Itsekkäät perheelliset: Miten tulla toimeen ihmisten kanssa jotka ottaa vaan, mutta eivät koskaan anna?
Meillä suvussa tällainen perhe. Lapset tykkäävät olla keskenään, ja niinpä olen usein ottanut kylään tämän perheen lapsia, retkille, uimarannalle jne. Olen laittanut tietty eväät kaikille, hakenut lapset ja vienyt kotiin. Yökylässäkin ovat olleet usein.
Nyt kun mietin, niin juuri koskaan eivät ole kiittäneet mistään. Pidetään itsestäänselvyytenä että syövät aina meidän ruokia ja eväitä myös retkillä. Lapset tulevat käsi ojossa, että eivät ole saaneet kuin vasta yhden piirakan esim. Omistani olen välillä antanut ja ollut itse sitten syömättä. Samoin ajatellaan että ilman muuta haen ja vien, vaikka ei olisi ollenkaan matkan varrella. Kaikki muut vaihtoehdot on tosi hankalia aina heille.
Välillä olen ehdottanut, että lapset voisivat vaihteeksi tulla vaikka heille, mutta ei onnistu koskaan. Tästedes täytyy sanoa että eväät mukaan, mutta ärsyttävää ettei heillä tule edes mieleen kysyä tuollaista. Tai kiitää jälkikäteen! Miten jotkut ihmiset voivat olla tuollaisia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi tämä sukulaisperhe ei pidä sinusta, mutta sietävät kuitenkin. Miten tulisit toimeen? Siinäpä vasta kysymys. Miten vaadit heitä tuomaan lapsiaan sinulle, jos heitä ei oikein huvita? Jaa-a. Ja hei, viimeksi ette kiittäneet eväistä!
Ovatpa tosiaan kiittämättömiä.
Jos lakkaisit pitämästä yhteyttä heitä ei selvästi tosiaan haittaisi. Älä kuvittele olevasi niin virheetön, että sinua oitäisi vielä kiitelläkin. Katso peiliin ja mieti heidän silmillään, miksi sinusta ei pidetä, jos haluat oikeasti tulla toimeen. Koska sinähän sitä tässä selkeästi vain haluat.
Kommentista päätellen sinulla oli myös ne kauheat isovanhemmat, jotka koskaan ole riittävästi ja tarpeeksi antaneet teille lastenhoitoapua, puhumattakaan suurista ikäluokista, jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri. Kyllä koira karvoistaan tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö eiliseen ketjuun tulleet vastaukset riittäneet, kun piti aloittaa aiheesta uusi? Menitkö tekemään ap kolmatta ketjua aiheesta, kun et jatka? Vai vaatisiko se sinulta hieman liikaa, että asettuisit sen toisen perheen asemaan hetkeksi miettimään, miksi he eivät pidä sinusta? Jos kerran haluat tulla toimeen? Epäilen tosin, ettet oikeasti halua tulla toimeen yhtään sen enempää kuin hekään. Mutta et vain voi sietää ajatusta, että sinua väheksytään. Heidän väheksymisensä on sinulle kuitenkin ihan ok.
Ohiksena: onko sinulla jokin pakkomielle? Hirveän monta samanlaista kommenttia olet tänne laittanut ap:ta morkataksesi.
Tunnen liian monta hänenlaistaan muiden paskapäistä arvostelijaa ja väheksyj, jotka kuvittelevat, että muilla on oltava lupa heiltä ratkaisuihinsa tai elääkseen elämäänsä erilailla kuin nämä aloittajan kaltaiset p*llutelineet. Muuten he tekevät juurikin tämän kaltaisia mollausaloituksia näistä toisista nettiin tai puhuen muille ja mustamaalaillen näitä toisia. Ja inunkaltaisesi kanat olette tarpeeksi typeriä lankeamaan niihin arvostelukuoroihin.
Odotan vain kommenttieni kera, että aloittaja osoittaa näkemykseni vääräksi. Mutta eihän se pysty, koska olen oikeassa.
Etkö vaihtaisi jo levyä. Haukkusit vaikka äitiäsi tai anoppia tai suuria ikäluokkia, jotka eivät hoida lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmoittaisit kutsuessasi, että ruokaillaan t. pääsylippu maksaa x€ ? Jos palautat lapsia kotiinsa, kerrot antaneesi ruokarahaa x€ ? Jos äiti pyytää hoitamaan lapsiaan, kysyt koska lapsesi menevät hänen hoitoonsa? Ja lapsia hakiessasi kysyt, onko ruokaraha lapsilla vai antaako äiti sen sulle käteen!
Kyllä näitä lokkeja riittää. Pahempiakin.
Tai ehkä äiti ei ole tullut ajatelleeksi asiaa? Jonkin lainen vastavuoroisuus näihin asioihin mielestäni kuuluu.
Joskut alkavat morkata ap:aa kuten on tapana tällä sivulla. On apssa varmaan jotain vikaa; kaikissa ihmisissä on.
Niin on ja miksi ihmeessä sen toisen perheen pitäisi maksaa siitä, että ap saa heidän lapsensa sinne? Ilmeisesti heillä ei ollut mitään intressiä laittaa lapsiaan ap:n luo.
