Pitkässä parisuhteessa olevat: miten seksimieltymyksenne ovat muuttuneet vuosien varrella?
Tästä olisi kiva kuulla mielipiteitä. Ollaan jonkin verran keskustelta aiheesta oman puolison kanssa,. Meillä tilanne valitettavasti se, että seksimieltymykset ovat jonkin verran menneet eri suuntiin ja tästä on tullut omat hankauksensa. Itse vanhemmiten (nyt 40) olen ruvennut entistä enemmän kaipaamaan henkistä yhteyttä ja kiinnostunut tantrasta, kun taas miehen mieltymykset ovat menneet erilaisten kokeiluiden, lelujen ym. suuntaan. Välillä tuntuukin, että seksuaalisen yhteyden löytäminen oman kumppanin kanssa on hankalaa, kun jo lähtökohtaisesti ollaan nykyisin vähän eri aaltopituudella ja jos hän jo seksiin ryhtyessä ottaa jotakin lelulja esille, itsellä kyllä halut loppuu samantien.
Kiitos kommenteista!
Kommentit (29)
Itsellä kyllä asia on juuri päinvastoin: nuorempana oli hirveä tarve kokeilla kaikkea ja tehdä "rankkoja" juttuja, mutta nyt riittää "ihan tavallinen" seksi kerran viikkoon. Yhteys mieheen on tärkeämpää kuin fyysiset temput.
N43
Meillä päin vastoin. Mies haluaa jotain rakastelulässynläätä ja minä haluaisin (tarvitsisin) ihan vain kunnon pervoilua, menoa ja meininkiä, leluja sun muuta. Oikeasti vähän kuvottaa sellainen hellä hipsuttelukoskettelu, en pysty kiihottumaan siitä enää ollenkaan ja suutelu on myös aika iso turn-off seksin aikana. Ymmärrettävästi kompromissi on ollut hieman hankalaa löytää, vaikka muuten parisuhde onkin kunnossa.
Meillä on muuttunut niin, että minä haluan samoja asioita kuin ennenkin ja vaimo ei halua ollenkaan :(
Siten, että seksiä ei tee mieli koskaan.
43 v mieheni on jossain neljän kympin nelistyksessä, joka on jonkinlainen pappapuberteetti.
Siihen päälle elämäntilanteen tyytymättömyys ja luontainen taipumus jahkailla. Ei ole aina helppoa kun kaikki puretaan seksiin tai sen liioiteltuun puutteeseen.
Itse vähän vanhempana ei tietenkään ole niin villi kuin ennen, varhaisista vv-oireistani olen puhunut ihan avoimesti. Olemme myös vuorotyössä, liki aikuinen lapsi asuu vielä kotona pienehkössä asunnossa. Olenkin sitten yrittänyt järjestää aikaa ja paikkaa missä keskityttäisiin vain ja ainoastaa toistemme viihdyttämiseen, lepoa unohtamatta.
Mies on joskus hermostunut kun olen kieltäytynyt suoraan. Olen kai ollut väsynyt tai muuten vain haluton, mutta kun en ole tehnyt asiasta selontekoa, se on sitten tulkittu väärin.
No, merkittävin muutos lienee se, että nykyään useimmin tekee mieli saada, ei antaa pyllyä. Poikaystäväni on tästä tavallaan hyvillään, mutta toisaalta asia on johtanut seksikertojen vähenemiseen melko rajusti hänen itsetunto-ongelmiensa takia.
Meillä on muuttunut siten että miestä ei seksi kiinnosta kuin joskus ja jouluna, minä haluaisin seksiä vaikka joka päivä. Eli meillä on seksiä ehkä kolme kertaa vuodessa.
Meni vähän ristiin.
Nuorna miesnä mua panetti kuin pupua. Eukko oli estoinen ja passiivinen. Seksiä oli siis enintään kerran viikossa, usein harvemmin, ja se oli hyvin tylsää; lähetyssaarnaajaa pimeässä peiton alla -tyyliin.
Vuosien saatossa totuin tylsyyteen, harvinaisuuteen ja torjuntoihin. Paikkailin puutteen omin käsin.
Kun normitahti alkoi olla harvemmin kuin kerran kuussa ja kaikin puolin kiinnostus lopahtanut, eukko alkoi yhtäkkiä valittaa siitä, että saa liian harvoin. No, hän oli alkanut tehdä enintään sen kuukausittaisen aloitteen ovulaatiopäivänä ja oletin, että se on nyt se hänen sopiva tahtinsa. Totuin siihen.
Jossain kohtaa lapsien saannin ja eroamisen välillä eukko löysi seksuaalisuutensa ja eron jälkeen syytti minua liian vähästä seksistä, ensin koulutettuaan mut alkuperäiseen tapaansa. Kuulemma joutui itse hoitelemaan itsensä jopa monta kertaa päivässä. Olisi voinut ehkä kertoa tämän jokunen vuosi aiemmin, niin asiat olisivat kenties menneet toisin. Molemminpuolinen pitkäaikainen turhautuminen ei tee hyvää parisuhteelle - eikä olisi tarvinnut kuin kerran avata suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muuttunut siten että miestä ei seksi kiinnosta kuin joskus ja jouluna, minä haluaisin seksiä vaikka joka päivä. Eli meillä on seksiä ehkä kolme kertaa vuodessa.
Meillä sama, tosin ennemmin haluaisin seksiä joka ei ole yhtä ennalta-arvattavaa ja samaa rutiinia kuin mitä mieheltä silloin harvoin saa. Määrä ei siis ole millään tavalla edes korvautunut laadulla.
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän ristiin.
Nuorna miesnä mua panetti kuin pupua. Eukko oli estoinen ja passiivinen. Seksiä oli siis enintään kerran viikossa, usein harvemmin, ja se oli hyvin tylsää; lähetyssaarnaajaa pimeässä peiton alla -tyyliin.
Vuosien saatossa totuin tylsyyteen, harvinaisuuteen ja torjuntoihin. Paikkailin puutteen omin käsin.
Kun normitahti alkoi olla harvemmin kuin kerran kuussa ja kaikin puolin kiinnostus lopahtanut, eukko alkoi yhtäkkiä valittaa siitä, että saa liian harvoin. No, hän oli alkanut tehdä enintään sen kuukausittaisen aloitteen ovulaatiopäivänä ja oletin, että se on nyt se hänen sopiva tahtinsa. Totuin siihen.
Jossain kohtaa lapsien saannin ja eroamisen välillä eukko löysi seksuaalisuutensa ja eron jälkeen syytti minua liian vähästä seksistä, ensin koulutettuaan mut alkuperäiseen tapaansa. Kuulemma joutui itse hoitelemaan itsensä jopa monta kertaa päivässä. Olisi voinut ehkä kertoa tämän jokunen vuosi aiemmin, niin asiat olisivat kenties menneet toisin. Molemminpuolinen pitkäaikainen turhautuminen ei tee hyvää parisuhteelle - eikä olisi tarvinnut kuin kerran avata suunsa.
No avasitko itse, ja kuinka usein?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muuttunut niin, että minä haluan samoja asioita kuin ennenkin ja vaimo ei halua ollenkaan :(
Et tee tarpeeksi kotitöitä.
t. Vaimosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän ristiin.
Alusta asti. Viimeisinä vuosina en enää jaksanut. Toistakymmentä vuotta kun torjutaan ja vähätellään, siinä passivoituu kummasti. Jos ja kun samalla toinen koki jotain ihmeellisiä heräämisiä, olisi ollut ehkä hänellä syytä asiasta tiedottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän ristiin.
Alusta asti. Viimeisinä vuosina en enää jaksanut. Toistakymmentä vuotta kun torjutaan ja vähätellään, siinä passivoituu kummasti. Jos ja kun samalla toinen koki jotain ihmeellisiä heräämisiä, olisi ollut ehkä hänellä syytä asiasta tiedottaa.
Mikä sai sinut jäämään/tyytymään?
Parinvaihto tullut kuvioihin. Suosittelen!
Seksi vähenee ja on joka kerta samaa: tuotan puolisolle orgasmin sormilla, sitten puoliso antaa vähän käsihoitoa panetuksesta jo seisovalle kullilleni ja lopuksi pannaan pimpsaan puoliso ratsastaen. Joskus harvoin pannaan sentään peppuun mutta sitä en saa sormettaa enkä nuolla. Kokeiluja ei kiinnosta tehdä ja lelut pysyy laatikossa. Suihin hän ei ota eikä anna myöskään nuolla itseään. Tissit on varattu imettämiseen enkä saa niihin koskea. Toki en itsekään ole ollut kovin aktiivinen seksiä ehdottelemaan ja lapsiarjessa arkipäivän hellyydet ovat jääneet vähemmälle ja väsyneenä ei jaksa seksiä, mutta tuntuu että puolison halut on laskeneet. Yhteiseloa on takana jo yli 20 vuotta, vaikka lapsemme ovat vasta pieniä.
M41
Itse olen nykyään avoimempi kokeilemaan uusia asioita, sellaiset asiat mitkä aikaisemmin ei kiinnostaneet ollenkaan on alkaneet kiinnostaa. Nuorempana halusin lähinnä pehmoilua ja yhdessä oloa, nykyään pidän rajummastakin seksistä (toki lempeä seksi on yhä ihanaa myös) Esimerkiksi face fuck saa kuumaksi, vaikka en olisi koskaan kuvitellut sellaista haluavani. Aikaisemmin muutenkin otin suihin vain koska tiesin että puoliso rakastaa sitä, nykyään nautin siitä. Nykyään tykkään alistamisesta, molempina osapuolina.
Tykkään kanssa nykyisin jatkuvasti, ennen halusin lähinnä miehen mieliksi. Tykkään suuseksistä nykyisin molemmin antaa ja saada ja peppua annan myös jopa mieluummin kuin tavallisesti. Halut vaan menneet ristiin, miestä ei juuri nykyisin kovin usein kiinnostu, ehkä kerta viikkoon tai kaksi. Ollaan kolmikymppisiä, kaksi pientä lasta ja pitkään yhdessä.
Meilläkin juuri noin. Eli itse kyllä haluaisin kokeilla kaikkea uutta eikä aina vain tehdä samat asiat samalla kaavalla. Se ei kyllä ole erityisen eroottista. Miehelle tuntuu riittävän samat asiat kuin parikymmentä vuotta sitten...