Kalastajan vaimo - ihana tyyppi, mutta miten hän uskaltaa kertoa elämästään niin avoimesti?
On hän kovin inspiroiva ja karismaattinennkin. Olen miettinyt kuitenkin, että hän aika avoimesti puhuu kaikesta blogissaan.
Kommentit (1199)
Nyt on taas salsapikkujoulut tulossa. Katsotaan jos bloggaaja jaksaisi niistä vaikka postauksen raapustaa.
Eli siis kuvia kukkamaljakosta eri suunnista ja pari lausetta tekstiä luokkaeroista tai muusta turhanpäiväisestä.
Onko mitään muuta blogia, joista annetaan yhtä negatiivista ja ilkeää palautetta, kuin tästä kalastajan vaimo-blogista? Eikös ollut jokin muukin blogi, joka sai veetuilijat rynnistämään haukkuman kaikkea mikä liikkuu? Ihan kaverin puolesta kyselen.
Ok boomer kirjoitti:
Onko mitään muuta blogia, joista annetaan yhtä negatiivista ja ilkeää palautetta, kuin tästä kalastajan vaimo-blogista? Eikös ollut jokin muukin blogi, joka sai veetuilijat rynnistämään haukkuman kaikkea mikä liikkuu? Ihan kaverin puolesta kyselen.
Onhan noita, melkeinpä menee niin, että mitä enemmän seuraajia ja lukijoita, sitä enemmän joukossa myös vatipäitä meuhkaajia. Enkä tarkoita, etteikö blogeista saisi keskustella ja olla bloggaajan kanssa eri mieltä, vaan näitä jotka saavat jotain tyydytystä anonyyminä ilkeilystä, enemmän tai vähemmän tunne-elämältään häiriintyneitä tai vajavaisia,.
Negatiivisuus ja ilkeys on lukijan silmässä.
Täällä keskustellaan ajankohtaisista julkisten blogien ilmiöistä.
Bloggaaja sulkee kommenttiboxin vaikka ”kaikki kommentoi aina niin kivasti” ja tuo omasta aloitteesta omat ja muiden asiat someen ja jopa printtimediaan niin silti (tai sen vuoksi) useimmat meistä lukijoista kykenee ajattelemaan ja keskustelemaan (myös kirjallisesti) lukemistaan asioista ja luonnollisesti keskustelu käydään vaikka bloggaaja sen yläpuolelle aseittuukin sulkemalla kommenttikentän.
Sivistynyt ihminen ymmärtää että henkilöpalvonnassa vain yksi mielipide on oikea ja sallii sen osana fanikulttuuria. Ihminen viisastuu kokemuksen kautta.Ehkä pikkufanit voisivat puolestaan ymmärtää että keskustelu ja eri näkökannat eivät ole henkilökohtainen loukkaus vaan mielipiteiden vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisuus ja ilkeys on lukijan silmässä.
Täällä keskustellaan ajankohtaisista julkisten blogien ilmiöistä.
Bloggaaja sulkee kommenttiboxin vaikka ”kaikki kommentoi aina niin kivasti” ja tuo omasta aloitteesta omat ja muiden asiat someen ja jopa printtimediaan niin silti (tai sen vuoksi) useimmat meistä lukijoista kykenee ajattelemaan ja keskustelemaan (myös kirjallisesti) lukemistaan asioista ja luonnollisesti keskustelu käydään vaikka bloggaaja sen yläpuolelle aseittuukin sulkemalla kommenttikentän.
Sivistynyt ihminen ymmärtää että henkilöpalvonnassa vain yksi mielipide on oikea ja sallii sen osana fanikulttuuria. Ihminen viisastuu kokemuksen kautta.Ehkä pikkufanit voisivat puolestaan ymmärtää että keskustelu ja eri näkökannat eivät ole henkilökohtainen loukkaus vaan mielipiteiden vaihtoa.
Miksi sitten sinun on vaikea sietää omista mielipiteistäsi eroavia näkökantoja siinä määrin, että alat luokitella ja nimitellä alentavasti niitä, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi. Onko sellainen mielestäsi sivistynyttä.
