Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisin käynyt kaupassa mutta siskon mies perui. Nyt ei ole ruokaa viikonlopuksi.

Vierailija
02.08.2019 |

Kasilta piti tulla ja varttia vaille soitti et joutuikin töihin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinne kauppaan on yhtä pitkä kuin uuteen työpaikkaan, jännä juttu 🤔

Vierailija
22/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene taksilla/bussilla/fillarilla/kävellen... Tottakai töihin meno menee kuskin hommien edelle

Kauppaan on 4 km yhteen suuntaan. En jaksa kävellä sellaista matkaa ja vielä pitäisi ostokset kantaa kotiin. Busseja ei kulje ja taksia on mahdoton saada syrjäkylälle eikä mulla olis taksiin varaakaan. Enkä osaa ajaa pyörällä.

Olen sitten nälissäni huomiseen.

Ap

Onko myös ylämäkeä molempiin suuntiin ja susilauma nälkäisenä vaanimassa? Jos on niin on just niinkuin mun vaarin lapsuudessa, paitsi sulla on kengät. Vaarilla ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa kävellä neljää kilsaa????

Opettele lukemaan, 4 kilsaa yhteen suuntaan eli 8 kilsaa yhteensä

Vierailija
24/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene taksilla/bussilla/fillarilla/kävellen... Tottakai töihin meno menee kuskin hommien edelle

Kauppaan on 4 km yhteen suuntaan. En jaksa kävellä sellaista matkaa ja vielä pitäisi ostokset kantaa kotiin. Busseja ei kulje ja taksia on mahdoton saada syrjäkylälle eikä mulla olis taksiin varaakaan. Enkä osaa ajaa pyörällä.

Ap

Miksi ei ole autoa ja ajokorttia?

Vierailija
25/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa kävellä neljää kilsaa????

On tää palsta kyllä ihmeellinen kun joka mamma on hurja maratoonari. Kahdeksan kilometrin lenkki (kun ei AP ole sinne kauppaan jäämässä asumaan) on tietysti ihmisen käveltävissä, mutta ei se nyt jokaiselle ole ihan tuosta vaan -juttu.

Vierailija
26/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vain se yksi ihminen auttamassa. Kuten minulla.. Jos sinulla on FB tili niin sieltä saattaa löytyä paikkakuntasi apurinki, josta voit kysellä kyytiä. Arkisin seurakunnan ystäväpalvelusta voi myös pyytää kyytiä kauppaan.

Vierailija
27/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syrjäkylillä asustelet niin onhan siellä metsää, käyt sienet, marjat poimimassa,

ja jos on järvi tahi joki tms. lähellä, sieltä kalat.

Vierailija
28/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sellainen kaapu päällä, etkä saa mennä kodin ulkopuolelle ilman miespuolista sukulaista?

Vierailija
29/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskallat laittaa paikkakunnan niin saattaa täältäkin apuja löytyä. Tässä ketjussa on tosin ihmeen paljon idiootteja. Kakarat vielä lomalla.

Vierailija
30/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama paikka... olis varmaan pitänyt hyllyttää 

Vierailija
31/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuta lähemmäs kauppaa, jos on noin riippuvainen avusta. Ite en hetkeekään asuis missään syrjemmällä, jos en omin avuin pärjäis. Mitä jos siskon mies sairastuu ja joutuu pidemmäksi ajaksi vuodepotilaaksi?

Vierailija
32/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se syrjäkylällä ole ihan todennäköistä, että suurin osa kylän yrityksistä toimii lähellä toisiaan. Eli todennäköisesti se kylän ainoa kauppa ja ne muutama muu työpaikka olisivat lähekkäin.

Eipä näissä valittajan jutuissa silti paljon järkeä ole.

Vierailija
33/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on molemmat keskustassa. Tai se mikään keskusta ole. Sellanen pieni yhdyskunta. Siskon miehen piti viedä mut sittariin. Ap

Vierailija
34/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ei ole autoa ja ajokorttia?

Ei ole varaa autoon. Eikä korttiin. Ap

Vierailija
35/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syrjäkylillä asustelet niin onhan siellä metsää, käyt sienet, marjat poimimassa,

ja jos on järvi tahi joki tms. lähellä, sieltä kalat.

Tänä vuonna on niin kuivaa ettei oo sieniäveikä marjoja kuulemma. Ite en voi mennä metsään. Jalat ei kestä epätasasella maastolla. Ap

Vierailija
36/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama paikka... olis varmaan pitänyt hyllyttää 

Ei ollut sama mutta lähellä. Ap

Vierailija
37/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kilsaa kauppaan = syrjäkylä !? Mulla 25km kauppaan, enkä pidä asuinpaikkaani syrjäkylänä - osaa olla huimasti pidempiäkin matkoja kaupalle... Jos et tuota jaksa kävellä/fillaroida, niin muutto siihen kaupan viereen olis aika varteenotettava vaihtoehto. Tai aloita kuntokuuri.

Vierailija
38/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsis työkyvyttömyyseläkkeelle ja vois muuttaa palvelutaloon asumaan niin olis hyvä. Ap

Vierailija
39/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ruokaa kun en viitsi nousta sängystä. Saamarin siskon mies! Ja töissäkin vielä mokoma luuseri.

Vierailija
40/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkka selkään ja kauppaan. Niin minä teen.

Terveisin Karttulassa asuva