Miksi työttömiä ei palkata Metsähallituksen riveihin kunnostamaan kansallispuistoja?
Kommentit (56)
En käsitä miten työttömät näkee työn mukamas nöyryyttävänä ja alentavana?
Kantakaa vastuu elämisestänne ja laittakaa ns "korttanne kekoon". Veronmaksajat kustantaa teidän elämisen. Se että muutaman risun keräätte on VÄHINTÄ mitä voitte tehdä.
Jos työtön saa töitä, hänelle tulee maksaa siitä myös asianmukaista palkkaa. Ei kukaan järkevä lähde millään korotetulla päivärahalla mihinkään muuhunkaan työhön. Sen minkä mahdollisesti menettää ns. karenssina työstä kieltäytymällä olisi saattanut hukkua jo työmatkoihin korotetusta päivärahasta huolimatta.
Ei kaikki työttömät ole laiskoja, eikä vika ole heissä, vaan koko järjestelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään ei ole vastuulla itsensä tai perheensä elatus.Trendinä saada se huippujohtajan duuni kaikilla eduilla,tai sitten vaan se palkka suoraan kotiin.Työttömiä ei saa aktiiviseksi kuin kerran kuussa tukihakemusten kanssa.Tosi masentavaa.
Kyllä on aivopesu saavuttanut kohteensa! Suosittelen sinulle kriittistä ajattelua ihan omilla aivoilla!
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön saa töitä, hänelle tulee maksaa siitä myös asianmukaista palkkaa. Ei kukaan järkevä lähde millään korotetulla päivärahalla mihinkään muuhunkaan työhön. Sen minkä mahdollisesti menettää ns. karenssina työstä kieltäytymällä olisi saattanut hukkua jo työmatkoihin korotetusta päivärahasta huolimatta.
Ei kaikki työttömät ole laiskoja, eikä vika ole heissä, vaan koko järjestelmässä.
Minä voisin hetken tehdä sellaista työtä jolla on minulle merkitystä ihan päivärahalla. Esimerkiki kansallispuistojen palveluiden parantaminen on juuri sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään ei ole vastuulla itsensä tai perheensä elatus.Trendinä saada se huippujohtajan duuni kaikilla eduilla,tai sitten vaan se palkka suoraan kotiin.Työttömiä ei saa aktiiviseksi kuin kerran kuussa tukihakemusten kanssa.Tosi masentavaa.
Kyllä on aivopesu saavuttanut kohteensa! Suosittelen sinulle kriittistä ajattelua ihan omilla aivoilla!
Ihan on omilla aivoilla aihe käsitelty.Kyllä jokainen jotakin elatuksensa eteen voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä pitäisi kunnostaa?
Ne laavut, pitkospuut, grillikatokset ym. rakennukset joita leiripaikoilta löytyy, koska nyt ne joudutaan purkamaan kun ei ole rahaa korjata niitä.
Kuka niiden käyttöä sitten valvoisi ja keräisi siitä maksut jos ne kunnostettaisi?
Verottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin hetken tehdä sellaista työtä jolla on minulle merkitystä ihan päivärahalla. Esimerkiki kansallispuistojen palveluiden parantaminen on juuri sellaista.
Mikäs sinua estää keräilemästä vaikka roskia kansallispuistojen poluilta tai hakkaamasta halkoja nuotiopaikoilla jos kerran saat päivärahaa ja tehdä sen lisäksi ilmaista työtä. Sitä kutsutaan vapaaehtoistyöksi. Ei varmaan kukaan tule kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos metsähallituksella ei ole tällä hetkellä rahaa palkanmaksuun?
Totta. Ennen rahaa sai myymällä puuta, mutta nyt on vihreiden takia myynti minimissään ja samalla tulot. Hankala yhtälö, koska toisaalla olisi puuta, josta saisi rahaa ja rahalla voisi maksaa palkat, toisaalla on helsinkiläisten ilmastouho. Jotta lentämisen vaikutukset voidaan minimoida, täytyy Metsähallituksen jättää hakkuut toistaiseksi.
Höpö höpö. Metsää myydään entiseen malliin. Päinvastoin sellutehdaskiimassaan hakkuut nousevat niin isoiksi, että EU tulee lätkäisemään isot sakot hiilinielun puutteista tulevaisuudessa.
Siis myykö Metsähallitus metsää? Miksi siitä ei ilmoitella julkisesti? Vai tarkoitatko sittenkin, että myynnissä on puuta?
Tilastojen mukaan Metsähallituksen puunmyynti on jatkuvasti pienentynyt ja siten myös tulot ovat pienentyneet. Sellua muuten tehdään latvoista ja harvennuspuista. Pitäisikö ottaa pelkkä tukkiosuus ja jättää loput maastoon?
Jos itse joutuisin työttömäksi tuollainen olisi minulle työllistystoimintaan liittyvää unelmatyötä. Vietän vapaa-aikoinani paljon aikaa luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Metsät kunnostavat itse itsensä jos niitä ei hakata.
Lisäksi tuollaisessa metsässä ei retkeillä eikä liikuta. Siellä ei ole portaita, nuotiopaikkoja, laavuja jne., ainoastaan puustoa. Polkujen tekeminen on kiellettyä, koska polkuja pitkin liikkuminen kuluttaa juuria ja lisää tuhoja. Toisaalta polkujen ulkopuolella ei saa liikkua, koska voi muodostua polkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tuollaisessa metsässä ei retkeillä eikä liikuta. Siellä ei ole portaita, nuotiopaikkoja, laavuja jne., ainoastaan puustoa. Polkujen tekeminen on kiellettyä, koska polkuja pitkin liikkuminen kuluttaa juuria ja lisää tuhoja. Toisaalta polkujen ulkopuolella ei saa liikkua, koska voi muodostua polkuja.
Polkujen tekeminen kiellettyä :) on saakeli kunnolla vieraannuttu luonnosta. Itsekkin tein lomalla polkuja itäkairassa :) %) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkujen tekeminen kiellettyä :) on saakeli kunnolla vieraannuttu luonnosta. Itsekkin tein lomalla polkuja itäkairassa :) %) :)
Eläimetkin tekevät polkuja, varsinkin porot. Hallituksen pitäisi puuttua tähän.
Koska niistä loisista ei ole mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten työttömät näkee työn mukamas nöyryyttävänä ja alentavana?
Kantakaa vastuu elämisestänne ja laittakaa ns "korttanne kekoon". Veronmaksajat kustantaa teidän elämisen. Se että muutaman risun keräätte on VÄHINTÄ mitä voitte tehdä.
Ei työttömät näe työtä alentavana, jos siitä saa PALKKAA.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä pitäisi kunnostaa?
Pitäisi kunnostaa reittejä, jotta kulkijat ohjataan oikeille paikoille. Pitäisi tehdä portaita, laavuja, varishäkkejä ja mitä kaikkea silloin ennen tehtiinkään. Viimeksimainittuja vähemään kansallispuistoissa, mutta velvoitetyöllistettävillä oli jotain järkeviä, oikeita töitä, joista maksettiin TES:n mukainen palkka.