Onhan heillä intressi laittaa lapsensa aplle, kun äiti soitti, ett voiko ap hoitaa lapsia! Tavalla tai toisella apn pitää ottaa suoraan puheeksi, että toisen pitäs antaa ruokaraha lapsilleen tms. Toinen perhe ei varsinaisesti maksa aplle hoidosta vaan nää ruokaraha t. pääsylippu pitää maksaa. Jos toisen lapsia hoitaa, pitää joskus ottaa toisen lapset omaan hoitoonsa. Tai sitten maksaa hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi tämä sukulaisperhe ei pidä sinusta, mutta sietävät kuitenkin. Miten tulisit toimeen? Siinäpä vasta kysymys. Miten vaadit heitä tuomaan lapsiaan sinulle, jos heitä ei oikein huvita? Jaa-a. Ja hei, viimeksi ette kiittäneet eväistä!
Ovatpa tosiaan kiittämättömiä.
Jos lakkaisit pitämästä yhteyttä heitä ei selvästi tosiaan haittaisi. Älä kuvittele olevasi niin virheetön, että sinua oitäisi vielä kiitelläkin. Katso peiliin ja mieti heidän silmillään, miksi sinusta ei pidetä, jos haluat oikeasti tulla toimeen. Koska sinähän sitä tässä selkeästi vain haluat.Kommentista päätellen sinulla oli myös ne kauheat isovanhemmat, jotka koskaan ole riittävästi ja tarpeeksi antaneet teille lastenhoitoapua, puhumattakaan suurista ikäluokista, jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri. Kyllä koira karvoistaan tunnetaan.
Juu, äitini ei ole todellakaan ikinä auttanut minua, ei edes silloin, kuin olin 3-vuotias. Isäni on sairastanut koko sen ajan kun mulla on ollut lapsia, dementiaa. Vanhempani ovat eronneet.
Äitini on nimenomaan ihminen, joka opetti, että minulla on oltava hänen lupansa ajatella eri tavalla kuin hän. Hänelle ei ollut ok se, millainen mä olen. Tämä ap vaikuttaa aivan samanlaiselta.
Onko sullajitain ongelmaa sen kanssa, että tuollaiset aloittajan kaltaiset paskapäät, jotka vaativat muita tanssimaan pillinsä mukaan eivät saisi väheksyä muita ihmisiä, jotka eivät tanssi, häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö eiliseen ketjuun tulleet vastaukset riittäneet, kun piti aloittaa aiheesta uusi? Menitkö tekemään ap kolmatta ketjua aiheesta, kun et jatka? Vai vaatisiko se sinulta hieman liikaa, että asettuisit sen toisen perheen asemaan hetkeksi miettimään, miksi he eivät pidä sinusta? Jos kerran haluat tulla toimeen? Epäilen tosin, ettet oikeasti halua tulla toimeen yhtään sen enempää kuin hekään. Mutta et vain voi sietää ajatusta, että sinua väheksytään. Heidän väheksymisensä on sinulle kuitenkin ihan ok.
Ohiksena: onko sinulla jokin pakkomielle? Hirveän monta samanlaista kommenttia olet tänne laittanut ap:ta morkataksesi.
Tunnen liian monta hänenlaistaan muiden paskapäistä arvostelijaa ja väheksyj, jotka kuvittelevat, että muilla on oltava lupa heiltä ratkaisuihinsa tai elääkseen elämäänsä erilailla kuin nämä aloittajan kaltaiset p*llutelineet. Muuten he tekevät juurikin tämän kaltaisia mollausaloituksia näistä toisista nettiin tai puhuen muille ja mustamaalaillen näitä toisia. Ja inunkaltaisesi kanat olette tarpeeksi typeriä lankeamaan niihin arvostelukuoroihin.
Odotan vain kommenttieni kera, että aloittaja osoittaa näkemykseni vääräksi. Mutta eihän se pysty, koska olen oikeassa.Etkö vaihtaisi jo levyä. Haukkusit vaikka äitiäsi tai anoppia tai suuria ikäluokkia, jotka eivät hoida lapsiasi.
Äidilleni olisi minulta riittänyt, että olis hoitanut edes minua. Se ei ole mitään hoitamista, että haukkuu ja arvostelee lasta, jolle ei anna lupaa ajatella ja olla erilainen, mitä itse. Olisikin hoitanut edes OMAN HOMMANSA, niin ei olisi mitään syytä valittaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.
Käsittämättömiä nämä ottaja ihmiset. Meilläkin lähipiirissä yksi perhe joka on aina syömässä jonkun luona ja lastensa hoitoon nakitetaan kaikki sinkkunaiset. Itse eivät tee muiden eteen mitään. Ja kauheasti valittavat jos eivät joskus saa toivomaansa vieraanvaraisuutta eli menivät ruoka- aikaan ja tarjottiin vaan kahvit tai eivät saaneet koko perhe majapaikkaa kun lähtivät lennolle. Inhottava asenne olla aina muilta vailla jotain!
