Uskotko Jumalaan?
Uskotko että on olemassa Jumala ja joku suuri suunnitelma? Uskotko kohtaloon?
Vai onko kaikki uskonnot vain suurta kusetusta, satua joka on keksitty helpottamaan ihmisten oloa? Onko kaikki sattumaa mitä tapahtuu?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty ja uskon Jumalaan.
No tästähän se näkee islaminkin mädän.
Edelleenkin se vuorovaikutus suhde puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Hel-vet-ti sentään että haluaisin uskoa. Haluaisin uskoa että kaikella on joku tarkoitus ja että minunkin varalleni on joku suuri suunnitelma jonka mukaan kaikki menee ja että olen jotenkin tärkeä kokonaisuuden kannalta.
Mutta olen havainnut että ei se mene niin eikä asiat välttämättä käännykään omalta kannaltani parhain päin - ei edes lopulta kunhan vain jaksan olla kärsivällinen ja rukoilla. Olenkin katkerana päätynyt ajattelemaan että kaikki on vain sattumaa, eikä mun ajatuksillani tai teoillani ole juurikaan merkitystä, ja jos Jumala jossain onkin niin se ei kyllä p*skan vertaa välitä mistään.
Uskominen on kuvittelemista miten asiat on. Eihän se ole sen vaikeempaa kun alat vaan luomaan pilvilinnoja, että elämälläsi on tarkoitus. Toinen asia on sitten, että haluaisit elämälläsi olevan tarkoitus, jota sinä tässä nyt ilmeisesti haet.
Kyllähän minä joskus toivon, että Jumala olisi olemassa. Tulis ja lopettais jo tämän maailman kaikki turhat kärsimykset (tavalla tai toisella).
Niin kauan kuin kaikki Jumalasta ja Jeesuksesta kirjoitetut tarinat (tosia tai ei) ovat ihmisten kirjoittamia ja ties kuinka monta kertaa käännöksien aikana eri tavalla tulkittuja, niin melko hankala siihen on uskoa.
Ja miten ihmiset voi päättää mitä Raamatussa on julkaistu ja mitä ei, sehän olisi ollut Jumalalle helppo homma toimia oikolukijana, ja kaikki voisivat hyvin olla uskossa.
Miksei Jumala/Jeesus vain yksinkertaisesti julkaise omaa tekstiä. Jos on tarkoitus uskoa Jumalaan ja vain sitä kautta pääsee taivaseen, luulisi olevan helppo homma tuollaiselle hepulle. Jos tämä uskominen on "elämän tarkoitus".
En usko. Uskon, että usko jumalaan (teekannuun maata kiertävällä radalla, keijukaisiin, tonttuihin jne) on aivojen tuottama harha. Nykyään vielä hyvin monilla on harhaiset aivot. Toivoisin, että heidän harhansa olisi uskoa suomalaisiin jumaliin eikä lähi-itäläiseen psykopaattijumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hel-vet-ti sentään että haluaisin uskoa. Haluaisin uskoa että kaikella on joku tarkoitus ja että minunkin varalleni on joku suuri suunnitelma jonka mukaan kaikki menee ja että olen jotenkin tärkeä kokonaisuuden kannalta.
Mutta olen havainnut että ei se mene niin eikä asiat välttämättä käännykään omalta kannaltani parhain päin - ei edes lopulta kunhan vain jaksan olla kärsivällinen ja rukoilla. Olenkin katkerana päätynyt ajattelemaan että kaikki on vain sattumaa, eikä mun ajatuksillani tai teoillani ole juurikaan merkitystä, ja jos Jumala jossain onkin niin se ei kyllä p*skan vertaa välitä mistään.Uskominen on kuvittelemista miten asiat on. Eihän se ole sen vaikeempaa kun alat vaan luomaan pilvilinnoja, että elämälläsi on tarkoitus. Toinen asia on sitten, että haluaisit elämälläsi olevan tarkoitus, jota sinä tässä nyt ilmeisesti haet.
Kyllä se on juuri niin vaikeata. Olen yrittänyt uskoa, leikitellyt itselleni että uskon. Mutta ihan turhaan, en mä osaa kuin epäillä.
En usko, olen uskonnoton ja minulla tieteellinen maailmankuva. Se selittää maailmankaikkeuden ilmiöitä paremmin kuin jumaluskot (ne tuhannet erilaiset jotka ihmisten päissä ovat aikojen saatossa syntyneet syistä tai toisista, osa hallitsemaan massoja, osa selittääkseen maailmaa ja ahdistusta kuolemasta).
Tämä sattuu kirjoittaa tai nähdä tätä asiaa mutta "kysymyksessä"? "Kysymyksessä" oli kyvytön haitallisuus scientologiaa kohtaan.
Jotenkin nämä asiat hiipii hiiren tai joka on sen alkukantainen eläin on rotta niin niin hiljaa että japanissakin ollaan nähty tuloksia tästä. On turha nimetä mitään kuin tarvitsemme näkemyksiä näistä ja itse tasapainoa joka on näkemisen voima ja me kaikki halutaan nähdä "tasapainoisesti".
-vaara on tullakseen mutta ei pysyäkseen-
"Tutkija Michael Persinger väittää, että melkein jokainen voi tavata Jumalan, jos panee päähänsä hänen kehittämänsä erikoiskypärän.
Persinger on useita vuosia tutkinut tavallisten ihmisten surrealistisia kokemuksia, joita hän aiheuttaa magneettistimulaatioon perustuvalla erikoismenetelmällä. Kun heikkoa magneettikenttää - sen voimakkuus on yksi mikrotesla eli suunnilleen sama kuin tietokoneen monitorin - kierretään tietyllä tavalla vastapäivään ohimolohkojen ympärillä, neljälle viidestä ihmisestä tulee tunne, että huoneessa on jokin henkiolento.
Monet uskonnollisuuteen taipuvaiset ihmiset samastavat henkiolennon Jumalaan."
Kopioitu tiede.fi -sivustolta
Vierailija kirjoitti:
"Tutkija Michael Persinger väittää, että melkein jokainen voi tavata Jumalan, jos panee päähänsä hänen kehittämänsä erikoiskypärän.
Persinger on useita vuosia tutkinut tavallisten ihmisten surrealistisia kokemuksia, joita hän aiheuttaa magneettistimulaatioon perustuvalla erikoismenetelmällä. Kun heikkoa magneettikenttää - sen voimakkuus on yksi mikrotesla eli suunnilleen sama kuin tietokoneen monitorin - kierretään tietyllä tavalla vastapäivään ohimolohkojen ympärillä, neljälle viidestä ihmisestä tulee tunne, että huoneessa on jokin henkiolento.
Monet uskonnollisuuteen taipuvaiset ihmiset samastavat henkiolennon Jumalaan."
Kopioitu tiede.fi -sivustolta
En lukenut kokonaan enkä laita sanaani tähän mutta tämä näyttää rahastukselta, enkä laita sanaani koska en tiedä onko se turhaa rahastusta jättämättä lukemaan kokonaan.
Näistä useimmista kommenteista saattaa huomata katkeruutta ja pettymystä elämää ja Jumalaa kohtaan, enkä ihmettele koska maailma on niin kylmä ja kova, kyynisyyttä täynnä. Mutta siksi Jeesus tuli, että sulla olis yltäkylläinen elämä. Jumala kutsuu jokaista ihmistä 2-3kertaa elämän aikana, sen tietää siitä,että hengelliset asiat alkaa kiinnostamaan ja onko jotain suurempaa..sillon kannattaa tarttua hetkeen. "Huuda minua hädän päivänä ja minä autan sinua" sanoo Herra.
