Vähävarainen laiha, mitä syöt päivässä?
Täällä kun aina melskataan että kaikki köyhät ovat ylipainoisia niin kertokaapa te laihat vähävaraiset päivittäisestä ruokavaliostanne?
Kommentit (108)
Tänään aamulla pari kuppia teetä.
N klo 13, söin kanakastiketta (broilerisuikaletta, voita, vehnäjauhoa, curryä,kanalientä), riisiä, mustaherukkahilloa, raastesalaattia (kesäkaali, porkkana, herne, ananas), jälkkäriksi kuppi maitokahvia.
Kuuden aikoihin kaksi ruisleipäviipaletta päällystettynä omatekoisella yrttituorejuustolla (kaupan halvin kermaviili josta neste valutettu pois, sekalaisesti yrttejä yrttiamppelista, suolaa, pippuria), pari viipaletta tarjous edamia, kurkkuviipaleita. Itse tehtyä mansikkaraparperimehua.
Hetki sitten raejuustoa puoli pikkupurkkia, banaani ja pari suolakeksiä.
Suurin piirtein näin syön joka päivä, eli aamulla teetä, iltapäivällä joku edullinen kotiruoka. Kuppi kahvia joko siinä aterian yhteydessä tai myöhemmin seuraavan palasen yhteydessä.
Se seuraava palanen on jotain leipää, pullaa, piirakkaa, pannaria tai joskus teen puuroa.
Illalla sitten joku hedelmä tai marjoja ja joku jugurtti/rahka /raejuustoa. Tai sitten puuroa.
160/52
Aamulla kahvia + leipää, joskus joku jogurtti
Lounaaksi salaattia/keitto/puuro
Välipalaksi kahvi + leipää joku hedelmä (useimmiten banaani) tai rahka
Päivälliseksi nykyään joku valmisruoka max. 3,5€. Silloin kun olin parisuhteessa niin kokkailin enemmän itse normi kotiruokaa.
Iltapalaksi leipää
En syö mitään leikkeleitä tai juustoja, siinä säästää jo paljon rahaa.
Leivälle laitan beceliä ja kurkkua + tomaattia
Hyvin harvoin ostan pullaa tai muita leivonnaisia, joskus saatan leipoa itse
Nyt kesällä olen välillä ostanut mansikoita ja halvimman litran vaniljajäätelön lidlistä.
Erilaisia oma tekemiä keittoja. Yleensä etsin kasvikset kasaan ja sitten siihen kanaa, kalaa, perunoita, siskonmakjaroita tai pelkkiä kasviksia. Silloin tulee aina sosekeitto.
No olen nyt rehellinen ja sanon, että syön huonosti. Todella huonosti.
Syön pääasiassa leipää juustolla, kaurapuuroa, kananmunia, banaania. Siinäpä ne yleisimmät. Herkuttelen suklaalla ja juon aika paljon kahvia. Laiha olen vain annoskokojen ansiosta. Puutoksia löytyy. Ja syön joka päivä monivitamiinin, mutta sitähän tässä ei kysytty.
Pitäisi lisätä kasvisten määrää ja hurjasti
Perunaa, riisiä, kananmunaa, pakaste vihanneksia, papuja, jugurttia ja alennusruokia.
Ei tule naposteltua mitään ylimääräistä. Annoskoot pienehköjä niin ruokaa riittää pidemmäksi aikaa. Teen ruuat itse, sillä se on halvempaa ja terveellisempää. En syö juuri eineksiä. En kulje autolla.
Kun löytyi ylimääräistä niin oli helpompi tehdä heräteostoksia ja syödä syömisen ilosta.
Leipää, vihanneksia, juustoa ja suklaata. Sipsejä välillä.
Pakastevihanneksia ja jotain vähäravaista eläinproteiinia.
Syömishäiriö.
Puuroa, itsetekoista kotiruokaa, hedelmiä, leipää. Kaikki mieluiten tarjouksista, aina ei onnistu.
153/42.
Aika usein mulla on jotain keittoa lounaaksi ja Samaa päivälliseksi. Siihen sämpylä. Töihin joskus joku tuo jotain keksiä niin niitä voin pari syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi, leipä, juusto. Joku eines; pinaattikeitto, valmispitsa, maksa- tai joku muu laatikko. Syön vasta sitten kun on oikeasti nälkä, ja vain sen verran että nälkä lähtee. En ajattele ruokaa juuri lainkaan. 168/52.
Olin muuten laihimmillani, kun sinkkuna söin vain niitä Atrian kuraläppäpitsoja. En tehnyt koskaan oikeata ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Metsästän ja kalastan itse kaiken proteiinin: Hirveä, peuraa, riekkoa, pyytä, taimenta, siikaa. Perunat, sipulit, lantut ja porkkanat omalta maalta kuten myös tillit, persiljat, lipstikat. Kaupasta ruisjauhoa ruisleivän leivontaan (juureen) sekä voita, oliiviöljyä, pippuria ja suolaa. Metsästä puolukoita, mustikoita, vadelmia ja sieniä. Kaikkia edellä mainittuja talveksi pakastimet täyteen. Ihan hyvät eväät.
T. 188 cm / 85 kg
Vau!
