Saako lihava painovanteen pyörimään?
Pystyykö keskivartalolihava pyörittämään painavaa hula-vannetta, vai tyssääkö vanteen liike pehmeään massaan?
Kommentit (26)
Että tuskastuttaa. Kaivelin painovanteen taas naftaliinista vuosien tauon jälkeen. Harjoittelin puoli tuntia enkä onnistunut vieläkään pitämään vannetta ylhäällä. Yritin tässä muistella, että miten kauan meni ekalla kerralla, että sain vanteen pysymään ylhäällä. Harhaisia mielikuvia on, että opin vanteen pyörityksen silloin jo ensimmäisellä harjoituskerralla ja vyötärölihavuutta oli silloinkin hyvin reippaasti. Nyt olen varmaan tuhdimmassa ja huonommassa kunnossa, mutta luulin, että olisin saanut sen tänäänkin taas pyörimään. Ennen pyörittelin ihan sujuvasti 30 minuutin treenejä ilman renkaan putoamista. Mutta kaipa se tästä. Mietin vain että vaikeuttaako mahaläskit näin pahasti pyörimistä vai mikä tässä nyt mättää. Harjoitukset jatkuu huomenna.
Ne, joilla on ollut vaikeuksia saada vanne pysymään ylhäällä, miten pitkään jouduitte harjoittelemaan, että rupesi luonnistumaan?
Ei se vanne pysy hoikillakaan ylhäällä jos ei oo hoksannu tekniikkaa. Sitähän pyöritetään vatsalihaksilla sekä ihan pienellä sivuttais(tai edes-takas) liikkeellä. Se liike ei oikeesti ole iso. Ja mitä tiukemmin jännittää vatsalihakset sitä nopeammin vanne pyörii. Kannattaa muuten harjoitella vanteen pyöritys molempiin suuntiin, kehittää lihaksia tasaisesti. Alkuunhan se vieraampi suunta tuntuu juurikin siltä että ei tuu mitään, mutta äkkiä senkin oppii! Mukavia harjoitteluhetkiä vanteen kanssa!
Ps. Sitten kun se pyörii ja haluaa pyörittää pitkään niin esim. telkkarin katselu onnistuu samalla ja jaksaa pyörittää paremmin.
Sehän tässä ärsyttää, kun joitakin vuosia sitten vanteen hommattuani homma luonnistui melko nopeasti ja pyörittelin sitä sujuvasti puolen tunnin treenien ajan. Nyt homma ei ota tuulta purjeisiinsa lainkaan. Harjoittelu jatkaa, odotan malttamattomana, että pääsen vetämään pitkiä treenejä sillä.
Vanha ketju, mutta itselle nyt ajankohtainen asia. Sain joululahjaksi hulavanteen. Muutamana päivänä nyt harjoitellut, mutta ei ole onnistunut. Tekniikan pitäisi olla ihan ok. Ihan helposti olen aikaisemmin vannetta pyöritellyt, mutta nyt ei onnistu yhtään. Olen keskivartalolihava ja syvät vatsalihakset tyystin kadonneet. Luulen, että ongelma piilee juurikin niissä syvissä vatsalihaksissa - tai niiden puutteessa. Täytyy vaan alkaa noita vuoren lihaksia aktivoimaan, joten josko se vannekin lähtisi siitä taas pyörimään.
Minä olen keskivartalolihava, ja ei tule mitään vanteen pyörityksestä. Harmittaa! Miten voikin olla niin vaikeaa!!