”Kuinka monta perunaa suunnilleen syöt?”
Kommentit (49)
Nyt alkoi tekemään mieli paistettuja perunoita..
Inhoan tuota kysymystä. Tulee olo että kysyjä on sekä pihi että laiska. Tai montako kuppia juot kahvia? Älä keitä jos on niin tarkkaa.
Oletko muutenkin tarkka ja mies on suurpiirteisempi? Suunnitteletko muissakin asiossa etukäteen ja selkeästi.
Jos mies on spontaanimpaa tms. tyyppiä ja elää enemmän hetkissä, tunnelmissa ja isommissa kokonaisuuksissa ja eikä esim. muutenkaan tykkää päättää ja suunnitella kaikkea etukäteen, niin silloin sinun tapasi voi käydä ahdistavaksi ja voi alkaa ärsyttää.
(Itse olen meinaan vähän tuollaista hetkessä elävää suurpiirteisempää tyyppiä, jolle saattaa alkaa käydä hermoon, jos esim. pikkutakasti pitää tietää kaikki etukäteen.)
Eli perunakysymyksen takana saattaa olla jokin vähän isompi luonteiden erilaisuus? ja tästä tulee teidän välillenne tuollasita kitkaa. Kummankaan ei tarvitse sisänsä olla väärässä tai oikeassa.
Jos vastaa, että viisi, muttei jaksakaan syödä kaikkia, mitä tapahtuu?
Syöttekö perunat kuorineen? Minä syön
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaa, että viisi, muttei jaksakaan syödä kaikkia, mitä tapahtuu?
Äiti syö loput
Eilen keitin 8 perunaa joista söin neljä eilen ja neljä tänään. Mitäpä meinasit tehdä tuolla tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Normaalia kysyä, että montako syöt, ettei keitä liikaa.
Tyhmää porukkaa täällä.
Kyllä sen voi arvioida aika hyvin ilmankin. Ja aina pari perunaa "ylimääräistä" kun koskaan ei teidä jos on kindereitä.
Lähden kauppaan ostamaan perunoita, sipulia ja pekonia
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö perunat kuorineen? Minä syön
Eikö juuri peruna kuoressa ole vitamiinit?
Minä kyllä keitän sen määrän minkä nyt jaksan pestä tms. koska niitä voi hyvin lämmittää eikä lastenkaan ruokahalusta koskaan tiedä, mutta kysyn usein lautaselle annosta laittaessani että montakohan arvelee syövänsä. En ymmärrä kyllä mitä väärää siinä olisi kysyä jo keittäessään, jos ei kelpaa niin keitelköön itse siitä lähtien.
Ja joo, kysyn kahvia keittäessänikin monesti, usein keitän vain miehelle kun pyytää, enkä nyt tahtoisi sitäkään varalta kahdeksaa kuppia keittää jos juo vain yhden.
On typerää, ei holhoavaa, kysellä montako perunaa kukin syö. Peruna ei ole kallista, perheen sisällä pitää osata arvioida ja lisäksi peruna säilyy hyvin keitettynä niin pitkään, että se syödään sitten myöhemmin muussa ruoassa.
On typerää kirjoittaa up-viestejä, kun samalla lopputulemalla olisi voinut kirjoittaa jonkun asiaan liittyvän viestin. Ilmeisesti ap asialla, up-viestien lähetys on yhtä tyhmää kuin kysellä monta perunaa syöt.
Pitäisin kysymyksen esittäjää yksinkertaisena. Tai babbys first-kokkaajana.
Eihän ap esittänyt mitään mielipiteitä määrästä. Ihan hyvä kysymys ja oma vastaukseni on n. 6-8. Ja olen naisihminen.
Jos on normaalikokoisia pottuja niin 2 per henkilö + pari ylimääräistä. Jos jää yksi yli niin se ei ole paljoa ruokahävikkiä, 2 tai enemmän voi paistaa pannulla seuraavana päivänä vaikka munien kanssa.
Ap älä kysy vierailta kuinka monta perunaa syövät. Se vaikuttaa epävieraanvaraiselta. Jos vieraita ni tee reilusti niin että varmasti riittää. Omalta perheeltä voi kysyä montako syövät. Ei vierailta.
Riippuu minkä kokoisia, mutta keskikokoisia menee yhdellä aterialla 2-3 kpl. Peruna on hyvää.