Vierailija kirjoitti:
Näistä useimmista kommenteista saattaa huomata katkeruutta ja pettymystä elämää ja Jumalaa kohtaan, enkä ihmettele koska maailma on niin kylmä ja kova, kyynisyyttä täynnä. Mutta siksi Jeesus tuli, että sulla olis yltäkylläinen elämä. Jumala kutsuu jokaista ihmistä 2-3kertaa elämän aikana, sen tietää siitä,että hengelliset asiat alkaa kiinnostamaan ja onko jotain suurempaa..sillon kannattaa tarttua hetkeen. "Huuda minua hädän päivänä ja minä autan sinua" sanoo Herra.
Kuten mitä uskontoa kohtaan?
Vaara on tullakseen... kirjoitti:
Tämä sattuu kirjoittaa tai nähdä tätä asiaa mutta "kysymyksessä"? "Kysymyksessä" oli kyvytön haitallisuus scientologiaa kohtaan.
Jotenkin nämä asiat hiipii hiiren tai joka on sen alkukantainen eläin on rotta niin niin hiljaa että japanissakin ollaan nähty tuloksia tästä. On turha nimetä mitään kuin tarvitsemme näkemyksiä näistä ja itse tasapainoa joka on näkemisen voima ja me kaikki halutaan nähdä "tasapainoisesti".vaara on tullakseen mutta ei pysyäkseen-
OOn varmaan idiootti, mutta en ymmärrä yhtään mitä sä selität...
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen pachamama päivänä painajaisen Englannin kuningattareesta ja heräsin 2tunnin yö unien jälkeen ja herättyäni katsoin youtube tilini seinää ja siinä oli tarjolla muladhara chacran eli maan joka on punainen niin sen chacran äänitaajuksia ja värähtelyjä.
Meditoin tuon videon viellä loppuun jossain vaiheessa, se on lisätty katseluhistoriaan. Unessani kuningatar tappoi yhden enkä jaksa selittää sitä tarinaa mutta olen neutraali sitä tappoa kohtaan. Näin ensimmäisenä herättyäni ikkuna auki variksen nauramassa minulle ja tein linnun äänen ja hän toisti hauskuudellaan oman äänensä kerran että on hauskaa ja lähti poies. Sen jälkeen kuului pöllön ääntä.
Mahtavaa että joku muukin on aivan sekaisin..
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun on huutanut, pyytänyt, anonut, toivonut... Mutta kukaan ei silti auta. Kyllä, olen kyyninen ja katkera. Olen rukoillut lähes tauotta viimeiset 7 vuotta ja edelleen kipristelen samojen asioiden kanssa enkä pääse niistä eroon. En usko että jumala välittää minusta. Itse asiassa olen alkanut epäillä ettei edes kuule.
Uskonto on vain joukkojen hallintaa, ja te lampaat seuraatte.
JOS olen väärässä ja jumaluus on olemassa, on asioita joiden tapahtumista ei kannata antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Jumala on luonut koko maailman ja ihmisen syntiinlankeemuksen tähden Jumala tuli Jeesuksessa ihmisenä maan päälle pelastaaksen ihmisen ikuisesta kadotuksesta. Ja näin antoi ihmisille mahdollisuuden pelastua, mikäli katuu syntejään ja pyytää niitä anteeksi ja tekee parannuksen.
Alunperin ihminen oli siis tarkoitettu elämään Jumalan yhteydessä, mutta ihmisen syntiinlankeemus erotti hänet Jumalasta. Ja Jeesuksen tähden ihmisellä on mahdollisuus saada tuo yhteys takaisin.
Näin uskon minäkin. Kaikenlaisia sepustuksia on ohi ja yli tämän Jumalan ettei tarvitsisi uskoa. Olen tutustunut vähän kaikkiin. En tiedä tunnustaisinko muualla koska tajuan olevani huono esimerkki uskovasta, psäkki.
Uskon. Ilman Jumalaa luonnosta ei löytyisi suunnittelujälkiä eikä maailmankaikkeutta ylipäätään olisi olemassa.
En usko. "Jumalia" on tuhansia ja ajatuskin on naurettava että valitsisin yhden niistä ilman mitään todisteita.