Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sabotoi lapsen koulukäyntiä jo nyt, vaikka poika menee vasta ekalle

Vierailija
03.08.2019 |

Meillä on ekaluokkaansa aloittava poika. Poika on ihan tavallinen pieni koulutaipaleella aloitteleva lapsi, joka osaa jo lukea. Olen kannustanut lukemaan ja kirjoittamaan, olen opettanut alkeellista matematiikkaa ja muutenkin ohjannut parhaani mukaan kohti ahkeraa asennetta koulunkäyntiin.

Mies ei itse ollut koulussa kovin kummoinen, ehkä seiskan oppilas. Kävi amiksen, tekee alan töitä. Itse olin ysin-kympin tyttö, ja toivon, että voin kannustuksellani ohjata lastamme kohti menestystä opinnoissa.

Mies kuitenkin on tässä ohjauksessa tiellä. Hänen mielestään lapselle lukeminenkin on ollut humpuukia - hänen mielestään lapsen pitäisi pelata mielummin pleikkaria. Minä olen hoitanut iltasadut ja lukemaan opettelemiset, mies on käytännössä seissyt oven pielessä ja pudistellut päätään.

Poika on innoissaan koulun alkamisesta, mutta mies jarruttelee. ”Eihän sinusta vaan tule hikipinko, sinua kiusataan vielä koulussa!” Ei siis ole enää tuon mielikuvan mukaista päänpudistelua ovenpielessä, vaan suoraa, sanallista sabotointia niin, että kohde on meidän lapsemme. Mies on jämähtänyt jonnekin 80-luvulle, kun menestyviä kiusattiin ja heidän päitään uitettiin vessanpöntössä.

En tietenkään väheksy ammattikoulua, poikamme saa hankkia amiksesta ammatin jos niin valitsee, mutta haluan, että tämä tekee sen ahkerasti ja kunnianhimoisesti ja potentiaalinsa valjastaen.

Olemme aivan eri linjalla, enkä tiedä mitä tehdä. Kun mies alkoi antaa palautetta suoraan poikamme korville, aloin itse harkita eroa, jotta voin kasvattaa lapsemme itse. Niin erilaiset näkemyserot meillä kasvatuksesta on.

Mitä te tekisitte, kun puhe ei auta?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka eroaisit niin ethän sinä yksin saa kasvattaa. Mutta on kyllä niin idiootti mies etten minä ainakaan voisi tuollaisen kanssa olla.

Vierailija
2/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltä miksi hän tekee noin? Kuulostaa yksinkertaisesti ääliöltä.

Hienoa että olet lukenut paljon lapselle, laaja sanavarasto auttaa opiskeluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaiset on hassuja

Vierailija
4/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltä miksi hän tekee noin? Kuulostaa yksinkertaisesti ääliöltä.

Hienoa että olet lukenut paljon lapselle, laaja sanavarasto auttaa opiskeluissa.

Olen. Perustaa asenteensa omiin kokemuksiinsa, ja luulee, että se on absoluuttinen totuus.

Ap

Vierailija
5/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on kateellinen lapselleen! Hänelle itselleen ei luettu eikä hän saanut kannustusta itse kotona lukemiseen, oppimiseen ja kouluun! Ja häntä ilmiselvästi harmittaa, että omat opinnot jäi vähän puolitiehen. Ja nyt näkee lapsensa saavan äidiltään sitä mitä olisi itse lapsena tarvinnut. Mutta lapsellinen ukko kun kateus saa sabotoimaan. Ota asia suoraan puheeksi miehen kanssa.

Vierailija
6/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä toi koulu on teille molemmille aivan liian iso juttu. En tiedä miksi.

Vierailija
7/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä ihmettelee, miten vakka on kanensa valinnut. - Mitkä ovat ne asiat, joia teitä alun alkaenkaan tai nyt vanhempina yhdistää...  

Vierailija
8/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle, että ei lapsia nykyisin juurikaan kiusata koulussa, koska tämän päivän lapset eivät enää saa väkivaltamallia kotoa (toisin kuin 80-luvun lapset, jolloin perheväkivalta vielä oli laillista). Ja jos jonkun perheen lapsi poikkeuksellisesti kiusaa, niin koulu tekee kiusaajasta lasun, eli ongelma ratkeaa sillä.

Vierailija
9/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on varmaan huono itsetunto ja joku alemmuuskompleksi ”vain” amiskoulutuksesta. Meidän tuttavat oli vähän samanlaisia, kun heidän poika oli eskarissa, äiti jo kertoi kaikille että ei heidän poika ainakaan ikinä mihinkään lukioon tule menemään. Siinä annetaan lapselle lupa alisuoriutua niin paljon kuin huvittaa.

Kannusta vaan poikaa ja keskustele miehesi kanssa. Hän saa olla sitä mieltä mitä on, mutta hän ei saa vaikuttaa noin radikaalisti pienen lapsen mieleen. Poika varmaan kuitenkin ihailee isäänsä ja silloihan sitä yrittää tehdä mieliksi. Miehen pitää antaa pojalle tilaisuus olla just sellainen oppilas, kun hän on.

Vierailija
10/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas porvoon ala-asteen tarinoita

Vierailija
11/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä anna miehen latistaa pojan koulunkäyntiä! Sinun on pakko laittaa mies kuriin tavalla tai toisella, nyt on kyse lapsen tulevaisuudesta. Vaikea käsittää mitä miehen päässä liikkuu kun edes lukea ei saisi lapselle.

Minkälainen on muuten isänä? En edes keksi mitään järkevää sanottavaa kun pistää niin vihaksi tuommoinen idiotismi.

Vierailija
12/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap valitsit jännnnän amisäijän, miksei kelvannut akateeminen mies?

akateeminen M/39

Vierailija
13/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaisisin miestä munille, jos sanoo tuollaista ääneen ja pitäisi erittäin tiukkasanaisen keskustelun. Sanoisin ääneen eroaikeista, jos asenne jatkuu. Mies haluaa syrjäyttää lapsen yhteiskunnasta, voi myös olla kateellinen lapselle.

Vierailija
14/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

akateeminen M/39

Akateemiset miehet eivät ole kiinnostuneet lasten hankinnasta, eikä lapsia haluavia miehiä riitä kaikille naisille.

Vierailija
15/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, eikö tämä junttipuoli miehestä ole sinulle aikaisemmin selvinnyt? Minä en katselisi tuollaista hetkeäkään.

Vierailija
16/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki postaus ? Miten noin viisas nainen muka erehtyy tollaisen miehen kanssa yhteen ?

Kukaan normaali mies ei tule kyttäämään, jos vaimo tekee läksyjä lapsen kanssa. Tämähän on parasta aikaa miehelle touhottaa omia juttujaan.

Vierailija
17/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni (maisteri tosin itse, mutta kouluttamattomasta kodista) möläytti jotain yhtä typerää lapsemme ollessa vauva. Pidin hänelle sellaisen puhuttelun, että ei sitä varmaan kuunaan unohda vaikka vauvahan ei vielä edes voi ymmärtää puhetta. Onneksi mies oppi kerrasta, melkein luudasta sai! Mutta oman lapsuudenkotinsa asenteita siinä oli osin tiedostamattaan siirtämässä omaan kasvatukseensa.

Vierailija
18/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehelle, että ei lapsia nykyisin juurikaan kiusata koulussa, koska tämän päivän lapset eivät enää saa väkivaltamallia kotoa (toisin kuin 80-luvun lapset, jolloin perheväkivalta vielä oli laillista). Ja jos jonkun perheen lapsi poikkeuksellisesti kiusaa, niin koulu tekee kiusaajasta lasun, eli ongelma ratkeaa sillä.

Juu, tämän olen kertonutkin, ja vedonnut myös omiin koulukokemuksiini, kun itse olin hyvä koulussa eikä pääni suinkaan koskaan käynyt vessanpöntössä.

Tilannetta miehen mielestä muuttaa se, että lapsemme on poika.

Ap

Vierailija
19/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

akateeminen M/39

Akateemiset miehet eivät ole kiinnostuneet lasten hankinnasta, eikä lapsia haluavia miehiä riitä kaikille naisille.

Bullshit. Akateemiset naisethan ne on kaikista ihmisryhmistä eniten lastenhankintaa vastaan.

M/39

Vierailija
20/70 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämän olen kertonutkin, ja vedonnut myös omiin koulukokemuksiini, kun itse olin hyvä koulussa eikä pääni suinkaan koskaan käynyt vessanpöntössä.

Tilannetta miehen mielestä muuttaa se, että lapsemme on poika.

Ap

Ei miehiin tehoa järjen puhuminen tai kaunis sanominen.

Lyö nyrkki pöytään ja KARJAISE, että "Anna olla viimeinen kerta kun puhut lapselle tai lapsen kuullen tuollaista. Viimeinen kerta! Et halua nähdä mihin toimiin ryhdyn, jos jatkat tuollaista puhetta." Ja näytä oikeasti vihaiselta ja pelottavalta. Ja poistu paikalta, älä kuuntele mitään vastalauseita. Jos mies jotain siinä yrittää änkyttää niin uudestaan nyrkki pöytään ja sanot että "Etkö kuullut mitä äsken sanoin!".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän