Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies romuttaa taloutemme heräteostoksilla

Vierailija
02.08.2019 |

Mies hoitaa ostokset ja nyt kesän aikana hän on alkanut poiketa listasta. Aina kerran viikossa katotaan mitä tarvii ostaa ja laaditaan lista mutta hän tuo nyt kotiin -30% -ruokia tai tarjoustuotteita jotka menee pilalle kun niitä ei ehdi, halua tai voi syödä. Meillä on yhteinen tili ja säästetään häämatkaan (häät oli kesäkuussa ja sovittiin että lähdetään matkalle kun on säästetty niin että päästään minne halutaan) mutta nyt palkat vaan hupenee noihin typeriin sokkohankintoihin. Kysyin miksi hän poikkeaa sovitusta ja hän huusi että olisin kiitollinen että hän tuo vaikka mitä löytöjä halvalla ja edes käy kaupassa. Hän itse ehdotti että hoitaa ostokset kolmivuorotyöni takia ja tuntuu että hän ostaa kaikkea vain koska se on edullista eikä mieti käytetäänkö se. Tienaan häntä enemmän ja olen ajatellut vaihtaa sittenkin omaan tiliin etten rahoita hänen shoppailuaan mutta pelkään hänen reaktiotaan. Kannattaako vaan toimia kun puhe ei auta?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi mies joka toisi noita aletuotteita säästääkseen matkaan niin kiittäisin. Niin minäkin teen ja muutenkin  ostan juuri aletuotteita. Pakastan loput ja nytkin olen ostanut esim paljon lohta ja muuta kalaa alesta ja on niitä pakastan täynnä ja tulee aina käytettyä. Samaten kalliit kasvistuotteet mitä en normihintaan viitsi ostaa. Leipää myös ostan. Joskus on kiva myös löytää jonkin kalliin tuotteen alesta ja välillä ostaa sitten. Miehelläsi oikea asenne. Ottaisin hänet mieluusti tänne ja saisi tuoda, vaikka koko kärryllisen "hyviä" aletuotteita :) 

Vierailija
102/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko lisätä että mun mielestä on ihan normaalia ettei asuttu yhdessä ennen häitä ja että 2v jälkeen ollaan naimisissa. On paljon nopeampaakin toimintaa. Ap

Oletteko uskovaisia? Olen 40v enkä tunne yhtä ainoaa ihmistä joka olisi mennyt naimisiin asumatta yhdessä, TAI mennyt naimisiin alle 2v seurustelun jälkeen. Minun kirjoissani tuo tahti on hurjan nopea, ja naimisiin meno ilman avoliittoa alla on tosi iso riski ettei oikeasti tunne ihmistä jonka nai. Niinkuin sulle on nyt käynyt.

Mä en muutes edes usko että kyseessä on mikään uusi käytostapa - erikseen asuessanne et ole vaan nähnyt miehen elintapaa, jonka hän todennäkoisesti on piilottanut sinulta. Hän kuitenkin selvästi häpeää käytostään, koska ei halua keskustella siitä ja hermostuu jos edes yrität puhua asiasta. Silloin kyseessä on jo tapa joka on (hänen mielestään) vakiintunut osaksi hänen persoonaansa, ei jokin yhtäkkiä alkanut kokeilu.

Ei olla uskovaisia. Itse tiedän moniakin, jopa viikko tapaamisesta kihlautuneen ja 1,5v siitä naimisiin menneen parin. Ovat vielä 8v jälkeen yhdessä eli yksilöllisiä nää liitotkin on. Mutta siinä olet oikeassa että joko mies on salannut tapansa hyvin (aina hänellä käydessä oli kyllä siistiä jne.) tai on sattunut jotain mitä en ole huomannut. On puhuttava tää selväksi! Ja toimittava.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mies joka toisi noita aletuotteita säästääkseen matkaan niin kiittäisin. Niin minäkin teen ja muutenkin  ostan juuri aletuotteita. Pakastan loput ja nytkin olen ostanut esim paljon lohta ja muuta kalaa alesta ja on niitä pakastan täynnä ja tulee aina käytettyä. Samaten kalliit kasvistuotteet mitä en normihintaan viitsi ostaa. Leipää myös ostan. Joskus on kiva myös löytää jonkin kalliin tuotteen alesta ja välillä ostaa sitten. Miehelläsi oikea asenne. Ottaisin hänet mieluusti tänne ja saisi tuoda, vaikka koko kärryllisen "hyviä" aletuotteita :) 

Oisin yhtä iloinen jos mies ostaisi omilla varoillaan toisen pakastimen ja sinne nuo yllätystuotteensa joita kukaan ei syö! Ap

Vierailija
104/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, kun itsekin näköjään sorruin virheeseen. Luulin, että syöt itsekin lihaa. Kirjoititkin, että hän ostaa paljon lihatuotteita. Se voisi olla ongelma myös minulle, kun en syö lihaa. Tietenkin jos itse syö ne lihatuotteet pois niin ei olisi ongelma. Eli minusta tarkoitus hyvä, mutta ei palvele kuitenkaan käytännössä. 

Vierailija
105/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, kun itsekin näköjään sorruin virheeseen. Luulin, että syöt itsekin lihaa. Kirjoititkin, että hän ostaa paljon lihatuotteita. Se voisi olla ongelma myös minulle, kun en syö lihaa. Tietenkin jos itse syö ne lihatuotteet pois niin ei olisi ongelma. Eli minusta tarkoitus hyvä, mutta ei palvele kuitenkaan käytännössä. 

Joo noita ei syö kukaan niin miehen toiminnassa ei ole järkeä. Ja ei noita määriä saa kukaan käytettyä paitsi joku kehonrakentaja-bulkkaaja jonka koti on täynnä pakastimia........

Ap

Vierailija
106/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei laita ruokaa ostamistaan raaka-aineista?

Vierailija
107/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaskapuhetta koko avaus!

Vierailija
108/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on se ongelma?? Ap on sanonut monta kertaa että mies tuo kamalasti sellaista mitä heistä kumpikaan ei syö. Lähinnä alennuseineksiä ja -lihoja vaikka ovat semivegejä. Mies on ihan selvästi pakko-oireinen pummi.

Vierailija
109/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki iskenyt häiden jälkeen ja purkaa sitä shoppailuun. Naiset kenkiä, miehet lihaa.

Vierailija
110/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikki iskenyt häiden jälkeen ja purkaa sitä shoppailuun. Naiset kenkiä, miehet lihaa.

Kunnon mies törsäisi vaikka Flank Steakiin.

Vierailija
111/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon mies törsäisi ITSE ANSAITSEMIAAN rahoja.

Vierailija
112/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon mies törsäisi ITSE ANSAITSEMIAAN rahoja.

Kunnon mies menisi metsälle hankkimaan ne eläimet.

Vierailija
113/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukko osti just heräteostoksena sähkökitaran ja jotain romuja siihen. Vähän aikaa sitten piti ostaa uusi pölynimuri, katsomani mallit oli liian kalliita joten tehtiin kompromissi...

Vierailija
114/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän noita tuoteita on ostaa. Nyt teidän pitää vielä oppia käyttämään pakastinta ja tällä tavalla kerryttää lisää niitä säästöjä, kun kaupassa käymistä voi vähentää. Kannattaa myös tehdä ruokaa isompia annoksia kerralla ja laittaa pakastimeen.

Kumpi on järkevämpää: "Ostan aina tarjouksesta, tarvitsin tai en" vai "Ostan vain mitä tarvitsen, oli tarjouksessa tai ei"

Noiden välimuoto on järkevin. Jos voi korvata normaalihintaisen tuotteen tarjoustuotteella, ostan tarjoustuotteen.

Ei se ollut välimuoto, vaan tuo jälkimmäinen.

Vierailija
115/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taisi olla se ongelma, että ale-tuotetteita ei ostettu säästääkseen vaan tuhlatakseen.

Kiittäisitkö miestäsi myös kuormalavallisesta lehmänlantaa takapihallanne, jos se olisi saatu -30% alennuksella?

Vierailija
116/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taisi olla se ongelma, että ale-tuotetteita ei ostettu säästääkseen vaan tuhlatakseen.

Kiittäisitkö miestäsi myös kuormalavallisesta lehmänlantaa takapihallanne, jos se olisi saatu -30% alennuksella?

Tän kaiken ratkaisee miljoona lisäpakastinta ettei vaan tarvi luopua alehaukkailusta!

Vierailija
117/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, sisäinen kyökkipsykologini heräsi. Häänne ja yhteenmuuttonne (eli isot elämänmuutokset) on selvästi laukaissut miehessä jonkun kriisin. MIes toimii irrationaalisesti. Pakonomainen hamstraaminen on yllättävän yleinen keino, millä ihmiset yrittävät saada päänsisäisen ja/tai ulkoisen kaaoksen elämässään hallintaan.

Vierailija
118/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä ikinä laita yhteistä tiliä jos mies tienaa vähemmän ja ostaa roskiin heitettäviä ruokia

2. Älä ikinä mene naimisiin miehen kanssa joka tienaa vähemmän ja on niin huono suunnittelemaan ostoksia että tulee roskiin heitettävää hävikkiä. Miten tällainen ihminen osaisi toimia isompien hankintojen suhteen jos esim. Kauppalaskussa säästäminen ei onnistu.

Vierailija
119/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on potentiaalisin vaihtoehto

Vierailija
120/132 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on se ongelma?? Ap on sanonut monta kertaa että mies tuo kamalasti sellaista mitä heistä kumpikaan ei syö. Lähinnä alennuseineksiä ja -lihoja vaikka ovat semivegejä. Mies on ihan selvästi pakko-oireinen pummi.

Mies saisi (saa) luvan laittaa ruuan, syödä jos muut ei syö niin yksin ja jos ruuat jää jääkappiin niin tuhota ruuat.