Kaikella on hintansa. Se että joku hymyilee ja kohottelee kulmia bloggaajan satuiluille ei tee lukijasta huonoa. Perheen yksityisyys ei kuuluisi olla kaupan. Eikä enää olekaan. Siitä lukijakato. Ketään kiinnosta blogin nykymeno. *vahingoniloinen naurahdus*
Kyllä niitä lukijoita kiinnostaa aidosti blogi yhä, jotka eivät etsimällä etsi ja keksi pilkattavaa ja ivattavaa.
Ei. Ei se niin mene.
Ei kukaan seurannut bloggaajan kaima tuksua tai Nykäsen Mattia sen vuoksi että etsimällä etsisi pilkattavaksi ja ivattavaa. Kun ihminen siirtää toimintansa lehtien/iltapäivälehtien sivulle, tulee hänestä viihdettä jota tuotetaan jotta sitä seurataan.
Kaikilla ei ole sama maku viihteen suhteen, mutta viihdettä saa ja voi arvioida, herranen aika, on olemassa kriitikoita jotka tekevät sitä palkkaa vastaan, aivan kuten on laulajia, urheilijoita, bloggaajia jotka tekevät asioita rahaa vastaan.
Se että ihmiset keskustelevat, ei tee ihmisistä ilkeitä, kateellisia, katkeria, mitä täällä nyt joku vielä asioita sisäistämätön fani tarjoilee diagnoosien kera.
Toivon että kukaan ei enää ajattele että lehtitalon kaupallinen blogi on yksityinen päiväkirja jota vain juuri sinä saat lukea.
Ei, se on kaupallistettu tuote jolla tienataan leipää pöytään. Siksi täällä ihmetellään miten teknisesti ja taiteellisesti hutaisten homman voi hoitaa ilman että kehityskeskustelu kutsuu.
Onneksi Johannan blogi ei ole muutamasta ilkeilijästä kiinni. Lähes 30000 seuraajaa lukee sitä yhä, hyvä niin, vaikka joitakin se ketuttaakin.
Ei mikään ihme että kommenttiboksi on poissa käytöstä, niin ala-arvoisia ja epäkohteliaita kommentteja siellä oli kun hetken oli avoinna.
Pidän enemmän blogin sivuhahmoista kuin itse "kalastelijavaimosta". Juoni sinänsä on toivottaman vanha, pikkukylläinen nainen ottaa miehen, tekee lapsia, kyllästyy, löytää kuin "ihmeenkaupalla" työpaikaltaan miehen joka sattuu olemaan lääkäri tekevät huorin, ajautuu yh-äidiksi alkaa pelätä hyvinvointinsa puolesta, viettelee "rakastuu" lääkäri mieheen ja jatkaa samaa rataa niin kauan kuin ulkonäkö lihan antaa mahdollisuuden.
Kalastajan vaimo -blogi on vuosia kestänyt, kaunistelemattoman kliseinen kuvaus siitä, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun naiseen iskee keski-iän kriisi. Yksityiskohdat on kaikessa raadollisuudessaan luettavissa kyseisestä blogista.
Tuo kuvio on vanhempi kuin taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei se niin mene.
Ei kukaan seurannut bloggaajan kaima tuksua tai Nykäsen Mattia sen vuoksi että etsimällä etsisi pilkattavaksi ja ivattavaa. Kun ihminen siirtää toimintansa lehtien/iltapäivälehtien sivulle, tulee hänestä viihdettä jota tuotetaan jotta sitä seurataan.
Kaikilla ei ole sama maku viihteen suhteen, mutta viihdettä saa ja voi arvioida, herranen aika, on olemassa kriitikoita jotka tekevät sitä palkkaa vastaan, aivan kuten on laulajia, urheilijoita, bloggaajia jotka tekevät asioita rahaa vastaan.
Se että ihmiset keskustelevat, ei tee ihmisistä ilkeitä, kateellisia, katkeria, mitä täällä nyt joku vielä asioita sisäistämätön fani tarjoilee diagnoosien kera.Toivon että kukaan ei enää ajattele että lehtitalon kaupallinen blogi on yksityinen päiväkirja jota vain juuri sinä saat lukea.
Ei, se on kaupallistettu tuote jolla tienataan leipää pöytään. Siksi täällä ihmetellään miten teknisesti ja taiteellisesti hutaisten homman voi hoitaa ilman että kehityskeskustelu kutsuu.Tuksua kyllä seuraa vakiintunut joukko, joka nimenomaan etsii ja ruotii hänen sanomisiaan ja tekemisiään etsimällä etsien pilkattavaa ja ivattavaa. Etukäteenkin ennustetaan tulevia tapahtumia.
ohis
Tuksu onkin ilmeisesti mielenterveyspotilas ja nasrsisti, joka luulee itsestään suuria. Kalastajan vaimo ymmärtääkseni aloitti blogin, koska halusi pitää yhteyttä jollain lailla Suomeen ja koska pitää kauniista asioista. Mut sit tulevat nää myrkylliset ihmiset, joiden elämässä ei oo mitään kaunista ja KV:kin on leveä ja litteä eikä osaa edes salsata. Nämä myrkylliset ovat juuri niitä, joiden oma perhe on varmasti hajonnut ja joilla on mielenterveysongelmia.
Myrkylliset naputtajat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei se niin mene.
Se että ihmiset keskustelevat, ei tee ihmisistä ilkeitä, kateellisia, katkeria, mitä täällä nyt joku vielä asioita sisäistämätön fani tarjoilee diagnoosien kera.Toivon että kukaan ei enää ajattele että lehtitalon kaupallinen blogi on yksityinen päiväkirja jota vain juuri sinä saat lukea.
Ei, se on kaupallistettu tuote jolla tienataan leipää pöytään. Siksi täällä ihmetellään miten teknisesti ja taiteellisesti hutaisten homman voi hoitaa ilman että kehityskeskustelu kutsuu.Tuksua kyllä seuraa vakiintunut joukko, joka nimenomaan etsii ja ruotii hänen sanomisiaan ja tekemisiään etsimällä etsien pilkattavaa ja ivattavaa. Etukäteenkin ennustetaan tulevia tapahtumia.
ohis
Tuksu onkin ilmeisesti mielenterveyspotilas ja nasrsisti, joka luulee itsestään suuria. Kalastajan vaimo ymmärtääkseni aloitti blogin, koska halusi pitää yhteyttä jollain lailla Suomeen ja koska pitää kauniista asioista. Mut sit tulevat nää myrkylliset ihmiset, joiden elämässä ei oo mitään kaunista ja KV:kin on leveä ja litteä eikä osaa edes salsata. Nämä myrkylliset ovat juuri niitä, joiden oma perhe on varmasti hajonnut ja joilla on mielenterveysongelmia.
Ajattelin myös ennen, että ihmisen täytyy olla jotenkin häiriintynyt tai vähintään ahdistunut, jos haukkuu ihmisiä anonyyminä netissä. Mutta vähitellen tajusin, että ehkä he ovat vain tyhmiä, eivät itse edes tajua, mikä heidän kirjoittelussaan on ongelmana. Luulin siis, että tahallaan harrastavat nettikiusausta, mutta ilmeisesti sellaisia on vain osa. Enkä tarkoita nyt oikeasti asiallista kritiikkiä, että kaikki sellainen olisi pahasta, vaan näitä jankkaajia, jotka tosiaan ovat, osa ainakin, ihan oikeasti sokeita omalle toiminnalleen.
Ja mistäkö olen päätynyt tähän lopputulemaan; olen tavannut oikeassa elämässä. Kyllä siinä leukani loksahti, että voiko olla, mutta voi. Sellaisten kanssa on turha lähteä jankkaamaan, Joku oivallus pitää ihmisen omissa aivoissa kai tapahtua, että ymmärrys aukenee.
Vierailija kirjoitti:
Tsajut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä myrkyllisiä kommentteja on? Ei ainakaan blogissa jonka kommenttikenttä on modernisti suljettu.
En tiedä miten kilttiä ja kaunista on tuoda avioero mediaan, miehen ja lasten kipuilut, sekä toki omakin tuskastuminen kun tajusi että ruoho ei ole aidan toisella puolella vihreämpää ja niille perhosille vatsassa olisi kannattanut antaa raidia sen sijaan että huuteli nettiin ”minä muutan, vain minä”
Tämän salsainstan myötä olen melkein vahingoniloinen, mutta eniten kuitenkin pahoillani bloggaajan puolesta. Toisaalta sitä saa mitä tilaa. Jos haluaa merirosvon, voi saada ainakin puujalan.
Kirjoitit juuri itse, että olet "melkein vahingoniloinen", eli sehän kertoo pahanilkisyydestä, kateudesta tai katkeruudesta. Miksi pitäisi olla vahingoniloinen, jos näkee, ettei kaikki olekaan niin ihanaa? Eikö ne elmän nurjat puolet jokaisen elämässä ole itsestäänselvyys? Ja jokainen erehtyy. Sitä tää elämä on. Ei blogia tarvitse lukea.
Vahingonilo = kateus ja katkeruus?
Siis jos vaikkapa naurahdan kaverilleni, joka kompastuu ja kaatuu hassunnäköisesti, olen hänelle katkera ja kateellinen?
Okei. Kiitos, kun selvensit meille muille kuinka siellä hullujen maailmassa ajatellaan. :)
Olen varmaan outo, kun toisten kompastuminen ja kaatuminen ei naurata ollenkaan.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Tsajut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä myrkyllisiä kommentteja on? Ei ainakaan blogissa jonka kommenttikenttä on modernisti suljettu.
En tiedä miten kilttiä ja kaunista on tuoda avioero mediaan, miehen ja lasten kipuilut, sekä toki omakin tuskastuminen kun tajusi että ruoho ei ole aidan toisella puolella vihreämpää ja niille perhosille vatsassa olisi kannattanut antaa raidia sen sijaan että huuteli nettiin ”minä muutan, vain minä”
Tämän salsainstan myötä olen melkein vahingoniloinen, mutta eniten kuitenkin pahoillani bloggaajan puolesta. Toisaalta sitä saa mitä tilaa. Jos haluaa merirosvon, voi saada ainakin puujalan.
Kirjoitit juuri itse, että olet "melkein vahingoniloinen", eli sehän kertoo pahanilkisyydestä, kateudesta tai katkeruudesta. Miksi pitäisi olla vahingoniloinen, jos näkee, ettei kaikki olekaan niin ihanaa? Eikö ne elmän nurjat puolet jokaisen elämässä ole itsestäänselvyys? Ja jokainen erehtyy. Sitä tää elämä on. Ei blogia tarvitse lukea.
Siis jos vaikkapa naurahdan kaverilleni, joka kompastuu ja kaatuu hassunnäköisesti, olen hänelle katkera ja kateellinen?
Okei. Kiitos, kun selvensit meille muille kuinka siellä hullujen maailmassa ajatellaan. :)
Empatiakyvyttömyydestä kertoo kyllä se, jos naurattaa, kun toiseen sattuu. Mutta paljonhan sellaisia ihmisiä on, aika kehittymättömiä ollaan vielä sen suhteen, väkivaltaviihteen suosiokin sen osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsajut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyvyttömyydestä kertoo kyllä se, jos naurattaa, kun toiseen sattuu. Mutta paljonhan sellaisia ihmisiä on, aika kehittymättömiä ollaan vielä sen suhteen, väkivaltaviihteen suosiokin sen osoittaa.
Eihän tuossa kommentissa edes sanota, että nauraa silloin kun toiseen sattuu. Siinä puhuttiin hassusta sattumuksesta. Vähän sisälukutaitoa, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blogi taitaa olla jonkun ulkosuomalaisen ainoa ”ystävä”?
No täähän se ois. Selittäisi kyllä sen miksi tämä yksi fani täällä hyökkii muiden keskustelijoiden päälle suu vaahdossa räyhäten. Varmaan raskasta, kun ottaa kaiken henkilökohtaisesti ja loukkaantuu verisesti jopa asiallisesta kritiikistä.
Onko ne siis poistettu vai miksi ei löydy. Siis jotenkin hyökkääviä fani-kommentteja?
Ne sen fanin, kotoisammin "Sveitsin" kommentit on poistettu. Niissä ei ole ollut mitään asiallista tai aiheeseen liittyvää, pelkästään muiden keskusteluun osallistujien räävitöntä haukkumista ja aivan hirveää kielenkäyttöä, joka kommentissa toistuu samat jutut suljetuista osastoista ja mielisairauksista. Ilmeisesti argumentaatiokyky rajoittuu siihen. Ihan asiaa, että ne viestit on poistettu täältä.
Kyllä se vaan niin menee että ne jotka toisia kateudesta syyttää ovat itse kateellisia tyyppejä ja siksi aina etsivät kateutta toisista. Olen tämän huomannut oikeassa elämässä niin monta kertaa. Ihmetyttää tuo "olette kateellisia" ilkkuminen joka on aivan kuin pikkulasten käytöstä.