Äiti valittaa: Lapsi löi päänsä eikä kukaan auttanut
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/319147e0-1c8a-4f04-9e03-6e06…
Taas joku superäiti joka valittaa kun muut ei huomioineet hänen tenaviaan vaikkei itse ollut edes paikalla vahtimassa toisinkuin muut. Mistä näitä valopäitä tulee.
Kommentit (82)
Onkohan sama mamma, joka mielensäpahoitti Peppi Pitkätossustakin? 🤔
No, toki heitteillejätöstäkin saa syytteen jos lapsi vaikka vammautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minut, päälle nelikymppinen setämies, yllätetään tuntemattoman itkevän lapsen seurasta, todennköisyys päästä sosiaalisen median pedariepäiltyjen joukkoon aina korkea. Joten odotan että joku touhukas täti-ihminen hoitaa homman.
Eikä tuohon epäiltyjen listalle pääseminen tarvinnut muuta kuin nousta autosta tsekkaamaan miksi kolme alle kouluikäistä tyttöä oli 80 km/h tiestä muutaman askeleen päässä piirtelemässä liiduilla asfalttiin. Iltasella vaimo hämmästeli jossain faboryhmässä minusta otettua kuvaa "varokaa tätä miestä!". Jepjep. Pitäkööt tunkkinsa.
Kiva tarina (päästä keksitty), mutta mielestäni tuo skenaario on joka tapauksessa pienempi paha kuin se että rekka ajaisi kolmen lapsen päälle. Luulen että normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen miettisi loppuikänsä että olisi pitänyt käskeä ne lapset pois siitä tieltä.
Kokeiles itse olla muutama tunti kaikkiosaavan some-juryn alla pedofiiliepäilyt niskassa, niin olla ihan eri mieltä keksityistä tarinoista. Minut onneksi tunnistettiin suht nopeasti ja kuvan ottanut leidi nolattiin perusteellisesti muiden toimesta, joten eipä siinä sen kummempaa penalttia tarvittu hänen suuntaansa.
Mutta ensi kerralla - ajan ohi. Varmuuden vuoksi.
Miten kummassa sitä on hengissä ylipäätään, kun ei äiti ja isä kulkeneet perässä 24/7, kun itse on ollu kakara eikä jokaisesta puusta putoamisesta, pyörällä kaatumisesta yms. kiikutettu ensiapuun?
Eikä pienet naarmut ja mustelmat kenenkään mieltä järkyttänyt. Kuului asiaan, että lapsille sattui ja tapahtui kaikenlaista leikken tiimmellyksessä.
Nykyisin paapotaan, kauhistellaan ja järkytytään aivan kaikesta mahdollisesta.
Eikö tuossa jutussa lukenut, että kyseessä oli asukaspuisto, jossa oli paikalla sen asukaspuiston henkilökuntaa eli niitä puistotätejä, jotka ovat juurikin niitä lapsia varten siellä. Ja että nekään ei auttanut lasta?
Ei ennen vanhaan ollu mitää lastenvahteja puistoissa. Ja hyvin pärjättiin.
Pitäkää lapset sisätiloissa älylaitteen kanssa, niin ei satu mitään. Ja mielellään lattialla istuen, kun sohvalta ja sängyltä voi myös tippua ja saada kuhmun otsaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli puistotätejä.
Ei Jämsässä ainakaan ollut.
Lapset nyt rääkyy muutenkin koko ajan, 95% ajasta ihan pelkkää huomionhakua. Turha niihin on vieraiden puuttua, saa vain vanhempien huudon kaupan päälle. Been there done that, never again.
Kenelle tuli yllätyksenä, että lapsille nyt voi sattua ja tapahtua kaikenlaista ulkona ja se on aivan normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minut, päälle nelikymppinen setämies, yllätetään tuntemattoman itkevän lapsen seurasta, todennköisyys päästä sosiaalisen median pedariepäiltyjen joukkoon aina korkea. Joten odotan että joku touhukas täti-ihminen hoitaa homman.
Eikä tuohon epäiltyjen listalle pääseminen tarvinnut muuta kuin nousta autosta tsekkaamaan miksi kolme alle kouluikäistä tyttöä oli 80 km/h tiestä muutaman askeleen päässä piirtelemässä liiduilla asfalttiin. Iltasella vaimo hämmästeli jossain faboryhmässä minusta otettua kuvaa "varokaa tätä miestä!". Jepjep. Pitäkööt tunkkinsa.
Kiva tarina (päästä keksitty), mutta mielestäni tuo skenaario on joka tapauksessa pienempi paha kuin se että rekka ajaisi kolmen lapsen päälle. Luulen että normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen miettisi loppuikänsä että olisi pitänyt käskeä ne lapset pois siitä tieltä.
Kokeiles itse olla muutama tunti kaikkiosaavan some-juryn alla pedofiiliepäilyt niskassa, niin olla ihan eri mieltä keksityistä tarinoista. Minut onneksi tunnistettiin suht nopeasti ja kuvan ottanut leidi nolattiin perusteellisesti muiden toimesta, joten eipä siinä sen kummempaa penalttia tarvittu hänen suuntaansa.
Ja et mieti kolmea auton alle jäänyttä lasta, joiden kuoleman olisit voinut estää? Entä jos joku saa tietää sen ja kirjoittaa sen someen? Se se vasta olisikin noloa ja näyttäisi pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja et mieti kolmea auton alle jäänyttä lasta, joiden kuoleman olisit voinut estää? Entä jos joku saa tietää sen ja kirjoittaa sen someen? Se se vasta olisikin noloa ja näyttäisi pahalta.
Minä kutsuisin paikalle poliisin ja lastensuojeluviranomaiset vanhempia puhuttamaan, tietävätkö tollot vanhemmat missä kakaransa leikkivät.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos nykyään lähestyy vieraita ilman vanhempia olevia lapsia, niin leimautuu vaikka miksi (ei vähintään siksi p-alkuiseksi). Tästä syystä niin ei toimita. Ihmiset suojelevat omaa nahkaansa.
😂😂😂 ihmiset = vässykkämiehet, joilla on huono omatunto salaisista taipumuksistaan.
Ja taas yks valittajamamma. Kannattaisi pitää ne lapset kotona vaan.
Leikkipuistossa koko ajan joku itkee ja satuttaa itsensä. Itse oletan, että minua ennen asiaan puuttuu työntekijät. En edes halua astua työntekijöiden varpaille. Jos lapsi olisi satuttanut oikeasti itsensä, niin varmasti moni olisi puuttunut asiaan. Ja jos olen ainoa aikuinen ja tilanne tapahtuu esim.kadulla niin kysyn lapselta miten kävi, ihan sen takia, että lapsen säikähdys menee ohi.
Eikö toi äiti tiedä, että lapsilla pitää olla ulkona leikkiessä kypärät, polvisuojat, kyynärsuojat, hammassuojat, kämmensuojat, munasuojat ja tulenkestävä haalari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele mihin se asiaan puuttunut leidi joutui. Yhtä lailla se voi iskeä naisiin, se someraivo. Jossain vaiheessa ihmisten pitäisi oppia, että asiat hoidetaan asiallisesti.
Omat lapset vastaa joka kerta kysymykseen "Sattuiko?" "Ei sattunut" ja sama meno jatkuu kuhmuista huolimatta.
Muistelkaapa hetki omaa lapsuuttanne.