Oletteko olleet tilanteessa jossa jokainen muu ympärillä on ollut jotain muuta kuin suomalainen
Ja olette kuitenkin sillä hetkellä suomessa? Minkälaisen tunteen tilanne tuotti? Minä olen ollut ja tunne on aina samanlainen, turistimainen ja outo, vaikkakin lyhytkestoinen.
Kommentit (27)
Joo kaverin synttäreillä. Ne pidettiin puistossa ja kukaan muu ei kehdannut käydä puskapissalla.
Usein. - tunnelma sitten taas on ollut kiinni muustakin kuin siitä, että muut ovat ulkomaalaisia. - Kärjistäen Jenkit ovat halunneet olla äänessä ja jauhaa peetä, jollei ole ollut asiaa puhuttavaksi. Kiinalaisten kanssa taas saattoi olla hiljaa pidemmän ailaa ilman, että se kenetäkään tuntui erityisen vaivaannuttavalta. (Tai sitten kiinalaiset peittivät vaivautuneisuutensa hyvin).
Kerrostalossa, jossa asun. Olen siinä ainoa suomalainen. Helpompi todeta, että meiltä puuttuu vain eteläamerikkalainen, muista maanosista on joku edustettuna. Itse asiassa ihan mukavaa, kun on monia erilaisia, eikä vain yhdenlaisia ulkomaalaisia, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa, jossa asun. Olen siinä ainoa suomalainen. Helpompi todeta, että meiltä puuttuu vain eteläamerikkalainen, muista maanosista on joku edustettuna. Itse asiassa ihan mukavaa, kun on monia erilaisia, eikä vain yhdenlaisia ulkomaalaisia, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
- Luulen, että ainakin itse ymmärrän erinomaisen hyvin mitä tarkoitat.- ikävä kyllä toisinaan tuntuu, että moni sellainen joka vaatii jalkaa polkemalle Suomeen lisää eri kansalaisuuksia on saattanut jäädä huomaamatta, että kansalaisuuksissa ja jopa saman kansan sisällä voi olla hyvn merkittäviä eroja.
Kärjistäen: On eri aisa viettäää aikaa diplomaatti piireissä, jossa kaikki osaavat lukea ja kirjoittaa, ainakin, jollain kielellä. Kuin viettää aikaa heidän kanssa, joista moni ei osaa lukea tai kirjoittaa tai eivät osaa kumpakaan. Mutta kun näin sanon, niin ole r_______i
Olen. Suomessakin varmaan pari sataa kertaa, kun nyt ajattelee tätä. Enpä ole pannut asiaa erityisesti merkille, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Ihmisillä nyt kullakin on oma kansallisuutensa.
Olen ollut ja monta kertaa sekä suomenkielen osaamiseni on ollut automaattisesti řášíštin tuntomerkki tälläisessä seurassa ja valkoinen ihoni merkki siitä että minua voidaan pitää tyhmänä.
Ja lisään vielä että ei aiheuttanut mitään erityisiä tuntemuksia, oli kivaa viettää aikaa kansainvälisessä, mutta kuitenkin aika samanmielisessä joukossa. Hauskaa meillä yleensä oli.