Vierailija kirjoitti:
Metsästän ja kalastan itse kaiken proteiinin: Hirveä, peuraa, riekkoa, pyytä, taimenta, siikaa. Perunat, sipulit, lantut ja porkkanat omalta maalta kuten myös tillit, persiljat, lipstikat. Kaupasta ruisjauhoa ruisleivän leivontaan (juureen) sekä voita, oliiviöljyä, pippuria ja suolaa. Metsästä puolukoita, mustikoita, vadelmia ja sieniä. Kaikkia edellä mainittuja talveksi pakastimet täyteen. Ihan hyvät eväät.
T. 188 cm / 85 kg
Nam.
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan normisti. Olen keski-ikäinen hoikka nainen. Aamupalaksi pari leipää esim. maksamakkaralla, juustolla tms. Kahvia maidolla.
Lounaaksi normaaliruoka, yritän syödä myös usein salaattia ja höyryvihanneksia. Esim. jauhelihakastike, peruna.
Syön lisäksi joskus suklaapatukan, pähkinöitä (hyviä rasvoja) ja joskus yritän saada syödyksi hedelmiä. Joskus syön pelkkiä ranskalaisia ateriaksi. Mäkkärin juustohampurilaisia. Kävelen aika paljon kaikkialle ja iltaisin en yleensä syö mitään, joten uskoisin että syödyt kalorit kulutettuihin nähden jäänevät aika pieniksi.Kun herkuttelen, niin ostan sinohomejuustoa yms.
Jos tässä yritetään saada laihdutusvinkkejä, niin voin kertoa yksinkertaisen totuuden: voit syödä ihan mitä tahansa, kun et syö liikaa tai kulutat sen minkä syöt. Ei ole olemassa mitään taikaluotia jonka avulla laihtuu tai pysyy painossa, vaan jokaisen pitää löytää se oma tyyli. Itse syön mitä haluan ja pysyn hoikkana. En vain pysty nauttimaan ruuasta niin paljon tai syömään niin terveellisesti kuin haluaisin, koska ei ole varaa.
Nyt kun voi anonyyminä täällä tunnustaa, niin mun herkkuateria talvella on tosiaan pelkät ranskalaiset ketsupin kanssa. On niin täyttäviä, ettei siihen muuta tartte. Ja fyysisessä työssä oon.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän koska ei ole rahaa ruokaan.
Yleensä nautin päivän ainoan aterian illalla töiden jälkeen, siinä 18-20 välillä suunnilleen.
Syön siis kerran päivässä. Laihana pysyy tässä!
Minun miespuolinen kaverini oli aikanaan ylipainoinen ja päätti laihduttaa juuri tuolla menetelmällä. Eli söi kerran päivässä. Arvioi, että syö silloin noin 1500 kaloria. Muuten joi vain kahvia.
Hän laihdutti 20 vuotta sitten ja on aina sen jälkeen ollut laiha. Nykyään syö aamiaiseksi myös pari leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi, leipä, juusto. Joku eines; pinaattikeitto, valmispitsa, maksa- tai joku muu laatikko. Syön vasta sitten kun on oikeasti nälkä, ja vain sen verran että nälkä lähtee. En ajattele ruokaa juuri lainkaan. 168/52.
Siis päivässäkö syöt vain kaksi kertaa, kahvin ja leivän ha eineksen?
Minä syön aamiaisen klo 10-11, sitä ennen vain kahvia kun avaan koneen. Oikeata ruokaa syön klo 16-17 etätöiden jälkeen ja illalla ehkä pari leipää jos viitsii. Ei näissä hommissa mene energiaa yhtään. Urheilupäivinä pari kertaa viikossa syön lisäksi pari hedelmää.
Vierailija kirjoitti:
T. 188 cm / 85 kg
Ihan hyvät eväät mutta et ole kovinkaan laiha.
Mitä milloinkin olen halvalla saanut, nakkeja ja ranuja, kauden kasviksia, eilen paistoin pienen kesäkurpitsan pannulla voissa ja söin sen raejuuston kanssa. Jotain tuollaista aina.
165/41.
Kaurapuuroa, marjoja (puolukoita, karpaloita, punaherukoita, mustaherukoita, mustikoita), hedelmiä, ruisleipää, tomaatteja, salaatinlehtiä, juustoa, maitoa, rahkaa, manteleita, broileria, kalaa, perunoita, porkkanoita, kaalta, soijarouhetta useihin ruokalajeihin, pastaa, vokkivihanneksia, kananmunia ja tietysti kahvia. Jne.
Tässä varmasti kyseltiin vähävaraisilta joihin et kuulu koska on rahaa syödä kerran viikossa ulkona. Jollet siis ulkotilaksi laske sitä parvekettasi jolla halvat makkarasi paistat. Itsellä on rahaa syödä vaikka joka päivä ulkona vaikka sitten kuusi kertaa mutta se ei ole jutun idea. En syö vaan tänäänkin ajattelin laittaa Pirkan jotain kananugetteja uuniin ja ehkä myös syödä sen kanssa Pirkan maustettuja perunaristikoita ja sen lisäksi törsäsin kermaviiliin sekä Taco hommeliin joka sekoitetaan siihen. Pirkan on muuten parasta mitä olen hankkinut ja en todellakaan ole lihava vaan päinvastoin. Ja kyllä, olen mies joka syö varmaan kaikkia lääkkeitä ja vähän enemmänkin mitä teiltä kaapista löytyy ja ne eivät lihota edelleenkään.