Mietin että mistä tälläinen asenne syntyy. Perheen äiti on tosi varakkaasta lapsuudenperheestä ja vielä nelikymppisenäkin saa sieltä täyden passauksen ja paapomisen kun menee sinne. Hän on ehkä vain ajattelematon koska muuten on ihan mukava, kun taas miehensä on oikeasti häikäilemätön tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älähtää ihan syystä, tuollaiset muita väheksyvät, oman hännän nostajat, olisi saatava kitkettyä pois ihmisten ilmoilta. Jos et ktse ole ollut sellaisen uhrina, niin se ei kerro mitään sinusta. Se joka on ollut tällaisen uhri, joka kertoo uhrilleen, mihin tällä on oikeus, ei todellakaan halua antaa sellaisille äänioikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömiä nämä ottaja ihmiset. Meilläkin lähipiirissä yksi perhe joka on aina syömässä jonkun luona ja lastensa hoitoon nakitetaan kaikki sinkkunaiset. Itse eivät tee muiden eteen mitään. Ja kauheasti valittavat jos eivät joskus saa toivomaansa vieraanvaraisuutta eli menivät ruoka- aikaan ja tarjottiin vaan kahvit tai eivät saaneet koko perhe majapaikkaa kun lähtivät lennolle. Inhottava asenne olla aina muilta vailla jotain!
Mietin että mistä tälläinen asenne syntyy. Perheen äiti on tosi varakkaasta lapsuudenperheestä ja vielä nelikymppisenäkin saa sieltä täyden passauksen ja paapomisen kun menee sinne. Hän on ehkä vain ajattelematon koska muuten on ihan mukava, kun taas miehensä on oikeasti häikäilemätön tapaus.
Kuulostaa todella vastenmieliseltä tuo äijä tuossa, todellinen hyväksikäyttäjä. Voisi tehdä noin minulle tasan kaksi kertaa, eträ arvostelis käyntinsä, ensimmäisen ja viimeisen. On hankalaa jos ihminen ei itse huomaa loukanneensa, olisi nimittäin paljon makeampaa jos tuollainen ihminen itkisi vielä peräänkin tultuaan torjutuksi. Mutta silläkin uhalla ettei itkisi niin toisaalta.... ehkä nielisinkin vain pettymykseni ja olisin ehkä kuin ei mitään. En olisi se, joka nostaa riidan pöydälle. Vaan heti seuraavassa hetkessä, kun voisin arvostella häntä jostain, arvostelisin. (Tai voisin olla tukematta, jos tarttis mua, olisin jne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älähtää ihan syystä, tuollaiset muita väheksyvät, oman hännän nostajat, olisi saatava kitkettyä pois ihmisten ilmoilta. Jos et ktse ole ollut sellaisen uhrina, niin se ei kerro mitään sinusta. Se joka on ollut tällaisen uhri, joka kertoo uhrilleen, mihin tällä on oikeus, ei todellakaan halua antaa sellaisille äänioikeutta.
Sellaista seitihullu on, kun pershäiriö estää tulemasta kenenkään kanssa toimeen.
Näiden perheellisten lapset maksavat tulevaisuudessa sinunkin eläkkeesi. T: Isä
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. En jaksa edes vastata tuon yhden maanisen kommentointiin, ylläpito voisi poistaa osan kommenteista, kun niitä niin monta, mutta tähän pakko kommentoida, että myös tämän sukukaisperheen äitiä paapotaan ja passataan hänen vanhempiensa puolesta. Mummo käy heille siivoamassa, laittamassa ruokaa ja molemmat isovanhemmat hoitamavat myös lapsia. Ehkä tässä osasyy asenteeseen? Ajatellaan että kaikki olemassa vain häntä varten. T. Ap
Kunhan et suutu niille lapsille tuosta, eivät he voi mitään sille että perheen aikuiset on millaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et suutu niille lapsille tuosta, eivät he voi mitään sille että perheen aikuiset on millaisia on.
Tämä on totta. Ei ole lasten syy että vanhemmat tuollaisia. Toki lapsille voi koittaa opettaa tapoja.
Jämäkkyyttä voi opetella. Jokainen ryhtyy kynnysmatoksi omasta tahdostaan.
Vierailija kirjoitti:
Näiden perheellisten lapset maksavat tulevaisuudessa sinunkin eläkkeesi. T: Isä
Joo, mutta sitä rahaa ja ruokaa tarvitaan tässä ja nyt, eikä vasta sitten kun lapsi joskus maksaa niitä eläkkeitä, jos edes maksaa.
Ja sitäpaitsi, lapsen elatusvelvollisuus on vanhemmilla, eikä lapsilla.
Ja näitä lokkeilijoita on jokaisen tuttava-ja sukulaispiirissä, samoin työelämässä, ovat aina kyllä ottamassa, mutta ei mitään antamassa.
Älä esitä tyhmää, tietenkään se perhe ei valita ettei ap hoida heidän lapsiaan, jos eivät pidä hänestä. Enkä ihmettele, etteivät pidä itsensä väheksyjästä.