Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies romuttaa taloutemme heräteostoksilla

Vierailija
02.08.2019 |

Mies hoitaa ostokset ja nyt kesän aikana hän on alkanut poiketa listasta. Aina kerran viikossa katotaan mitä tarvii ostaa ja laaditaan lista mutta hän tuo nyt kotiin -30% -ruokia tai tarjoustuotteita jotka menee pilalle kun niitä ei ehdi, halua tai voi syödä. Meillä on yhteinen tili ja säästetään häämatkaan (häät oli kesäkuussa ja sovittiin että lähdetään matkalle kun on säästetty niin että päästään minne halutaan) mutta nyt palkat vaan hupenee noihin typeriin sokkohankintoihin. Kysyin miksi hän poikkeaa sovitusta ja hän huusi että olisin kiitollinen että hän tuo vaikka mitä löytöjä halvalla ja edes käy kaupassa. Hän itse ehdotti että hoitaa ostokset kolmivuorotyöni takia ja tuntuu että hän ostaa kaikkea vain koska se on edullista eikä mieti käytetäänkö se. Tienaan häntä enemmän ja olen ajatellut vaihtaa sittenkin omaan tiliin etten rahoita hänen shoppailuaan mutta pelkään hänen reaktiotaan. Kannattaako vaan toimia kun puhe ei auta?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei laita ruokaa ostamistaan raaka-aineista?

Tämä nyt on se ongelma?? Ap on sanonut monta kertaa että mies tuo kamalasti sellaista mitä heistä kumpikaan ei syö. Lähinnä alennuseineksiä ja -lihoja vaikka ovat semivegejä. Mies on ihan selvästi pakko-oireinen pummi.

Mies saisi (saa) luvan laittaa ruuan, syödä jos muut ei syö niin yksin ja jos ruuat jää jääkappiin niin tuhota ruuat.

Mies saa hommata oman tilin josta ostaa mättönsä.

Vierailija
122/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jokin ongelma. Ei normaali ihminen noin toimi, että ostaa ruokia, joita tietää jo ostaessaan, että niitä ei syödä. Miehen olisi ymmärrettävä asia. Hänen kanssaan sinun pitäisi varmaankin keskustella asiasta. Jos ei auta niin sitten jonkun ulkopuolisen. Toivottavasti saatte tämän asian kuntoon! Muuten voi olla pidemmän päälle jopa eron paikka, vaikka kuinka rakastaisi.

Itse en  uskaltaisi mennä naimisiin, jos en olisi asunut puolison kanssa yhdessä jo ennen naimisiin menoa. Kaksi-kolme vuotta on yleensä rakkaus/hullaantumisaikaa ja sen jälkeen koittaa arki. Joskus hyvä, joskus huonompi. Menin naimisiin kolme vuotta tunnettuamme ja 2,5 vuotta yhdessä asuttuamme. Tämä oli jo pikanopeaa toimintaa minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kirjoitti:

Meillä on pakastin ja olen tänä kesänä käynyt muutaman kerran illalla Alepassa, S-marketissa ja muuallakin tarjousruokien perässä. Olen löytänyt 60%:n tai 50 %:n alennusmyynnistä ison laatikollisen suomalaisia porsaanfileitä, soijajugurtteja, Snellmanin erinomaista jauhelihaa pari pkt, leipiä, pullia, leikkeleitä esim. häränfilettä, loimulohta. Useissa on 2 pv vielä parasta ennen pvm:n umpeutumiseen. Monet ruoat syömme heti ja lihoja olen pakastanut. Täydellisiä. Eilen esim. ostin Marian Konditorian ruisleivän, jossa viimeinen käyttöpvm 4.8. Oli -50 % hinta. Pitää ostaa vain se, mitä voi syödä. Roskiin ei kannata ostaa. Sitä paitsi kaikki TV:ssäkin haastatellut ravontoalan asiantuntijat ostavat itsekin täysin kunnossa olevia elintarvikkeita. Ruisleipää ei edes pitäisi syödä täysin tuoreena, vaan vasta 2-3 pv:n vanhana.

Minä olen huomannut, että usein nuo alennustuotteet ovat alennettuna saman hintaisia mitä joku halvempi vastaava on normaalisti. Lisäksi ne on sellaisia tuotteita mitä en yleensä osta joten jätän ne suosiolla ostamatta vaikka olisi alennuksessa. Kuten ap:n tapauksessa jos mies ostaa kielileikettä mitä kumpikaan ei syö, niin onko sen ostamisessa mitään mieltä? Ei.

Vierailija
124/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset laittanut aloitukseen että mies ostaa alesta 5 pakettia grillimakkaraa, samanverran kielileikettä ja 7 maitoa, joissa kaikissa on päiväys tänään. Olisit saanut toisenlaiset vastaukset. Miehesi on ihan pimee.

Vierailija
125/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap kysynyt mieheltä että miksi ostaa? Mihin tarkoitukseen ja kuka tämän syö ja milloin. Sekin voisi avata silmiä (molemmilta).

Vierailija
126/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä tiliä olenkin aina ihmetellyt,ei tulisi mieleenkään alkaa tuollaiseen.

Vierailija
127/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romuttaa talouden tarjousruokaostoksilla? No ei voi olla kummoset tulot jos noin pienestä on kiinni :)

Laskehan välkky mitä ne maksaa kuukaudessa/vuodessa kun turhuuksia ostellaan joka päivä.

Vierailija
128/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole pakastinta? Jos ei ole, niin hommatkaa sellainen. Case closed.

Pakastin päiväysvanhan moskan säilömiseksi - no, hei haloo...!!!!

No ei. Sinne voi tehdä niistä tuoreista isomman määrän ruokaa ja pakastaa annoksina. Päiväysvanhat ukko valmistakoon ruuaksi heti.

Kyl oot itekin hidas, kun tämä pitää rautalangasta vääntää.

Vierailija
129/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee naimisiin miehen kanssa, joka huutaa vaimolleen? Ero olisi välitön.

Vierailija
130/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se mies vastaa jos kysyt MIKSI ostaa LIHAA kun ette syö sitä? Haaveileeko se salaa kääntyvänsä takaisin sekasyöjäksi? Tai yöllä salaa vetää grillimakkaraa?

Syökää äkkiä niitä marjoja pakastimesta pois, niin saatte tilaa makkaralle ja mies kokkaa uunimakkaraa aina kun teille tulee vieraita.

Vierailija
131/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle tuollainen mies.

Vierailija
132/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan tuosta tulee pian , jos toinen ei hyväksy heräteostoksia. Huomaat kai että mies omasta mielestään on ihana mies kun käy kaupassa. Hän pitää sinua orjana, vain sinun kuuluu säästää. Ota sinä omat rahat ja ruuat, sitten voi miettiä jatkoa, kasvaako mies aikuiseksi. Muista vielä se ehkäisy tuossa vaiheessa. Kun tulet raskaaksi saattaa sanoa , että tää ei ollut oikein mun juttu, lapsi tulee kalliiksi. Kuusi lasta ja köyhyyttä tiedossa, sitten ei ole edes niitä punalaputettuja. Mies alkaa juomaan, kun sinä vaan nalkutat. Kun jäät hoitovapaalle , sitten ei ole sitä sinunkaan palkkaa. Suomalainen avioliitto, vain rohkeille, terveille ja niille joilla on kunnon turvaverkot kävelymatkan päässä.  Yllätys: miehet ovat itsekkäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä