Vähävarainen laiha, mitä syöt päivässä?
Täällä kun aina melskataan että kaikki köyhät ovat ylipainoisia niin kertokaapa te laihat vähävaraiset päivittäisestä ruokavaliostanne?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän koska ei ole rahaa ruokaan.
Yleensä nautin päivän ainoan aterian illalla töiden jälkeen, siinä 18-20 välillä suunnilleen.
Syön siis kerran päivässä. Laihana pysyy tässä!
Siis miten pysyt tolpillasi? Ja jaksat vielä työpäivän!
OMAD (= One Meal A Day) on ihan tunnettu juttu? Moni treenaaja suosii.
Olen 173cm/59kg
Aamupalaksi syön aina puuroa banaanilla ja puolukoilla, välillä laitan maapähkinävoita. Juon myös kahvikupillisen kauramaidolla.
Lounas on tosi usein kahden munan munakas kasviksilla ja siivu tai pari reissumiestä margariinilla. Jälkkäriksi vihreä omena.
Illallinen on ihan tavallista kotiruokaa. Tällä viikolla se on tarkoittanut mm linssikeittoa, lasagnea ja perunamuusia kalapuikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 173cm/59kg
Aamupalaksi syön aina puuroa banaanilla ja puolukoilla, välillä laitan maapähkinävoita. Juon myös kahvikupillisen kauramaidolla.
Lounas on tosi usein kahden munan munakas kasviksilla ja siivu tai pari reissumiestä margariinilla. Jälkkäriksi vihreä omena.
Illallinen on ihan tavallista kotiruokaa. Tällä viikolla se on tarkoittanut mm linssikeittoa, lasagnea ja perunamuusia kalapuikoilla.
Tässä hyviä perusruokia!
Vierailija kirjoitti:
imeskelen filtteriä ja juon kahvia
Kahvia ja tupakkaa, yks tavallinen kotiruoka, yks välipala yleensä karkkia.
Pätkäpaastoillen. Parina päivänä pyrin saamaan 1600kcal ja muina 1800-2000kcal. 1-3 ateriointi kertaa per päivä.
Voita, oliiviöljyä, sika-nautaa, sisäelimiä, munia, järvikalaa (jotkut kutsuvat sitä roskakalaksi), luulientä, kermaa, kausivihanneksia, perunaa, marjoja, omppuja omasta puusta. Teen itse smetanaa, viiliä ja tuorejuustoa. Talvella versotan hernettä yms. ja idätän esim mungpapuja. Kahvia tai teetä, vettä, kotitekoista höyrymehua.
En siis syö tuota kaikkea päivässä, vaan kokoan jostain noista nuo päivän kilokalorit sen mukaan mitä tekee mieli ja mitä sattuu olemaan.
Metsästän ja kalastan itse kaiken proteiinin: Hirveä, peuraa, riekkoa, pyytä, taimenta, siikaa. Perunat, sipulit, lantut ja porkkanat omalta maalta kuten myös tillit, persiljat, lipstikat. Kaupasta ruisjauhoa ruisleivän leivontaan (juureen) sekä voita, oliiviöljyä, pippuria ja suolaa. Metsästä puolukoita, mustikoita, vadelmia ja sieniä. Kaikkia edellä mainittuja talveksi pakastimet täyteen. Ihan hyvät eväät.
T. 188 cm / 85 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän koska ei ole rahaa ruokaan.
Yleensä nautin päivän ainoan aterian illalla töiden jälkeen, siinä 18-20 välillä suunnilleen.
Syön siis kerran päivässä. Laihana pysyy tässä!
Siis miten pysyt tolpillasi? Ja jaksat vielä työpäivän!
OMAD (= One Meal A Day) on ihan tunnettu juttu? Moni treenaaja suosii.
Ööh eilen söin 2 palaa paahtoleipää. Sitä ennen söin 3 päivää sitten makaroonia ja tomaattikastiketta. Tänään olen syönyt yhden lihapiirakan.
Syön ihan normisti. Olen keski-ikäinen hoikka nainen. Aamupalaksi pari leipää esim. maksamakkaralla, juustolla tms. Kahvia maidolla.
Lounaaksi normaaliruoka, yritän syödä myös usein salaattia ja höyryvihanneksia. Esim. jauhelihakastike, peruna.
Syön lisäksi joskus suklaapatukan, pähkinöitä (hyviä rasvoja) ja joskus yritän saada syödyksi hedelmiä. Joskus syön pelkkiä ranskalaisia ateriaksi. Mäkkärin juustohampurilaisia. Kävelen aika paljon kaikkialle ja iltaisin en yleensä syö mitään, joten uskoisin että syödyt kalorit kulutettuihin nähden jäänevät aika pieniksi.
Kun herkuttelen, niin ostan sinohomejuustoa yms.
Jos tässä yritetään saada laihdutusvinkkejä, niin voin kertoa yksinkertaisen totuuden: voit syödä ihan mitä tahansa, kun et syö liikaa tai kulutat sen minkä syöt. Ei ole olemassa mitään taikaluotia jonka avulla laihtuu tai pysyy painossa, vaan jokaisen pitää löytää se oma tyyli. Itse syön mitä haluan ja pysyn hoikkana. En vain pysty nauttimaan ruuasta niin paljon tai syömään niin terveellisesti kuin haluaisin, koska ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ööh eilen söin 2 palaa paahtoleipää. Sitä ennen söin 3 päivää sitten makaroonia ja tomaattikastiketta. Tänään olen syönyt yhden lihapiirakan.
Te, jotka syötte yhtä yksipuolisesti kuin tässä, pysyttekö terveenä tällaisilla eväillä?!
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kahvia. Päivällä eli lounasaikaan makaraonimössöä, purkista suoraan tonnikalaa tai raejuustoa...mikä nyt on ollut tarjouksessa. Välipalaksi puolikas banaani tai omena tai appelisiini, jos ovat tarjouksessa. Illalla kaurapuuroa. Juomaksi 3-4 litraa vettä päivässä. 162 cm, 44 kg.
Siis toivottavasti juot edes maitoa kahvisi kanssa jotta saat jotain ravinteita....
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastoillen. Parina päivänä pyrin saamaan 1600kcal ja muina 1800-2000kcal. 1-3 ateriointi kertaa per päivä.
Voita, oliiviöljyä, sika-nautaa, sisäelimiä, munia, järvikalaa (jotkut kutsuvat sitä roskakalaksi), luulientä, kermaa, kausivihanneksia, perunaa, marjoja, omppuja omasta puusta. Teen itse smetanaa, viiliä ja tuorejuustoa. Talvella versotan hernettä yms. ja idätän esim mungpapuja. Kahvia tai teetä, vettä, kotitekoista höyrymehua.
En siis syö tuota kaikkea päivässä, vaan kokoan jostain noista nuo päivän kilokalorit sen mukaan mitä tekee mieli ja mitä sattuu olemaan.
Milsi lasket kaloreita, vaikka olet hoikka (otsikko)? Eikö keho kerro, minkä määrän tarvitsee?
Ajankohtainen lanka näinä aikoina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kahvia. Päivällä eli lounasaikaan makaraonimössöä, purkista suoraan tonnikalaa tai raejuustoa...mikä nyt on ollut tarjouksessa. Välipalaksi puolikas banaani tai omena tai appelisiini, jos ovat tarjouksessa. Illalla kaurapuuroa. Juomaksi 3-4 litraa vettä päivässä. 162 cm, 44 kg.
Siis toivottavasti juot edes maitoa kahvisi kanssa jotta saat jotain ravinteita....
no siis tuleehan tuosta proteiinia, kuitakin puutosta ja vähän hedelmääkin...
Kahvia, teetä, kvinoaa/ohraa/kauraa ja kasviksia ja juureksia, soijasuikaleita ja soirarouhetta, linssejä. Talvella enemmän pakasteita, kesällä kotimaisia kasviksia.
Paljon viiniä ja savukkeita.
M51 183/64
Aamupala 2 ruisleipää kurkulla, yksi maitokahvi, 1 banaani
Lounas: italianpataa(kaupan valmis) ja pari leipää juustolla
Välipala: 1 kreikkalainen jugurtti, omenaviipaleita,maitokahvi
Iltapala: perunamunakas,pari lihapullaa,
Ennen nukkumaanmenoa mupelsin vielä pari pullaa
N,182/63
On siinä kalorioita ihan reippaasti. 2000 kcal. Yleensä ateria on koostuu hyvin energiapitoisesta ravinnosta.
Päivittäinen kalorinsaantini lienee jossain 1800-2200 välillä.