”Kuinka monta perunaa suunnilleen syöt?”
Kommentit (49)
Mitä holhoavaa ta typerää kysymyksessä on?
Jos olen laittamassa ruokaa, haluan tehdä sitä sopivan määrän. En tykkää, kun yksittäisiä perunoita jää yli, varsinkin jos olen joutunut kuorimaan sen.
Outo kysymys, ei syömisieni määrä perustu perunoiden lukumäärään.
riippuu toki koosta, sellaisia kananmunan kokoisia 3-6?
Eiköhän ruoan valmistaja jollain kokemuksella pysty arvioimaan sopivan määrän. Jos syöjä olisi sitten vielä puolikkaan lisääkin ottanut, niin tilalle jotain muuta pöydästä. Ei näänny nälkään poloinen. Ja lopuista keitetyistä saa vaikka seuraavalle aterialle alkupalat jopas on päätteellä, ihan vaan kylmänä huiviin kiskaisten. En kyselisi kenenkään perunansyöntiarvioita minäkään, on vähän sellaista överimitoitusta jo.
*jollain päällysteellä*, ei jopas on päätteellä.
Se on ihan siitä kiinni minkä kokoisia perunoita on ja mitä se varsinainen ruoka on.
Jos pelkkiä perunoita pitäisi popsia, saisit jäädä keskenäsi niitä pottuja laskemaan, lähtisin pizzalle ja kaljalle.
Kysymys ei ole holhoava, mutta typerä kuitenkin.
Ei ole holhoava kysymys mutta itse kuorin kokemuksesta kaikille 3 perunaa ja muutaman ylimääräisen. Joku syö kuitenkin joko enemmän tai vähemmän perheen 6 henkilöstä niin balanssi säilyy. Monesti kuitenkin jää muutama peruna yli ja kastiketta niin ne laitan kaappiin ja syödään taaperon kanssa ne lounaaksi seuraavana päivänä, tai teini paistaa loput perunat illalla pannulla esim nakkien ja kananmunan kanssa.
Kokatessani kysyn perheenjäseniltä montako perunaa kukin syö. Vastausten perusteella keitän perunat ja koskaan ei jää ylimääräisiä.
Minusta kysymys ei ole holhoava mutta vähän outo. Itse olen teen ruokaa niin että kippaan kattilaan perunaa kilon tai kaksi enkä todellakaan laske kappalemääriä. Ruokaa riittää siten reilusti sille päivälle ja loput otetaan huomenna töihin evääksi. Jos sinne jääkaappiin joku yksinäinen keitetty peruna jää pyörimään jota ei voi laittaa seuraavan päivän ruuan sekaan sen voi antaa vaikka koiralle.
Tietysti jos tehty ruoka jostain syystä täytyy syödä kerralla, ei esimerkiksi ole jääkaappia tai olette lähdössä matkalle niin kysymys on ihan hyvä ja normaalia keskustelua.
Normaalia kysyä, että montako syöt, ettei keitä liikaa.
Tyhmää porukkaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kysymys ei ole holhoava mutta vähän outo. Itse olen teen ruokaa niin että kippaan kattilaan perunaa kilon tai kaksi enkä todellakaan laske kappalemääriä. Ruokaa riittää siten reilusti sille päivälle ja loput otetaan huomenna töihin evääksi. Jos sinne jääkaappiin joku yksinäinen keitetty peruna jää pyörimään jota ei voi laittaa seuraavan päivän ruuan sekaan sen voi antaa vaikka koiralle.
Tietysti jos tehty ruoka jostain syystä täytyy syödä kerralla, ei esimerkiksi ole jääkaappia tai olette lähdössä matkalle niin kysymys on ihan hyvä ja normaalia keskustelua.
Koirille ei saa syöttää perunoita!
Vierailija kirjoitti:
Kokatessani kysyn perheenjäseniltä montako perunaa kukin syö. Vastausten perusteella keitän perunat ja koskaan ei jää ylimääräisiä.
En minä ainakaan osaisi vastata. Sehän riippuu ihan perunoiden koosta, siitä mitä muuta on tarjolla ja kuinka hyvää ruoka on.
mitä perunoita? Nypotatis 5st. Gamla 2st.
Perunapalloja 8.
Riippuu kuka kysyy ja milloin. Tämä ei käynyt ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirille ei saa syöttää perunoita!
Saa antaa muussattuna. Onhan noita perunapohjoisia nappuloitakin.
On typerä kysymys. Äitini teki tuota, itse en koskaan. Varaan aina ruokaa mieluummin vähän reilusti. Jos jonkun tekeekin lisää mieli, sitä riittää, eikä tarvitse ajatella et " söin just ne varaamani 3 pottua, ei kait siinä, nyt se on lopetettava vaikka hyvää on"... Hyödynnän aina kaikki tähteet esim. seur päivän lounaalla.
Nolo kysymys, kyllä.
Kysyt siis mieheltäsi kun laitat ruokaa? Minusta se ei ole holhoavaa, mutta ärsyttäisi kyllä. "Montako perunaa syöt, montako kuppia juot, haluatko sitä tai tätä?". Vähän kuin Subissa. Ihmiset on erilaisia ja tottuneet lapsuudenkodissa erilaisiin tapoihin. Kaikki ei jaksa / viitsi / osaa ajatella etukäteen tuollaista. Se voi tuntua jopa saituudelta. Parempi olisi panna pöytään tavaraa niin että varmasti riittää ja opetella käyttämään tähteet seuraavilla aterioilla.
Jatkan: Miehen mielestä on, minulle ihan normaali kysymys.