Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Kuinka monta perunaa suunnilleen syöt?”

Vierailija
03.08.2019 |

Onko typerä ja holhoava kysymys?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva syö kylässä yhtä monta perunaa kuin kotona. Itse syön kotona 6-8. Kylässä n.3. Riippuu kuinka paljon syöjiä ja kuinka paljon pottuja. Jos niukalti ni otan ehkä 2, jos reilusti ni 3.

Vierailija
42/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella normaali kysymys lapsuudessani. En ymmärrä aloitusta. Kuinka nälkäinen olet. That's it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kysyä, että montako syöt, ettei keitä liikaa.

Tyhmää porukkaa täällä.

Keittää enemmän, niin niistä jäljelle jääneistä voi tehdä esim peruna/sipuliomeletin aamulla. Haloo, järki hei älä jätä.

Vierailija
44/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yhteydestä jossa kysymys esitetään.

Nyt kun näin tuossa otsikossa, luulin että se tarkoittaa ruokailutilannetta yleensä, jolloin kysymyskin on typerä. Riippuu ihan siitä mitä on ruokana ja mitä kaikkea (salaatit ym.) on tarjolla.

Jos taas kotioloissa kun suunnilleen tietää mitä on tulossa, niin ei siinä sitten mitään vikaa ole. Tosin olen sitä mieltä että voi niitä pottuja varuiksi keittää enemmänkin. Säilyyhän ne keitettynä ja muutaman päivän jääkaappisäilytyksen jälkeen jopa maistuvat paremmilta, jolloin voi syödä kylmiltään suolan kanssa tai tehdä perunasalaattia tai pyttipannua vaikka.

Vierailija
45/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kysyy siksi että haluaa keittää seuraavaksikin päiväksi paistinpotut? Jos mies sanoo että on pieni nälkä, niin voi ajatella keittävänsä kilon, mutta jos iso nälkä niin keittääkin 2kg?

En ymmärrä teitä kun kaikki jutustelu on ilmeisesti parisuhteessa ja perheessä virhe.

Eli ihan normaali kysymys, ja voi siihen vastata ettei tiedä. Eikä meillä ole mikään ongelma syö sitten lopulta enemmän tai vähemmän.

Vierailija
46/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika siinä, että haluaa keittää sopivat potut eikä yli? Kyllä minä pystyn vähän ennen ruoka-aikaa sanomaan, montako pottua haluan.

Vierailija
47/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen etukäteen tietää montako perunaa syö. Kotioloissa sitä voi nyt kysäistäkin, mutta vieraisilla se on nolo kysymys. Ihan kuin kaikki pitäisi laskea ihan prikulleen. Lasketuista perunoista tulee olo, ettei vieraan toivota syövän kovin paljon. Tai montako kuppia kahvia meinaat juoda? No kuule ihan pannullisen aattelin vetästä.

Vierailija
48/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on aikoihin eletty kun perunoistakin saadaan riita

Vierailija
49/49 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä perunasta jääkaappisäilytyksen jälkeen tai uudesti lämmitettynä. En myöskään halua heittää ruokaa roskiin. Siksi saatan mieheltä kysyä. Vierailta en tietenkään kysyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi