunut suomesta.

Vierailija
16/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toisinaan töitä muista kulttuureista tulleiden kanssa. Ihan sama, ketä on ympärillä. En ymmärrä tuollaisia (piilo)rasistisia tuntemuksia.

Vierailija
17/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Närpiössä kaupassa. Yhtäkkiä kaikki ympärillä puhuivat jotain käsittämätöntä ulkomaankieltä.

Sama homma Karigasniemen baarissa (silloin kun siellä sellainen oli).

Vierailija
18/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristön ja ihmisten räikeä ristiriita on ehkä se mikä tuottaa oudon toiseuden tunteen. Tuttu, siisti, infraltaan toimiva ympäristö jonka ovat rakentaneet yhdenlaiset ihmiset. Sitten kun tätä ympäristöä käytetään ja muovataan toisten ihmisten toimesta jotka eivät puhu samaa kieltä kanssasi (mutta jotka todennäköisesti ymmärtävät omaasi) on tuloksena vieraantunut tunne. -ap.

Sensuuri hotkaisi edellisen vastaukseni kun sitä ei näy, yritän uudestaan varovammin. En kyllä ymmärrä, mikä sana siinä meni väärin.

Ymmärrän, mitä lainauksen kirjoittaja tarkoittaa. En ollut ainoa mutta yksi harvoista alkuperäisistä paikkakuntalaisista erään pienen kaupungin linja-autoasemalla.

Ainoa olin pitäessäni tiedotustilaisuutta ...

Vierailija
19/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta Itiksessä. Joka ikinen kerta.

Vierailija
20/27 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Maisteriohjelmani oli englanninkielinen ja monet kurssikaverit ulkomailta. Joskus illanistujaisissa saatoin olla ainoa suomalainen kun muut olivat Yhdysvalloista, Etelä-Koreasta, Japanista ja Intiasta.