Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain toinen lapsi saa harrastaa?

Vierailija
03.08.2019 |

Minulla on kaksi tyttöä, 15- ja 14-vuotiaat. Molemmat harrasti vielä aiemmin samaa harrastusta samassa ryhmässä, mutta nyt vanhempi halusi lopettaa siellä paikassa missä kävivät. Illalla tuli puheeksi raha-asiat kun 15-v sanoi että jos hän saa uuden puhelimen niin hän haluaa itse maksaa lukiokirjansa joista tulee paljon kuluja. Sanoin että ei tietenkään hänen tarvitse maksaa, 18-vuotiaaksi asti me vanhemmat elätetään lapset. Sitten hän alkoi itkemään ja sanoi että ei hän sitten voi aloittaa harrastamaan uudessa paikassa. Kyseessä siis sama harrastus. Sanoin siihen että samassa harrastuksessa eri paikoissa ei ole mahdollista meille, koska tuota 14-vuotiasta joutuu viemään 1-2 kertaa viikossa harrastamaan puolen tunnin ajomatkan päähän ja sinne paikkaan jonne 15-v haluaisi, on sama matka. Olen sanonut että voisi silloin tällöin käydä vanhassa paikassa jos tahtoo mutta hän ei halua. Mielestäni olisi kuitenkin olla joku harrastus, koska tyttö viettää jo valmiiksi kaiken vapaa-aikansa kotona. Ja varsinkin ettei syksyllä elämä ole ainoastaan opiskelua.
Onko epäreilua jos en anna vanhemman tytön valita sitä uutta paikkaa toisen tytön kyyditysten takia?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä harrastus?

Vierailija
2/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin.

Kiusaamista.

Mikset vie molempia sitten sinne isomman haluamaan paikkaan?

Yhtälailla se on.

Eikä pääse itse? Onko kavereita kulkemassa?

Joku vetää sinne toiseen ja joku syy työntää sieltä toisesta pois. Mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias ajaa mopokortin ja ostatte mopon hänelle, että pääsee itse harrastukseensa.

Vierailija
4/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

....siis onko harrastuksessa kiusaamista...

Millainen ope on?

Vierailija
5/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin pikemminkin voiko lapsi vaatia että vanhemmat kuljettavat heitä kaiket illat pitkiä matkoja. Tehän sen päätätte mihin ja milloin pystytte, lapsenkin täytyy tuossa iässä tajuta realiteetit. Ja vaikkei tajuaisi niin päätös on silti vanhempien.

Meidän tytöt halusi ratsastaa kaukana sijaitsevalla tallilla ja ymmärrän hyvin miksi se on mieluisampi. Mutta en halua käyttää kaikkea vapaa-aikaani kuljetuksiin, ja säätää vielä työvuoroja sen mukaan (3-vuorotyö), kun ihan vieressä on talli johon voivat kävellä. Siihen tai sitten vaihtavat harrastusta.

Mutina jäi, kyllä ne tajuaa.

Vierailija
6/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaihtoon joku perusteltu syy . Onko siellä esim mahdollisesti ollut kiusaamista mitä ei tahdo kertoa, vaan mieluummin vaihtaa paikkaa.

Vierailija
7/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä harrastus?

Ratsastus

Vierailija
8/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin.

Kiusaamista.

Yhtälailla se on.

Nuoremmalla tytöllä on hoitohevonen ja kaverit toisella tallilla joten ei halua vaihtaa. Jos sille edes ehdottaisi tuollaista niin luultavasti rikkoisi isosiskon tavaroita kun on agressiivinen.

Vierailija
9/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaihtoon joku perusteltu syy . Onko siellä esim mahdollisesti ollut kiusaamista mitä ei tahdo kertoa, vaan mieluummin vaihtaa paikkaa.

Vanhassa paikassa oli kuulemma hevosia jotka olivat pelottavia hoitotoimenpiteissä.

Vierailija
10/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo ratsastustallit juuri ole niitä missä on paljon kärhämää, kun lähinnä tyttöjä vaan harrastamassa ja nuoria vielä.

Vierailija
11/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotias ajaa mopokortin ja ostatte mopon hänelle, että pääsee itse harrastukseensa.

Tyttö ei halua mopoa ja emme sitä ostaisikaan sen takia, että kerran viikossa pääsee harrastukseen. Eikä meillä niin paljoo ylimääräistä rahaa ole

Vierailija
12/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin.

Kiusaamista.

Yhtälailla se on.

Kiusaamista?!? Ehkä vähän väärä verbi tässä yhteydessä, etenkin kun lapsi itse on alunperin lopettanut.

Miksi toisenkin sitten pitäisi vaihtaa sinne uuteen paikkaan joka on vieras ja tutut porukat jää? Curling -vanhemmat. Jos ei ole järkevää syytä miksi lapsi haluaa vaihtaa niin jatkakoon samassa tai tytöt kulkee esim. julkisilla/pyörällä vuorotellen

Vierailija
13/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kuskaatte. Eihän puoli tuntia ole edes paljon!

Vierailija
14/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo ratsastustallit juuri ole niitä missä on paljon kärhämää, kun lähinnä tyttöjä vaan harrastamassa ja nuoria vielä.

Ei ole ollut kiusaamista, hevoset siellä ovat vaan pelottavia.

Vierailija
15/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän hän sanoo. Tuliko sinne nyt yhtäkkiä uudet pelottavat hevoset?

Vierailija
16/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agressiivinen lapsi saa jatkaa haluamassaan paikassa koska muutoin heittäytyisi väkivaltaiseksi. Toinen sisarus saa lopettaa harrastuksen koska sattuu pelkäämään kyseisen paikan hevosia ja tuntisi olonsa turvalliseksi toisaalla. Tottakai vanhemmille helppo ratkaisu toimia noin koska silloin ei tarvitse kotona riehuvaa lasta katsella. Kiltimpi lapsista alistuu kohtaloonsa ja jää ilman mieluista harrastusta. 

Vierailija
17/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kuulemma ollut jo pari vuotta mutta ei ole uskaltanut sanoa siitä kun luuli pärjäävänsä. Varustaessa potkivat seiniä ja tarhasta hakiessa rynnivät taluttajan päälle. Kerran tytöltä karkasi hevonen tallissa ja pelästyi kun raahautui hevosen mukana.

Vierailija
18/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kuulemma ollut jo pari vuotta mutta ei ole uskaltanut sanoa siitä kun luuli pärjäävänsä. Varustaessa potkivat seiniä ja tarhasta hakiessa rynnivät taluttajan päälle. Kerran tytöltä karkasi hevonen tallissa ja pelästyi kun raahautui hevosen mukana.

Ei kuulosta kovin normaalilta ratsastuskoulutoiminnalta jos tuollaisia hevosia pidetään.

Vierailija
19/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minusta tuo on ihan perusteltu syy vaihtaa paikkaa. Ja ainakin ottaa yhteys paikkaan ja kysyä miten asettavat nuoria siellä tuollaisiin vaaratilanteisiin.

Vierailija
20/63 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiiiin.

No, miksi sitten siellä pitäisi käydä? Järkevää itsesuojelun tuo on, ettei mene.

Miksi se toinen tyttö, joka on agressiivinen, saa määrätä toisen tytön paikan?

Pistää vihaksi ja turhauttaa minua sen isomman puolesta....tykkää harrastuksesta, mutta ei voi pelon takia enää mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi